Gå til innhold

Hva kan jeg si til min kone som bare legger på seg?

Supersonic
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det vært meg hadde jeg vel bare sagt, "ok, flott!" 😄 og kjøpt meg en ny vibrator. Man har jo ikke lyst til å ha sex med en umoden tenåring i mannekropp uansett. 

Anonymkode: 88679...86b

Dette. Jeg har vært sammen med mannen i mange år. Han møtte meg da jeg var i øvre sjikt av normalvekt. Så ble jeg syk og la på meg 12 kilo. Nå er jeg frisk, og holder på å gå ned jevnt og trutt. Han har hatt sex med meg hver dag gjennom hele perioden. Ingen skam, vemmelse eller annen negativitet. Derfor var det svært lett for meg å ta tak i kiloene da jeg ble frisk nok til å trene. Nå er jeg i øvre sjikt av normalvekt igjen, og har planen om å gå ned enda mer. 

Jeg var tidligere sammen med en mann som hadde syk standard for skjønnhet, og mente jeg var feit med BMI på 22. Han sluttet å ha sex med meg, førte skam over kroppen min og kommenterte den negativt hele tiden. Jeg fikk null lyst og overskudd til å ha sunn livsstil og trene når man hadde en slik surpadde hjemme.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Snu om på problemstillingen: Kvinne, som sier at mannen har blitt tjukk og bare sitter på sofaen og spiser junk. Hun tenner ikke lenger på han....

Tviler på at svarene hadde blitt i samme kategori som her,

Eks. Han er sliten, hun gjør ikke nok for familien as, han mangler hormoner osv.

Anonymkode: 6bc34...9ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ref over ville jeg tatt samme tilnerming uansett hvem det var, mann eller kvinne. Ta opp at du ønsker endringer i kost og aktivitet for egen del og spør om hun er med.. TS skriver jo at han selv er overvektig så start med det tenker jeg.. 

Anonymkode: b5172...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror også hun er ulykkelig og sliten. Jeg har alltid vært slank og hatt markerte muskler , men da jeg merket at min eksmann og jeg ikke hadde det noe godt lenger la jeg på meg og brukte liten tid på godt kosthold og trening. Vi skillte oss til slutt og jeg gikk ned i vekt og jeg begynte å trene og bli normalvektig igjen. 

Problemet vårt var dårlig kommunikasjon. Vi følte oss ikke umistelige ovenfor hverandre lenger. Gikk til terapi , men det var for sent. Jeg ville prøvd det. 6 mnd uten sex er alt for lenge 🥹

Anonymkode: 75f25...218

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snu om på problemstillingen: Kvinne, som sier at mannen har blitt tjukk og bare sitter på sofaen og spiser junk. Hun tenner ikke lenger på han....

Tviler på at svarene hadde blitt i samme kategori som her,

Eks. Han er sliten, hun gjør ikke nok for familien as, han mangler hormoner osv.

Anonymkode: 6bc34...9ba

Dobbeltmoralen er uten grenser.

Skulle tatt seg ut om jeg la på meg 50 kg og stemplet kona et umodent barn fordi hun ikke tente på meg lenger. Kan man anklage en person for å ikke bli tent?

Skulle jeg gitt henne skylden for at jeg drakk cola til frokost? Hvor umodent ville ikke det vært?

Det er dette handler om ansvar i hjemmet er tatt rett ut av lufta, men nå har det blitt en etablert sannhet i denen tråden. Hvor voksent er det å finne på ting og tro på det selv?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Roci skrev (9 timer siden):

Så - TS har ansvaret for egen helse, men mannen hennes har ikke ansvar for å ta sin del av ansvaret for hus, hjem og barn? For meg høres det ut som det da vil bli enklere for TS å ta ansvar for egen helse om hun først kvitter seg med det største "barnet". Du høres også ut som et slikt forvokst barn.

Er du også en som ikke tar ansvar for egen helse?

Anonymkode: c9b07...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg selv er kvinne, 174 høy og veier 115 kg. Jeg hadde ikke blitt så glad om kjæresten min hadde lagt ut om meg på et forum. Han tenner ennå på meg så det er ikke et problem her. Hvis jeg skal gi noen råd så er det det rådet jeg ville gitt til meg selv, man må bytte usunn mat med noe annet som gir belønning i systemet. Du kan oppmuntre konen din til å få aktive hobbyer. Dra på date sammen der dere gjør noe aktivt, ikke bare sitte på sofa og spise sammen. Ikke kjøp inn snacks og sjokolade, er det i hus så blir det spist. Det kan være bra å være ærlig og si du ikke tenner lenger men da må du passe på at hun ikke blir så fornærmet at det blir brudd. Vet ikke hvor lett fornærmet hun blir, men sex kan være en motivasjonsfaktor dersom hun vil det med deg. Evt får du finne deg en dame som er mer slank. Kan ikke forandre folk om de ikke vil det selv.

Anonymkode: 42f0c...1b6

What the fuck?? Prøv å snu litt på den der. Si at en kvinne ikke lenger ønsker å ha sex med mannen fordi hun ikke tenner på ham. Så skal hun tvinge seg til å ha pliktsex med ham for å motivere ham til å ta vare på seg selv eller endre adferd? Evt om du mente motsatt, at han skal bruke sex som belønning til henne, noe som dingles foran neida Hannes som hun skal få om hun er flink bisak, er det like kvalmt. Bare wow...

Anonymkode: e4a65...aca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mannen er helt ærlige med hverandre når det gjelder slik. Hvis den ene har lagt på seg så sier vi det på en ordentlig og voksen måte at nå har du lagt på deg og jeg synes du burde gå ned i vekt. Jeg og mannen min slanker oss sammen.

Vi er ikke et par som orker å gå rundt grøten og pakke inn alt mulig. Vi sier også rett ut dersom klær ikke sitter pent osv.

Anonymkode: e00f3...770

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er du også en som ikke tar ansvar for egen helse?

Anonymkode: c9b07...e56

Nei, er du også en som sørger for at kona di ikke får like mye tid til å trene som du selv?

Anonymkode: 1fecf...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ikke lett tema og ta opp. 

Anonymkode: ec220...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...