Gå til innhold

Hva slags mat liker du ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser alt jeg får servert borte (har dårlig utviklet brekningsrefleks, og man har da oppdragelse (og hvis maten er pyton drar jeg aldri på besøk dit mer)), men lager aldri ratatouille eller middagsmat med rosiner selv, også skjærer jeg vekk brusk og sånn gelégugge det noen ganger blir på kjøtt. Det kvalmeste jeg noen sinne har smakt er forøvrig en tofu-gryterett i kantina på Frederikke, og jeg var nok litt spak da jeg spiste fritert sjøhest i Australia...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke kresen, men dagens rett på KG er en av få ting jeg hadde refusert på... Tror faktisk jeg foretrekker friterte kakerlakker servert med edderkoppstuing fremfor blåskjell med pommes frites :ler: ...

Skrevet

- Blåskjell

- Lutefisk

Ellers ser jeg på meg selv som altetende. :)

Skrevet

I tillegg til alt av fisk og skalldyr ink makrell i tomat og eksl tunfisk:

- Rå tomat

- Rå bøffelmozzarella

- Hele oliven

- Ruccola salat

- Frisk koriander (smaker innestengt soverom)

- Baconsvor

- Sylte eller andre ting som inneholder mye nellik

- Thaimat og annet sursøtt kliss

- Ting som inneholder overdrevent mye fersk ingefær

- Sjokade

- Skummet melk

- Salami eller andre typer pålegg der man ser fettprikkene

- Unngår ting som inneholder kokos med unntak av indisk mat

- Kaviar

- Solbær

Skrevet

Syltet ingefær. Lukter tøymykner og smaker py.

Gjest strykebrett
Skrevet
Det verste jeg vet er voksne mennesker som griner på nesa og sier "Det der liker jeg ikke!". Det synes jeg rett og slett ikke går an!!!! Jeg har arrangert selskapeligheter hvor folk på forhånd er mest opphengt i hva de får servert fordi de er så redde for å få noe de ikke liker. Når de finner ut hva som serveres setter de himmel og jord i bevegelse for å få endret på menyen. Sånt gjør meg skikkelig sint!!!!!! Allergi er selvfølgelig noe helt annet..........

Jeg har også enkelte matvarer som jeg misliker og som jeg aldri ville laget hjemme, men som jeg spiser hvis jeg får det servert:

- sild

- erter

- rødgrøt

- sviskekompott og egentlig alle andre kompotter

Ellers sklir det meste ned!

Sier meg enig med deg!

Masse ting jeg ikke liker, men er jeg i selskap og får servert spiser jeg alt. Det er jo ikke giftig selv om man ikke liker smaken.

Skrevet

Jeg liker det aller meste av råvarer, men jeg er ganske kresen på tilberedelsen og det er mange ting jeg helst ikke vil spise. Rare(for meg) og uvante kombinasjoner eller rett og slett dårlig matlaging står høyt på lista over ting jeg ikke liker. Eksempel er ting som grillkylling i wok eller kokte grillpølser, som blir helt feil.

Forresten så spiser jeg ikke kokt egg, det er den eneste råvaren jeg virkelig ikke liker.

Skrevet
Det verste jeg vet er voksne mennesker som griner på nesa og sier "Det der liker jeg ikke!". Det synes jeg rett og slett ikke går an!!!! Jeg har arrangert selskapeligheter hvor folk på forhånd er mest opphengt i hva de får servert fordi de er så redde for å få noe de ikke liker. Når de finner ut hva som serveres setter de himmel og jord i bevegelse for å få endret på menyen. Sånt gjør meg skikkelig sint!!!!!! Allergi er selvfølgelig noe helt annet..........

Jeg har også enkelte matvarer som jeg misliker og som jeg aldri ville laget hjemme, men som jeg spiser hvis jeg får det servert:

- sild

- erter

- rødgrøt

- sviskekompott og egentlig alle andre kompotter

Ellers sklir det meste ned!

Jeg liker ikke majones -kaster faktisk opp av det!

Så hvis du hadde tvunget meg til å spise dette i selskapet ditt, ja da er jeg stygt redd for at de andre hadde mistet matlysten rimelig kjapt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...