Gå til innhold

Hva kan jeg si til min kone som bare legger på seg?

Supersonic
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Gaia skrev (43 minutter siden):

Hvordan er dette et svar på mitt innlegg? 

Kanskje jeg misforsto deg?

Jeg trodde poenget ditt var at folk blir overvektige av mange andre grunner enn dårlig selvdisiplin og at de ikke skjønner bedre. Mao prøvde jeg bare å si at jeg er enig.

I motsatt fall så er det min feil, antar jeg.

Endret av Isambard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Gratis skrev (21 timer siden):

Ikke hvis hun trøstespiser 😯

Tror poenget mitt gikk rett over hodet ditt! 😂

Anonymkode: 0fb5c...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå at dere skal trene sammen og begynne å spise mer sunt hele familien - null ultraprosessert, sukker, kunstig søtning, hvit mel eller flytende kalorier søndag til fredag, nøkterne mengder «kosemat» lørdag, trene sammen f.eks. 4 ganger per uke. Og vær MINST like streng med deg selv foran henne, det er demotiverende om du skal spise loff, øl eller croissantet mens hun skal spise omelett og gulrøtter.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (2 timer siden):

Kanskje jeg misforsto deg?

Jeg trodde poenget ditt var at folk blir overvektige av mange andre grunner enn dårlig selvdisiplin og at de ikke skjønner bedre. Mao prøvde jeg bare å si at jeg er enig.

I motsatt fall så er det min feil, antar jeg.

Aha. Takk. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Supersonic skrev (På 27.4.2025 den 2.05):

Min kone har fedme. Ikke overvekt, det har jeg selv med min 85kg på 176cm høyde. 
Prøver å gå ned 10kg selv.

Men, min kone som er 43år, født 2 barn for 10 år siden, veier 115kg (har smartvekt så jeg kan se det) og er 170cm høy. Nå er jeg en mann som alltid har likt at damene er litt lubne og har en fin rumpe. Men nå er kona blitt så tykk at jeg ikke tenner seksuelt eller, ja syns det er lite tiltrekkende med dobbelhake og magen større enn han Karl på den lokale puben. 
Jeg blir faktisk litt flau når hun går med stramme tights, og en så stram topp at magen bare henger ut. Kan i det minste ta på seg ikke så tettsittende klær? Ble litt klaging fra min side men, må få det ut ”en” plass. 

Hva sier jeg til hun uten å såre henne? 
Hvordan få henne til å innse at det er skadelig, og at joggebuksa kan byttes ut med noe mer pent.
Ønsker at hun og blir med å slanker seg og gjerne at hun spiser mer riktig. 2 glass Cola med sukker, og 4 brødskiver til frokost, en svær smoothie før lunsj og en lunsj bestående av bakerimat og cola er ikke slankende.
Hun har heller aldri trent i sitt liv. Jeg kjøpte inn romaskin og tredemølle, men ble kun jeg og barna som brukte det.

Vi har vært sammen i 22år, men vi har ikke hatt sex på 6mnd pga jeg klarer bare ikke gjennomfør det. Så ser det skranter på forholdet. Er liksom parterapi det neste? 

Hun mangler hormoner kanskje? Tror hun må ta hormonbehandling. Da kan man rase ned i vekt. 

Anonymkode: 0d321...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo bare si at hun har blitt litt tjukk og at du ikke klarer å ha sex med henne før hun preller av seg 20-30kg..? Trenger ikke gjøre så stor greie ut av det liksom..?

Anonymkode: a3cef...a7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min kone har fedme. Ikke overvekt, det har jeg selv med min 85kg på 176cm høyde. 

Men, min kone som er 43år, født 2 barn for 10 år siden, veier 115kg (har smartvekt så jeg kan se det) og er 170cm høy. Nå er jeg en mann som alltid har likt at damene er litt lubne og har en fin rumpe. Men nå er kona blitt så tykk at jeg ikke tenner seksuelt eller, ja syns det er lite tiltrekkende med dobbelhake og magen større enn han Karl på den lokale puben. 
Jeg blir faktisk litt flau når hun går med stramme tights, og en så stram topp at magen bare henger ut. Kan i det minste ta på seg ikke så tettsittende klær? Ble litt klaging fra min side men, må få det ut ”en” plass. 

Hvordan få henne til å innse at det er skadelig, og at joggebuksa kan byttes ut med noe mer pent.
Ønsker at hun og blir med å slanker seg og gjerne at hun spiser mer riktig. 2 glass Cola med sukker, og 4 brødskiver til frokost, en svær smoothie før lunsj og en lunsj bestående av bakerimat og cola er ikke slankende.
Hun har heller aldri trent i sitt liv. Jeg kjøpte inn romaskin og tredemølle, men ble kun jeg og barna som brukte det.

Vi har vært sammen i 22år, men vi har ikke hatt sex på 6mnd pga jeg klarer bare ikke gjennomfør det. Så ser det skranter på forholdet. Er liksom parterapi det neste? 

Du har kjøpt romaskin og tredemølle.. men hva har du gjort for å være med å skape en endring? 

Jeg begynner å legge på meg, mannen min er slank så derfor lever han etter seg selv, det hadde vært fint om han kunne hjulpet til litt. Tatt sin del av husarbeidet kanskje slik at jeg hadde hatt mer overskudd til å trene. Han kunne brudd seg mer med barna også. Og ikke minst lagd litt mat av og til, altså mat og ikke grille noen pølser..

Hva gjør du for å motivere din kone?

Anonymkode: c4881...404

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har kjøpt romaskin og tredemølle.. men hva har du gjort for å være med å skape en endring? 

Jeg begynner å legge på meg, mannen min er slank så derfor lever han etter seg selv, det hadde vært fint om han kunne hjulpet til litt. Tatt sin del av husarbeidet kanskje slik at jeg hadde hatt mer overskudd til å trene. Han kunne brudd seg mer med barna også. Og ikke minst lagd litt mat av og til, altså mat og ikke grille noen pølser..

Hva gjør du for å motivere din kone?

Anonymkode: c4881...404

Du høres også ut som en som bør ta mer ansvar for egen helse. 

Anonymkode: c9b07...e56

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg selv er kvinne, 174 høy og veier 115 kg. Jeg hadde ikke blitt så glad om kjæresten min hadde lagt ut om meg på et forum. Han tenner ennå på meg så det er ikke et problem her. Hvis jeg skal gi noen råd så er det det rådet jeg ville gitt til meg selv, man må bytte usunn mat med noe annet som gir belønning i systemet. Du kan oppmuntre konen din til å få aktive hobbyer. Dra på date sammen der dere gjør noe aktivt, ikke bare sitte på sofa og spise sammen. Ikke kjøp inn snacks og sjokolade, er det i hus så blir det spist. Det kan være bra å være ærlig og si du ikke tenner lenger men da må du passe på at hun ikke blir så fornærmet at det blir brudd. Vet ikke hvor lett fornærmet hun blir, men sex kan være en motivasjonsfaktor dersom hun vil det med deg. Evt får du finne deg en dame som er mer slank. Kan ikke forandre folk om de ikke vil det selv.

Anonymkode: 42f0c...1b6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nådeløs skrev (På 27.4.2025 den 6.41):

Da kan det hende hun går raskt og veldig mye ned i vekt, noe som vil føre til slappere hud. Hårtap er også en vanlig bivirkning. Uheldig da han bryr seg veldig mye om utseendet hennes, så dette er nok ikke veien å gå. 

Bedre med slappere hud enn å vandre rundt som en stappet gris. Selvfølgelig bryr man seg litt om hvordan partneren ser ut.

Anonymkode: 6d3fa...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 22.14):

Nei, så tjukk du har blitt
Sang av Ole Ivars. 

Anonymkode: ec220...c98

Også fremført av Ole Ivars.

Anonymkode: 0fdc2...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan jo bare si at hun har blitt litt tjukk og at du ikke klarer å ha sex med henne før hun preller av seg 20-30kg..? Trenger ikke gjøre så stor greie ut av det liksom..?

Dette er den mest rett frem og naturlige måten. Men vi er blitt så sky og skjøre at dette går ikke lengre. Vi må sirkle og pakke det inn og helst enda mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

22 år og du klarer ikke å tenne på kona di fordi hun er feit? Meget spesielt.

Uansett, tror ikke hun er lykkelig om det er du som er problemet kan bare du finne svar på men jeg har en snikende mistanke at om hun snart kommer til å gå ned 85 kg.

Anonymkode: 75861...c13

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (13 timer siden):

Ikke akkurat. Men når man tar seg sammen og nekter seg forskjellige varer, som kroppen prøver å sabotere og skrike etter hele døgnet den første tiden, er det VELDIG tungt med en partner som fortsetter å sitte på sofaen og trykke i seg dritt.

du kan få sagt det 😂😂😂

Anonymkode: bf0fd...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er den mest rett frem og naturlige måten. Men vi er blitt så sky og skjøre at dette går ikke lengre. Vi må sirkle og pakke det inn og helst enda mer.

Typisk råd fra en som ikke eier sosiale antenner. Eller forståelse av hvordan mennesker fungerer, empati generelt. Du pakker inn ting du også, om ikke så hadde du sittet hjemme alene i kjelleren til mamma uten venner og et nettverk, til og med uten jobb også. For skal man være rett frem ærlig og aldri ta hensyn til noen, da vil ikke mennesker være med deg. I det hele tatt.

Eller vent... Kanskje dette også stemmer. Vel, på tide å lære? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du høres også ut som en som bør ta mer ansvar for egen helse. 

Anonymkode: c9b07...e56

Så - TS har ansvaret for egen helse, men mannen hennes har ikke ansvar for å ta sin del av ansvaret for hus, hjem og barn? For meg høres det ut som det da vil bli enklere for TS å ta ansvar for egen helse om hun først kvitter seg med det største "barnet". Du høres også ut som et slikt forvokst barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Typisk "Ikke alle kan ....!!!"-innlegg.

De fleste skjønner at det finnes unntak hvor partner ikke har skyld i det selv. Det er dog sjeldent, og trenger ikke nevnes.

Anonymkode: 639fe...f7c

Hele verden er full av unntak! Om du går inn i menneskesjela så vil du oppdage at en viktig liten del passer inn i en standard A4-form. 

Anonymkode: a3c75...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nådeløs skrev (8 timer siden):

Typisk råd fra en som ikke eier sosiale antenner. Eller forståelse av hvordan mennesker fungerer, empati generelt. Du pakker inn ting du også, om ikke så hadde du sittet hjemme alene i kjelleren til mamma uten venner og et nettverk, til og med uten jobb også. For skal man være rett frem ærlig og aldri ta hensyn til noen, da vil ikke mennesker være med deg. I det hele tatt.

Eller vent... Kanskje dette også stemmer. Vel, på tide å lære? 

Du understreker mitt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde det vært meg hadde jeg vel bare sagt, "ok, flott!" 😄 og kjøpt meg en ny vibrator. Man har jo ikke lyst til å ha sex med en umoden tenåring i mannekropp uansett. 

Anonymkode: 88679...86b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...