Gå til innhold

Hva kan jeg si til min kone som bare legger på seg?

Supersonic
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Sykkelkopp skrev (1 time siden):

Nei, de gjør de ikke. Selvmord er en aktiv handlig, suicidal er en følelsestilstand. Hvis du henger med folk som er så upresis og forvirret så er det på deg. Du burde i det minste prøve å være presis i en diskusjon hvor forskjellen har stor betydning for diskusjonen

En person kan ha flere ønsker. F.eks sunt liv vs umiddelbar kortvarig nytelse. Da velger de kortvarig nytelse over langvarig helse. Det viktigste man kan gjøre for å nå et mål er å innse at man har 100% ansvar for seg selv, man kan bare styre seg selv. Derfor aksepterer man ansvaret for seg selv. Ikke kom med 100 grunner på hvorfor det er vanskeligere for akkurat deg. Allle har sine problem. Men kvinner sliter med å ta ansvar for egne handlinger og vil alltid skyldig på andre omstendigheter "utenom deres kontroll". Kvinner blir dessverre oppdratt til å være offer, og de blir oppmuntret og støttet helle livet sitt for å inneha den posisjonen. Ord som "klarer det ikke" skal ikke brukes om man ønsker å nå et mål som faktisk er mulig. Da er man uutviklet både intellektuelt og emosjonelt.

Den eneste i denne tråden som tydeliggjør hvordan de er uutviklet emosjonelt og intellektuelt er deg. Du mangler grunnleggende fysiologisk innsikt i hvordan mennesker fungerer. Og du mangler fullstendig emosjonell intelligens i hvordan følelser påvirker menneskers handlinger. 

Anonymkode: 8cd8f...3b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Likevel står du for å insinuere at feite kvinner ikke tar hensyn til andre, er dumme, ansvarsløse, osv. Det du bidrar til er trakassering, stigma og mobbing, og fører til skam for vekt og ikke en atferd. Likevel bidrar du til det som i aller høyeste grad kan kalles fetthat, å si at fedme er som selvmord. Motbydelige meninger er det du har, og du fortjener skam for din antisosiale atferd. 

Som sagt, jeg er kvinne.

Som du sikkert kan forstå betyr at jeg ikke behøver å stryke andre kvinner med hårene eller finne meg i deres temper tantrums, bare for å komme til mellom bena deres. Det samme gjelder forøvrig de mennene jeg kjenner som i stor grad har valgmuligheter når det kommer til kvinner.

Dermed gjenstår de mennene som ikke har det. Jeg personlig har stort respekt for menn som, til tross for at de ikke kan velge på øverste hylle, likevel velger å gå sin egen vei (MGTOW), fremfor å finne seg i ydmykende og voldelig behandling. Det å kreve at man skal synes stygge ting er fine, og fine ting er stygge, ellers lager hun baluba og klapper sammen bena, er ren undertrykking.

(må også si jeg stusser på kvinner som vil være sammen med menn som ikke egentlig liker kvinnen, bare f***en hennes)

Og jeg må si at etter å ha lest dine innlegg på de siste sidene så blir jeg bare mer inspirert til å anbefale trådstarter å si tydelig fra til sin kone. 

Anonymkode: 61379...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er nå menn i Norge mer overvektige enn norske kvinner, og i tillegg dør da nå før. Løsning: Finne seg en litt yngre og svært slank mann.

Anonymkode: dc239...4f1

Hvis det er det du liker, kjør på!  Følte du at det var et godt "comeback" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Den eneste i denne tråden som tydeliggjør hvordan de er uutviklet emosjonelt og intellektuelt er deg. Du mangler grunnleggende fysiologisk innsikt i hvordan mennesker fungerer. Og du mangler fullstendig emosjonell intelligens i hvordan følelser påvirker menneskers handlinger. 

Så når menn sier at kvinner er for emosjonelle til å oppføre seg logisk så har de rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelkopp skrev (2 timer siden):

Ordboken går så langt som å nevne at det i overført betydning betyr selvdestruktiv handling. Du kan velge å bruke ordet kun for de tilfeller du mener passer, men det er helt riktig å kalle å la seg bli overvektig som en form for selvmord.

Helt greit t vi er grunnleggende uenig. Ha en fin kveld 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som sagt, jeg er kvinne.

Som du sikkert kan forstå betyr at jeg ikke behøver å stryke andre kvinner med hårene eller finne meg i deres temper tantrums, bare for å komme til mellom bena deres. Det samme gjelder forøvrig de mennene jeg kjenner som i stor grad har valgmuligheter når det kommer til kvinner.

Dermed gjenstår de mennene som ikke har det. Jeg personlig har stort respekt for menn som, til tross for at de ikke kan velge på øverste hylle, likevel velger å gå sin egen vei (MGTOW), fremfor å finne seg i ydmykende og voldelig behandling. Det å kreve at man skal synes stygge ting er fine, og fine ting er stygge, ellers lager hun baluba og klapper sammen bena, er ren undertrykking.

(må også si jeg stusser på kvinner som vil være sammen med menn som ikke egentlig liker kvinnen, bare f***en hennes)

Og jeg må si at etter å ha lest dine innlegg på de siste sidene så blir jeg bare mer inspirert til å anbefale trådstarter å si tydelig fra til sin kone. 

Så fordi du synes feite kvinner er stygge, eller feite menn er stygge, så tenker du det er en god grunn til å si at fedme er selvmord, og feite folk er dumme, hensynsløse, ansvarsfraskrivende, ikke ansvarlige osv. osv. 

Du har en antisosial atferd, som du nekter å bære skam for fordi du er et svakt menneske. Det er det det handler om. Alle som hater en gruppe, om det er feite, svarte, homofile, rødhåringen, det er fordi de mangler noe inni seg. Din atferd er helseskadelig for andre mennesker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så fordi du synes feite kvinner er stygge, eller feite menn er stygge, så tenker du det er en god grunn til å si at fedme er selvmord, og feite folk er dumme, hensynsløse, ansvarsfraskrivende, ikke ansvarlige osv. osv. 

Du har en antisosial atferd, som du nekter å bære skam for fordi du er et svakt menneske. Det er det det handler om. Alle som hater en gruppe, om det er feite, svarte, homofile, rødhåringen, det er fordi de mangler noe inni seg. Din atferd er helseskadelig for andre mennesker. 

Du skjønte tydeligvis ikke hvor jeg ville.

Poenget mitt er at du kan skrike til meg alt du bare vil, uten resultat. Jeg har ingen motivasjon for å jenke meg etter dine helt urimelige krav. Og jeg hyller de menn som, selv om de har motivasjon til å jenke seg etter slike krav, likevel velger å avstå.

Som før beskrevet, mener jeg at holdning som din, er svært ødeleggende for samfunnet, noe som igjen gjør oss sårbare overfor andre mye verre kulturer.

Hvis menn klarer å avstå fra å jenke seg etter hysteriske kvinner, derimot, så tror jeg vi har muligheten til å få vår egen kultur på fote igjen - før det er for sent.

I alle fall håper jeg det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at disse "min kone-trådene" fortsatt slår an... 🫠 

Gratulerer, ts! :duskedame:Tolv sider med tull. 🤡 Hva slags premie fikk du, en marispangris? :arwen:

:snapoutofit:

Endret av Perle
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et par ting jeg oppriktig lurer på, @Sykkelkoppog AB61379...bc4. Dere er veldig opptatte av at man har ansvar for egen helse, og spesielt  vekt. @Sykkelkopp skriver at kjætestekontrskten innebærer at "Man finner partneren slik den er når man blir sammen til å være av god nok kvalitet til å tilbringe livet sitt med. Om personen endrer seg er det ikke sikkert man oppfyller det lenger". Noe som i ytterste konsekvens er en umulighet ettersom alle mennesker blir eldre og dermed sakte men sikkert endrer utseende. Hva med graviditet? Sykdom, eller skader som følge av ulykker? Eller hvis partneren går veldig mye ned i vekt og blir helseskadelig undervektig? 

Jeg er ikke uenig i at man må ta ansvar for egen helse, men skal man ikke støtte, oppmuntre og hjelpe partneren sin uavhengig av det? Er ikke det mye av poenget med en.kjærlighetsrelasjon? At den personen som liksom skal være din nærmeste og kjæreste, skal påføre deg skam for noe du allerede sliter med, tror jeg mange, både menn og kvinner, ville sett på som et tillitsbrudd.

Dere framstår veldig følelseskalde begge to. Nå finnes det selvsagt mennesker som ser på en parrelasjon som et slags fornuftsekteskap, et rent transaksjonelt partnerskap, kanskje av økonomiske og praktiske årsaker, evt. også for tilgang på regelmessig sex, men uten at følelser overfor partner er involvert. Det er en ærlig sak. Men de fleste som svarer i denne tråden, har ikke en slik følelsesløs relasjon som utgangspunkt for diskusjonen, det kan kanskje være greit å ha i bakhodet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (18 minutter siden):

Det er et par ting jeg oppriktig lurer på, @Sykkelkoppog AB61379...bc4. Dere er veldig opptatte av at man har ansvar for egen helse, og spesielt  vekt. @Sykkelkopp skriver at kjætestekontrskten innebærer at "Man finner partneren slik den er når man blir sammen til å være av god nok kvalitet til å tilbringe livet sitt med. Om personen endrer seg er det ikke sikkert man oppfyller det lenger". Noe som i ytterste konsekvens er en umulighet ettersom alle mennesker blir eldre og dermed sakte men sikkert endrer utseende. Hva med graviditet? Sykdom, eller skader som følge av ulykker? Eller hvis partneren går veldig mye ned i vekt og blir helseskadelig undervektig? 

Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har sagt noe om her, og spør ut fra det.

Men for å kommentere på dette med å gå ned i vekt, så synes jeg personlig at det er minst like ille, om ikke verre at, en partner går ned i vekt, som å gå opp i vekt, og reagerer når mennesker setter likhetstegn mellom slank og pen.

Jeg liker mennesker som er litt tjukke jeg, det betyr ikke at det er sunt å være det. 

Utover dette så tenker jeg du får gå noen runder med deg selv og ditt eget innlegg og spørre deg selv hvorfor du tror det bare er for deg å tolke i vei og be mennesket snare om din tolkning fremfor å prøve å lytte og ta til deg det som faktisk blir skrevet her.

Roci skrev (24 minutter siden):

Dere framstår veldig følelseskalde begge to. Nå finnes det selvsagt mennesker som ser på en parrelasjon som et slags fornuftsekteskap, et rent transaksjonelt partnerskap, kanskje av økonomiske og praktiske årsaker, evt. også for tilgang på regelmessig sex, men uten at følelser overfor partner er involvert. Det er en ærlig sak. Men de fleste som svarer i denne tråden, har ikke en slik følelsesløs relasjon som utgangspunkt for diskusjonen, det kan kanskje være greit å ha i bakhodet.

Man er ikke følelsesløs bare fordi man ikke er hodeløs.

Jeg svarer for øvrig med utgangspunkt trådstarter, og i håp om å få et bedre samfunn, og ikke for å ha det morro og le være useriøs, slik du vel la frem din egen motivasjon for deltagelse. Dermed er det ikke noe must for meg å ha i bakhodet hva folk flest i denne tråden mener om noe som helst.

Har vel også skrevet hva jeg mener om trenden blant mennesker på dette forumet. Tror jeg begynte å skrive på side 8. Du kan jo lese tilbake hvis du virkelig bryr deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du skjønte tydeligvis ikke hvor jeg ville.

Poenget mitt er at du kan skrike til meg alt du bare vil, uten resultat. Jeg har ingen motivasjon for å jenke meg etter dine helt urimelige krav. Og jeg hyller de menn som, selv om de har motivasjon til å jenke seg etter slike krav, likevel velger å avstå.

Som før beskrevet, mener jeg at holdning som din, er svært ødeleggende for samfunnet, noe som igjen gjør oss sårbare overfor andre mye verre kulturer.

Hvis menn klarer å avstå fra å jenke seg etter hysteriske kvinner, derimot, så tror jeg vi har muligheten til å få vår egen kultur på fote igjen - før det er for sent.

I alle fall håper jeg det :) 

Holdningen min om at feite folk fortjener å kunne leve trygt den ødelegger samfunnet, OK. Din holdning derimot er en direkte bidragsyter til helserisiko i form av lavgradig inflammasjon, ikke bare hos feite mennesker som utsettes for din antisosiale atferd, men også alle de som frykter å gå opp i vekt og lever med økte kortisolnivåer fordi de overtenker rundt mat. 

Fordi jeg er uenig med deg og viser til din antisosiale atferd, for det er det det er når en mener at feite folk er dumme, ansvarsfraskrivende, at fedme er selvmord, det er en ATFERD som er antisosial. Og fordi jeg er uenig med deg kaller du meg "skrikete" og hysterisk, så du er attpåtil kvinnefiendtlig. Det er så ufattelig trist med folk som eksternaliserer sine egne sår, som har det så stusselig i sjela si at de tar det ut på enten kvinner, feite, svarte, hvem det måtte være, en eller annen gruppe det er lett å stigmatisere. Det burde bli bot for folk som deg som uttrykker hatytringer som at "fedme er selvmord". 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har sagt noe om her, og spør ut fra det.

Men for å kommentere på dette med å gå ned i vekt, så synes jeg personlig at det er minst like ille, om ikke verre at, en partner går ned i vekt, som å gå opp i vekt, og reagerer når mennesker setter likhetstegn mellom slank og pen.

Jeg liker mennesker som er litt tjukke jeg, det betyr ikke at det er sunt å være det. 

Utover dette så tenker jeg du får gå noen runder med deg selv og ditt eget innlegg og spørre deg selv hvorfor du tror det bare er for deg å tolke i vei og be mennesket snare om din tolkning fremfor å prøve å lytte og ta til deg det som faktisk blir skrevet her.

Man er ikke følelsesløs bare fordi man ikke er hodeløs.

Jeg svarer for øvrig med utgangspunkt trådstarter, og i håp om å få et bedre samfunn, og ikke for å ha det morro og le være useriøs, slik du vel la frem din egen motivasjon for deltagelse. Dermed er det ikke noe must for meg å ha i bakhodet hva folk flest i denne tråden mener om noe som helst.

Har vel også skrevet hva jeg mener om trenden blant mennesker på dette forumet. Tror jeg begynte å skrive på side 8. Du kan jo lese tilbake hvis du virkelig bryr deg. 

Du reagerer når folk setter likhetstegn mellom slank og pen, men du reagerer ikke når du selv setter likhetstegn mellom feit og dum, feit og ansvarsfraskrivende, feit og lat, feit og ansvarsløs. 

Hvis du ønsker et bedre samfunn er det første du gjør å jobbe med din egen skam, slutte å projisere den ut på andre mennesker og hvordan de lever livene sine. At du ikke skammer deg for at du sier at "fedme er selvmord" og at feite folk er dumme osv. for det er helseriskoen her. Lavgradig inflammasjon som følge av høye kortisolnivåer som følge av stigma er en mye større risikofaktor enn høy vekt. 

Jeg håper du tar med deg på samvittigheten de feite menneskene som har tatt livet sine de siste årene fordi det er for mange folk med holdninger som deg i samfunnet. Det er ditt personlige ansvar fordi du VELGER å ha en antisosial atferd som skader andre enn deg selv. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sykkelkopp skrev (På 2.5.2025 den 9.54):

Oj så fin tanke!
Fungerer ikke i det hele tatt. Mennesker, og spesielt damer, blir ikke motivert nok til å kutte i godsakene om langtidsplanlegging er motivasjonen. Hun kommer ikke til å kutte sjokolade og kake for å bli 75 i stedet for 65. Det er for langt frem i tiden, mens sjokolade er bare rett bort i skapet.  Det som fungerer er å gi dem en følelse av å være uønsket. Da vil de protestere veldig mye og anklage deg for å være slem og overfladisk. Og de vil si "det fungerer ikke i det hele tatt, gjør akkurat det du gjorde mens hun stadig ble fetere, vis kjærlighet og forståelse".

Men om de har, og de fleste har det, et ønske om å føle seg ønsket, så vil  det motivere.

Da vil hun sikkert slanke seg, så når hun er slank og attraktiv dumper hun drittsekken som fikk henne til å føle seg stygg og uønsket og blir sammen med en annen yngre og hottere mann med six-pack

Anonymkode: e4a65...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Holdningen min om at feite folk fortjener å kunne leve trygt den ødelegger samfunnet, OK. Din holdning derimot er en direkte bidragsyter til helserisiko i form av lavgradig inflammasjon, ikke bare hos feite mennesker som utsettes for din antisosiale atferd, men også alle de som frykter å gå opp i vekt og lever med økte kortisolnivåer fordi de overtenker rundt mat. 

Fordi jeg er uenig med deg og viser til din antisosiale atferd, for det er det det er når en mener at feite folk er dumme, ansvarsfraskrivende, at fedme er selvmord, det er en ATFERD som er antisosial. Og fordi jeg er uenig med deg kaller du meg "skrikete" og hysterisk, så du er attpåtil kvinnefiendtlig. Det er så ufattelig trist med folk som eksternaliserer sine egne sår, som har det så stusselig i sjela si at de tar det ut på enten kvinner, feite, svarte, hvem det måtte være, en eller annen gruppe det er lett å stigmatisere. Det burde bli bot for folk som deg som uttrykker hatytringer som at "fedme er selvmord". 

Fedme er ikke nødvendigvis selvmord, men det er selvskading, akkurat som anoreksi og bulimi. Nå snakker jeg altså fedme, ikke noen bilringer eller lett overvekt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti h.... for en gjeng tullinger. Dere kaller dere voksne folk? Snakker som en gjeng underutviklede tenåringer.

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vil hun sikkert slanke seg, så når hun er slank og attraktiv dumper hun drittsekken som fikk henne til å føle seg stygg og uønsket og blir sammen med en annen yngre og hottere mann med six-pack

Så trusselen er at hun ikke skal være uattraktiv lenger..? Ok, flott! Hvis hun dropper TS når hun endelig lærer seg en grunnleggende evne til å ta vare på seg selv har ikke TS tapt noe. Man burde ikke være sammen med folk som mangler den evnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (16 timer siden):

Hvorfor er det en umulighet å opprettholde god nok kvalitet? Er det for mye å kreve at man gjør en innsats for å fortsette å være attraktiv for hverandre? Ja man eldes, men man kan fortsatt vise at man legger litt innsats inn i hverandre og seg selv.

Helseskadelig undervektige er ekstremt sjeldent, spesielt etter fylte 30. Det er snakk om enkelttilfeller, mens 70% av befolkningen er overvektig. Om dette blir et vedvarende problem får de som møter det gjøre et valg da. Uansett, dette er så sjeldent at jeg ikke er investert i å spekulere om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fedme er ikke nødvendigvis selvmord, men det er selvskading, akkurat som anoreksi og bulimi. Nå snakker jeg altså fedme, ikke noen bilringer eller lett overvekt.

Takk :) 

Skulle nesten tro det var jeg som var ansvarlig for helserisikoen ved fedme, bare fordi jeg påpeker den.

Er enig med sykkelkopp i en del ting, men regner risikosport og alkohol i samme sjanger som fedme. Det samme gjelder forøvrig arbeidsnarkomani og sportsidioti og en hel drøss med andre ting. Det er ikke hva som helst som er forenlig med parforhold eller foreldreskap. 

Det er nok, som jeg blir minnet om av all dette snakket om kortisolnivåer og autoimmune sykdommer, samt stemningen for øvrig, en viss komorbiditet når det kommer til fedme og personlighetspatologi, kptsd, etc. Begge følger i kjølvannet av traumer og stress. Dermed har man altså, i denne tråden, klart å gjøre meg dobbelt skeptisk til fedme, sammenlignet med utgangspunktet.

Godt jobba, anonymbruker som kjefter sånn, det var neppe det du hadde ventet?

Om det er noen trøst, så er jeg - på livstid - engasjert i å motvirke omsorgssvikt, mobbing, seksuelle overgrep og vold, som da er den underliggende årsaken til både kroppslig og sjelelig innflammasjon.

Det er da noe? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelkopp skrev (1 time siden):

Hvorfor er det en umulighet å opprettholde god nok kvalitet? Er det for mye å kreve at man gjør en innsats for å fortsette å være attraktiv for hverandre? Ja man eldes, men man kan fortsatt vise at man legger litt innsats inn i hverandre og seg selv.

Du skrev at endring hos partner var et brudd på kjætestekontrakten uten å utdype det noe mer, så da forholdt jeg meg til det. Du har vekt som viktigste kvalitet hos partner, andre kan synes at andre kvaliteter teller mer

Endret av Roci
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...