Gå til innhold

Hvordan vite om man kler best å være brunette eller blondine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har veldig lik hudtone som Lucy Hale med samme øyenfarge, og funnet ut at jeg kler best å ha bob/lob som jeg synes hun også kler best. (Dessverre ikke like vakker)

Men jeg aner ikke om jeg kler best å være brunette eller blondine, synes også hun kler begge deler like godt.

Finnes det noen tips til hva man skal se etter? 

A83E3677-534C-4203-A168-98E08AD68C04.jpeg

Anonymkode: 38478...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En eller annen kjendisfrisør sa en gang at man burde ha samme hårfarge som når man var seks år gammel. Om det stemmer, vet jeg ikke. 

Anonymkode: c3607...daf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har veldig lik hudtone som Lucy Hale med samme øyenfarge, og funnet ut at jeg kler best å ha bob/lob som jeg synes hun også kler best. (Dessverre ikke like vakker)

Men jeg aner ikke om jeg kler best å være brunette eller blondine, synes også hun kler begge deler like godt.

Finnes det noen tips til hva man skal se etter? 

A83E3677-534C-4203-A168-98E08AD68C04.jpeg

Hun kledde i hvertfall beste å være brunette (vet egentlig ikke hvem hun er da)

Anonymkode: 6c41b...4eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner henne heller ikke, men syntes brunfarge kledde henne best. Hun var dog vakker med begge, men mindre dratt med brunt. 

Hva føler du deg mest vel med? Det har jo mest å si 😊 Sånn generelt synes jeg det er nydelig med brune øyne og lyst hår, om tonen passer en så klart. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv deg frem med fargeanalyse filteret på TikTok, og finn din fargepalett. Da er det enkelt å finne hårfarge som passer. 

Anonymkode: 14cfa...650

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

En eller annen kjendisfrisør sa en gang at man burde ha samme hårfarge som når man var seks år gammel. Om det stemmer, vet jeg ikke. 

Anonymkode: c3607...daf

Virkelig?

Da jeg var 6 var jeg lys blond, før jeg gradvis ble mørkere da jeg var 7. Etter puberteten hadde jeg blitt mørk brun.

Så egentlig er jeg blondine?

Anonymkode: 55539...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Daisy-love skrev (3 minutter siden):

Hva føler du deg mest vel med? Det har jo mest å si 😊 Sånn generelt synes jeg det er nydelig med brune øyne og lyst hår, om tonen passer en så klart. 😊

Vet ikke utover at jeg ikke føler meg så fresh med min naturlige farge som er en mellomting mellom mørk og blond, synes jeg ser best ut enten lysnet med highlights eller noen nyanser dypere mørk.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke utover at jeg ikke føler meg så fresh med min naturlige farge som er en mellomting mellom mørk og blond, synes jeg ser best ut enten lysnet med highlights eller noen nyanser dypere mørk.

Ts

Det går mot sommer og mange velger lysere da, og det er jo lettere å farge lyst mørkt om du angrer enn motsatt. En venninne har alltid lysere striper på vår og sommer, og er betraktelig mørkere på vinteren, og hun kler godt begge deler. Vet flere som gjør det sånn for variasjonens del. Mulig det kan være noe? 😊 Blir nok pent begge deler på deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ikke hun kledde å være lysere. Hun var helt klart finest på bildet øverst til venstre, med dypere brunfarge. 

Det er ikke bare hudtone og øyenfarge som avgjør, men også øyenbryn. Jeg er fra naturens side varm karamell/honning, altså sterke gylne toner. Ca en 7´er på skalaen. Jeg er finest her eller på 8. Skal jeg være lysere blond, så må jeg ha litt kaldere enn min naturlige farge. 

Det å være blond kan være så mangt, og det er så stor forskjell på helfarging, foliestriper, og balayage, samt hvordan frisøren velger å legge inn fargen mtp hvilken farge som rammer inn ansiktet. F.eks kan jeg fint ha noen lyse striper, men jeg er ikke noe fin med det hvis det kommer for nærme ansiktet. Jeg må ha de varme tonene nærmest fjeset. 

Her ser du balayage som gir lysere inntrykk fra sjokoladebrunt hår. Anbefaler at du går til frisør for å få veiledning om hva du kler best. Mest lik din naturlige fargenyanse fra du var liten, er en fin tommelfingerregel. 

straight-hair-brown-to-blonde-balayage.jpg.webp

Anonymkode: 23342...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns ikke hun kledde å være lysere. Hun var helt klart finest på bildet øverst til venstre, med dypere brunfarge. 

Det er ikke bare hudtone og øyenfarge som avgjør, men også øyenbryn. Jeg er fra naturens side varm karamell/honning, altså sterke gylne toner. Ca en 7´er på skalaen. Jeg er finest her eller på 8. Skal jeg være lysere blond, så må jeg ha litt kaldere enn min naturlige farge. 

Det å være blond kan være så mangt, og det er så stor forskjell på helfarging, foliestriper, og balayage, samt hvordan frisøren velger å legge inn fargen mtp hvilken farge som rammer inn ansiktet. F.eks kan jeg fint ha noen lyse striper, men jeg er ikke noe fin med det hvis det kommer for nærme ansiktet. Jeg må ha de varme tonene nærmest fjeset. 

Her ser du balayage som gir lysere inntrykk fra sjokoladebrunt hår. Anbefaler at du går til frisør for å få veiledning om hva du kler best. Mest lik din naturlige fargenyanse fra du var liten, er en fin tommelfingerregel. 

straight-hair-brown-to-blonde-balayage.jpg.webp

Jeg kler ikke varme toner, min naturlige hårfarge er en veldig kald mellomting, lys brunette. Har også kalde mellommørke bryn, mørkere enn de fleste naturlig blonde, men ikke så mørke som hun i eksempelbildene her.

Synes selv jeg ser freshere ut enten ved å bli noen nyanser mørkere eller ved å bli mye blondere ved bruk av highlights, jeg foretrekker altså å være enten brunette eller blond og ikke en mellomting. Men hva jeg kler best av det vet jeg ikke, og man skal vel ha flaks om man finner en frisør som ikke er noe farget av egne preferanser? 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kler ikke varme toner, min naturlige hårfarge er en veldig kald mellomting, lys brunette. Har også kalde mellommørke bryn, mørkere enn de fleste naturlig blonde, men ikke så mørke som hun i eksempelbildene her.

Synes selv jeg ser freshere ut enten ved å bli noen nyanser mørkere eller ved å bli mye blondere ved bruk av highlights, jeg foretrekker altså å være enten brunette eller blond og ikke en mellomting. Men hva jeg kler best av det vet jeg ikke, og man skal vel ha flaks om man finner en frisør som ikke er noe farget av egne preferanser? 

Ts

Poenget var at jeg som har varme toner fra naturens side, bør holde meg til nettopp det. Hun på bildet har vel ikke kalde toner? 
Skjønner hva du mener, noen ganger kan vår naturlige tone på skalaen få oss til å bli litt blasse, særlig hvis det er kald farge. 

Hva du kler best blir umulig for oss og si uten å se bilde av deg - ikke en annen. Jeg varierer med å være litt lysere vår/sommer, og litt mørkere høst/vinter. En frisør skal ikke jobbe utifra egne preferanser, de skal se hva personen kler. Men, det er selvsagt ikke alle frisører som er like flinke, så jeg bruker tid på å finne de som er gode :) 

Det kan jo være du kler begge deler like godt, men at du kanskje er litt som meg at årstiden også bestemmer litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Poenget var at jeg som har varme toner fra naturens side, bør holde meg til nettopp det. Hun på bildet har vel ikke kalde toner? 
Skjønner hva du mener, noen ganger kan vår naturlige tone på skalaen få oss til å bli litt blasse, særlig hvis det er kald farge. 

Hva du kler best blir umulig for oss og si uten å se bilde av deg - ikke en annen. Jeg varierer med å være litt lysere vår/sommer, og litt mørkere høst/vinter. En frisør skal ikke jobbe utifra egne preferanser, de skal se hva personen kler. Men, det er selvsagt ikke alle frisører som er like flinke, så jeg bruker tid på å finne de som er gode :) 

Det kan jo være du kler begge deler like godt, men at du kanskje er litt som meg at årstiden også bestemmer litt? 

Tror hun i likhet med meg er neutral hellende mot kald. 

Jeg føler det er omvendt at kontrasten kan bli litt mye når man er på det aller blekeste med helt mørkt hår.

Men kanskje jeg skal høre med frisøren faktisk samtidig som jeg har booket timer til farge neste gang hva hun tenker. 

Takker for tipsene deres 🪻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror hun i likhet med meg er neutral hellende mot kald. 

Jeg føler det er omvendt at kontrasten kan bli litt mye når man er på det aller blekeste med helt mørkt hår.

Men kanskje jeg skal høre med frisøren faktisk samtidig som jeg har booket timer til farge neste gang hva hun tenker. 

Takker for tipsene deres 🪻

På øverste bildet til venstre hvor hun har mest kledelig farge, så er hun mer mot det varme. 

Jeg er motsatt, jeg kan gå litt mørkere om vinteren, men da må også fargen være varm nok. Det kan jo være at du går for mørkt/for kaldt. Jeg vet mange sa til meg at de syns jeg kledde mørkt hår godt, men jeg kler utvilsomt en mellomblond variant best. Ta bilder av deg selv og se, det er hva du selv syns som er viktigst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...