AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:31 #21 Del Skrevet lørdag kl 10:31 våren2024 skrev (41 minutter siden): Hva gjør jeg? Jeg blir så sliten av å ta ansvar. Svigermor ønsker ikke være med på ting, fordi hun er sliten, men blir lei seg når hun ser på sosiale medier at barna er med de ekstra besteforeldrene. Hva gjør faren for å opprettholde kontakt mellom barnebarn og bestemor? Du trenger ikke være tilstede og bestemme alt. Anonymkode: db9ca...2ea 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:32 #22 Del Skrevet lørdag kl 10:32 våren2024 skrev (5 minutter siden): Tingene jeg pirker på er at barna ikke skal sendes på rommet, at de må snakkes til. Hun må være stabil når det gjelder hva hun vil, hun orker ikke delta på aktiviteter eller komme å se kamper og lignende, men blir trist når andre blir bedt. Da må dere finne alternativer som passer for henne. Be henne på middag, se film, dra på teater, eller andre ting som ikke krever mye energi og snakking. Anonymkode: 7507c...8ba 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren2024 Skrevet lørdag kl 10:34 Forfatter #23 Del Skrevet lørdag kl 10:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må dere finne alternativer som passer for henne. Be henne på middag, se film, dra på teater, eller andre ting som ikke krever mye energi og snakking. Anonymkode: 7507c...8ba Hun har sagt hun skal ta initiativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren2024 Skrevet lørdag kl 10:35 Forfatter #24 Del Skrevet lørdag kl 10:35 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjør faren for å opprettholde kontakt mellom barnebarn og bestemor? Du trenger ikke være tilstede og bestemme alt. Anonymkode: db9ca...2ea Ingenting. Han har gitt opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:36 #25 Del Skrevet lørdag kl 10:36 Du virker helt låst på at alt er svigermors feil, TS, og da vil du ikke komme noen vei. Anonymkode: 68b91...77e 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:36 #26 Del Skrevet lørdag kl 10:36 våren2024 skrev (Akkurat nå): Ingenting. Han har gitt opp. Be han finne på noe. Uten deg. Anonymkode: db9ca...2ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:36 #27 Del Skrevet lørdag kl 10:36 våren2024 skrev (Akkurat nå): Ingenting. Han har gitt opp. Men da gjør du det samme. Uansett hva du gjør; slutt å kritiser henne. Ønsker du å fortsette; be henne på ting hun mestrer. Anonymkode: a6428...99a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:40 #28 Del Skrevet lørdag kl 10:40 Oj, ut ifra det du skriver ts så høres det ut som du har bestemt hvordan bestemor skal oppføre seg for å være en god bestemor. Og det kan du faktisk ikke gjøre. Det er ikke opptil deg å bestemme over henne. Det er faktisk utrolig frekt og grenseløst å sitte å pirke på et annet voksen mennesket som du gjør. Det burde du virkelig slutte med - av mange grunner, men mest av alt for det du gjør fungerer jo åpenbart veldig dårlig. La bestemor være bestemor. At hun oppsøker de andre barnebarna som hun får omgås på egne premisser uten hakking og mas burde fortelle deg at hun er en god bestemor om hun får lov. Kanskje du skal gjøre mer som svigerinne din? Anonymkode: 88dd3...2e7 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:42 #29 Del Skrevet lørdag kl 10:42 våren2024 skrev (35 minutter siden): Hun orker andre. Noen mennesker tar mer energi enn andre, og du høres ut som en av dem siden du stadig kommer med kommentarer over til hun bør forbedre seg på. Jeg hadde holdt meg langt unna deg, men skjønner at det er vanskelig for henne pga sin sønn og barnebarn. Anonymkode: f6b4a...29c 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:48 #30 Del Skrevet lørdag kl 10:48 våren2024 skrev (1 minutt siden): Tror ikke dere helt leser hva jeg skriver. Jeg pirker ikke på det hun gjør, jeg gjorde det da eldste var baby. Jeg pirker på det hun ikke gjør. Du fremstår i hvert fall sykelig rigid her. Nå har du pirket, da,i tretten år. Uten annen effekt enn uvennskap. Hvorfor fortsetter du med det? Har du vansker med å ta til deg lærdom fra erfaring på andre områder i livet? Anonymkode: d2d1f...be8 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet lørdag kl 10:48 #31 Del Skrevet lørdag kl 10:48 våren2024 skrev (44 minutter siden): Hun lyver om at hun ikke orker, og når jeg kommenterer det, så er alt min skyld. Hvorfor mener du hun lyver? Kanskje hun er drittlei av kommentarene dine. Hvorfor tenker du at det er din jobb å oppdra henne? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:50 #32 Del Skrevet lørdag kl 10:50 våren2024 skrev (43 minutter siden): Hun orker andre. Hvis du hele tiden driver å gnager og pirker på ting så kan jeg skjønne at hun heller orker andre Anonymkode: 2d7e1...251 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:51 #33 Del Skrevet lørdag kl 10:51 våren2024 skrev (5 minutter siden): Tror ikke dere helt leser hva jeg skriver. Jeg pirker ikke på det hun gjør, jeg gjorde det da eldste var baby. Jeg pirker på det hun ikke gjør. Ja såååå mye bedre Anonymkode: 2d7e1...251 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:52 #34 Del Skrevet lørdag kl 10:52 våren2024 skrev (6 minutter siden): Tror ikke dere helt leser hva jeg skriver. Jeg pirker ikke på det hun gjør, jeg gjorde det da eldste var baby. Jeg pirker på det hun ikke gjør. Det går jo ut på akkurat det samme. Men du finnes ikke åpen for selvkritikk her. Anonymkode: 68b91...77e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet lørdag kl 11:04 #35 Del Skrevet lørdag kl 11:04 våren2024 skrev (17 minutter siden): Tror ikke dere helt leser hva jeg skriver. Jeg pirker ikke på det hun gjør, jeg gjorde det da eldste var baby. Jeg pirker på det hun ikke gjør. Hvorfor skal du pirke på henne? Vis henne litt respekt. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:06 #36 Del Skrevet lørdag kl 11:06 våren2024 skrev (54 minutter siden): Hun orker andre. Selvsagt orker hun andre, hyggelig folk. Jeg hadde ikke orket deg jeg heller. Blås ut lyset, engasjer barna, ikke lov å snakke bare med oss voksne, dra ut laderen og pugg hvilken klasse barna til en hver tid går i. Bedre å dra en hvit løgn om slitenhet enn å fortelle svigerdatter rett ut at hun er ufordragelig. Anonymkode: 5929b...028 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:07 #37 Del Skrevet lørdag kl 11:07 våren2024 skrev (1 time siden): Har hatt en svigermor nesten tjue år. Har barn på 8 og 13 år. Jeg har prøvd og prøvd, men hun er lite tilstede og har problemer med å koble seg på. Hun er veldig sårbar, og tar alt som kritikk. Jeg har tatt opp med henne små ting, som hun mener er grunnen til at hun ikke "orker å se oss". For eksempel når barna var små var jeg litt bekymret, og når eldste skulle overnatte ba jeg hun huske dra ut laderen om natta og blåse ut lys, jeg var så redd brann. Da tolket hun det til at hun ikke kunne lade eller brenne lys. Jeg vet jo jeg var på tuppa, men.. Jeg har ikke egne foreldre i livet, men barna har et sett ekstra besteforeldre. De har vært der nesten hele livet til barna, de fungerer som vanlige besteforeldre. De har ikke egne barnebarn, det er vinn vinn. De er engasjerte, spiller med barna og tar de med på sykkelturer etc. Svigermor ønsker helst sitte med oss når vi er sammen, hun sier hun har problemer med å snakke med barn. Jeg kommenterer at jeg gjerne ønsker vi er alle sammen, og gjøre ting som barna kan involveres i. Jeg kommenterer selvsagt dette i ettertid, at jeg er lei meg for at barna ikke snakkes til. Hun kan spør gjentatte ganger om hvor gamle barna er, og hvilken klasse de går i. Hun har selv sagt hun er sliten og har vondt, og at hun ikke orker så mye mer enn jobb. Hun sier hun skal komme på banen mer som pensjonist. Nå er hun pensjonist i deltid, men vi sees sjeldnere enn før. Nå mener hun at hun ikke orker se oss, fordi hun aldri blir godtatt som hun er. At det ikke holder å bare be oss, men at hun må engasjere barna også. Hun sier hun er lei seg over å aldri bli bedt med på ting. Svigerinne sladrer til svigermor når jeg prøver snakke med henne, og svigermor sladrer igjen til meg. Når tante barna våre er her, forteller de at de har vært hos bestemor, og bestemor juger og sier nei. Hva gjør jeg? Jeg blir så sliten av å ta ansvar. Svigermor ønsker ikke være med på ting, fordi hun er sliten, men blir lei seg når hun ser på sosiale medier at barna er med de ekstra besteforeldrene. Hun har jo sagt ifra at hun sliter å kommunisere med barn. Og du ser jo selv at hun er glemsk allerede... inviter på kaffe og kake en gang i måneden, så får dere vært sammen og barna også blir kjent med bestemor. Anonymkode: 77868...af8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:09 #38 Del Skrevet lørdag kl 11:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når tråden er enig med svigermor, bør du kanskje gå inn i deg selv - og forstå at problemet er DEG. Du bør ha forståelse for at hun synes det er vanskelig å kommunisere med barn. Det er ikke ensbetydende med at man ikke er engasjert i livene deres. Nå som du alltid kritiserer henne, mister hun lysten av å være sammen med dere. Anonymkode: 0bc0a...0b3 Enig - det er ikke ofte trådene her inne er enige med svigermor, altså. 🤣 Anonymkode: ec28c...27a 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:09 #39 Del Skrevet lørdag kl 11:09 våren2024 skrev (1 time siden): Jeg ønsker at barna mine skal snakkes til og at hun faktisk husker hvor gamle de er. Hva hvis hun begynner å bli dement...? Anonymkode: 77868...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren2024 Skrevet lørdag kl 11:15 Forfatter #40 Del Skrevet lørdag kl 11:15 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du fremstår i hvert fall sykelig rigid her. Nå har du pirket, da,i tretten år. Uten annen effekt enn uvennskap. Hvorfor fortsetter du med det? Har du vansker med å ta til deg lærdom fra erfaring på andre områder i livet? Anonymkode: d2d1f...be8 Jeg har ikke pirket kontant tretten år, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå