MissyMa Skrevet 26. april 2025 #1 Skrevet 26. april 2025 «Hadde jeg bare vært en mann» er noe av det jeg har kjent på… Er 55 år, kvinne, har 3 voksne barn. Jeg har i 2-3 år opplevd en EKSTREM trøtthet. Jeg har selvsagt gitt beskjed til legen min om dette, og blodprøver har blitt tatt. Ingen grunn til trøtthet pga det ble svaret. «Det er sikkert overgangsalderen» … Legen min henviste meg til undersøkelse vedr søvnapné, og jeg fikk utslag på dette. Fikk maske, og prøvde dette i et halvt år, men fremdeles er jeg like sykt trøtt! Jeg klarer å utføre jobben min fra kl.08 til kl.14, men så sovner jeg - og klarer ikke gjøre normale ting. Livet er ganske drit for å si det enkelt. Har sagt til legen min at dersom jeg hadde vært en mann, hadde ALT blitt undersøkt! De hadde ikke «godtatt» at han skulle ha det sånn. «Hva var det jeg sa?» tror jeg det skal stå på min gravsten 😜 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #2 Skrevet 26. april 2025 Har du prøvd med hormoner? Anonymkode: b6dbf...e34 2
Abra Skrevet 26. april 2025 #3 Skrevet 26. april 2025 Har du søvnapne så må du jo fortsette med maska
Gaia Skrevet 26. april 2025 #4 Skrevet 26. april 2025 B12 og D-vitamin er godt innenfor normalen? Du er sjekket for stoffskiftesykdom?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #5 Skrevet 26. april 2025 MissyMa skrev (22 minutter siden): «Hadde jeg bare vært en mann» er noe av det jeg har kjent på… Er 55 år, kvinne, har 3 voksne barn. Jeg har i 2-3 år opplevd en EKSTREM trøtthet. Jeg har selvsagt gitt beskjed til legen min om dette, og blodprøver har blitt tatt. Ingen grunn til trøtthet pga det ble svaret. «Det er sikkert overgangsalderen» … Legen min henviste meg til undersøkelse vedr søvnapné, og jeg fikk utslag på dette. Fikk maske, og prøvde dette i et halvt år, men fremdeles er jeg like sykt trøtt! Jeg klarer å utføre jobben min fra kl.08 til kl.14, men så sovner jeg - og klarer ikke gjøre normale ting. Livet er ganske drit for å si det enkelt. Har sagt til legen min at dersom jeg hadde vært en mann, hadde ALT blitt undersøkt! De hadde ikke «godtatt» at han skulle ha det sånn. «Hva var det jeg sa?» tror jeg det skal stå på min gravsten 😜 Mja. De færreste menn går til lege og klager på slitenhet. Anonymkode: d6113...dce 1
MissyMa Skrevet 26. april 2025 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har du prøvd med hormoner? Anonymkode: b6dbf...e34 Ja, i flere år
MissyMa Skrevet 26. april 2025 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2025 Abra skrev (28 minutter siden): Har du søvnapne så må du jo fortsette med maska Det gjør jeg, men fremdeles like trøtt
MissyMa Skrevet 26. april 2025 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mja. De færreste menn går til lege og klager på slitenhet. Anonymkode: d6113...dce Til og med legen min innrømmer at det hadde vært mer utfordrende, for da hadde ikke overgangsalder eller stoffskifte vært en «løsning». Ingen av de løsningene passer for meg, men det er bare «vi får se hvordan det går»
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #9 Skrevet 26. april 2025 Fikk du testosteron? Anonymkode: 85bf1...455
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #10 Skrevet 26. april 2025 MissyMa skrev (1 time siden): «Hadde jeg bare vært en mann» er noe av det jeg har kjent på… Er 55 år, kvinne, har 3 voksne barn. Jeg har i 2-3 år opplevd en EKSTREM trøtthet. Jeg har selvsagt gitt beskjed til legen min om dette, og blodprøver har blitt tatt. Ingen grunn til trøtthet pga det ble svaret. «Det er sikkert overgangsalderen» … Legen min henviste meg til undersøkelse vedr søvnapné, og jeg fikk utslag på dette. Fikk maske, og prøvde dette i et halvt år, men fremdeles er jeg like sykt trøtt! Jeg klarer å utføre jobben min fra kl.08 til kl.14, men så sovner jeg - og klarer ikke gjøre normale ting. Livet er ganske drit for å si det enkelt. Har sagt til legen min at dersom jeg hadde vært en mann, hadde ALT blitt undersøkt! De hadde ikke «godtatt» at han skulle ha det sånn. «Hva var det jeg sa?» tror jeg det skal stå på min gravsten 😜 Les boka Kvinnehelse, husker ikke forfatterens navn i farte, men hun er forsker og sykepleier. Veldig god bok. Anonymkode: 545fd...4c0 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2025 #11 Skrevet 27. april 2025 Jeg fikk opp energinivå da jeg begynte å trene styrke daglig. Dritvondt i starten, men etter et par mnd følte jeg at "alt" ble bedre. Kostholdet var bra, men spiste litt lite. Nå som jeg trener daglig spiser jeg mye mer. Har undersøkt HRT behandling, og vurderer dette i tillegg. Be fastlegen om henvisning til en flink gynekolog som er gode på helhetsbehandling og kvinnehelse. Kan anbefale boka Hetetokter og kalde fakta. Anonymkode: a42b9...603
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #12 Skrevet 28. april 2025 MissyMa skrev (På 26.4.2025 den 23.02): Har sagt til legen min at dersom jeg hadde vært en mann, hadde ALT blitt undersøkt! De hadde ikke «godtatt» at han skulle ha det sånn. «Hva var det jeg sa?» tror jeg det skal stå på min gravsten 😜 Haha! På min skal det stå "Jeg sa jo jeg var syk". Haøvgammel kvinne med diffuse plager er virkelig ikke noens favorittpasient. Jeg føler med deg Hilsen "Dette er jo veldig rart, men vi får nesten bare se det an" på sjuende året. Anonymkode: 45839...b30 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #13 Skrevet 28. april 2025 Har du tatt en DUTCH test? https://nimo.no/ernaeringsfysiolog/dutch-test/ Anonymkode: 22a51...11c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå