AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Et vennepar av oss spurte om vi ville være med de på hyttetur i sommerferien. De skulle være der en uke, og spurte om vi ville være med deler /hele uka. Vi diskuterte det hjemme, og svarte noen dager senere at vi gjerne ville bli med. Omtrent rett etterpå svarte de at det var hyggelig, men lurte på hvilke dager vi tenkte å bli med. Jeg tenkte ikke at vi måtte bestemme oss allerde nå for hvilke dager osv, og tenkte det kunne være litt spontant? Jeg svarte ikke, siden vi måtte tenke litt til. Men da ringte venninna mi til meg, sikkert for å spørre om dager osv. Jeg tok ikke tlf , siden jeg ikke har noe svar enda. Nå synes jeg det er fryktelig mye greier, er det ikke rart å forvente svar så konkret på hvilke dager osv. når de uansett skal være der hele uka ? Og ikke vente på svar.. Anonymkode: aa0dd...e47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden De vil sikkert planlegge da? Kanskje de tenker å invitere andre de dagene dere ikke er der, og lar dere få førstepri til å velge? Syns du er litt uhøflig som ikke svarer. Anonymkode: b2a9a...bfa 26 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Nei det er ikke rart å ville vite når man får gjester i ferien. At du ikke svarer for å avklare dette er derimot rart og uhøflig. 23 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Du må ringe henne tilbake, og hvis hun spør om sommerferien, kan du spørre om det haster veldig med å bestemme seg for de dagene dere ønsker å være der. Det er uhøflig å ikke svare vennene sine. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Jeg kan synes det kan bli litt masete når noen ønsker å lage planer på mikronivå så langt frem i tid, "hva skal vi ha til middag når dere kommer i juli? "Hvilket klokkeslett tror dere at dere kommer?". Og også hvilke dager sånn hvis det egentlig ikke spiller noen rolle som i ditt tilfelle ts, men det er enda mer irriterende å ungå folk som du gjør ts. Det er bare til å si at dere ikke helt har bestemt dere om noen spesifikke dager enda, si det som det er. Bedre det enn å drive med ungåelse. Anonymkode: c4fbb...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Da burde du svart at du ikke vet hvilke dager og at du må tenke litt på det. Jeg skjønner godt at de vil vite hvilke dager dere skal komme på besøk, for de har jo sannsynligvis tenkt å lage planer for de resterende dagene, kanskje de vil invitere noen andre også? Det er utrolig irriterende når folk ikke svarer, for da sitter man bare og venter. Anonymkode: 4407c...19b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Syns absolutt ikke det er masete. Heller uhøflig og ikke svare. Det er jo bare å si at dere gjerne ser an været litt eller lignende. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Det er jo logisk å avtale dager allerede nå, for om dere ikke vil være der hele uken har de jo anledning til å invitere flere! så hun er langt ifra masete! Du derimot er veldig frekk som ikke gidder å respondere! Anonymkode: b457b...622 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Du kunne vel tatt telefonen og sagt det du skriver her, at dere rett og slett ikke vet. Da kunne du også spurt om de hadde noen preferanser selv, siden det ikke virker som om det er så nøye for dere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Dårlig gjort å ikke Svare. Vet dere ikke så spør hva som passer best for dem? Anonymkode: 3b2c1...632 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Selvfølgelig er det ikke masete. Derimot er det uhøflig av deg å ikke svare. Tenk om de har andre planer de ønsker planlegge når dere ikke er der. Sånne folk som deg er håpløse å forholde seg til. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Synes det er helt naturlig at de spør, og utrolig pussig at TS reagerer på det. Også veldig frekt av TS å unnvike kontakt fordi hun ikke har svar. Det er fair nok om TS og mannen trenger å tenke litt mer over det, men da sier man vel bare det. Gir en viss indikasjon, spør hva som passer dem best (hvis det er det samme for dere), sier man skal finne ut av det, spør om de trenger et svar snart for å planlegge annet - eller hva enn som er naturlig ut fra dialogen. Kan ikke skjønne at dette skulle være vanskelig. Og det er fullt og helt TS, ikke venninnen, som oppfører seg rart. Anonymkode: 74c8a...5be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Du kunne gjort det så enkelt med å svare «det vet vi ikke enda, gir beskjed når vi har kommet fram til hvilke dager/når». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Et vennepar av oss spurte om vi ville være med de på hyttetur i sommerferien. De skulle være der en uke, og spurte om vi ville være med deler /hele uka. Vi diskuterte det hjemme, og svarte noen dager senere at vi gjerne ville bli med. Omtrent rett etterpå svarte de at det var hyggelig, men lurte på hvilke dager vi tenkte å bli med. Jeg tenkte ikke at vi måtte bestemme oss allerde nå for hvilke dager osv, og tenkte det kunne være litt spontant? Jeg svarte ikke, siden vi måtte tenke litt til. Men da ringte venninna mi til meg, sikkert for å spørre om dager osv. Jeg tok ikke tlf , siden jeg ikke har noe svar enda. Nå synes jeg det er fryktelig mye greier, er det ikke rart å forvente svar så konkret på hvilke dager osv. når de uansett skal være der hele uka ? Og ikke vente på svar.. Anonymkode: aa0dd...e47 Mener du at de skal sitte rett opp og ned å vente på når dere dukker opp på hytta? Mener du og at de skal blokkere hele uka sånn at andre ikke kan besøke de og de ikke kan takke ja til invitasjoner? Vet du hva, jorda snurrer rundt sola - ikke rundt deg. Du får finne ut om dere vil dra og hvilke dager - og gi beskjed med det samme. Makan! Anonymkode: 4949c...df1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Jeg hadde også villet vite når jeg skal ha gjester på hytta. Kanskje de skal invitere andre de dagene dere ikke er der, eller kanskje de skal dra et sted og må bestille billetter? Det er jo kjempestress når noen skal være «spontane» og bare dukker opp 😅 Anonymkode: ee4d9...4e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden Altså, deres hytte, deres regler. Uavhengig av hva andre synes om mikro-planlegging eller fornuftig planlegging så er det de som bestemmer og de ber dere fortelle når dere har tenkt å komme på besøk. De kan ha mange grunner til det og. For eks kan det være at de planlegger andre aktiviteter før, under eller etter. Kanskje de har andre som og vil komme på besøk og de må komme når dere ikke er der pga plass? Å ghoste de på denne måten fordi du synes det blir stress å forholde seg til er derimot ganske frekt. Så enten må du svare de med at dere ikke vet og ikke kommer til å vite det før dere kjører ut fra hjemme, eller så får du gi de noen datoer og forholde dere til de. Men vær forberedt på at dere kanskje ikke blir invitert igjen og at det blir et mulig ampert opphold. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Jeg hadde da sagt at det ikke gikk å planlegge enda, og at vi fikk droppe det. Bare at man nå lider fordi man må innrette seg etter andre, sier noe om hvem som gir / får mest energi av denne turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Tekumseh79 skrev (3 minutter siden): Jeg hadde da sagt at det ikke gikk å planlegge enda, og at vi fikk droppe det. Bare at man nå lider fordi man må innrette seg etter andre, sier noe om hvem som gir / får mest energi av denne turen. De ber jo bare om et svar på NÅR de kommer, altså hvilken dag.. Er det så vanskelig å svare på? 🫣 Skjønner ikke problemet.. De spør jo ikke om hvilket rom de vil ha, hva man skal spise, hvem som skal handle inn og alle andre ting man også kan planlegge . Kun om HVILKE dager, som jeg ikke synes er så rart.. De skal vel gjøre andre ting, og vil planlegge ut ifra når man får besøk? Hadde bare blitt glad hvis noen ba med oss på turer, og jeg hadde venner jeg kunne dratt med.. Handler jo ikke om å innrette seg etter andre? Hvis venneparet hadde kommet med et konkret krav om tid, dag, lengde på besøket osv. hadde det vært i innrette seg, men nå er det jo de som får besøk som innretter seg etter de som kommer på besøk? Endret 9 timer siden av Prelunia 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Herregud du oppfører deg som en egoistisk dust! Du må jo svare dem! Å planlegge feriedager i april er HELT vanlig. Mange familiers kalender krever planlegging. Dere er heldige som har folk som inviterer dere, for det er vanskelig å forstå hvorfor de ønsker det Anonymkode: 069ac...9bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden Vi har mye besøk på hytta om sommeren og setter stor pris på det. Men det mest irriterende er de som aldri klarer å bestemme seg for når, men vil komme på kort varsel. Da blir det vanskelig å avtale med andre. Anonymkode: 95970...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå