OOM Skrevet 26. april #1 Skrevet 26. april Hei. Dette er første gang jeg skriver her. Så håper på fine og konstruktiv respons.Har en gutt som ble født 3,5 uke for tidlig og som har vært mye syk med virus fra bhg til storebror. Han legger på seg som han skal og vokser generelt som han skal. MEN jeg er bekymret fordi han gir lite blikkontakt og tar lite initiativ til sosial kontakt. Vi her hjemme synes jo vi får mange smil og blikkontakt gjennom dagen, men på helsestasjonen synes de ikke det er nok. Han må jobbes litt med for å smile og feste blikket, men vi her hjemme ser en utvikling i positiv retning litt og litt for hver uke. Helsestasjonen har ikke villet «slippe» tak i han og i går sendte de henvisning til øyelege. Jeg bekymrer meg nesten syk og er veldig redd det er noe alvorlig galt med den fine lille gutten min. Det er verdt og nevne at jeg selv er helsepersonell og at jeg opplever legen på helsestasjonen som litt «nevrotisk» og vansker med å ta avgjørelser selv. Så hun har allerede sendt oss til sykehuset to ganger tidligere for å sjekke både hjerte og testikkel. Selv om overlegene på sykehus friskmeldte han før hun ville være på «den sikre siden» Den fine lille gutten min er nå 11 uker. Dette ble langt, men jeg håper noen der ute har opplevd litt senere blikk og tregere kontakt og som nå har helt friske og fine barn. Takk for svar. Hilsen en mamma som er veldig sliten og bekymret.
monican94 Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april godt å få en bekreftelse på at det ikke er noe, og OM det er noe er det jo bra om det finnes ut tidlig så han kan få rett hjelp så tidlig som mulig ved behov 🥰 Lykke til❤️ Oftest er det jo ikke noe men bedre med en sjekk for mye enn én for lite 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #4 Skrevet 26. april Hvis du selv får god respons fra ungen ville jeg ikke bekymret meg. Ta for all del mot henvisningene fra legen men ikke la dette ødelegge denne fine perioden for deg. Jeg opplevde tilsvarende fra en helsesteasjonslege. Ungen ville ikke følge fingeren hun veivet foran ham, ville ikke se mot lyset osv. Jeg prøvde å si at dette ikke var noe problem hjemme, at det var masse kontakt og respons, men hun styret på. Det munnet ut i ingenting. Var ikke noe galt. Anonymkode: 079fd...7fa 1 1
Gjest selkie Skrevet 26. april #5 Skrevet 26. april Så bra at legen tar alle små signaler på alvor, det betyr at han er i gode hender uansett. Blir jo godt å få det sjekket. I mellomtiden kan du jo ikke få gjort så mye med det, stressing og googling vil muligens bare gjøre saken vondere en nødvendig. For det trenger jo absolutt ikke være noe feil med han. Pust med magen ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Barneautisme! Anonymkode: 9fab6...7c8 🙄 Hei ts! Statistisk sett så er han mest sannsynlig en frisk liten kar som tar ting i sitt tempo. Jeg trodde man måtte regne med litt ulikhet mellom barn som er født 3 uker før termin og barn som et født 2 uker etter termin. Det er tross alt snakk om 5 uker ekstra på at hjernen skal modnes. Men dette kan jeg lite om. Barnet blir henvist og de ønsker å være sikre på at "tegn" de ser er bagateller. For å være sikker å henviser de. Prøv å se dette som positivt og at barnet ditt er i de beste hender, samt at de avdekker ting så tidlig som mulig på denne måten. Jeg har ikke vært helt i dine sko, men jeg hadde et spedbarn som gikk (for) sakte opp i vekt og et annet barn hvor det var avvik på TUL. Å vente på at barnet henter seg inn, å vente på at prøver skal avdekke slik eller sånn, er en enorm påkjenning! Jeg anbefaler deg å finne noen du stoler på og snakke med dem om bekymringene dine. Det er lite du får gjort annet enn å gi barnet ditt den beste omsorgen og kjærligheten du har å by på❤️ Ps. Barnet som la på seg for sakt er i dag det største barnet (lang og robust) i klassen og bar et hvor det var avvik på TUL er i dag høyt og lavt, snakker som en foss, lærer det hen skal og er frisk på alle måter🥰🥰 Anonymkode: 022da...9bf 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Barneautisme! Anonymkode: 9fab6...7c8 Helt usannsynlig. De fleste med barneautisme gir helt normal sosial kontakt ved den alderen. Anonymkode: 49317...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #8 Skrevet 26. april Bare jeg som reagerer på at de henviser en 3 mnd gammel baby til øyelege? Anonymkode: b4c4d...b57 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #9 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barneautisme! Anonymkode: 9fab6...7c8 Slutt med å gi andre diagnoser på nettet!!! Det er så utrolig talentløst!! Anonymkode: f75e8...acf 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #10 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bare jeg som reagerer på at de henviser en 3 mnd gammel baby til øyelege? Anonymkode: b4c4d...b57 Hva er det å reagere på det? Hs syntes vel de fant en grunn til det. At de er henvist betyr ikke at de får komme dersom øyelege mener det er tull å ta inn barnet. Anonymkode: 022da...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå