Majer Skrevet 26. april #1 Skrevet 26. april Da jeg var liten ble følsomhet brukt mot meg av jentene i klassen. Jeg ble aldri plaget av guttene for det, og var "populær" blant dem. Men det gjorde så jeg fortrengte følelsene og merket at jeg fikk mye mer oppmerksomhet fra jentene og. Da økte selvtilliten. På videregående beholdt jeg selvtilliten, men turte også å gå tilbake til å være følsom. Sånn holdt jeg på i mange år og klarte meg fint med det. Men da det ble slutt med eksen- uten dramatikk, og vi ga hverandre konstruktive tilbakemeldinger kom det med følsomhet opp. Hun mente det var attraktivt i starten, men kjipt senere i forholdet. Jeg har aldri vært noen negativ energivampyr, og mer positivt anlagt enn fe fleste, men jeg er veldig var på "energi". Jeg misliker at folk hever stemmen, er ufine, lar det gå utover andre at de har en dårlig dag osv. I sånne situasjoner må jeg enten si fra eller trekke meg unna. Hvor setter dere kvinner grensene for hva som er en for følsom mann og ikke? 2
SPOCA Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april Jeg liker en følsom mann, for meg er det viktig at mannen er følsom og er flink til å vise sine følelser. Det viktig for meg at man er i kontakt med sine følelser, og klarer å uttrykke dem. Men, det som er negativt er hvis man bruker følelser til å manipulere, uavhengig av kjønn. F.eks eksen min som gråt store krokodilletårer og rullet rundt på gulvet fordi han ikke fikk det som han ville. Jeg er selv en følsom kvinne, så det er viktig å finne en mann som er det også. Det er leit at din eks mente det, jeg tenker jo det ikke er negativt jeg da. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #3 Skrevet 26. april Jeg er også en følsom mann, oghar hele livet gått me følelsene på utsiden. Prisen har vært noe erting, men jeg har ofte god kontakt med damer, som liker meg godt. Men jeg har aldri latt meg styre av følelser. Er det noe jeg gruer meg er regelen min at jeg aldri lar følelsene diktere handlingene mine. Og her skiller jeg meg vel fra mange damer, som mener egne følelser alltid reflekterer sannheten, og bruker de som kompass i den sosiale verdenen. Anonymkode: 2afbf...7ef 2
Gjest Cartman Skrevet 26. april #4 Skrevet 26. april Du må gjerne ha følelser, men du bør ikke vise dem. Dette gjelder spesielt i forhold til damer du nylig har blitt kjent med. Følelser kan man vise til sin mor og annen nær familie, ikke en tilfeldig skrulle man er av og på med. Noen damer elsker drama og de vil bruke dine svakheter mot deg.
AnonymBruker Skrevet 26. april #5 Skrevet 26. april Jeg er en følsom mann, og har litt delt erfaring med dette. Noen kvinner genuint liker følsomme menn, men en del av de liker følsomme menn av feil grunner, for noen forveksler følsomhet med svakhet, og kan derfor tenke han er et lett bytte for manipulasjon kontrollerende adferd. En del tenker også at følsomhet gjør en mindre maskulin. Men når det gjelder spørsmål du stiller her, så er det bedre å se på hva kvinner gjør, ikke hva de sier, handling veier alltid tyngre enn ord Anonymkode: 4ee50...eaf 1
Hareena Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april Jeg er i overkant rasjonell så jeg ville passet dårlig med en mann med følelsene sine utapå. Jeg passer ikke med noen som kverner om og om igjen om det samme. Jeg setter pris på emosjonell stabilitet. Noen mennesker er veldige på å snakke ut om ting, noen legger ting bak seg og går videre straks. Ikke noe som er rett og galt, vi er bare forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april Forloveden min er følsom. Men har tar ikke imot dritt. Han ser meg, lytter til meg, han kan få tårer i øynene og gråte foran meg. Men han er ingen tøffel eller pushover. Han er ikke redd for en diskusjon eller utfordre meg. Han er et skikkelig mannfolk. En som er i kontakt med følelsene sine, trygg i seg selv og står opp for seg selv og det han tror på. Anonymkode: eaf3f...b04 2
Bimbo Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Forventer at han er som meg, som kan gråte av en film eller når katten hans dør, men stå oppreist og være en støtte når hans nærmeste opplever krise av noe slag. Følsom, men ikke følelsesstyrt. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april Vær så følsom du bare vil! Du skal ikke bli akseptert og bli kjæreste med enhver dame i dette landet. Vær deg selv tvers igjennom og bli trygg i deg selv. Da slipper du å overtilpasse deg damer som ikke liker deg for den du er. Drit i dem Anonymkode: 684c0...b16 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april En mann som er i kontakt med seg selv og følelsene sine synes jeg er flott. Det er for meg et tegn på emosjonell sunnhet og modenhet. Det er ikke bra å undertrykke seg selv. Er det noe som tærer på en så er det det. Anonymkode: 4e906...cdf 2
Trolltunge Skrevet 27. april #11 Skrevet 27. april For min del har det ingenting med mann eller kvinne å gjøre, men jeg trenger både venner og partner som kan ta en diskusjon om diverse uten å gå i kjelleren, eller straks ty til tårer. Så går jeg ut fra at alle mennesker er følsomme angående å bli snakket til på lite grei måte, og prøver å ikke gjøre det, med alle. Så følsom er helt greit, normalt og bra, men livet er ikke slik at man bestandig kan stryke folk med hårene i enhver situasjon, så jeg forventer såpass selvkontroll at selv krevende samtaler og temaer er mulig. Annet blir for krevende og vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #12 Skrevet 27. april Når jeg sier at en mann er følsom så mener jeg at han klarer å uttrykke følelsene sine. Det er åpenbart når han er glad, åpenbart når han er trist, åpenbart når han er sint og så videre. Han trenger ikke nødvendigvis å være så flink til å sette ord på det, men han prøver gjerne og er ikke redd for å være sårbar. Det henger litt i tråd med det å gråte når man er veldig trist. Når det kommer til sinne så er det selvsagt viktig å kontrollere sinnet, det gjelder begge kjønn, slik at man ikke blir voldelig eller ødelegger ting. Er selv en følsom person, og har passe god kontroll. Kan være litt "utagerende" når jeg er sint (jeg er IKKE utagerende MOT andre), men har lært meg å roe meg ned selv. Jeg liker menn som viser følelser. Han viser kjærlighet, han viser sorg, han viser hva han føler. Jeg har ikke noe imot at menn gråter når de er triste. Heller ikke om en partner gjør det. Jeg vil jo gjerne trøste og hjelpe. Er ikke svakhet i mine øyne, men tegn på emosjonell intelligens. Så kan nå disse guttene som mener at kvinner lyver om dette bare si hva de vil. Menn som finner en kvinne de kan være trygg på vil si noe helt annet. Anonymkode: a2421...f93 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april Jeg tror det viktigste er å se an "publikummet" sitt. Noen tåler mange følelser, andre ikke. Selv har jeg (kvinne) et stort spekter av følelser, men jeg vender veldig mye innover, og liker derfor ikke å hele tiden ha følelser "på bordet". Har hatt kompiser som har vært mye mer følelsesstyrte enn hva venninner av meg har vært, og det har slitt meg ut å holde på disse vennskapene hvor absolutt noe skal føles på hele tiden. Et eksempel fra helt nylig var da jeg ble kjent med en godt voksen mann som har samme hobby som meg. Han tok initiativet til å møtes over denne hobbyen, og jeg syntes det var hyggelig å bli kjent med en med samme hobby som meg. Vi traff hverandre for å bedrive hobbyen vår sammen, men i løpet av kort tid øste han ut av følelseslivet sitt som om han hadde stukket hull på en vannballong, og alt vannet rant ut på meg. Det var så mye at jeg måtte bruke flere dager bare på å gå gjennom alt i hodet etterpå. Valgte etter det å trekke meg litt unna, da dette faktisk var et helt nytt bekjentskap uten noen form for røtter, men også da kom det et hvell av følelser fra ham via sms og SoMe. Han følte på så VELDIG mye i forhold til at jeg trakk meg litt tilbake; virket som at alt gikk fra 0 til 100 hos ham - hele tiden. Det skal sies at kjønnet ikke har noe å si når det kommer til at folk blir litt for mye. Jeg har aldri klart å knytte nære bånd til veldig følelsesstyrte kvinner heller, fordi det blir for mye for meg. Likevel, det finnes sikkert folk som tåler følelser mer enn hva jeg gjør. Mulig jeg bare er lei av å være gratispsykolog for menn som "ikke åpner seg for noen andre". Anonymkode: fc362...5dd 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #14 Skrevet 27. april Følsomme menn er ingen problem! Problemet er hvis det brukes til å manipulere. Eller hvis du er en sånn "koslighetstyrann". Hvis folk ikke kan være litt sure rundt deg i det heletatt, ingen noensinne kan heve stemmen og "alt" tolkes som for negativt hvis andre deler sine negative følelser/starter en diskusjon, da er det også et problem. Anonymkode: 3bea1...971 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #15 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg tror det viktigste er å se an "publikummet" sitt. Noen tåler mange følelser, andre ikke. Selv har jeg (kvinne) et stort spekter av følelser, men jeg vender veldig mye innover, og liker derfor ikke å hele tiden ha følelser "på bordet". Har hatt kompiser som har vært mye mer følelsesstyrte enn hva venninner av meg har vært, og det har slitt meg ut å holde på disse vennskapene hvor absolutt noe skal føles på hele tiden. Et eksempel fra helt nylig var da jeg ble kjent med en godt voksen mann som har samme hobby som meg. Han tok initiativet til å møtes over denne hobbyen, og jeg syntes det var hyggelig å bli kjent med en med samme hobby som meg. Vi traff hverandre for å bedrive hobbyen vår sammen, men i løpet av kort tid øste han ut av følelseslivet sitt som om han hadde stukket hull på en vannballong, og alt vannet rant ut på meg. Det var så mye at jeg måtte bruke flere dager bare på å gå gjennom alt i hodet etterpå. Valgte etter det å trekke meg litt unna, da dette faktisk var et helt nytt bekjentskap uten noen form for røtter, men også da kom det et hvell av følelser fra ham via sms og SoMe. Han følte på så VELDIG mye i forhold til at jeg trakk meg litt tilbake; virket som at alt gikk fra 0 til 100 hos ham - hele tiden. Det skal sies at kjønnet ikke har noe å si når det kommer til at folk blir litt for mye. Jeg har aldri klart å knytte nære bånd til veldig følelsesstyrte kvinner heller, fordi det blir for mye for meg. Likevel, det finnes sikkert folk som tåler følelser mer enn hva jeg gjør. Mulig jeg bare er lei av å være gratispsykolog for menn som "ikke åpner seg for noen andre". Anonymkode: fc362...5dd Se an publikum? Hva i alle dager skal det bety? Vi står ikke på en scene - vi er mennesker med alt det innebærer. Jeg tror mer på å se an hvilke mennesker man omgir seg med, for mange burde ikke være der. Tror du burde slutte å være gratispsykolog, og heller ikke ta penger for det. Et mennesket blir lykkeligst når det står fritt til å være seg selv. Og da bør man omgi seg mennesker som tillater det - fremfor mennesker som tviholder på både sin egen og andres maske. Anonymkode: 684c0...b16 1
Mardina Skrevet 27. april #16 Skrevet 27. april Han jeg dater er en følsom fyr, som ofte bærer følelsene utenpå kroppen. Det gjør meg ingenting og jeg synes det er positivt med menn som tør å vise følelser og være sårbar. Heller det, enn å sette opp en fasade for å virke "tøffere" utad. Jeg er ganske følsom selv og har ikke noe problemer med å vise det eller snakke om det. Vi er jo tross alt mennesker og ikke roboter. Jeg har mine ting som jeg sliter med og jeg vil heller være åpen om det (og som jeg håper menn kan bli flinkere til), enn å holde det for meg selv. Jeg prøver så godt jeg kan å være en støtte for han jeg dater og vise at det er helt greit å ha tunge perioder, hvor man ikke har det så bra. og at man da kan backe hverandre opp og være et medmenneske. Det koster så utrolig lite å bare vise at man bryr seg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #17 Skrevet 27. april Folk er ulike på slike ting og det er kvinner også. Jeg setter pris på menn som kan prate om ting, kan dele ting og som kan vise at de blir rørt, men jeg må innrømme at jeg synes at enkelte kan bli litt mye også. Det gjelder ikke bare menn, men kvinner også. Jeg er ikke så glad i at alt skal føles på og snakkes høyt om hele tiden. Dette går på meg og hvordan jeg er, og det er ikke slik at det er noe galt i at andre er åpen om hva de føler. Men jeg synes det kan bli for mye når folk skal fortelle om alt de føler på til enhver tid. Jeg kan oppfatte det litt som syting. Jeg synes også at man bør tåle at folk har en dårlig dag, at de kan heve stemmen eller sier noe dumt. Alle kan gjøre det og er man i et forhold så kan man si ting man ikke mener, heve stemmen eller oppføre seg dumt. Da er det viktig at man kan snakke sammen om det også. Jeg er ikke så glad i menn som er konfliktsky. Anonymkode: 4d6b0...331 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #18 Skrevet 27. april Jeg rynker panna på en mann som beskriver seg selv som følsom. Da er det et fokus på det, noe som skal tas hensyn til, eller fremelskes. Jeg er vant til menn som støtter, tar tak, er ansvarlig, står oppreist. Det betyr ille at de ikke har følelser, men det er ikke de kvalitetene som fremheves. Så jeg blir litt skeptisk... Anonymkode: eebaa...404 1
Engel Skrevet 28. april #19 Skrevet 28. april Det er helt greit at en mann er følsom, dvs viser og snakker om følelser. Det er bare positivt. Men det du beskriver tolker jeg som konfliktskyhet. Det er noe helt annet. Om du ikke evner å stå i ubehagelige følelser så er det nesten umulig å løse utfordringer som vil komme i alle forhold. Å ville unngå uenighet fører til at man må undertrykke følelser, og det går ikke i lengden, det vil ødelegge forhold. Så det er noe du bør jobbe med, å tåle at noen kan bli uenige og sinte på deg uten at du trekker deg bort. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #20 Skrevet 28. april Du skal vere nøyaktig så følsom som du vil rett og slett. Att kvinner og menn ikke takler det, får vere deres problem. Men, det er ei fin linje mellom å vere følsom og det å vere dramatisk, - noen bruker følelser på en manipulerende måte, og de takler jeg virkelig ikke, uansett kjønn. Anonymkode: 5169d...b65 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå