Gå til innhold

Når far trakker på deg forann barna eller lar barna trakke på deg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hva tenker dere om det?

Feks Far sitter å ser på mens ene ungdommen skriker t mor ,kaller henne stygge ting og klikker UTEN å si noen ting(skjer ofte), eler drar mor i håret,skubber o.l. uten at mor en gang har sagt eller gjort noe som skal tilsi en slik oppførsel. Mor prøver rolig å kontrollert å snakke med ungdommen at det ikke er greit osv, mens far bare sitter å ser på eller ler.

eller : mor og far står nede på kjøkkenet mens barna er på rommene sine oppe, mor lukker dørene til kjøkkenet og hvisker/snakker veldig lavt til mannen om noe, helt uskyldig, men noe hun tenker på eller lurer på, mens han hever stemmer og skriker til hun eller snakker så høyt at barna hører det og lurer på hva som skjer, eller verre, kommer opp å begynner å gå i mot mor og skrike og kalle mor veldig stygge ting mens far bare hører på og lar det stå til?

Eller: Alle snakker fint sammen og mor kommer med ett forslag eller innspill til noe og ene alle 3 ungdommene kommer med spydig kommentar til mor og far bare ler? om det begynner å bli stygge ting og skriking for å irettesette mor? (fra ungdommene). Mem far bryr seg ikke og ler eller gjør det samme med mor og sier at han forstår jomdet og det de gjør og sier. Mor er jo helt på bærtur og gjerne noe stygt og. 

Far vil heller aldri strekke ut en hånd etter konflikt, så mor blir alltid den som sier unnskyld selv hvem sin feil ting er for å ordne opp og få husfred, men far stonewaller og er kald, ikke klem, ikke kyss, ikke snakke fint eller vise omsorg ved sykdom eller annet(forsåvidt aldri ellers ved sykdom heller da..).

Mor må jobbe for at far skal godta unnskyldingen og sier mor er på prøve for om forholdet vil virke. Veldig kald, mor må bruke.mye tid på å smøre far for å få de på nett igjen!

Disse ungdommene og barna har alltid vært snille og greie men i det siste blitt sånn pga far sin måte å være på. Mor er den med omsorg og den som kan trykkes ned, for hun hadde jo aldri gjort noe mot barna sine, i motsetnig til hva far hadde gjort i samme situasjoner!

Kunne skrevet enormt mye mer men dette er da en del min venninne forteller og jeg prøver å fortelle henne at dette overhodet ikke er bra og skadelig for barna. Så hva mener dere? Så jeg kan vise henne dette innlegget å se om hun forstår alvoret!

Anonymkode: 2a743...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er psykisk vold, og virkelig ikke bra for barna å vokse opp i.

Jeg ville meldt far til barnevernet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres rablende dysfunksjonelt ut. Barnevernsmat.

Ungdom som mishandler sin mor trenger omfattende hjelp om de ikke skal havne i fengsel rimelig kjapt. 

Far må mor selvfølgelig gå fra. 

Anonymkode: e65cb...5f6

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (9 minutter siden):

Har gjort det! Men prøver å få mor til å forstå alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså. Kona er elendig i konflikthåndtering med barna. Hun skriker til dem, og de sier stygge ting til henne. 
Jeg har sikkert 100 ganger forsøkt å veilede henne, be henne for eksempel se hvordan jeg gjør det. Men når barna oppfører seg bra med meg sier hun det er flaks. 

Ts, mannen din er ikke til stede hele tiden. Du må lære å håndtere ungene selv. Om han bryter inn og hjelper deg av og til, vil du bare få det enda vanskeligere når han ikke er der. 
Terapi?

Anonymkode: 6f2b4...676

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså. Kona er elendig i konflikthåndtering med barna. Hun skriker til dem, og de sier stygge ting til henne. 
Jeg har sikkert 100 ganger forsøkt å veilede henne, be henne for eksempel se hvordan jeg gjør det. Men når barna oppfører seg bra med meg sier hun det er flaks. 

Ts, mannen din er ikke til stede hele tiden. Du må lære å håndtere ungene selv. Om han bryter inn og hjelper deg av og til, vil du bare få det enda vanskeligere når han ikke er der. 
Terapi?

Anonymkode: 6f2b4...676

Ts er ikke den som står i situasjonen, men venninne til denne konen som det refereres til. uansett er jeg ikke enig med deg i den siste. Far skal SÅKLART ta mor i forsvar når ungdommer oppfører seg sånn mot mor. Også motsatt hvis det er far. Problemet her er at far er en konemishandler og barna tar etter han. Syns det var grusomt å lese, det er rett og slett mobbing av mor. Syns mor skal flytte ut, og få hjelp med barna via barnevernet. Hun kan ikke håndtere dem selv, slik som de har blitt. Far burde få en klekkelig fengselsstraff og holdes unna barna en stund, mens barna får hjelp av barnevernet til å bearbeide alt de har vært vitne til, og lære seg rett og galt. 

Anonymkode: 7cd9f...0e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Far lærer ungene (tenåringene) at det er helt greit å være totalt respektløs overfor mor, mor mister all myndighet i huset. Hun mister også all selvrespekt. 

Dette er skadelig for både mor og barn. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns mor skal flytte ut, og få hjelp med barna via barnevernet. Hun kan ikke håndtere dem selv, slik som de har blitt.

Må si meg enig her. Om de eier bolig sammen, må hun kontakt advokat for å få i gang skilsmisseoppgjøret (antar de er gifte. 

Anonymkode: 8b001...157

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (12 timer siden):

Bv gjør ingenting med barn som er voldelige mot foreldre. Er jo tiltak som f.eks. mst, som fungerer i et fåtall av tilfellene. Om det ikke fungerer har de ikke mer Å tilby. Alternativ til vold har ikke noe for barn.

Anonymkode: f8088...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne kvinnen blir ikke tråkket på, hun blir mishandlet av mann og barn.

Anonymkode: c89ce...6cc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja her er det synd på mor. Hun er søppelsekken fra både barna og mannen. Hun bør komme seg bort selv. 

Anonymkode: ed248...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fysisk og psykisk vold i nære relasjoner, og familien er særdeles dysfunksjonell. Mor er nødt til å dra fra både barn og far en stund, er mitt forslag. Krisesenter kan hjelpe mye. Far kan få kjenne på det å ivareta ungdommene selv, og så må far og mor snakke om hvordan de kan hjelpe ungdommene med atferden, samt at de må finne ut hvordan de gjør det med separasjon og etter hvert skilsmisse. Mor kan ikke bli i dette forholdet, og barna, samt far, trenger å få hjelp for atferden sin. Mor må ha hjelp av psykolog for å innse at det å la seg tråkke på, på denne måten, ikke er greit. Hun skal ikke ha det sånn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar!

Min venninne har fine gode forhold til barna sine og det er absolutt ikke noe problem eller stygge ord eller annet når de er alene uten far(far har reisejobb og er vekke 4uker i strekk), hun er en veldig god mor med mye omsorg og kjærlighet for både mann og barn, men blir tatt for gitt og han er ikke noe god med hun!

Skal snakke med hun igjen og vise svarene her!

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er KUN når far er hjemme at dette skjer, han spiller de opp mot hun! Har mine mistanker på at han er en stor egoist og narssist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bv gjør ingenting med barn som er voldelige mot foreldre. Er jo tiltak som f.eks. mst, som fungerer i et fåtall av tilfellene. Om det ikke fungerer har de ikke mer Å tilby. Alternativ til vold har ikke noe for barn.

Så klart gjør de det. 

Anonymkode: 7cd9f...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å lag unnskyldninger for ungdommene. Og slutt å lag unnskyldninger for far.

Mor blir mishandlet. Både fysisk og psykisk. Og hun må ut. Og hun må ha hjelp.

Og dersom det er ille nok hadde jeg anmeldt ungdommen som er fysiske. Ikke nødvendigvis fordi de skal straffes men fordi alvoret skal synliggjøres for ALLE og forhåpentligvis at en får ekstern hjelp. Dersom far er pådriver for volden så kan han straffes. Og ungdom over 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis ungdommen drar moren i håret og skriker til henne og hun bare sitter rolig og pjatter, så synes jeg faktisk hun bør ta seg sammen og stå opp for seg selv. 

Slik oppførsel bør hun virkelig ikke akseptere. Og være sammen med en slik taper-mann som skriker og er voldelig? Hva skal hun med han? 

Anonymkode: 9d7b8...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig gjør de det. Både barn og voksne trenger veiledning her.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker mor bør gå fra både barnet og faren. Degenerert unge som kommer til å drepe noen.

Anonymkode: c7dda...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bv gjør ingenting med barn som er voldelige mot foreldre. Er jo tiltak som f.eks. mst, som fungerer i et fåtall av tilfellene. Om det ikke fungerer har de ikke mer Å tilby. 

Dette er direkte feil. 

Det er skadelig for barn å utøve vold (i særdeleshet mot egne omsorgspersoner) og det er skadelig for barn å vokse opp med foreldre som har den fungeringen TS beskriver (både mor og far). Dette er en helt soleklar barnevernssak. 

Anonymkode: e65cb...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis ungdommen drar moren i håret og skriker til henne og hun bare sitter rolig og pjatter, så synes jeg faktisk hun bør ta seg sammen og stå opp for seg selv. 

Slik oppførsel bør hun virkelig ikke akseptere. Og være sammen med en slik taper-mann som skriker og er voldelig? Hva skal hun med han? 

Anonymkode: 9d7b8...f27

Moren sitter ikke rolig og pjatter. Moren snakker rolig men irettesetter oppførselen, så kommer far og går i mot mor så barnet da utagerer mer mot mor og far ler og ser på eller griper inn mot mor om hun hever stemmen til barnet. Far kan heve stemmen til barnet men ikke mor!

Har meldt til bv, vet selv hvordan det er å vokse opp slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...