Gå til innhold

Katt tisser på ting i huset (hjelp)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ute Hann katt 8mnd skal bli kastrert snart

Katten min har startet og tisse på ting i huset så ille at vi måtte kaste sofa og vaske ting for tiss vær dag han var hos veterinær og ble sjekket og han er helt frisk 

leker med han vær dag og han har det generelt veldig bra. stor plass med klatre stativer og masse leker og kvalitets for og sand

Alt skjedde etter døra var åpen og det kom en annen katt inn i huset etter det så har han ikke stoppet og tisse inne på alt av ting vi har. holdt på sånn i 2mnd nå jeg elsker han med hele mitt hjerte men jeg klarer ikke vaske tiss fra alt vær dag, hva gjør jeg?

Vil kastrering hjelpe??

har time så han skal bli det snart 

men hva om det ikke funker?

har prøvd flere typer katte sand 

har prøvd 2 katte toaletter 

har prøvd og vaske katte doen veldig rent hele tiden 

Har også prøvd og latt den være litt skiten

og hva gjør man når en katt tisser på ting i huset man kan vell ikke akkurat stå og kjefte på den??

Anonymkode: 43c3a...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kastrering gjør susen. Han tisser egentlig ikke, han markerer. Helt typisk når en annen katt harbeveget seg inn på hans revir. Det er ikke sikkert at han vil slutte å markere, men det vil ikke lukte noe særlig etter kastrering. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrering vil mest sannsynlig funke, og om han ikke blir det kommer det uansett til å fortsette. Guttekatter tisser/sprayer ned med urin i løpetid (som han sikker har nå) for å markere territorium, spesielt om han føler at han konkurrerer med en annen katt som har vært inne i huset og gitt fra seg dufter. Det er en veldig stressende situasjon for katten din, derfor oppfører han seg sånn. Det er helt naturlig, rart om ikke dyrlege har informert om dette? 

Supert at han har time for kastrering, det blir nok mye bedre for dere alle.

Endret av selkie
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lauv skrev (22 timer siden):

Kastrering gjør susen. Han tisser egentlig ikke, han markerer. Helt typisk når en annen katt harbeveget seg inn på hans revir. Det er ikke sikkert at han vil slutte å markere, men det vil ikke lukte noe særlig etter kastrering. 

Å joda det lukter etter kastrering også, men litt annen lukt

Anonymkode: 0049e...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Katter spiser ikke der de pisser, så sett en skål med mat/vann der han pisser og plasser ekstra kattetoalett der han pisser mest.

Min katt pisset nesten alltid bak utgangsdøren og i vinduskarmen på kjøkkenet, så jeg satte en do bak utgangsdøren og matskåler i vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...