AnonymBruker Skrevet 26. april #1 Skrevet 26. april Hei! Begynte å løpe for en mnd siden, løper tre ggr. i uka. Er lett i vekst, 36 år, dame. Full jobb i barnehage, mye tunge løft på småbarnsavdeling. Løper bare på asfalt, liker ikke løpe i skogen alene. Har hatt korsrygg prolapser tidligere, hatt perioder med tilbakefall siste 15 årene. Hatt år og måneder i strekk uten symptomer. Nå har korsrygg smertene kommet tilbake for fult. Er helt låst etter ti min i sofaen, klarer gå normalt, men fult av smerter ved sitting og om morgenen. Råd? Må jeg nå gi opp løpingen? Prøve presse meg til å gå over til skogsløping? Er en grusvei i nærheten, men bare 500 meter. Må evt løpe frem og tilbake der. Huff. Forstår jeg må legge inn styrke øvelser også, men fungerte så greit med tre løpe økter I uka. Anonymkode: e273a...ae4
AnonymBruker Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april Jeg ville oppsøkt en dyktig fysioterapeut, de kan undersøke deg, ta full sykehistorie og gi god veiledning og øvelser. Hør om noen du kjenner vet om en de vil anbefale. Anonymkode: c3503...89c 1
Carolini Skrevet 26. april #3 Skrevet 26. april Enig med den over, søk hjelp med en gang. Styrkeøvelsene er veldig viktig. Løping er ikke en del av mitt liv lenger dessverre etter to prolapser og operasjon og degenerasjon. Også barnehage jobb:) Men ror og sykler og trener styrke og det fungerer veldig bra. Det er dog også styrkeøvelser som trigger som skal være trygge så tenker alle må kjenne på kroppen hva som fungerer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå