Gå til innhold

Finnes det folk som ikke klarer å se film uten mobil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Grønnastar skrev (Akkurat nå):

For det fantes ikke dårlige filmer på 80- og 90-tallet😂Gud bedre…

Skrev jeg det?

Anonymkode: 6413a...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sitter som regel bakerst på kino, og basert på det jeg ser er det minst 90% som ikke klarer seg uten mobilen. Dessverre blitt vanligere på teater også, der det før var nesten 0% er det nå kanskje 20% som skal opp med mobilen underveis. Ønsker meg et regime som i andre land der man faktisk blir snakket til av vakter. 

Anonymkode: 0fb93...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gaia skrev (38 minutter siden):

Jo, det er det. Generasjonen før denne hadde ikke smart-telefoner da de var ungdommer. 

Nettopp. 👍

Jeg tenkte på pratingen. Ungdommer er ufokuserte og prater vekk filmer, spesielt filmer som vises på skolen. 

Anonymkode: b6231...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan klare det, men det er så fort at man ser en skuespiller i filmen og tenker "hvor har jeg han fra?". Og så må jeg google og sjekke hvilke andre filmer han har spilt i.

Sjekker ikke snapchat/facebook eller liknende under film, det er som regel et eller annet knyttet til filmen.

Har lagt merke til at ungdommer/barn i dag sliter med å følge med på en hel film.

Endret av Nowayback
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skrev jeg det?

Du mener filmer har blitt dårligere, og at du klarer å følge en ny film. Implisitt betyr det at det aldri var dårlige filmer på den tiden😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dobbel negativ?

Du spør om det finnes folk som klarer å se film med mobil? 😅

Anonymkode: e1d51...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, kona mi er sånn, og det er jævlig irriterende. Den mobilen har grodd fast i hånda hennes.

Anonymkode: 196df...659

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Årsak nr. 1 til at jeg slutta å gå på kino for 5-6 år siden. Folk som "bare skal sjekke" mobilene sine.

Anonymkode: 6f1e1...051

Stakkars folk som er så avhengige av digital narkotika.Jeg har aldri mobilen med noen plass mens naboer glaner i dop maskinen bare di lufter hunden.

For ett dysfunksjonelt samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nowayback skrev (16 minutter siden):

Kan klare det, men det er så fort at man ser en skuespiller i filmen og tenker "hvor har jeg han fra?". Og så må jeg google og sjekke hvilke andre filmer han har spilt i.

Sjekker ikke snapchat/facebook eller liknende under film, det er som regel et eller annet knyttet til filmen.

Har lagt merke til at ungdommer/barn i dag sliter med å følge med på en hel film.

Tragisk samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dobbel negativ?

Du spør om det finnes folk som klarer å se film med mobil? 😅

Anonymkode: e1d51...2e4

Nei jeg sprø ikke om det ikke finnes folk som klarer å se film uten mobil, men om det finnes folk som ikke klarer å se film uten mobil. Ex.phil er din venn.

Anonymkode: 3c719...608

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tenkte på pratingen. Ungdommer er ufokuserte og prater vekk filmer, spesielt filmer som vises på skolen. 

Da jeg vokste opp var det slik at man ikke satt og pratet når man så film. Det har jeg lært bort til mitt barn som nå er tidlig i 20-årene, og på skolen der jeg jobber, slår jeg av filmen hvis det prates, og så må elevene heller sitte og gjøre oppgaver. Det er mye kjedeligere enn å lære med å se film, så da går det seg som regel til. Noen må jo lære elevene folkeskikk når de ikke får korreksjoner på slik oppførsel hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (9 minutter siden):

Du mener filmer har blitt dårligere, og at du klarer å følge en ny film. Implisitt betyr det at det aldri var dårlige filmer på den tiden😂

Jeg skriver at det lages generelt mye dårlig film i nyere tid ja. Jeg har aldri skrevet at alle er dårlige. Jeg har heller ikke skrevet at absolutt alle eldre filmer er bra. 

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣😂😂🤪🤪🤪🤪🤪🤪😜😜😜😜😜😉😉🤭🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, kona mi er sånn, og det er jævlig irriterende. Den mobilen har grodd fast i hånda hennes.

Anonymkode: 196df...659

Men følger ikke du me på filmen? Gjør det noe om kona de ser en annen vei? Blir filmen ødelagt? Går kona de glipp av mange dype woke samtaler i filmen, så må du sitte å forklare det i etterkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skriver at det lages generelt mye dårlig film i nyere tid ja. Jeg har aldri skrevet at alle er dårlige. Jeg har heller ikke skrevet at absolutt alle eldre filmer er bra. 

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣😂😂🤪🤪🤪🤪🤪🤪😜😜😜😜😜😉😉🤭🤭

Da ser jeg ikke poenget med å nevne nivået heller. Det har alltid vært laget gode og dårlige filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (1 minutt siden):

Da ser jeg ikke poenget med å nevne nivået heller. Det har alltid vært laget gode og dårlige filmer.

Ok. Jeg personlig syns det går lang tid mellom de gode filmene nå. Du har selvfølgelig helt lov til å syns at det lages mye bra, helt uten at jeg skal gjøre narr av din mening med latter emojis. 

Jeg syns dog det har blitt laget mange gode serier de seneste årene, og kan fint se flere episoder uten mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg personlig syns det går lang tid mellom de gode filmene nå. Du har selvfølgelig helt lov til å syns at det lages mye bra, helt uten at jeg skal gjøre narr av din mening med latter emojis. 

Jeg syns dog det har blitt laget mange gode serier de seneste årene, og kan fint se flere episoder uten mobilen. 

Du har nok helt rett i at mye penger er flyttet over i serier. Når det gjelder kvaliteten på filmene, så blir man også mer kresen med alderen. Det er nok grunnen til at du liker å sette på gamle filmer. Jeg gjør det samme altså, setter på filmer jeg vet jeg liker, fremfor å lete frem noe nytt. Og ikke få meg til å starte på dagens streamingtjenester når det gjelder filmer - både gamle og nye…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir fort rastløs av å se på tv, og det handler ikke om mobiltelefonen. Jeg klarer fint å sitte i ro og følge med om jeg ser sammen med noen eller er på kino, for da er det på en måte knyttet til en hel opplevelse, og det er sosialt. Men å se alene, det er det sjelden jeg gjør lenger. Det tar sjelden lang tid før jeg føler jeg må gjøre noe, og det kan like gjerne være at jeg setter på en maskin klær eller rydder kjøkkenet, som at jeg leser nyheter på telefonen. 

Og problemet er film og tv. For jeg har ikke samme problem når jeg leser, driver med fuglekikking eller er på jobb, for eksempel. I går satt jeg rolig i flere timer med ulike typer lesestoff, roman, blad og reiseguide, og kom ikke på å sjekke mobilen før langt på kveld. Da hadde jeg haugevis av varsler og ett tapt anrop. Så det er ikke noe problem for meg å gå dypt inn i ting og glemme telefonen, men jeg klarer det sjelden med film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (Akkurat nå):

Jeg blir fort rastløs av å se på tv, og det handler ikke om mobiltelefonen. Jeg klarer fint å sitte i ro og følge med om jeg ser sammen med noen eller er på kino, for da er det på en måte knyttet til en hel opplevelse, og det er sosialt. Men å se alene, det er det sjelden jeg gjør lenger. Det tar sjelden lang tid før jeg føler jeg må gjøre noe, og det kan like gjerne være at jeg setter på en maskin klær eller rydder kjøkkenet, som at jeg leser nyheter på telefonen. 

Og problemet er film og tv. For jeg har ikke samme problem når jeg leser, driver med fuglekikking eller er på jobb, for eksempel. I går satt jeg rolig i flere timer med ulike typer lesestoff, roman, blad og reiseguide, og kom ikke på å sjekke mobilen før langt på kveld. Da hadde jeg haugevis av varsler og ett tapt anrop. Så det er ikke noe problem for meg å gå dypt inn i ting og glemme telefonen, men jeg klarer det sjelden med film.

Det slår meg at en del i denne tråden egentlig ikke er så glad i TV - det være seg film eller serier - siden de ikke klarer å se på det alene. Nysgjerrig på hvorfor man da faktisk setter seg ned for å se på noe! Personlig så spiller jeg hovedsakelig når jeg er alene. Film og serier er som oftest med kona, barna eller familien - med mindre det er kommet noe jeg VIRKELIG har lyst til å se, som ikke hun liker. Og så passer jeg på å velge meg ut visse filmer til kino - fx Oppenheimer og The Batman - som ikke gjør seg like godt i stua hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men følger ikke du me på filmen? Gjør det noe om kona de ser en annen vei? Blir filmen ødelagt? Går kona de glipp av mange dype woke samtaler i filmen, så må du sitte å forklare det i etterkant?

For meg blir filmen litt ødelagt om den jeg ser sammen med ikke følger med. Skal vi se noe sammen så anser jeg det som noe sosialt, en måte å dyrke felles interesser på eller dra fordel av samme type humorz Når den andre ikke får med seg morsomme replikker, mister store deler av handlingen og etterpå gjerne skal kritisere en film de ikke har fått med seg halvparten av og dermed misforstått, så tar det bort mye av gleden med det for min del, og jeg kunne like gjerne lest en bok i fred. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (5 minutter siden):

Det slår meg at en del i denne tråden egentlig ikke er så glad i TV - det være seg film eller serier - siden de ikke klarer å se på det alene. Nysgjerrig på hvorfor man da faktisk setter seg ned for å se på noe! Personlig så spiller jeg hovedsakelig når jeg er alene. Film og serier er som oftest med kona, barna eller familien - med mindre det er kommet noe jeg VIRKELIG har lyst til å se, som ikke hun liker. Og så passer jeg på å velge meg ut visse filmer til kino - fx Oppenheimer og The Batman - som ikke gjør seg like godt i stua hjemme.

Jeg prøver av og til, fordi det kan virke som en bra film eller serie, og det er ikke alltid jeg har noen å se sammen med. Enkelte ting har jeg sittet igjennom da, Black Mirror klarte for eksempel å holde på oppmerksomheten min, dokumentarer kan jeg også se om det er et tema jeg er veldig interessert i, men det er vanskelig å vite før jeg har prøvd. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...