Gå til innhold

Dere uføre eller dere som tjener lite.Hvor mye har dere på sparekonto?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere sparekonto/buffer?Eller lever dere fra lønning til lønning?Selv har jeg sparekonto,men klarer ikke spare stort da alt går i null. Har barn

Anonymkode: 41c16...58d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca 55k på buffer/høyrentekonto og 174k på sparekonto. Sparer ca 6k i mnd. Er enslig med 23k utbetalt.

Har ca 12 700 i faste utgifter. Så kommer ca 3000 på dagligvarer.

Anonymkode: b9571...703

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lite, gitt. Setter av 2000 på høyrente og 1500 på vanlig sparekonto hver måned. Ble nylig ufør, så er ganske skrapet etter mange år på aap

Anonymkode: ed0ef...d3c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ufør med minstesats og alene med ett barn. Har ca 130 000 på diverse spare/bufferkontoer til forskjellige formål. Ca halvparten er på en konto beregnet på større utgifter til barnet, som konfirmasjon og evt tannregulering samt diverse utstyr.

Også har jeg 25 000 på depositumskonto da jeg leier bolig, men de har jeg jo ikke tilgang til.

Anonymkode: bb41f...524

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

0

Har sparekonto. 0 der også. 

Anonymkode: 424cb...a33

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

187k på fondskonto

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I full jobb til jeg var 40. Nedbetalt enebolig, og 1,5 på min private sparekonto (arv). Har ikke så mye jeg kan bruke penger på, siden formen er for dårlig til alt som er morsomt. Voksne barn som har kjøpt boliger og klarer seg fint. Mannen min er i full jobb, og tjener en mill i året. Klager ikke på økonomien, bare på helsa.

Anonymkode: be37c...679

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ca 9000,- ut i faste utgifter pr mnd. nå tar eg ikke med renovasjonsavgift. 
Ca 250 k på forskjellige fond, aksjer og kontoer. 
Sparer fast 4000k. 
Jobber litt og får ca. 2000 k ekstra i mnd. 

Leier ut og får inn 8000k. 
 Prøver å spare ekstra 10 i mnd men det blir alltid ekstra utgifter. 

Men hadde det ganske tøft før eg solgte gården min og kjøpte en 2 mans bolig. 

Anonymkode: 6b9a7...bb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minsteufør og alene uten barn. 0 kr på sparekonto. 

Anonymkode: b9818...947

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Ung ufør. Ingen barn. Enslig. 

13 000 kr på sparekonto akkurat nå. 

9000 kr er brukt på tidlig sommerferie, fly og hotell. Må betale tilbake mamma med mai utbetalingen. 

Anonymkode: 73557...682

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ufør, har 280k på sparekonto. Jeg sparte mer før, men nå blir det knapt 1000 i måneden, for utgiftene har skutt i taket, 

Anonymkode: b71a8...3d7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ung ufør, enslig sats. Ingen barn. Jeg har litt over 400 000kr på konto nå. Sparer 4-6000kr i måneden, siden jeg leier, og bor veldig billig. Er også gjeldsfri, og har ikke bil. 
Har både vanlig buffer, høyrentekonto og bsu (over 40år nå, så er fra gammelt av). Vanskeligere å spare nå enn tidligere, men prioriterer sparing hardt. Lettere uten barn selvsagt. 

Anonymkode: af5ff...c85

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har minsteufør og har en sparekonto på ca 70 tusen. Det var mer, men har nettopp bestilt en ferietur. Jeg sparer noen tusenlapper hver måned, og så bruker jeg av sparekontoen ved behov. 

Anonymkode: 2cd4a...bd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1,8 mill. Arv etter besteforeldre + oppspart over mange år. Sparer til barna (men i mitt navn).

Anonymkode: 183e9...432

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har dere sparekonto/buffer?Eller lever dere fra lønning til lønning?Selv har jeg sparekonto,men klarer ikke spare stort da alt går i null. Har barn

Anonymkode: 41c16...58d

Hva er lite?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle jeg ha mindre på konto enn deg som tjener mye? 

Anonymkode: f799c...162

AnonymBruker
Skrevet

Ufør på minstesats. Eier bolig, hvor banken eier ca 25%: og jeg eier resten. Så har jeg 100 000 kr på sparekonto. Prøver å spare 2000 kr i mnd. Jobbet i 27 år før jeg ble ufør.

Anonymkode: 057bb...174

Skrevet

Jeg jobber deltid, og har derfor ikke spesielt høy inntekt. Har ca. 32 000 kr på sparekonto, det varierer mellom 30 000 og 40 000, går litt opp og ned, men jeg setter inn så ofte som jeg kan. Har vært oppe i 80 000 på det meste, men så fikk jeg masse problemer med tennene, og tannlegen er ikke billig 😕

AnonymBruker
Skrevet

Minstesats her, straks to barn. Sparer rundt 800 kr i mnd. 

Har nå rundt 40000 på sparekonto. 

Anonymkode: 66768...4cb

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 400 000,- . Sparer 3 500,- hver måned og mer de månedene jeg har penger igjen på konto når jeg får ny utbetaling. 

Anonymkode: c6791...f9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...