Gå til innhold

Hva om DU vant ca. 1,16 milliarder kroner i Euro jackpot ?

Kompis2

Anbefalte innlegg

For meg er dette ett sykt høyt pengebeløp! 

Må jo innrømme at jeg ikke hadde sagt nei takk, har mange å dele den summen med. Det hadde gledet meg stort å gjøre.

Likevel syns jeg det kanskje hadde vært kjekkere om det beløpet ble delt på flere, slik at mange fikk gleden av å få mye penger.

Hvordan tror du at du hadde reagert hvis det var deg de ringte til?  Og hvem hadde du delt med? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde skaffet meg stor landlig eiendom og drevet med gårdsdyr. (Kanskje reist en del først). Så hadde jeg hjulpet foreldrene mine med nedbetaling av lån og bolig, delt med venner og søsken. Hadde ikke gjort så mye ut av meg, men hadde vært utrolig fint å kunne leve behagelig, i ro og fred uten å jobbe.

Anonymkode: 3dbb6...12f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt med meg mannen og flyttet fra Norge tvert og aldri kommet tilbake. 

Anonymkode: aca96...2e9

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange mennesker skulle fått et bedre liv rundt om i verden hvis jeg vant en slik sum

Anonymkode: b3bae...442

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde delt pengene med mange. Så gitt en stor del til forskning. Så kjøpt meg en bolig i Norge, en i utlandet og en ny bil. 

Anonymkode: 0fc62...5b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uendelig stor sum med penger.

Foruten at venner og familie hadde fått litt, så hadde jeg donert penger. 

Hadde pusset opp leiligheten, usikker på om jeg hadde kjøpt hus.

Anonymkode: f24d2...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde reist mye og startet prosjekter i andre deler av verden. Skoler, rustet opp sykehus, sånne ting. Håper jeg. Klarer ikke se for meg at jeg hadde beholdt pengene selv og tenk at jeg fortjente dem liksom.

Venner og familie hadde også fått nedbetalt kan og ekstra goder gjennom livet.

Barnet mitt hadde fått et godt liv, men håper ikke hen hadde blitt bortskjemt på en ufyselig måte og blitt en jævelig person.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt permisjon fra jobb et parr år, reist rundt og koset meg. Så redusert stillingen min betraktelig når jeg kom tilbake. Selv om det er 1,16 milliarder er en høy sum er det fort gjort å sløse det vekk. Så hadde vært forsiktig med å bruke det, spredt det bredt og levd på avkastningene.

Anonymkode: d0c0c...4b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kunne de ikke gitt 1 million til 1116 personer?

Fordi da hadde ikke folk spilt på samme måten, og de hadde ikke hatt en slik sum å dele ut.

Om 1116 personer klarer å få riktige tall så får de jo 1 million hver.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde ødelagt  hele livet 

Anonymkode: 9abdb...8b2

Hvorfor tror du det?

Anonymkode: 6f39d...c33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde måttet flytte tvert til et sted med sikkerhetsrom 😅

Vet faktisk ikke. Gjort en del med huset. Kjøpt ny bil. Kjøpt altfor mange dyre vesker jeg aldri hadde fått brukt. Jeg er egentlig veldig fornøyd med livet mitt slik det er! Liker jobben min, huset mitt og folka mine.

Sikret familie i all stillhet.

Hadde satt av mesteparten til ulike fond og legater, med spesifikke målgrupper. Så kunne jeg anonymt finansiert de tingene som er viktige for meg. Donert til veldedighet, men måtte tatt en runde med økonomisk rådgiver om hva som er mest gunstig for mottakerne.

Anonymkode: 7e520...c22

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok gjort så mange andre, delt med mine nærmeste og sikret fremtiden til flere generasjoner i familien, men med krav til at de var studenter eller i arbeid. Ingen gratispassasjerer med mindre det er sykdom.

Hadde kjøpt bolig med bedre beliggenhet og nærhet til havet. Ny bil hadde det blitt, og mest sannsynlig en reise over flere måneder.

Jeg hadde aldri sittet trangt på fly igjen, utelukkende oppgraderte plasser.

Jeg hadde ringt skatteetaten og bedt om blir ekskludert fra alt av søkbare lister. Ønsker ikke at hele verden skal vite om min formue 

Hadde leid inn vaskehjelp, og jeg hadde spist ute langt oftere enn jeg gjør nå.

Tror jeg hadde sluttet å jobbe. Tatt noen enkeltfag på Universitet som jeg ønsker å utdype meg mer i, trent på dagtid, turer, klatring osv. Brukt tiden på dagtid utelukkende til ting jeg synes er kjekt.

Valgt enkelte saker jeg ønsker å donere penger til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Jeg hadde kjøpt en leilighet til mamma som hun kunne blitt gammel i, og selvfølgelig en til meg selv med eget soverom og større kjøkken.

* Jeg hadde kjøpt hus- og transporthjelp til mamma som begynner å bli for syk til å gjøre slikt selv.

* Jeg hadde betalt for reiser til og for min familie.

* Jeg hadde betalt ned studielånet mitt.

* Jeg hadde gitt pengene til gode formål, f.eks til organisasjoner som hjelper rusavhengige og fattige.

* Jeg hadde ikke trengt å bekymre meg for å ikke klare meg økonomisk som arbeidsledig, og sagt opp støtten til NAV (spørs om jeg hadde fått om jeg hadde fått 1,16 mrd) så sant det ikke skader økonomisk.

* Jeg hadde hyppig leid hytte på fjellet eller ved sjøen eller begge deler til mamma og meg.

Anonymkode: 128b6...4f8

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kjøpt eller bygget flere boliger. Landsted med dyr, fjellhytte, sjøhytte, et sted ved Middelhavet kanskje Italia. Kanskje et sted til i utlandet, som New York. Så hadde jeg laget et fond eller stiftelse så alle mine etterkommere var sørget for. Gitt en pen sum til familie og venner. Og mine nære kunne brukt eiendommene mine, vært sammen mye.

Den største summen hadde jeg investert, så brukt inntektene fra det på å forbedre livet til mennesker rundt omkring. 

Anonymkode: 5b069...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kunne jeg brukt tiden på å oppfylle drømmen min. Ville sluttet i jobben og jobbet som vikar i stedet, og samtidig engasjert meg mer i ungdomsmiljøet her i byen. Investert i eiendom med rimelige og trygge leie-alternativer for studenter. Startet en bedrift hvor overskuddet går til nærmiljøet og frivillige organisasjoner i byen som hjelper mennesker som trenger det på ulike måter. Donert til forskning og veldedighet. Alle i storfamilien skulle vært gjeldfrie og hatt økonomisk sikkerhet. Ville også kjøpt meg stort nok hus til å samle hele storfamilien i, både her og i utlandet.

Anonymkode: 1d122...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt penger til Leger uten grenser, og til et politisk parti som bryr seg om fattige og svake uten å ødelegge økonomien i landet. Så har jeg en liten familie jeg hadde delt pengene på for de kan holde på en hemmelighet. En venninne som støtter meg i tykt og tynt og som kan holde på en hemmelighet hadde også fått noen millioner. Så hadde jeg investert min andel og levd livet som vanlig uten noen luksus mens pengene var i fond og aksjer. Noe på buffer. 

Anonymkode: 5dfec...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...