Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er veldig ryddig av seg. Og til en mann å være så er det bra. Men kan bli litt for mye. I går kveld kom jeg hjem etter 10 timer på jobb. Tok meg ei skål med nøtter, satt meg i sofaen for å se tv. Jeg sovner litt. Står opp, rydder bort skål og glass og går på badet. Når jeg kommer fra badet holder samboer på å rydde i sofaen. Han sier: Det er litt smuler fra nøttene i sofaen etter deg. Det var ikke snakk om mye smuler. Jeg så de nesten ikke da han påpekte det  

Gjør dere sånn også? Jeg kan finne noe etter han også, men jeg kommer ikke med kommentarer 

Anonymkode: add98...189

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg gjør det, gjør det til barna også. Viktig at man rydder etter seg. 

Tar deg ekstremt kort tid å fjerne de smulene.

Anonymkode: 7c7d0...69d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ber alltid barna tørke etter seg.

Jeg oppdrar ikke kjæresten, så da rydder jeg det selv om det plager meg.

Anonymkode: 7734d...9aa

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke! Jeg smuler i sofaen selv jeg. 

Anonymkode: 86dcc...ed7

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg gidder ikke kommentere alle småjobber jeg gjør rundt i huset. 

Anonymkode: 8e170...857

Skrevet

Nei det kunne jeg aldri verken gjort eller tenkt. Smuler i sofa og godstolen gjør meg ingenting. Det tar vi med støvsugeren når det passer seg slik 😀

AnonymBruker
Skrevet

Nope. Det skjer faktisk ikke at vi flisespikker på slikt og begge er ryddige av oss. Chaff etter kaffekverning, smuler og lodotter i sofaen, smuler på benker, bord eller vasken taes av den som ser det først.
Rusk på gulvet og smuler i skuffen taes når det sees eller noteres bak øret om man ikke rekker det der og da.

Det samme gjelder alle andre små og store oppgaver i kategorien husarbeid. 

Anonymkode: a5b5e...38e

AnonymBruker
Skrevet

kanskje om jeg skal ha en venn med nøtteallergi på besøk..

Anonymkode: 9ece4...2c2

Skrevet

Om jeg kommenterer smuler:

Hos andre? Nei

Hos meg selv til de andre som bor her? Ja det gjør jeg. Ikke hver gang, men det hender Ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hunder, smuler i sofaen eksisterer ikke lenge nok til at vi ser de.....

Anonymkode: 78902...950

AnonymBruker
Skrevet
NinaLisa skrev (På 26.4.2025 den 15.58):

Nei det kunne jeg aldri verken gjort eller tenkt. Smuler i sofa og godstolen gjør meg ingenting. Det tar vi med støvsugeren når det passer seg slik 😀

Men, hvorfor ligger det matsmuler i sofaen, lenestolen, bilsete.?

De fleste som har bil vet at det kan vera utfordrende å få ordentlig  bort matsmuler fra bilsetet,sofaen lenestolen. Mye av  smusset legger seg  vanlegvis der ein  ikkje kommer til med støvsugeren under daglig rengjøring. Rengjøring handler ikkje bare om at det skal se ryddig å pent ut, men om hygiensk forebygging.  

Under pandemien ble det lagt vekt på  det hygeniske som ledd i å forbygge smittespredning   Når du sjekker innpå eit hotell, eller reiser m/ kielfergen så forventer du at hoteLromet, lugaren er rengjordt. og det ikkje ligger matsmuler. Dei fleste synes det er motbyteleg å gå innpå  eit toalett hvor det stanker,og virker utilstrekkeleg rengjordt.  Her i huset går ein regelmessig over toalettet, og dusjen m/ clorin selv om det ser tilsynelatende rent ut. 

Matsmuler  og dritt er eit samlingspunkt for bakterier, og er smittekilde. og  renholdet er derfor  noe av det første eg legg merke til når eg besøker andre. Er det utilstrekkelig med rengjøring er det eit vitnesbyrd om at her bør ein vera varsam, også ved toalettbesøk, og bespisning. 

Anonymkode: d52d6...0c2

AnonymBruker
Skrevet

Finner bare fram en tallerk 😂

Anonymkode: 93ea5...dcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...