Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor at foreldre kler seg i bunad ved bachelor utdeling av sønn?

spent på svar 🙂

Anonymkode: f714d...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hva slags opplegg det skal være. Da jeg nok min bachelor var det helt uformelt og ikke noe man hadde med seg familie på. Er det lagt opp til en høytidelig seremoni med vitnemålsutdeling kan bunad være helt fint.

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo an på hva slags opplegg det skal være. Da jeg nok min bachelor var det helt uformelt og ikke noe man hadde med seg familie på. Er det lagt opp til en høytidelig seremoni med vitnemålsutdeling kan bunad være helt fint.

Det er utdeling i Realfagbygget på NTH i Trondheim. Det er en høytidelig anledning både for studentene og foreldre. 5 års utdanning 😀

Skrevet

Jeg har vært i to sermonier og der var foreldre og søsken kledd i pent antrekk, mens studentene hadde bunad. 

Personlig hadde jeg ikke tatt på bunad, men heller en ankellang pen kjole, men jeg takler dårlig å skille meg ut, så jeg kjører alltid en mellomting.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk forbi en bachelor utdeling (de tok bilder ute) da sto det mange foreldre i bunad rundt.. så tror det er helt vanlig. 

Anonymkode: a7b0a...db7

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å kle seg vanlig også. Det gjorde jeg. Gikk i vanlige hverdagsklær.

Anonymkode: 8b47f...331

AnonymBruker
Skrevet

Spør sønnen!

Min eldste hadde bare en liten seremoni for studentene selv, og ikke alle kullkameratene dro dit heller. Det er et typisk fag der "alle" tar master, så bacheloren var liksom bare en mellomstasjon og å ha med foreldre var bare totalt uaktuelt :ler:

Lillebror tok fireårig bachelor innen et kunstfag, og der var det like uaktuelt å ikke møte opp, for det var en stor happening og markerte avslutningen på dette studiestedet siden de færreste tar master på samme sted. Masse blomster og gledestårer (og bunader, siden det var det du lurte på).

Så hør hva studenten råder dere til, er mitt tips.

Anonymkode: 362c2...670

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...