Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et par år siden avsluttet jeg en relasjon til en fyr jeg hadde hatt et forhold til i 8 år. Jeg trodde han var the Big L, aldri vært så forelska før. Gikk fra alt jeg hadde for å være med han. Jeg så ingen feil hos han, sikkert naivt av meg, og da alt kom ut i lyset, altså at han hadde vært notorisk utro hele forholdet vårt, hadde jeg problemer med å tro på det. Men han innrømmet det, så jeg måtte jo bare tro det…

Dette har naturligvis ødelagt min tiltro til menn fullstendig. Jeg tror aldri jeg noensinne kan stole på noen igjen. Hverken mann eller dame, være seg venn, kjæreste, kollega eller sjef. 

Nå har jeg møtt en fyr, helt annen type enn han forrige . Virker stødig og snill. Men jeg klarer faen ikke stole på han i det hele tatt. I kveld hadde han en avtale så han kunne ikke treffe meg, men var vag i hva det dreide seg om. Ser på snap map at han har vært på jobben sin, et helt unaturlig sted for han å være en lørdagskveld (jobber i barnehage). Jeg tror jo selvfølglig at han har ei annen han har møtt der, og sikkert hatt sex med. For det er noe min ex lett hadde gjort. 
Jeg har ikke konfrontert min nye kjæreste  med at jeg så han har på jobb fra 2030-2200 i kveld i fare for å virke helt psyko.

what to do? Trenger innspill her. 

Anonymkode: 43c3f...0b5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For et par år siden avsluttet jeg en relasjon til en fyr jeg hadde hatt et forhold til i 8 år. Jeg trodde han var the Big L, aldri vært så forelska før. Gikk fra alt jeg hadde for å være med han. Jeg så ingen feil hos han, sikkert naivt av meg, og da alt kom ut i lyset, altså at han hadde vært notorisk utro hele forholdet vårt, hadde jeg problemer med å tro på det. Men han innrømmet det, så jeg måtte jo bare tro det…

Dette har naturligvis ødelagt min tiltro til menn fullstendig. Jeg tror aldri jeg noensinne kan stole på noen igjen. Hverken mann eller dame, være seg venn, kjæreste, kollega eller sjef. 

Nå har jeg møtt en fyr, helt annen type enn han forrige . Virker stødig og snill. Men jeg klarer faen ikke stole på han i det hele tatt. I kveld hadde han en avtale så han kunne ikke treffe meg, men var vag i hva det dreide seg om. Ser på snap map at han har vært på jobben sin, et helt unaturlig sted for han å være en lørdagskveld (jobber i barnehage). Jeg tror jo selvfølglig at han har ei annen han har møtt der, og sikkert hatt sex med. For det er noe min ex lett hadde gjort. 
Jeg har ikke konfrontert min nye kjæreste  med at jeg så han har på jobb fra 2030-2200 i kveld i fare for å virke helt psyko.

Spør om det samme, bare at det gjelder dere damer

Anonymkode: b1b2c...235

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spør om det samme, bare at det gjelder dere damer

Anonymkode: b1b2c...235

Møtt en dame som er som exen min?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er deg selv du må lære å stole på. Dvs, OM han gar møtt noen han har pult i barnehagen etter stengetid, for en setning haha, men ja, da dropper du ham og går videre. Vi kan aldri kontrollere eller vite hva andre driver med, bare hvordan vi kan handtere det for å verne oss selv ❤️

Anonymkode: deddf...ff6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er deg selv du må lære å stole på. Dvs, OM han gar møtt noen han har pult i barnehagen etter stengetid, for en setning haha, men ja, da dropper du ham og går videre. Vi kan aldri kontrollere eller vite hva andre driver med, bare hvordan vi kan handtere det for å verne oss selv ❤️

Altså, det er jo en helt insane setning, og helt håpløs ting å gjøre… men eksen min gjorde jo sånt…. Derfor tror jeg med en gang at han nye også gjør det. For hva faen skal han der å gjøre en lørdagskveld hvis ikke??

ts

AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er jo en helt insane setning, og helt håpløs ting å gjøre… men eksen min gjorde jo sånt…. Derfor tror jeg med en gang at han nye også gjør det. For hva faen skal han der å gjøre en lørdagskveld hvis ikke??

ts

Jeg vet, jeg føler veldig med deg. Jeg har en eks som var utro i øst og vest, bokstavelig talt, kanskje 150 kvinner gjennom 5 år. Han dro for å handle, kjørte innom ei, hadde sex, handla pizza og godis etterpå og kjørte hjem på filmkveld til meg.

Det tok meg mange år å komme over, full åpenhet er viktig, du må si til han karen din at vage og diffuse svar er No-go her, du trenger full åpenhet. Er han en oppegående fyr med gode intensjoner så forstår han det, det er ikke så vanskelig med åpenhet og ærlighet når man ikke går bak ryggen på andre. Spør ham, på en rolig måte, hva han gjorde på jobb på lørdagkveld. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er ett møte? Ett kurs? 

Uansett om han hadde vert utro så hadde han vel vert hos henne eller hjemme hos seg selv og ikke en kameraovervåket arbeidsplass. 

Du vet jo at han ikke er eksen din, men det gamle sitter i kroppen. For meg så hjelper det å prate til den delen av meg som kjenner så enormt på den frykten for at historien gjentar seg selv. 

Anonymkode: ec7a4...bb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

ts

Da får du spørre han så får du svaret på det. Er han unnvikende så er det bare å anta det verste. Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: c4d93...dd0

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig har jeg ikke lyst å fortelle om eksen min til han. Det var et så sinnsykt stort nederlag for meg å bli så lurt som jeg ble den gangen. Men det er jo mulig det er det jeg må. 
Jeg vet at han ikke hadde noe kurs eller møte, for jeg jobber samme sted selv, men annen avdeling.
Han har unger hjemme. Store som klarer seg selv, men kan ikke ta med damer dit. Så jeg tenker selvfølgelig at han gjorde noe sånt som å pule ei annen gift dame på jobben sin. For det vet jeg eksen gjorde. Og jeg klarer ikke se noen som helst grunn til at fyren skulle sitte i en barnehage mutters alene 1,5 t en lørdagskveld 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du gikk fra alt du hadde..hva mener du med det?

Anonymkode: 2fb73...b78

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du gikk fra alt du hadde..hva mener du med det?

Anonymkode: 2fb73...b78

At jeg da jeg møtte eksen gikk jeg fra mannen jeg var gift med. Ble så forelska at jeg mistet hodet fullstendig. Dummeste jeg har gjort noensinne. Var gift med en stødig flott fyr, men ble altså hodestups forelska i en idiot. Og det tok meg 8 år å se hvor dum jeg var. 

ts

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Et annet spørsmål er også, hvordan skal en (mer eller mindre normal) mann klare å stole på deg? Det din eks gjorde er grusomt, men er er ikke noen nye menns feil. Så du må passe deg, ikke bare for å bli lurt, men for å dra nye inn i gammelt drama. 

Den mest sannsynlige grunnen for å være innom jobben på en fridag, er for å hente/ levere noe, eller løse noen arbeidsoppgaver.

Eller at man ikke er akkurat på jobben, men et sted i nærheten. Jeg får feks opp i Google maps at jeg nylig liksom har vært på et handlesenter eller diverse bedrifter som jeg visstnok har vært innom. Jeg har da som regel vært et sted nær der, men noen ganger flere hundre meter unna.

Anonymkode: 02e44...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Er fullstendig klar over at det ikke er ny manns feil at eksen min var idiot. Planen min var egentlig å bli gammel alene. Og det er det jeg egentlig lurer på om jeg bør også. For denne nye fortjener ikke all min mistenksomhet. Han er sikkert en helt vanlig snill grei mann. Hadde det ikke vært for tidligere erfaringer ville jeg trodd han hadde glemt noe og så møtt noen utenfor og blitt stående å prate. Eller gått seg en tur i nærområdet, han er glad i å gå tur. I stedet henger jeg meg opp i at han ifølge snap map var der i 1,5 t. 

• Hjerte 3
Skrevet

Snapkartet viser vel bare posisjonen vedkommende hadde siste gang hen var pålogget på Snap? Kanskje hadde han ikke vært på Snap siden i går ettermiddag likevel?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han var aktiv på snap to ganger med 1,5 t mellomrom på samme sted så antar han var der den tiden

AnonymBruker
Skrevet

Spurte hva han hadde gjort i helga… ingenting var svaret. Så han vil tydeligvis ikke si noe om hvorfor han var på jobb igår….  Men så er det noe med hvor psyko jeg skal virke hvis jeg spør han om det og sier at jeg så han på snap map. Vi er jo godt voksne og jeg mistenker at han kanskje ikke vet om snap map. Jeg vet det jo bare fordi jeg har en avtale med tenåringene mine om at det skal være på. Så virker jo super stalker psyko å følge med på det, jeg er klar over det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spurte hva han hadde gjort i helga… ingenting var svaret. Så han vil tydeligvis ikke si noe om hvorfor han var på jobb igår….  Men så er det noe med hvor psyko jeg skal virke hvis jeg spør han om det og sier at jeg så han på snap map. Vi er jo godt voksne og jeg mistenker at han kanskje ikke vet om snap map. Jeg vet det jo bare fordi jeg har en avtale med tenåringene mine om at det skal være på. Så virker jo super stalker psyko å følge med på det, jeg er klar over det. 

Det er ikke et godt tegn at han unnlater å si ting... 

AnonymBruker
Skrevet

Det er et dårlig tegn ja. Men har han faktisk hentet noe og det er det, så er det ikke sikkert han tenker det er noe å si. Og da blir jo jeg skikkelig psykobitch hvis jeg spør han ut. Hadde ikke vært en issue i det hele tatt hvis jeg ikke hadde hatt han håpløst utro eksen 😖

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er et dårlig tegn ja. Men har han faktisk hentet noe og det er det, så er det ikke sikkert han tenker det er noe å si. Og da blir jo jeg skikkelig psykobitch hvis jeg spør han ut. Hadde ikke vært en issue i det hele tatt hvis jeg ikke hadde hatt han håpløst utro eksen 😖

Hvorfor kan du ikke være åpen med han om dine tidligere erfaringer? Det må jo være godt for deg å bare åpne opp, være ærlig med han, og kanskje få litt støtte tilbake. Kanskje han får forståelse for din usikkerhet, Kanskje han forstår at han bør være mer åpen om hvor han har vært, ikke holde tilbake informasjon osv.. 

Det var målet mitt i min nye relasjon, å være åpen om gamle sår. Det er godt å få det ut. Og den åpenheten gjør også at man kommer nærmere hverandre. Jeg har fortsatt noen skritt igjen for å klare å være fullstendig åpen, reflekterer mye over det, må bare ta de siste stegene. 

Anonymkode: dcee4...b49

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i et langvarig forhold der vi har stolt på hverandre og jeg har aldri vært utro eller vurdert det.

Jeg har møtt flere som har opplevd utroskap og som også er preger av usikkerhet etter dette. Og for meg så har dette vært viktig å vite for å kunne gi dem sikkerhet tilbake, og da har jeg prøvd å trygge tilbake. For meg er det helt unaturlig å dele posisjon eller skulle utdype alt jeg gjør, men om jeg vet hvorfor så er det litt lettere

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...