Gå til innhold

Hva gjør butikkene med tomme godtebokser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett at Maria Berg Hestad som har en hagekanal på youtube bruker "godtebokser" til å dyrke i, altså gratis bokser fra butikk som selger smågodt. Er dette slikt som butikkene ellers kaster i matavfallet? Restavfallet? Eller hvor går det, og hvor mye slike smågodt-bokser kaster de egentlig?

Anonymkode: 9cb6f...767

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør i butikken, så samler de opp til deg. Si gjerne også om du vil ha hvite eller gjennomsiktige. Prix har smågodt til 10 kr hver fredag, så de har garantert bokser å gi bort.

Der jeg jobbet kom en ansatt fra barnehagen og hentet boksene ca 1 gang i måneden. De brukte dem til alt mulig.

Anonymkode: 5782e...97b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mener du de i plast? Hvorfor skulle de kaste de i matavfall?

Anonymkode: 0f7c4...4ad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er dessverre mange som tror at alt som er mat eller som mat har vært oppbevart i er matavfall. Det sier dessverre litt om intelligensnivået. 

Anonymkode: 55834...b1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er dessverre mange som tror at alt som er mat eller som mat har vært oppbevart i er matavfall. Det sier dessverre litt om intelligensnivået. 

Det har jeg virkelig aldri opplevd. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Fordi jeg har sett det med egne øyne når jeg har dumpsterdivet. De kaster både bokser og gammelt godteri i matavfallet, samme med salatbaren, der går både plastboksene og kylling og mais og alt sammen i matavfallet. TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en snill slektning som spiser druer innimellom. Hun sparer begrene til meg, de er ypperlige å så i. Jeg forer også fuglene med meiseboller bl.a., så jeg tar vare på "bøttene" og sår i de. Det er mange som gjerne ser at ting blir brukt, bare noen spør de om de kan få noe som ellers ville blitt kastet. 

Anonymkode: af56a...d9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Spør i butikken, så samler de opp til deg. Si gjerne også om du vil ha hvite eller gjennomsiktige. Prix har smågodt til 10 kr hver fredag, så de har garantert bokser å gi bort.

Der jeg jobbet kom en ansatt fra barnehagen og hentet boksene ca 1 gang i måneden. De brukte dem til alt mulig.

Anonymkode: 5782e...97b

Å spørre dem om de kan samle opp var lurt ja, for de kaster vel ikke slike hver dag. TS

AnonymBruker
Skrevet

Her samler de opp i en kasse og kjører på miljøplass når det er fullt. Vi kan bare gå å hente alt vi vil av de! Genialt til dyrking,til kakeboks,til å fryse mat i osv. 

Anonymkode: 31db4...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her samler de opp i en kasse og kjører på miljøplass når det er fullt. Vi kan bare gå å hente alt vi vil av de! Genialt til dyrking,til kakeboks,til å fryse mat i osv. 

Hvor samler de dem opp, og hva slags butikk er det? TS

Skrevet

Her setter Europris de ved ytterdøren med en lapp med «gratis» på. Fritt frem å ta. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig begeistret for de avlange isboksene for kuleis, så har ofte fått med dette fra både bensinstasjoner og restauranter. De er perfekte til å oppbevare diverse posemat eller krydder osv i kjøkkenskuffene, eller for å ha lego eller hobbyting i. Det er virkelig sesong for slike nå :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke i butikk, men jobber ett sted vi bruker noe tilsvarende. Dvs hvite plastbøtter..

Vi samler de opp, og sorterer som farget plastemballasje, og gjenvinner. Det er billigere for oss sortere de som eget plastavfall, enn å kaste i restavfall.

I matavfall kastes det iallefall ikke, det kan bli helt hinsides dyrt kaste slikt feil. Da går hele matcontaineren til restavfall, og vi risikerer få regningen for usortert avfall i tillegg til gebyr.

Anonymkode: 4aea4...fda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 14.17):

Nei, ingen tror dette.

Anonymkode: f5e38...589

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 18.35):

Hvor samler de dem opp, og hva slags butikk er det? TS

Her er det i bakgården og en Europris. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss samles blomsterbøtter, smågodtbokser o.l til gjenvinning. Vi leverer med jevne mellomrom, men deler gladelig ut til kunder som spør, hvis vi har.

Anonymkode: 3a829...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lokale Europris setter ut godisbokser ved gavepapiret. Har hentet der flere ganger, greit å ha til småting i boden, til oppbevaring i skuffer og til å gi bort kaker i etter selskap. Hvite isbokser bruker jeg til å sortere i skuffer også, men de henter jeg ikke gratis. 

Anonymkode: cc338...65e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...