AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:19 #61 Del Skrevet torsdag kl 20:19 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er dette noe du opplever ofte? Eller bare noe du tror skjer? Anonymkode: 9d113...9fd Hver dag. Det er jo lett å se hvis man følger med, det ødelegger trafikkflyten og det er mange av de uten E i skiltet som irriterer seg og ligger en meter bak regenereringsfantastene. Jeg har ikke kommet dit enda, men kanskje blir jeg også en av de som demonstrerer med lys eller å ligge tett på hvis elbilistene ikke skjerper seg. Spesielt nedover Okstadbakkene i Trondheim., der kan det ligge to elbiler i bredden og sinke alle bak seg i flere kilometer. De kan i det minste legge seg i høyrefeltet hvis de er så redd for å gå tom for strøm. Hvorfor tror du at dette er noe jeg tror? Anonymkode: 19fd7...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:24 #62 Del Skrevet torsdag kl 20:24 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hver dag. Det er jo lett å se hvis man følger med, det ødelegger trafikkflyten og det er mange av de uten E i skiltet som irriterer seg og ligger en meter bak regenereringsfantastene. Jeg har ikke kommet dit enda, men kanskje blir jeg også en av de som demonstrerer med lys eller å ligge tett på hvis elbilistene ikke skjerper seg. Spesielt nedover Okstadbakkene i Trondheim., der kan det ligge to elbiler i bredden og sinke alle bak seg i flere kilometer. De kan i det minste legge seg i høyrefeltet hvis de er så redd for å gå tom for strøm. Hvorfor tror du at dette er noe jeg tror? Anonymkode: 19fd7...2a3 I Oslo/Oslo-området skjer dette omtrent ikke. Derfor jeg spurte om det er noe du tror er fordi at svært mange har veldig mange oppfatninger av elbil og fortsatt hører på hva som var i 2014 Anonymkode: 9d113...9fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:27 #63 Del Skrevet fredag kl 05:27 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du skjønner at verden går bakover når du må ligge 20 km/t under fartsgrensa i nedoverbakke fordi batteribilene trenger hver eneste milliwatt for å komme *litt* lenger før rekkeviddeangsten kicker inn for fullt. Anonymkode: 19fd7...2a3 Haha, hvordan finner dere dieselgubber på sånne utsagn? Du skjønner, elbiler lader mer jo fortere de triller. Enkel fysikk i en dynamo. Anonymkode: 33f35...c62 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:42 #64 Del Skrevet fredag kl 08:42 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enkel fysikk i en dynamo. Vi som hadde sykkel før i tiden vet at de trillet saktere jo mer dynamoen ladet. Termodynamikkens 2. lov. Enkel fysikk for oss som forstår seg på sånt.. Anonymkode: 25364...d75 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:14 #65 Del Skrevet fredag kl 22:14 AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 22.24): I Oslo/Oslo-området skjer dette omtrent ikke. Derfor jeg spurte om det er noe du tror er fordi at svært mange har veldig mange oppfatninger av elbil og fortsatt hører på hva som var i 2014 Anonymkode: 9d113...9fd Ok da er det sikkert geografiske forskjeller. Skjer andre steder i landet også. Sakte i nedoverbakker og gir på på flata. Trodde dette var velkjent jeg, "alle" i min omgangskrets opplever dette. Vet ikke hva dette har med 2014 å gjøre. Hva "tror" du er årsaken da? Anonymkode: 19fd7...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:19 #66 Del Skrevet fredag kl 22:19 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Haha, hvordan finner dere dieselgubber på sånne utsagn? Du skjønner, elbiler lader mer jo fortere de triller. Enkel fysikk i en dynamo. Anonymkode: 33f35...c62 Aldri hatt diesel. Hva er da grunnen til at elbiler bremser i nedoverbakke? Du kan forresten google regenerering og se hva som skjer når bilen triller ned en bakke. Hint: Den bremser. Jeg har forresten 5 års utdanning på elektrisitet, så du trenger ikke belære meg. Anonymkode: 19fd7...2a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:57 #67 Del Skrevet lørdag kl 07:57 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hint: Den bremser. Nei, den omsetter kinesisk energi til elektrisk energi. Bremsing er å omsette kinesisk energi til varme. De fleste med 5 års teknisk utdanning kjenner Termodynamikkens 2, lov. Anonymkode: 25364...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:06 #68 Del Skrevet lørdag kl 11:06 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, den omsetter kinesisk energi til elektrisk energi. Bremsing er å omsette kinesisk energi til varme. De fleste med 5 års teknisk utdanning kjenner Termodynamikkens 2, lov. Anonymkode: 25364...d75 Kan jeg omsette Japansk eller tysk energi til elektrisk energi, eller må den være kinesisk? Anonymkode: b22a7...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:52 #69 Del Skrevet lørdag kl 11:52 Jeg bør følge bedre med på ordforslag... Kinetisk. Anonymkode: 25364...d75 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:57 #70 Del Skrevet lørdag kl 11:57 Viser hvilken SYK verden vi lever i. Anonymkode: 24b35...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:57 #71 Del Skrevet lørdag kl 11:57 Viser hvilken SYK verden vi lever i. Anonymkode: 24b35...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:18 #72 Del Skrevet lørdag kl 16:18 Sitater fra Artikkel på TV2. Ni tidligere ansatte i Tesla snakket i 2023 med nyhetsbyrået om hvordan de delte videoer fra kunders biler seg imellom som underholdning. Så hvis du parkerer din Tesla ved siden av et vindu, og den filmer noe inn der, så er det deg som eier av bilen som har skyld i det. Det som er interessant, er at når jeg parkerer bilen og slår den av for å spise middag, så skraper den like mye informasjon, forteller Indstøy. Bryter tredje verdenskrig ut, med Russland og Kina på samme side, kan det bli et stort problem at en stor andel av bilparken i Norge er kinesisk. Anonymkode: 25364...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:09 #73 Del Skrevet lørdag kl 18:09 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, den omsetter kinesisk energi til elektrisk energi. Bremsing er å omsette kinesisk energi til varme. De fleste med 5 års teknisk utdanning kjenner Termodynamikkens 2, lov. Anonymkode: 25364...d75 Det høres ut som du kan sakene dine.... "kinesisk energi" 🤣 Anonymkode: 19fd7...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:04 #74 Del Skrevet lørdag kl 21:04 Gusjameg, dieselgubbene snubler i så mye rart. Det er sikkert den kinesiske energien™ som fører til tredje verdenskrig og som gjør at kvinner tør si sin mening, de også? Anonymkode: 33f35...c62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:05 #75 Del Skrevet lørdag kl 21:05 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ok da er det sikkert geografiske forskjeller. Skjer andre steder i landet også. Sakte i nedoverbakker og gir på på flata. Trodde dette var velkjent jeg, "alle" i min omgangskrets opplever dette. Vet ikke hva dette har med 2014 å gjøre. Hva "tror" du er årsaken da? Anonymkode: 19fd7...2a3 I 2014 og før var det som du beskriver med nesten alle elbiler at rekkevidden var så kort at de kjørte sakte for å spare på strømmen. Mulig det skjer mindre her i Oslo området siden mange ikke kjører så lange avstander om gangen? Anonymkode: 9d113...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:07 #76 Del Skrevet lørdag kl 21:07 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Viser hvilken SYK verden vi lever i. Anonymkode: 24b35...e7f Hva er det som viser det? Anonymkode: 9d113...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå