Gå til innhold

Trenger raskt hjelp. Hurtigtining av ustekt pizzaruller!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har "pizzarull" med vegetarfyll. Den er laget uten at deigen er ferdigstekt og så fryst i sin helhet.

Ungdommen i huset trenger den ferdig tint og stekt innen 2 timer. Hvordan går jeg frem for å få tint/stekt innen 2 timer. Tok den opp nå. Rullen er ca 30 cm lang og ca 7 cm høy. 

Kan jeg hive de frossen inn i ovn eller Airfryeren? Hvis ja, hvor mange grader og minutter. Pizzadeigen er hjemmelagd og det er vegetarfyll. Den er ikke stekt på forhånd.

Anonymkode: 5efde...be4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge ville du ha stekt den dersom den var ferdig tint? 

Jeg ville kanskje ha satt den på kjøkkenbenken (vi har sol der nå) uten noe forpakning ihvertfall i minst en time. Og så hadde jeg tatt det derfrs ut fra hvor mye den har tint. Eventuelt prøvd å tine litt i mikroen, men mikrotining er ikke en favoritt hos meg. 

Anonymkode: 28808...60f

Skrevet

Hvorfor må den tines før steking? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Micro 5 minutter, så airfryer

Anonymkode: 870ab...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg har nå satt den helt frossen i ovn på 175 grader over og undervarme og satt på alarm om 15 min for å sjekke om den ser ok ut eller må dekkes med alu folie før jeg steker lengre. Jeg har temp måler jeg kan måle innvendig etter hvert, men det er vegetarfyll og ikke kjøtt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts her. Jeg har nå satt den helt frossen i ovn på 175 grader over og undervarme og satt på alarm om 15 min for å sjekke om den ser ok ut eller må dekkes med alu folie før jeg steker lengre. Jeg har temp måler jeg kan måle innvendig etter hvert, men det er vegetarfyll og ikke kjøtt.

Godt å høre.

Anonymkode: 7c013...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Om noen lurer fremover, og finner denne tråden. Så er min russeungdom fornøyd med denne ordningen for mat med på russebuss.

Jeg har russe ungdom og laget mange rullepizza og fryst. For at russen kan ha med seg mat på fest.

I utgangspunktet er tanken å ta de tidlig opp for å tine og så steke før det er avgang for fest. I dag ble det litt tidlig start på fest, og jeg rakk ikke opptiningstiden.

Fra frossen. 175 grader i ovn 15 min, for å tine. Ca 220 grader i ca 25 min etterpå, med temp måler i midten til 75 grader (vegetar). Hvile på benken og dele opp i pizzasnurrer str.

Ser bra ut, og håper russen blir fornøyd med nattmaten gjennom kvelden.

Tusen takk for alle tips! Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 11.37):

Ts her. Om noen lurer fremover, og finner denne tråden. Så er min russeungdom fornøyd med denne ordningen for mat med på russebuss.

Jeg har russe ungdom og laget mange rullepizza og fryst. For at russen kan ha med seg mat på fest.

I utgangspunktet er tanken å ta de tidlig opp for å tine og så steke før det er avgang for fest. I dag ble det litt tidlig start på fest, og jeg rakk ikke opptiningstiden.

Fra frossen. 175 grader i ovn 15 min, for å tine. Ca 220 grader i ca 25 min etterpå, med temp måler i midten til 75 grader (vegetar). Hvile på benken og dele opp i pizzasnurrer str.

Ser bra ut, og håper russen blir fornøyd med nattmaten gjennom kvelden.

Tusen takk for alle tips! Ts

Takk for oppdatering 😊 Alltid fint med det, og tar med meg tipsene 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...