AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:25 #1 Del Skrevet lørdag kl 20:25 Har sendt inn en klage selv pga. villedende skilting, spent på tilbakemeldingen. Noen som har opplevd å fått medhold før? Anonymkode: bb2db...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:56 #2 Del Skrevet lørdag kl 20:56 Mannen min har merkelig nok fått det, selv om jeg tenker det var hans skyld begge ganger. Jeg hadde bare betalt hvis jeg hadde vært han. 1) Han parkerte på et sted hvor parkeringsplassen var reservert «lege i vakt». Dette var da legene som jobbet på legevakta (samme bygg som sykehuset). Han hadde vakt på sykehuset (lege). Visste egentlig han parkerte feil, men hadde det travelt, og gjorde det likevel. Slapp å betale. 2) Han parkerte på et sted hvor det er en time gratis parkering, men bare hvis man tar lapp. Han tok ikke lapp. Slapp å betale fordi han mente at han umulig kunne ha brukt mer enn ti minutter på å hente pakken på posten. 🤷🏻♀️ Anonymkode: f689c...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet lørdag kl 20:59 #3 Del Skrevet lørdag kl 20:59 Ja, var 2 ganger samme dag på et sted (butik) med 1 times gratis parkering, og p-vakt trodde jeg stod på den «første perioden», men jeg hadde registrert meg på nytt da jeg kom tilbake…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:00 #4 Del Skrevet lørdag kl 21:00 En parkeringsvakt syns synd på meg en gang og tok den tilbake, eneste 😂 Anonymkode: e6b71...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:05 #5 Del Skrevet lørdag kl 21:05 Ja, men via jobb i helsevesenet. Parkerte feil, løy og sa det var akutt alarm, fikk boten annullert. Karma beit meg fordi noen måneder senere fikk jeg bot, fremdeles på jobb i helsevesenet, for å snakke i arbeids telefon på jobb. Det var faktisk alarm, men sivilpolitiet så meg og jeg ble 5000 kr fattigere og 3 prikker rikere 😆 Den klarte jeg ikke snakke meg ut av, så måtte pent bare betale selv. Fortjente det åpenbart 🙊 Anonymkode: 7878b...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:06 #6 Del Skrevet lørdag kl 21:06 Ja det har jeg fått to ganger. En annen gang var det oppmalte plasser som hadde vært lovlig for parkering, men som nylig var blitt forbudt, fikk jeg ikke medhold. Men jeg så at de like etter hadde malt over de hvite stripene, siden det åpenbart var forvirrende. I tillegg sto en parkeringsautomat rett ved siden av. Men et parkering forbudtskilt lengre ned i gata. Skader aldri å klage. Har stått at jeg fikk medhold i klagen under sterk tvil de gangene jeg fikk medhold Anonymkode: 79369...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:39 #7 Del Skrevet lørdag kl 23:39 Ja, fikk medhold når de mente jeg hadde stått på kjøpesenteret i et døgn, noe jeg ikke hadde. Kunne ikke bevise det, men det løste seg greit. En annen gang hadde parkeringsvakten begynt å skrive boten, men jeg klarte å unngå bot pga jeg sa jeg skulle kjøre bilen ut nå. Ellers har det vært ganger der klagen ikke har ført frem. Det som plager meg mest av klager er klagen til posten. Der jeg hadde på forhånd tatt bilde av målingen med linjal av pakken jeg skulle sende på finn.no med "Fiks ferdig". Grunnen til at jeg tok bilde var fordi pakken hadde akkuratt på centimeter innenfor i tykkelse. Posten visste selvsagt ikke at jeg hadde bevis. Så de sa at jeg måtte betale ekstra + gebyr fordi jeg sendte for stor størrelse. Da klagde jeg og sa at jeg har bevis. Sendte posten bildebeviser og de henla alt. Men det fikk meg til å tenke på hvor mange som blir lurt av posten på den samme måten. Når ikke dem som har skikkelig måleutstyr, som jobber med det, klarer å måle riktig. Hadde jeg jobbet i et service yrke, så hadde jeg dobbeltkontrollert hvis jeg var i tvil. Anonymkode: 18ba9...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:43 #8 Del Skrevet i går, 00:43 Delvis. Jeg fikk bot mens jeg var på sykehus, hadde trukket billett. Også stod det på billetten at «noe har gått galt», hadde ikke fått parkeringstid likevel. det så jo ikke jeg men bare la den i ruta. jeg lot være å betale boten og klagde til de at når noe er galt kan man ikke få spyttet ut en billett som er helt lik en vanlig billett, hvor man må lese små skrift for å se at noe gikk galt med betalingen. Da må man få tydelig beskjed. Hørte aldri noe. Så vet ikke om jeg fikk medhold eller om de aldri gadd saksbehandle den. Men jeg betalte ikke før jeg klagde, dermed betalte jeg aldri. Anonymkode: 897c4...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:46 #9 Del Skrevet i går, 01:46 Var på sykehuset etter et familiemedlem ble alvorlig skadet i trafikkulykke. Satt på overvåking hele kvelden og langt utpå natta. Hadde betalt parkering uten å egentlig følge med da jeg ankom, stresset og i panikk. Betalte til 20:50. Klokke 21 ble det gratis parkering... Fikk bok gitt 😅 Men ved å legge frem saken, at det var akutt besøk, ble boten annulert. Anonymkode: 850bc...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet i går, 07:14 #10 Del Skrevet i går, 07:14 Ja , men det tok 8 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har fått medhold i parkeringsklagenemda etter klage pga villedende skilting. Anonymkode: 0fe2d...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har fått medhold i ganske mange p-bøter, men jeg har alltid hatt retten på min side. Jeg har blitt bøtelagt for å stå på HC-parkering flere ganger enda jeg er rullestolbruker og har HC-bevis liggende i vinduet. Én gang måtte jeg krangle videre på en bot fordi HC-beviset var sklidd litt ned i ruta og man ikke kunne se hele beviset. Greit nok, jeg er takknemlig for at de følger opp feilparkerte biler på HC-plasser, men jeg mister respekten for reglene når det blir regelrytterier og prinsipper i stedet for sunn fornuft. Så lenge jeg kan bevise at jeg har tillatelse til å stå der er rimelig teit å klage på at de ikke kunne se hele beviset der og da. Spesielt når det er lett å se at bilen er en ombygd bil for rullestoler om man tar et halvsløvt blikk inn i bilen. Anonymkode: 20433...8f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden Fikk medhold i en klage for sikkert 25 år siden. Mener å huske at jeg helt klart var feilparkert, men at jeg ble bøtelagt på feil grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden Fått medhold på en klage på gebyr for ikke betalt parkering, Jeg hadde prøvd å betale, feil å automat, ringt nr oppgitt på automaten, registrert regnr. Tok en telefon til Trondheim parkering. Dem sjekket opp, og jeg fikk beskjed om å bare rive opp gebyret siden det stemte at jeg hadde ringt inn og levert reggnr etter instruks på automaten. Er 20 år siden nå. Faktisk eneste parkeringsgebyret jeg noen har har fått. Null krangling eller streng stemme eller noe nødvendig. Løst på 3 minutter totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Del Skrevet 17 timer siden Flere ganger. Det er få som klager, ogde utsteder utrolig mange urettsmessige bøter da de vet at kun et fåtall klager, har jeg blitt fortalt av en som hadde jobbet som p-vakt. Anonymkode: ad93d...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Del Skrevet 17 timer siden Ja, faktisk, men det var litt spesielle omstendigheter. Samme firma hadde nemlig gitt meg parkeringsbot med 1time og 3 minuyters mellomrom i henholdsvis Oslo og Stavanger. Men de avviste klagen min først, selv om de etterhvert ga etter. Anonymkode: 79f59...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå