AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:34 #1 Del Skrevet lørdag kl 09:34 Er det sant at det finnes folk som ikke klarer å se en hel film (ca 1t 45min) uten å fikle med mobilen? Jeg har hørt folk prate mye om sånne, men aldri opplevd det selv. Har dog et par venner som gjerne vil ha en pause midt i filmen for å samle seg litt, men det blir jo litt annerledes. Anonymkode: 3c719...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:39 #2 Del Skrevet lørdag kl 09:39 Jeg har vansker med det, ja. Får det jo til, sitter ikke med mobilen på kino, men er indre rastløs. Er under utredning for Asperger og ADHD, så det er jo ikke helt usannsynlig at det er en årsakssammenheng der. Anonymkode: cd851...51f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet lørdag kl 09:46 #3 Del Skrevet lørdag kl 09:46 Jeg klarer å se film uten å fikle dersom jeg ser film sammen med noen, men å se film alene har jeg bare gitt helt opp. Ikke bare ser jeg på mobilen, jeg begynner også å vandre rundt i leiligheten fordi jeg «skal bare fikse noe». Skjer det samme med tv-serier, så jeg er kanskje bare ikke en tv-person. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:05 #4 Del Skrevet lørdag kl 10:05 Ja. Jeg sliter med å se en film/TV selv uten mobil, begynner ofte å gå litt rundt i huset også. Finner frem en notatbok eller mac, oppdaterer litt planer og slik. Eller finner frem noe jeg kan gjøre - brette klær, sortere enslige sokker, fikse negler... Synes det er så kjedelig, så unngår det stort sett. Ingen diagnose eller noe slikt. Anonymkode: d41fe...310 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:29 #5 Del Skrevet lørdag kl 11:29 Det går fint så lenge jeg ser med noen, men ikke alene. Anonymkode: bc246...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:10 #6 Del Skrevet lørdag kl 12:10 Det går selvfølgelig fint på kino. Og hvis vi er flere som setter oss ned og ser en film sammen. Er jeg alene skal det mye til at en film holder på meg fra start til slutt, er fort innom telefonen. Men nå er ikke jeg noen stor TV-fan. Venner og kollegaer har en rekke serier de MÅ se på hver uke. Jeg har ingen, vil jeg se noe binger jeg serien på stream når hele sesongen er ute. Typen setter stadig på noe på kvelden som egentlig ikke er interessant men bare tidtrøyte. Da hender det jeg får kommentarer om at jeg glaner på telefonen istedenfor. Og DER er jeg ikke enig i at jeg er den som gjør «feil» eller hva man skal kalle det. Joda, selvfølgelig sitter jeg litt på sosiale medier og forum, eller et mobilspill og. Men ganske mye av tiden bruker jeg på å lese nyheter, google informasjon om ting jeg lurer på, lese meg opp ifm jobb, lese samfunnsrelevante artikler osv. Så jeg synes ikke at jeg skal måtte sitte og se på fordummende TV serier fremfor min mer allsidige mobilkikking. Man må tåle å sitte ved siden av hverandre med blikket på hver sin ting. Men, man skal passe på å ikke bli helt usosial, altså å prate litt sammen og ikke være dævhørt når partner forsøker å få kontakt. Anonymkode: 655ca...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet lørdag kl 15:09 #7 Del Skrevet lørdag kl 15:09 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det går fint så lenge jeg ser med noen, men ikke alene. Anonymkode: bc246...df9 Der er jeg også. På kino drar jeg aldri frem mobilen. Noe som irriterer meg mer enn om noen sjekker mobilen litt innimellom, er ungdommer som sitter og prater når det vises film på kino. Det virker som at de tror at de er alene i salen. Sånn er det også hvis det vises film eller serier i klasserommet. Elevene sitter og prater i stedet for å følge med. Jeg tror mange av dagens foreldre er opptatt med andre ting hvis de skal se TV-programmer med barna sine, slik at de ikke blir oppdratt til å tie stille når det er noe som skjer på skjermen. Det er en skikkelig uting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:15 #8 Del Skrevet lørdag kl 15:15 Jeg må fysisk legge mobilen i et annet rom dessverre. Anonymkode: 7e265...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:18 #9 Del Skrevet lørdag kl 15:18 Dersom filmen er skikkelig bra så klarer jeg det. Dersom den er sånn tålig bra så har jeg ikke sjans til å se ferdig filmen uten å fikle med noe. Har ADHD så sikkert en sammenheng der. Anonymkode: e297c...d5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:26 #10 Del Skrevet lørdag kl 15:26 Ser aldri på mobil under film med mindre noen ringer. Anonymkode: a0e30...dad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:40 #11 Del Skrevet søndag kl 04:40 Årsak nr. 1 til at jeg slutta å gå på kino for 5-6 år siden. Folk som "bare skal sjekke" mobilene sine. Anonymkode: 6f1e1...051 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:05 #12 Del Skrevet søndag kl 05:05 Gaia skrev (13 timer siden): Der er jeg også. På kino drar jeg aldri frem mobilen. Noe som irriterer meg mer enn om noen sjekker mobilen litt innimellom, er ungdommer som sitter og prater når det vises film på kino. Det virker som at de tror at de er alene i salen. Sånn er det også hvis det vises film eller serier i klasserommet. Elevene sitter og prater i stedet for å følge med. Jeg tror mange av dagens foreldre er opptatt med andre ting hvis de skal se TV-programmer med barna sine, slik at de ikke blir oppdratt til å tie stille når det er noe som skjer på skjermen. Det er en skikkelig uting. Dette er ikke noe nytt som har kommet med denne generasjonen. Anonymkode: b6231...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:12 #13 Del Skrevet søndag kl 05:12 Her har vi aldri mobilene i stua, der vi ser på film og tv. Så ingen problem. Øv dere på å oppbevare mobilen i et annet rom, og slå av alle lyder, unntatt om noen ringer. Det må være slitsomt å være så mobilavhengig. Anonymkode: 0232e...e95 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet søndag kl 09:15 #14 Del Skrevet søndag kl 09:15 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her har vi aldri mobilene i stua, der vi ser på film og tv. Så ingen problem. Øv dere på å oppbevare mobilen i et annet rom, og slå av alle lyder, unntatt om noen ringer. Det må være slitsomt å være så mobilavhengig. Anonymkode: 0232e...e95 Jeg tror det handler mindre om mobilavhengighet, og mer om at det er kjedelig å se på tv. Jeg kan fint lese en bok, male, bruke lang tid på å lage god mat, rydde, være på jobb eller hva som helst annet uten å tenke på mobilen i det hele tatt. Men å sitte å bare glo på tv er ikke noe som fenger meg. Ser jeg film eller serier med andre blir det annerledes, fordi det er sosialt, vi ler gjerne av de samme tingene og kan kommentere det som skjer på skjermen. Er jeg alene så merker jeg at det er mye annet jeg heller vil bruke tid på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet søndag kl 09:20 #15 Del Skrevet søndag kl 09:20 Hvis man må se film sammen med noen som ikke har slått av lyden på notifiaction'ene sine, da kan det bare være for min del. En film handler om å leve seg inn i den og det går jo ikke med forstyrrende elementer. Man må prioritere, film eller mobil. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet søndag kl 10:28 #16 Del Skrevet søndag kl 10:28 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er ikke noe nytt som har kommet med denne generasjonen. Anonymkode: b6231...4ce Jo, det er det. Generasjonen før denne hadde ikke smart-telefoner da de var ungdommer. Tekumseh79 skrev (1 time siden): Hvis man må se film sammen med noen som ikke har slått av lyden på notifiaction'ene sine, da kan det bare være for min del. En film handler om å leve seg inn i den og det går jo ikke med forstyrrende elementer. Man må prioritere, film eller mobil. Nettopp. 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet søndag kl 10:51 #17 Del Skrevet søndag kl 10:51 Bruker da aldri mobilen når jeg ser film. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:57 #18 Del Skrevet søndag kl 10:57 Jeg klarer det på kino for da må jeg jo "oppføre meg". Men ikke hjemme. Jeg fikk kraftig angst og depresjon for noen år siden og brukte mobilen som "avleder" for angsten. Angsten er bedre, men jeg har fortsatt mye uro inni meg og bruker mobilen (altfor mye) som avledning. Og har i tillegg blitt mobilavhengig. Anonymkode: 3f5ad...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:01 #19 Del Skrevet søndag kl 11:01 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er ikke noe nytt som har kommet med denne generasjonen. Anonymkode: b6231...4ce Filmene som lages nå er også generelt blitt dårligere. Jeg kan fint se en 80-90 talls film uten mobilen. Setter vi på en ny film, så faller jeg fort av. Anonymkode: 6413a...927 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet søndag kl 11:03 #20 Del Skrevet søndag kl 11:03 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Filmene som lages nå er også generelt blitt dårligere. Jeg kan fint se en 80-90 talls film uten mobilen. Setter vi på en ny film, så faller jeg fort av. Anonymkode: 6413a...927 For det fantes ikke dårlige filmer på 80- og 90-tallet😂Gud bedre… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå