Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når ble det normalen å feire å gjøre så lite som mulig i livet? Jeg ser så mange her inne som skryter av å ha «overlevd dagen» som om det er en prestasjon. Å stå opp, hente barn i barnehage og lage middag – det er liksom toppen av bragder nå?

Hva skjedde med ambisjoner? Hva skjedde med å ville noe mer enn å sitte på et forum hele dagen og diskutere småting som om det var verdens viktigste tema? Virker som mange har gitt opp å utvikle seg og heller lager en slags livsstil ut av å være "slitne" og "ferdige" lenge før de fyller 40.

Det er nesten som om man blir uglesett hvis man faktisk prøver å få til noe mer enn Netflix og småbarnsstress.

Men hei, sikkert bare meg som forventer litt mer av livet enn å være "godt nok".

Anonymkode: 157c8...0ea

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I wish. Alle mine hobbyer er lagt på is pga mine kroniske sykdommer. Nå eksisterer jeg bare. Lever for barna. Bruker all min energi på barna. Så får vi se hva som skjer når de forlater redet. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (20 timer siden):

I wish. Alle mine hobbyer er lagt på is pga mine kroniske sykdommer. Nå eksisterer jeg bare. Lever for barna. Bruker all min energi på barna. Så får vi se hva som skjer når de forlater redet. 

♥️

Anonymkode: 91631...e1b

AnonymBruker
Skrevet

Til trådstarter.  Hvor gammel er du?  Har du jobb og småbarn? 

Mitt inntrykk er at mange har høye ambisjoner helt til de får prøve å kombinere jobb og småbarn. Da skjønner de at det er slitsomt nok og de som ikke blir utslitt velger heller å nyte det enn å prøve å finne på ekstra aktiviteter slik at de blir utslitt. 

Anonymkode: 91631...e1b

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke kult, men for at du skal være spesiell så må mange av oss rundt være middelmådige :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Man blir på en måte oppdratt til det gjennom skolen, hvor alle skal gjennom den samme kverna. Helst ikke være for dum, men i hvert fall ikke smartere enn resten. Da får du sitte pent og vente på at resten tar deg igjen. 

Anonymkode: 861b8...104

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du har oppskriften på utbrenthet, stress og det å være en streber, TS.

Alle kan faktisk ikke gå rett ut i direktørjobb med gjemmekontor, millionlønn og Exit-liv når de er 24.

De aller, aller fleste av oss er helt normale folk med helt normale liv og helt normale jobber. Snekkere, rørleggere, bioingeniører og revisorer. Du høres egentlig bare veldig slitsom ut. 

Anonymkode: a968a...51c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...