AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:20 #41 Del Skrevet mandag kl 05:20 I et parforhold har man et gjensidig ansvar for å få ting til å fungere. Sex er en naturlig del av et forhold, og det er en gjensidig plikt å få også dette til å fungere. Den ene parten har ingen rett til å frarøve den andre part dette. Får man ikke dette til har man en plikt til å bryte ut av forholdet - ikke sitte der som et selvutnevnt "offer" og hevde seg misbrukt. I realiteten er det den som ikke får sine lyster stilt som blir misbrukt. Anonymkode: 7ea43...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:30 #42 Del Skrevet mandag kl 05:30 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I et parforhold har man et gjensidig ansvar for å få ting til å fungere. Sex er en naturlig del av et forhold, og det er en gjensidig plikt å få også dette til å fungere. Den ene parten har ingen rett til å frarøve den andre part dette. Får man ikke dette til har man en plikt til å bryte ut av forholdet - ikke sitte der som et selvutnevnt "offer" og hevde seg misbrukt. I realiteten er det den som ikke får sine lyster stilt som blir misbrukt. Anonymkode: 7ea43...dd6 Visste ikke at sex var frivillig tvang....🤔 Anonymkode: fd9b1...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:47 #43 Del Skrevet mandag kl 05:47 Mannen min hadde en periode han jobbet altfor mye og var veldig sliten. Da hadde han en tendens til å glemme mine behov for en klem, et kyss innimellom. Og når han var kåt gikk han rett på puppene og begynte å klå. Han fikk grei beskjed om at jeg følte jeg ble brukt når han gjorde sånn og glemte mine behov i hans travle, slitne boble. Aldri skjedd siden. Heldigvis, for det hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 4004f...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:53 #44 Del Skrevet mandag kl 05:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min hadde en periode han jobbet altfor mye og var veldig sliten. Da hadde han en tendens til å glemme mine behov for en klem, et kyss innimellom. Og når han var kåt gikk han rett på puppene og begynte å klå. Han fikk grei beskjed om at jeg følte jeg ble brukt når han gjorde sånn og glemte mine behov i hans travle, slitne boble. Aldri skjedd siden. Heldigvis, for det hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 4004f...18b Et godt eksempel. Her skulle du har bydd deg frem betingelsesløst. Å kna på pupper er som kjent en av de største stress-eliminatorene som finnes. Kom igjen, vær en god kone og vær litt raus. Anonymkode: 7ea43...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet mandag kl 05:55 #45 Del Skrevet mandag kl 05:55 Jeg føler meg ikke brukt, da hadde jeg ikke vært i forholdet. Vi har sex når vi begge har lyst, vi er ganske samstemte. Det er helt utenkelig for meg å ha pliktsex. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:18 #46 Del Skrevet mandag kl 09:18 Snok1 skrev (4 timer siden): Eeeehhhh…..jo. En erigert penis er en kroppsfunksjon. En fysisk sunn og frisk mann har ereksjon langt oftere enn han har en følelse av kåthet. Det er nok ofte at menn har gjennomført et samleie med en erigert penis uten å være kåt. Gjennom et langt samliv har jeg sikkert gjort det selv. Enten for å reparere stemningen etter en krangel eller bare for å få sove etter utløsningen. Jeg kommer ikke på noen konkrete episoder, og jeg går ikke og bærer på slike ting. Jeg tenker det er et aktivt valg å gjennomføre et samleie, og jeg tar ansvaret for mine valg der og da. Interessant det du tar opp der. En krangel ender ofte med sex her også, selv om jeg på forhånd har bestemt meg for å stå imot. Litt tafsing eller at dama plutselig sprer beina, så får lillekaren det som han vil. Det kan nok kalles pliktsex, selv om det er litt todelt. Jeg kan som mann også føle meg brukt når jeg merker at sexen skjer for å få vilja si. Konklusjon: Ei dame som føler hun må gi mannen sex for å holde humøret oppe, føler seg brukt på samme måte som mannen føler kvinnen bruker sex som middel for å få vilja si. Anonymkode: e56b6...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet mandag kl 10:09 #47 Del Skrevet mandag kl 10:09 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Interessant det du tar opp der. En krangel ender ofte med sex her også, selv om jeg på forhånd har bestemt meg for å stå imot. Litt tafsing eller at dama plutselig sprer beina, så får lillekaren det som han vil. Det kan nok kalles pliktsex, selv om det er litt todelt. Jeg kan som mann også føle meg brukt når jeg merker at sexen skjer for å få vilja si. Konklusjon: Ei dame som føler hun må gi mannen sex for å holde humøret oppe, føler seg brukt på samme måte som mannen føler kvinnen bruker sex som middel for å få vilja si. Anonymkode: e56b6...756 Dette er ikke nødvendigvis min konklusjon, men takk for refleksjonene dine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:16 #48 Del Skrevet mandag kl 10:16 Aldri hatt pliktsex. Avviser aldri direkte heller siden mannen tar signaler og prøver seg ikke uten å ha lest rommet litt først. Anonymkode: fe631...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:25 #49 Del Skrevet mandag kl 11:25 Før ble jeg brukt og følte meg brukt. I nåværende relasjon er hver interaksjon en enorm glede. Anonymkode: 74a81...463 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:39 #50 Del Skrevet mandag kl 16:39 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I et parforhold har man et gjensidig ansvar for å få ting til å fungere. Sex er en naturlig del av et forhold, og det er en gjensidig plikt å få også dette til å fungere. Den ene parten har ingen rett til å frarøve den andre part dette. Får man ikke dette til har man en plikt til å bryte ut av forholdet - ikke sitte der som et selvutnevnt "offer" og hevde seg misbrukt. I realiteten er det den som ikke får sine lyster stilt som blir misbrukt. Anonymkode: 7ea43...dd6 Det sa jeg til eksen min også. Han hadde en periode hvor han slet med tenning og potensen, så da dumpa jeg ham og fant en som fungerte i senga. Eksen er fortsatt singel og sur på femte året nå. Har hatt litt dårlig samvittighet så det var egentlig godt å se denne. Anonymkode: 3a528...962 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:09 #51 Del Skrevet mandag kl 21:09 Det blir som "høna eller egget"-diskusjon. Har kvinnen i forholdet mest grunn til å føle seg brukt, fordi hun må ty til sex for å få noen goder? Eller er det mannen som har mest grunn til å føle seg brukt, fordi han blir lokket med sex for at kvinnen skal få disse godene? Anonymkode: e56b6...756 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet i går, 00:16 #52 Del Skrevet i går, 00:16 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 12.05): Man føler seg ikke brukt selv om gir pliktsex nå og da. Det er store forskjeller og laangt fra hverandre på linjen de to. Jeg tror nok at for mye pliktsex som går fra å gi etter noen ganger selv om egentlig ikke har så lyst, til virkelig pliktsex, og videre deretter etter en tid kan det gå til "å føle seg brukt". Men det er langt imellom disse ytterpunktene. Jeg tror nok min mann også har "pliktsex" noen ganger. At han egentlig ikke har lyst da, men jeg får ham i gang. Det er en helt normal ting i forhold. Om sex kun skulle skjedd på begges samtidige initiativ, hadde det blitt lite. Anonymkode: 3a528...962 Det er derfor man har forspill, så begge blir godt kåtet opp. Urimelig å forvente at begge to alltid må være kåte i utgangspunktet for at det kan bli sex. Å ha lyst til å få lyst og derfor bli med på leken, i visshet om at man får tid og anledning til å bli kåt, det er ikke pliktsex. Pliktsex er sex man ikke ønsker og ikke nyter, men helst skulle vært uten. Å være villig til å bli kåt- sex er helt normal sex. Jeg har aldri følt meg brukt i dette forholdet. Jeg har en klok og god mann som forstår at et sexliv kun opprettholdes på gode opplevelser. Jeg har følt meg brukt i tidligere forhold, med mer ukloke menn, og jeg selv var mindre bevisst på hvor mye slikt ødelegger. Jeg erfarte hvor ødeleggende det var, og satte tydelige grenser deretter. Dermed var annet enn klok mann utelukket videre. Det er ikke tilfeldig at jeg endte opp med en så klok mann (og varig deilig sexliv) altså. Jeg lærte, og levde etter det. Jeg hadde aldri (igjen) blitt sammen med en mann som kunne finne på å bruke meg, ellet sette meg i situasjoner hvor jeg ville føle det. Kun gjensidig ønsket og gjensidig nytelse her. (Da er ikke det med lyst noe problem heller.) Endret i går, 00:45 av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet i går, 00:20 #53 Del Skrevet i går, 00:20 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det blir som "høna eller egget"-diskusjon. Har kvinnen i forholdet mest grunn til å føle seg brukt, fordi hun må ty til sex for å få noen goder? Eller er det mannen som har mest grunn til å føle seg brukt, fordi han blir lokket med sex for at kvinnen skal få disse godene? Anonymkode: e56b6...756 What????? Har du noen gang hatt et forhold? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:29 #54 Del Skrevet i går, 04:29 Hvorfor skal sex være så komplisert? Og tillegges så mye woke? Anonymkode: 7ea43...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #55 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skal sex være så komplisert? Og tillegges så mye woke? Anonymkode: 7ea43...dd6 Veldig godt spørsmål... Anonymkode: fd9b1...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #56 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skal sex være så komplisert? Og tillegges så mye woke? Anonymkode: 7ea43...dd6 Jeg tror at kvinner har blitt tillagt endel kulturell skam, som på toppen av biologiske forskjeller skaper mye kluss i parforhold. Heller enn å fokusere på å ha det fint sammen så har mange kvinner et nevrotisk forhold til sex hvor de er redd for menn, redd for å være tøsete. For noen fører det til at de føler at mannen må «gjøre seg fortjent til sex». Dvs en transaksjonell innstilling. Anonymkode: 4ee98...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 22 timer siden #57 Del Skrevet 22 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg tror at kvinner har blitt tillagt endel kulturell skam, som på toppen av biologiske forskjeller skaper mye kluss i parforhold. Heller enn å fokusere på å ha det fint sammen så har mange kvinner et nevrotisk forhold til sex hvor de er redd for menn, redd for å være tøsete. For noen fører det til at de føler at mannen må «gjøre seg fortjent til sex». Dvs en transaksjonell innstilling. Anonymkode: 4ee98...730 Første setningen din ga mening. (Resten nei.) Endret 22 timer siden av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 20 timer siden #58 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skal sex være så komplisert? Og tillegges så mye woke? Anonymkode: 7ea43...dd6 Definer woke, i denne settingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #59 Del Skrevet 20 timer siden Uheldig ja, men et valg kvinnene tar selv Anonymkode: 99cdf...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #60 Del Skrevet 20 timer siden Aldri! Har hatt sex uten den store lysten på forhånd, men det medfører ikke at jeg føler meg brukt. Man både gir og tar, med, og for, kjærlighet. Anonymkode: 0cfb8...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå