AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Jeg har vært gift med samme man i 25 år. Jeg er veldig glad i ham, For litt siden gikk det opp for meg at i løpet av alle årene vi har vært ilag, og nå i ekteskapet på altså 25, år har jeg aldri har fått et eneste komlement av ham? "Det hender innemellom at jeg fisker.. men har gitt det opp. Jeg en søt og grei kone for ham, kler meg pent. Jeg komplemterer ham, og det har skjedd mange ganger i løpet av årene. `Så jeg sluttet med å spørre om disse tingene for lenge siden.Det ble for vondt for meg, at han alltid spøkte bort mine utspill. Dette er ikke noe nytt, han har vært sånn i hele vår tid sammen, nå også som ektefeller i 25 år. Det skal sies at han er snill og grei ellers. Han er god å leve med og jeg kommer ikke til bryte med ham. (Men 25 år, uten ett eneste komlimpliment!, altså, what?’). Etter og bestadig bli skuffet, har jeg sluttet å spørre. Jeg savner bare sier at selvsagt er glad i meg, og at han selvsagt elsker meg, uten å tulle det bort. Så igjen, jeg sluttet spørre. For hans reaksjoner bare skuffet meg. Jeg synes det er leit, og sårt, at etter nær 30 år sammen at han aldri, noensinne, har gitt meg ett eneste komplement, synes det er fryktelig leit, at jeg på å hele den tiden vi har vært sammen. Jeg savner at kan si til «Selvsagt er jeg glad i deg, og sevsagt elsker jeg deg» uten at han skal tulle det bort. Jeg er en søt jente/kvinne, jeg kler meg normalt, og for ham, litt penere. Pynter meg også gjerne med litt sminke for ham. Men koplement? De uteblir utselvsagt.. Så nå er det bare meg selv jeg pynter meg for. For hvorfor skulle han nå begynne nå, å gi meg komplementer? 25-30 år sammen?, uten ett eneste komplemet, eller en eneste alvorlig kjærlighetserklæring som ikke bare blir tullet bort? Hilsen resignert. Anonymkode: be353...407 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Viser han deg kjærlighet på andre måter enn med ord, da? Anonymkode: aa786...a07 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Mannen min er også slik. Men han viser at han er glad i meg på andre måter. Vil heller ha en mann som viser at han bryr seg, enn en som bare har det i kjeften. Tenker det er måten han er oppdratt på, kan ikke se for meg at foreldrene hans har overøst han med kjærlige ord i oppveksten. Mye kjærlighet, men ikke i muntlig form. Anonymkode: 27a19...6e2 6
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Det sier ingenting om hvor vakker og verdifull du er, det er du uansett hvem som ser det. Det sier bare noe om hva han ikke klarer å uttrykke. Du pynter deg nå for den viktigste personen i livet ditt: deg selv. Ikke fisk etter dem, slapp av, senk skuldrene, gjør noe han ikke ville forventet at du gjør... som f eks ta en massasjetime (ta en mannlig) også forteller du det etterpå til ham 😉 Finn på sånne småtriks i en periode... så skal du se det skjer noe 😉 Anonymkode: 80a51...4a6
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Viser han deg kjærlighet på andre måter enn med ord, da? Anonymkode: aa786...a07 Ikke mye å hente der heller. Han skifter dekk på bilen dog Anonymkode: be353...407
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sier ingenting om hvor vakker og verdifull du er, det er du uansett hvem som ser det. Det sier bare noe om hva han ikke klarer å uttrykke. Du pynter deg nå for den viktigste personen i livet ditt: deg selv. Ikke fisk etter dem, slapp av, senk skuldrene, gjør noe han ikke ville forventet at du gjør... som f eks ta en massasjetime (ta en mannlig) også forteller du det etterpå til ham 😉 Finn på sånne småtriks i en periode... så skal du se det skjer noe 😉 Anonymkode: 80a51...4a6 Takk for fine ord! Jeg har et liv utenom. Anonymkode: be353...407
AnonymBruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Kjæresten min har alltid syntes at det er rart (og ubehagelig?) å gi komplimenter, og det har aldri falt ham naturlig inn å gi noen et kompliment bare for å gi det. Anonymkode: 21e30...6b0 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke mye å hente der heller. Han skifter dekk på bilen dog Anonymkode: be353...407 Da er sikkert kjærlighetsspråket hans tjenester? Anonymkode: 18cfc...699 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Etter og bestadig bli skuffet, har jeg sluttet å spørre. Det kan være at den naturlige verdien av et kompliment blir noe redusert om man MÅ gi et kompliment.. Prøv å snu det... hadde du likt at mannen hele tiden spør om komplimenter? Du virker kanskje en smule avhengig av bekreftelser... dere har også vært sammen i veldig mange år.. Hvis en kvinne trenger komplimenter konstant for å føle seg trygg, må hun bygge det fundamentet inni seg – ellers risikerer hun å slite ut selv den beste mannen....mener jeg. Anonymkode: 80a51...4a6
AnonymBruker Skrevet 27. april #11 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være at den naturlige verdien av et kompliment blir noe redusert om man MÅ gi et kompliment.. Prøv å snu det... hadde du likt at mannen hele tiden spør om komplimenter? Du virker kanskje en smule avhengig av bekreftelser... dere har også vært sammen i veldig mange år.. Hvis en kvinne trenger komplimenter konstant for å føle seg trygg, må hun bygge det fundamentet inni seg – ellers risikerer hun å slite ut selv den beste mannen....mener jeg. Anonymkode: 80a51...4a6 Jeg ønsker bare et komplement, og en bekreftese på at han elsker meg, sånn typ annerhvert år. Eller sjeldner.. Anonymkode: be353...407
AnonymBruker Skrevet 27. april #12 Skrevet 27. april Men, jeg har jo som tidligere gitt opp de greiene der. Skal sies at jeg virkelig elsker den mannen. Det har jeg gjort siden vi begge var tenåringer. Gikk 10+ år før det ble oss. Anonymkode: be353...407
Trulte123 Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være at den naturlige verdien av et kompliment blir noe redusert om man MÅ gi et kompliment.. Prøv å snu det... hadde du likt at mannen hele tiden spør om komplimenter? Du virker kanskje en smule avhengig av bekreftelser... dere har også vært sammen i veldig mange år.. Hvis en kvinne trenger komplimenter konstant for å føle seg trygg, må hun bygge det fundamentet inni seg – ellers risikerer hun å slite ut selv den beste mannen....mener jeg. Anonymkode: 80a51...4a6 Ikke svhengig sv bekreftelser her nei, Jeg fårjo ingen. Sårt ja, men har levd fint med det, i alle år.
AnonymBruker Skrevet 27. april #14 Skrevet 27. april Håper du ikke er som kjæresten min da, som hevder jeg ikke gir komplimenter og sier jeg elsker henne for sjeldent, men sannheten er at hun av en eller annen grunn ikke registrerer når jeg gjør det, for jeg sier jeg elsker henne så å si hver dag, og komplimenter får hun massevis av Anonymkode: 4d967...884
AnonymBruker Skrevet 27. april #15 Skrevet 27. april Det faktum at du begynner å lete etter ting å ta han på først nå er et ganske solid tegn på at du har tenkt deg ut av forholdet. Anonymkode: c9ad7...3fd
AnonymBruker Skrevet 27. april #16 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det faktum at du begynner å lete etter ting å ta han på først nå er et ganske solid tegn på at du har tenkt deg ut av forholdet. Anonymkode: c9ad7...3fd Har ikke begynt nå nei. Vi har vært gift i 25 år og jeg vil aldri forlate ham. Har lært meg at han ikke er komfotabel med kjælighetsspråk. Jeg synes ikke jeg maser, all den tid jeg kan spørre han en gang i året eller sjeldnere. Og da tuller han bort. Hver gang!. Jeg begynner å lure på om denne mannen virkelig elsker meg? Glad i, ja. Har jeg gjettet meg til, siden bare fleiper når jeg spør, en gang i året, eller en gang annenthvert år. Men elske, som i virkelig elske?? DET fleiper han i allefall bort, hver gang. Som sagt jeg spør sjelden og etterhvert aldri. Han fleiper det bare bort. Jeg elsker i alle fall ham, og sier det til ham når det passer seg sånn. Jeg vil tro det ikke skjer for ofte. Jeg skulle bare vite, at han elsker meg tilbake. Dat er sårt og ikke vite dette. Og tanken på at vi som sammen i 30 år, aldri har fått ett eneste lite koplement. Jeg gir ham komlementer når han har pyntet seg etc. eller annet. Anonymkode: be353...407
Mardina Skrevet 27. april #17 Skrevet 27. april Det er vel litt sånn at det ligger ikke naturlig for alle å gi komplimenter. Det betyr jo ikke at man ikke er glad i vedkommende. Selv har jeg alltid vært raus med å gi komplimenter til de jeg bryr meg om og er glad i. Men skjønner jo at det ikke er like lett for alle. Om dette plager deg TS, så kan du vel ta det opp med den det gjelder?
AnonymBruker Skrevet 27. april #18 Skrevet 27. april Jeg er fascinert over hvordan du skriver ordet kompliment forskjellig hver eneste gang🤔 Men til saken.. Jeg forstår at dette plager deg, og jeg tenker at du burde sette det ned og fortelle ham hva du føler rundt det. Han elsker deg nok, men noen menn er dårlige til å uttrykke det. Han har valgt å være med deg, og er det jo fremdeles. Anonymkode: bcc43...1ec 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #19 Skrevet 27. april Min man gjennom 20 år sier hver eneste dag at han elsker meg og synes jeg er vakker. Det betyr faktisk veldig mye å bli sett! Husker jeg hørte et foredrag en gang der foredragsholderen spurte hvem som hadde sagt «jeg elsker deg» til partneren sin i dag. Så sa han: Til dere som ikke rakk opp hånda, skynd dere å gjøre det - ellers kommer noen andre til å gjøre det! Og det er nettopp det som er saken. Anonymkode: c0682...773 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #20 Skrevet 27. april Jeg var godt i 17 år før jeg fikk komplimenter… Jeg giftet meg relativt og og uerfaren, og kan ikke huske at jeg noen fikk høre at jeg var pen, vakker, sexy el.l. Komplimentene strakk seg til at f.eks. en kjole jeg hadde på var fin, eller at jeg var søt, når jeg hadde sagt noe morsomt, ikke at jeg var søt i meg selv, eller f.eks. at maten jeg laget var god. Så har jeg møtt en mann som strør om seg med komplimenter, jeg hører stadig at jeg er sexy, vakker, deilig, osv. Men: jeg klarer ikke å ta det i mot og klarer ikke å tro på det; føyser ham gjerne av for jeg har jo aldri hørt det før så hvorfor skal det gjelde nå, liksom. Anonymkode: a8b7b...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå