Gå til innhold

Du som har barn, hvor ofte møter du familie som ikke bor i nærheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker svar fra dere som har familie/svigers som bor et stykke unna, alt fra 2 timer unna med bil eller 20 timer unna med fly! 

Anonymkode: b62a1...fea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvert år i fellesferien, svigers flyttet til Melbourne,  så vi reiser ned dit og blir der 3 til 4 uker.

Anonymkode: dff4b...40c

AnonymBruker
Skrevet

Bor på Vestlandet, min familie på Østlandet. 

Har to barn barneskolealder. 

Er over ca 4 ganger i året - hele påsken, 4- 6 uker om sommeren, høstferien og jul/nyttår (annenhvert år). Så er vi også over om det skjer noe spesielt, dåp/bryllup/begravelse/veldig syke slektninger etc. 

Vi flyr somregel og koster oss rundt 6000,- pr tur. Får ofte litt spons på turen - rundt 2000,- fra de hjemme. Ellers betaler vi ikke for mat de ukene vi er der. 

Min samboer er ikke med hele tiden. Han er somregel med i jula, og en liten uke på sommeren.

Anonymkode: 93b9d...c13

AnonymBruker
Skrevet

Ofte.

Vi besøker besteforeldre syv timer unna i hvert fall fem ganger i året og er der lenge. De og barna er veldig nære og barna elsker å være der, også hun som nå er tenåring. 

Bestemor besøker byen vi bor i (er enten hos oss eller mitt søsken, men vi sees jo) kanskje åtte ganger i året, oftest et par-fem dager. Bestefar er med litt sjeldnere. 

Barna og min eks besøker de andre besteforeldre og diverse familie ca fem ganger årlig, tre timer reise. 

Vi har også tanter, onkler og søskenbarn et sted cirka seks timer unna. Disse besøker vi omtrent annet hvert år, men ser dem hos besteforeldrene de fleste somre.

Anonymkode: 056f2...6f4

AnonymBruker
Skrevet

Det blir en uke eller to hos både mine foreldre og svigerforeldre i løpet av sommeren. Da blir det også besøk hos/treff av tanter/onkler/besteforeldre samt venner. De bor slik at vi vanligvis reiser med fly (2 timer) og leiebil, men noen ganger kjører vi hele vegen. Det tar 4-5 timer mellom hjemstedet.

Ellers treffes vi sjelden. Vi har feiret jul sammen med min eller mannens familie 4-5 ganger de siste 20 årene.

Anonymkode: 23ad6...d0f

AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger i året. Familien bor i Sverige.

Anonymkode: 3fea1...026

AnonymBruker
Skrevet

Har familie i Nederland og Danmark. Det er ingen faste besøk, men reiser over når det er begravelser og store feiringer. Er oftere i Danmark fordi det er flere personer og dermed flere store feiringer, så på reiser prøver vi å legge mellomlandinger til Schiphol sånn at vi kan ta en lunsj sammen før vi flyr videre. 😅

Anonymkode: 24bf1...3a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvert år i fellesferien, svigers flyttet til Melbourne,  så vi reiser ned dit og blir der 3 til 4 uker.

Anonymkode: dff4b...40c

Melbourne er jo mega kjip i den norske fellesferien. Det er det eneste. Hadde vi bare hatt langferien samtidig med dem…. 

Anonymkode: 4f61b...875

AnonymBruker
Skrevet

Møter mine foreldre hver 1.-3. måned, kommer litt an på. Vi besøker dem påske og sommer, og så er de hos oss ellers. 
Vi prøver å møte svigers ca hver måned, dit er det 2,5t med bil og mer overkommelig for oss å reise på ei helg. 
svoger m familie møter vi når vi besøker svigers, mens mine brødre kan det gå flere år… søsteren min bor bare 1t unna, så vi møtes oftere. 

Anonymkode: 24c52...ef7

AnonymBruker
Skrevet

Reiser til familie i Sør-Europa to ganger i året, tilbringer alt fra 3-5 uker der til sammen. Familien som bor 2 timer unna ser vi en gang i måneden. Noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere. 

Anonymkode: 965bc...8e3

Skrevet

Har 2 barn, et på 1 år og en på 4. Det tar ikke mer enn 1t 20 min hit med bil fra min familie ca, men tog tar nesten 3 t, inkl gåing til togstasjonen, vente på bytte av tog osv på Oslo S for å komme videre. Vi har ikke bil så er helt avhengig av kollektivt.  Tar kanskje toget 3-4 ganger i året til dem. Vanskelig og stressende å ta tog med 2 små unger og bagasje samtidig. Ikke nok hender!

AnonymBruker
Skrevet

Bor 1,5-2 timer borte fra mine foreldre. Varierer veldig hvor ofte. Da barna var helt små var det minst ei helg i mnd, men nå er det sjeldnere. Kanskje annenhver mnd? Prøver å ta noen dager lenger i løpet av sommeren. 

vi må reise med ferje, og på høst og vinteren blir den ofte innstilt eller lagt om til ei mye lenger rute. Det frister så sykt lite at besøkene i de årstidene har minsket kraftig. 

Anonymkode: 3d84c...646

AnonymBruker
Skrevet

Min familie bor en 8-10 timers kjøretur (eller en flytur pluss tre timers kjøretur) borte. Vi ser de kanskje tre-fire ganger i året? Foreldrene mine er pensjonister og kommer hit kanskje to langhelger, og så kommer vi dit en tur på sommeren og enten i jula eller påska. 

Min manns familie bor i utlandet (laaang flytur). De ser vi maks en gang i året IRL, men da blir det til gjengjeld en lengre tur. Og vi snakkes ofte på FaceTime eller lignende. 

Anonymkode: 0ad9b...099

AnonymBruker
Skrevet

Min manns familie bor i utlandet, 10 timer med fly unna. Vi sees en gang i året, stort sett i sommerferien, da er vi der i 3-4 uker. Mine foreldre bor 30 minutters kjøretur unna oss, vi sees 1-2 ganger i uka, ringes daglig. 

Anonymkode: f85a3...e4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ønsker svar fra dere som har familie/svigers som bor et stykke unna, alt fra 2 timer unna med bil eller 20 timer unna med fly! 

Anonymkode: b62a1...fea

ikke ofte dessverre, skal til noen familiemedlemmer i sommer jeg ikke har sett på 10 år

Anonymkode: e96c6...c77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...