Gå til innhold

Barn som mangler stimuli- ok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har et barn i familien hvor barnevernet har vært inne i familien siden fødsel. Barnet er nå 6 år. Foreldrene har en historikk med psykiske problemer og rusproblemer. 

Barnevernet koblet seg på familien under graviditeten fordi de to eldste barna til mor er i fosterhjem.

Foreldrene har hele veien klaget på barnevernet, men jeg synes leieforholdene til barnet er spesielle. De tar aldri barnet med på aktiviteter eller svømmehall, bibliotek, klatresenter, lekeland. Hjelper ikke barnet med å søke nettverk. De har aldri vært på ferie, ikke en gang hyttetur.

Tenker barnevernet burde tilby barnet noen form for stimuli, men foreldrene hater bv.

Anonymkode: 7067e...310

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om alt annet er på plass og barnet er heldig med egen personlighet, kan det selvsagt gå greit. Men det er klart ungen går glipp av utviklingsfremmende ting. Særlig om foreldrene ikke støtter opp om sosial kontakt med andre barn. 

Kan dere i familien bidra og kompensere?

Anonymkode: 4d8bc...c52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klatresenter og lekeland er jo ganske dyrt tror jeg, men bibliotek, turer i skogen, lekeplass og svømmehall er jo relativt billig så litt spesielt at de ikke har gjort det.

Anonymkode: 56dba...2c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Klatresenter og lekeland er jo ganske dyrt tror jeg, men bibliotek, turer i skogen, lekeplass og svømmehall er jo relativt billig så litt spesielt at de ikke har gjort det.

Det handler nok ikke om penger. Men neglekt og manglende initiativ. Ts og resten av familien bør ikke trå til, de MÅ trå til og hjelpe denne stakkars ungen!!

Anonymkode: 66c38...138

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet kunne vært i avlastning en helg i måneden eller noe. Men det vil vel ikke foreldrene

Anonymkode: 66c38...138

Skrevet

Du kan jo tilby deg å ta med barnet på forskjellig da, så får foreldrene litt avlastning og barnet stimuli.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her i byen er badeland hvor byens eneste svømmehall er ,ganske dyrt. En familiebillett for 2 voksne og 2 barn koster 650 kroner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei

Har et barn i familien hvor barnevernet har vært inne i familien siden fødsel. Barnet er nå 6 år. Foreldrene har en historikk med psykiske problemer og rusproblemer. 

Barnevernet koblet seg på familien under graviditeten fordi de to eldste barna til mor er i fosterhjem.

Foreldrene har hele veien klaget på barnevernet, men jeg synes leieforholdene til barnet er spesielle. De tar aldri barnet med på aktiviteter eller svømmehall, bibliotek, klatresenter, lekeland. Hjelper ikke barnet med å søke nettverk. De har aldri vært på ferie, ikke en gang hyttetur.

Tenker barnevernet burde tilby barnet noen form for stimuli, men foreldrene hater bv.

Anonymkode: 7067e...310

høres jo ikke bra ut for barnet dette, og siden de allerede er under barnevernet hadde jeg fortsatt og melde bekymring

Anonymkode: 97c08...373

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...