AnonymBruker Skrevet 28. april #21 Skrevet 28. april Jeg har vært tydelig på at jeg en dag vil gifte meg og at dersom man ikke vet at man ønsker det etter 3-5 år sammen, har man kastet bort tiden til hverandre/den som vil gifte seg. Vi har snakket om det her og der, og en dag vi var på kjøpesenteret, gikk vi forbi en gullsmed og fikk et innfall om å sjekke ringstørrelse. Gikk videre til neste gullsmed og så på hva jeg kunne tenkt meg som forlovelsesring. På veien dit snakket vi om vi skulle hatt forlovelsesring begge to, eller bare jeg, eller å bruke samme ringer til både forlovelse og bryllup. Fant en fin sølvring jeg likte, og fikk høre at den hadde de ikke inne i min størrelse. Så gikk derfra uten å vite om han kom til å følge opp noe mer. Et par mnd senere kom han på senga om morgenen med ringen og fridde et helt enkelt frieri. Etter at jeg hadde småkjeftet på badet, sjuk og lei. Fin fyr!♥️😂 Anonymkode: e668d...214
AnonymBruker Skrevet 28. april #22 Skrevet 28. april Jeg fridde, hun sa nei. Et par år etterpå fridde hun med å slenge papirene i bordet. Jeg hadde ikke lyst, men gjorde det for barna. To år etterpå sitter jeg med både gjelden og barna alene. Anonymkode: 65f03...088
Trøndere1 Skrevet 10. mai #23 Skrevet 10. mai Jeg måtte finne noen å dele formue med. Altså redusere formuesskatt. Derfor.
AnonymBruker Skrevet 10. mai #24 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 20.44): (Utgangspunkt her i heterofile par, men andre kan selvsagt svare også) • Mannen fridde uventet Kvinnen fridde uventet • Snakket sammen, kvinnen tok opp tema og dere ble enige om at det var på tide Snakket sammen, mannen tok opp tema og dere ble enige om at det var på tide • Kvinnen hintet og senere fridde mannen Mannen hintet og senere fridde kvinnen Annet? Anonymkode: b0a5b...064 Vi snakket om giftemål, mannen hintet om at han skulle fri og fridde. Anonymkode: ddfff...5bb
AnonymBruker Skrevet 10. mai #25 Skrevet 10. mai SPOCA skrev (På 26.4.2025 den 22.36): Vi snakket sammen, kom innom temaet (det var ingen som tok det opp spesielt), og bestemte oss i fellesskap for å gifte oss. Samme her😊 Anonymkode: 6ae7f...702
AnonymBruker Skrevet 13. mai #26 Skrevet 13. mai Vi hadde blitt samboere ganske raskt av praktiske årsaker. Familien min likte ikke at jeg var samboer, så fra start var vi enige om at samboerskap betyr at giftermål er på vei. Ville også gifte oss fordi vi elsket hverandre ❤️ Han fridde kort tid etter på eget initiativ. Anonymkode: b6346...9fa
AnonymBruker Skrevet 13. mai #27 Skrevet 13. mai Vi hadde blitt samboere ganske raskt av praktiske årsaker. Familien min likte ikke at jeg var samboer, så fra start var vi enige om at samboerskap betyr at giftermål er på vei. Ville også gifte oss fordi vi elsket hverandre ❤️ Han fridde kort tid etter på eget initiativ. Anonymkode: b6346...9fa
AnonymBruker Skrevet 8. juni #28 Skrevet 8. juni Vi pratet om det tidlig i dating fasen. Jeg er skilt, han enkemann. Jeg var litt anti gifte meg igjen. Han var åpen om han traff den rette. Etterhvert som vi ble mer og mer forelsket så kjente jeg på at jeg ville gifte meg med han. Han kjente på det samme. Jeg fikk en nydelig promise ring av han i hvitt gull med en diamant som han designet selv. Jeg kjøpte da en promise ring i hvitt gull til han da jeg synes det var fint at vi begge hadde ringer. Så var det en chat der vi pratet om bryllupsdestinasjoner etc og så kom vi innpå giftemål igjen. Han tullet med at jeg hadde jo ikke spurt om han ville gifte seg med han. Så da spurte jeg: Vil du gifte deg med meg? Og da svarte han "Ja!" Og da var vi offisielt forlovet 🤭 Så vi gifter oss innen neste sommer. Ikke satt dato enda pga huskjøp, flytting etc. Må få barna litt på plass mht ny skole etc. Men vi har pratet med barna om giftemål og de ønsker det de også 🥰 Blir lite og intimt bryllup 💞 Anonymkode: d6cbb...f9d
AnonymBruker Skrevet 22. juni #29 Skrevet 22. juni Jeg er en romantiker, og hvis jeg endelig en dag skulle blitt fridd til, så vil jeg ha hele pakken. - Vil ikke vite noe på forhånd, selvfølgelig. Vil at han skal overraske meg skikkelig. - Han skal spørre pappa om lov først ( Ja, du leste riktig, og ja jeg er gammeldags ). - Ta høyrehånden min. - Han skal gå ned på kne, si fine ting om hva han føler og hva jeg betyr. Si hele navnet mitt før han spør; Vil du gifte deg med meg. - Plassere ringen på fingeren min FØR han står opp igjen fra knestående ( Jeg kan ikke fordra frieri på film, der hvor mannen plasserer ringen på fingeren ETTER at han har stått opp igjen fra kne, eller at han kysser og klemmer henne først og så setter ringen på fingeren etterpå ). Anonymkode: 973db...a12
AnonymBruker Skrevet 22. juni #30 Skrevet 22. juni Han fridde uventet (men vi hadde allerede snakket om at vi ville gifte oss). Veldig romantisk frieri etter en bedre middag, fridde på brygga ved sjøen nede ved restauranten ❤️ Anonymkode: 292f6...7be
BeeKind Skrevet 22. juni #31 Skrevet 22. juni Var tema helt fra start fra begges side. Vi har ventet med det meste til ekteskap, så det lå litt i kortene at det var på vei dit 😂 snakket om det en del gjennom forholdet, mannen fridde når han følte seg klar, veldig forventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå