monican94 Skrevet lørdag kl 19:09 #21 Del Skrevet lørdag kl 19:09 hadde tatt fri mandag, iallfall på mann og barn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:11 #22 Del Skrevet lørdag kl 19:11 Jeg ser ingen problemer, men ville nok startet på hjemveien kl 18. Sønnen sovner nok i bilen, og dere voksne kan bytte på å kjøre/sove. Anonymkode: d5a1d...19e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:11 #23 Del Skrevet lørdag kl 19:11 Er jo ikke så ofte slikt skjer, så hadde bare dealet med å være trøtt en dag. Er det ikke et alternativ å fly? Anonymkode: 6c8ee...3ec 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:19 #24 Del Skrevet lørdag kl 19:19 I min familie pleier folk å dra kl 16-17 så de kommer hjem til normal leggetid. De kommer da fredag-søndag så man får mye tid sammen likevel. Konfirmasjonen er da gjerne kl 11 på søndag. Anonymkode: b8690...000 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:21 #25 Del Skrevet lørdag kl 19:21 Kan dere fly? vi hadde selvsagt reist, man tåler en dag med lite søvn Anonymkode: f7884...25c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:21 #26 Del Skrevet lørdag kl 19:21 visp skrev (19 minutter siden): Det har jeg aldri hørt om. Til sine egne barn kanskje. Jeg hadde aldri dratt i en konfirmasjon med 16 timers reisevei om jeg ikke skulle kombinere det med noe annet. Så trist , glad ikke familie og slekt tenker som deg Anonymkode: f7884...25c 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet lørdag kl 19:24 #27 Del Skrevet lørdag kl 19:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så trist , glad ikke familie og slekt tenker som deg Anonymkode: f7884...25c Ja, kommer sikkert litt av hva slags familie jeg selv kommer fra. Vi har forskjellig utgangspunkt for hvordan vi velger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:27 #28 Del Skrevet lørdag kl 19:27 Med tanke på hva bompenger og drivstoff koster så tenker jeg det er like greit å ta fly.. Anonymkode: a1432...412 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:29 #29 Del Skrevet lørdag kl 19:29 Hadde aldri kjørt 16 timer for en konfirmasjon, uansett hvem sin det var. Heldigvis har vi nærmeste familie i nærheten. Anonymkode: 11991...691 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:31 #30 Del Skrevet lørdag kl 19:31 Dratt selvsagt. Gjorde det selv et par ganger som barn. Det er unntak, det var fint. «Litt ugreit» er det jo, men sånn er det. Både dere voksne og sønn tåler dette helt fint som et unntak. Anonymkode: 612c1...7e5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:36 #31 Del Skrevet lørdag kl 19:36 Jeg hadde reist og tatt fri mandag. Vi skal arrangere dåp, og da er kun søndag aktuelt. Min familie har enten 8 timers kjøring eller 1 times flytur for å komme hit. Flybilletter er ikke spesielt rimelige. Jeg forventer at hele min familie (bror, søster og foreldre) gjør alt de kan for å møte opp, inkl ta fri mandagen. De kan da fly seint søndag eller ta fri mandag. Ingen av delene er jo gratis for noen av dem. Jeg har selv brukt flere tusen i fly og hotell for å delta på niesers dåp. Selvfølgelig! Anonymkode: 379d0...31c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet lørdag kl 19:37 #32 Del Skrevet lørdag kl 19:37 Ta fri mandag. Skriv en melding i meldingsboka. Dette er absolutt gyldig fravær for sønnen deres, og det er også hans fetter som konfirmeres. I tillegg er dere som onkel og tante på sett og vis pliktet til å møte opp. Ta fri fra jobb for konfirmasjon er vel strengt tatt også gyldig fravær, enten dere tar ut avspasering eller blir trukket i lønn. Skolen og arbeidsgivere forstår jo dette uten problemer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet lørdag kl 19:42 #33 Del Skrevet lørdag kl 19:42 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kan ikke bare ta fri. Ikke alle sammen hvertfall, men kanskje min samboer får fri om han spør. Anonymkode: 1adab...ff8 Nei altså man må jo søke om feriedag og så reiser de som får fri. visp skrev (35 minutter siden): Det har jeg aldri hørt om. Til sine egne barn kanskje. Jeg hadde aldri dratt i en konfirmasjon med 16 timers reisevei om jeg ikke skulle kombinere det med noe annet. Neivel, så har du kanskje all familie i aktuell alder i noenlunde nærheten da? Hadde ikke folk vært villige til å ta fri hadde jeg ikke hatt en eneste gjest i min konfirmasjon så jeg er jo glad folk flest prioriterer familie i sånne tilfeller. Så skjønner man jo selvfølgelig at ikke ALLE kan komme i enhver konfirmasjon. Jeg måtte stå over konfirmasjonen til en nevø pga eksamen mandagen (reisedagen). Jeg er vant til at familie er spredt, så de fleste konfirmasjoner, bryllup, dåp og begravelse medfører minst en fridag. Helt normalt selv om det er ukjent for deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet lørdag kl 19:46 #34 Del Skrevet lørdag kl 19:46 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Med tanke på hva bompenger og drivstoff koster så tenker jeg det er like greit å ta fly.. Anonymkode: a1432...412 Det går jo ikke fly over alt i dette landet heller da. 8 timer kjøring kan fort bety 5 timer kjøring pluss en halvtime fly hvis man heller tar fly. Legg på en time venting på flyplassen så har du ikke spart så mye tid... Søndag er også en "dårlig" flydag i distriktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:46 #35 Del Skrevet lørdag kl 19:46 Går det ikke fly? Anonymkode: 756d7...084 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linneah2013 Skrevet lørdag kl 19:51 #36 Del Skrevet lørdag kl 19:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er invitert i konfirmasjon. Festen skulle egentlig være på lørdag, men er flyttet til søndag. Vi har 7-8timers kjøretur, og siden mandag er arbeidsdag og skoledag for sønnen vår så synes jeg egentlig det er litt ugreit å skulle reise så langt og være hjemme igjen midt på natta. Det er nevøen til min samboer som konfirmeres, så ganske så nær familie. Nå er vi litt i beit om vi skal dra eller ikke, men føler jo at det er en anledning der man skal strekke seg spesielt langt for å få det til. Noen som vil dele sine tanker om hvordan de ville ha løst det? Anonymkode: 1adab...ff8 Jeg hadde takket nei til innbydelsen når den ble flyttet til søndag, grunnet lang kjøretur, og jobb og skole mandag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:53 #37 Del Skrevet lørdag kl 19:53 NoaideBiehtar skrev (5 minutter siden): Nei altså man må jo søke om feriedag og så reiser de som får fri. Neivel, så har du kanskje all familie i aktuell alder i noenlunde nærheten da? Hadde ikke folk vært villige til å ta fri hadde jeg ikke hatt en eneste gjest i min konfirmasjon så jeg er jo glad folk flest prioriterer familie i sånne tilfeller. Så skjønner man jo selvfølgelig at ikke ALLE kan komme i enhver konfirmasjon. Jeg måtte stå over konfirmasjonen til en nevø pga eksamen mandagen (reisedagen). Jeg er vant til at familie er spredt, så de fleste konfirmasjoner, bryllup, dåp og begravelse medfører minst en fridag. Helt normalt selv om det er ukjent for deg. Nå mener jeg ikke å være vrang, men det er ikke sånn at i alle jobber kan man ta/få fri når man ønsker. På min jobb må vi være et minimum med folk med en spesifikk yrkestittel, og arbeidslistene planlegges nøye for å få rett bemanning. Og ferien måtte planlegges allerede i februar. Nå blir det nok til at han drar uten meg, og at han tar en overnatting på veien hjem, og drar såpass tidlig videre mandag morgen at han rekker jobb og skole. Jeg kan ikke risikere for lite søvn pga fare for liv og helse. -ts Anonymkode: 1adab...ff8 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:57 #38 Del Skrevet lørdag kl 19:57 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå mener jeg ikke å være vrang, men det er ikke sånn at i alle jobber kan man ta/få fri når man ønsker. På min jobb må vi være et minimum med folk med en spesifikk yrkestittel, og arbeidslistene planlegges nøye for å få rett bemanning. Og ferien måtte planlegges allerede i februar. Nå blir det nok til at han drar uten meg, og at han tar en overnatting på veien hjem, og drar såpass tidlig videre mandag morgen at han rekker jobb og skole. Jeg kan ikke risikere for lite søvn pga fare for liv og helse. -ts Anonymkode: 1adab...ff8 Det er fair det, men hvorfor spør du her da? Om det uansett ikke er mulig for deg å reise? Anonymkode: 379d0...31c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:58 #39 Del Skrevet lørdag kl 19:58 Klart dere reiser alle sammen! Får dere ikke fri mandag så kjører dere fint hjem søndag kveld. Om dere går litt tidlig fra konfirmasjonen så skjønner folk det... ville reist i 16-17 tiden. Vi har reist med 4 barn og hatt 7 timers reisevei (gitt at en treffer på ferjer) og komt hjem langt på natt. Ungene sover litt i bilen, det går helt fint! Alle har vært på jobb og skole dagen etter. Anonymkode: 7bc91...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:58 #40 Del Skrevet lørdag kl 19:58 Vi har gjort dette selv. Kjørte opp fredag etter skoletid. Barnedåp til min niese søndag. Kjørte ca 8 timer hjem søndag ettermiddag, dro etter at kakene var spist. Var hjemme rundt 2 på natten. Barna sov i bilen. Vi var selvfølgelig kjempetrøtte dagen etter, men å ikke stille i slike ting for nær familie er helt uaktuelt. Det er bare en natt, det tåler man. Synes det er egoistisk å ikke dra pga en natts dårlig søvn. Men der er nok folk forskjellige. Anonymkode: 8d129...091 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå