Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #41 Skrevet 6. desember 2002 * asparges - liker absolutt ikke.... Asparges er nam nam da........ :D Det er masse jeg ikke liker som bl.a: - blodpudding - rakfisk- ærs..... - lever - klubb og duppe - oliven - gammelost. +++
Lula Skrevet 6. desember 2002 #42 Skrevet 6. desember 2002 @lfa: Mener du hermetiske asparges? (for det kan jeg være enig i ikke akkurat er et gastronomisk høydepunkt ) Ferske asparges derimot: Du verden så godt :-) :-) :-)
melis Skrevet 6. desember 2002 #43 Skrevet 6. desember 2002 Jepp! Ferske og hermetiske asparges er to vidt forskjellige ting!!!
diddi Skrevet 6. desember 2002 #44 Skrevet 6. desember 2002 Jeg kom bare til å tenke på det venneparet som vi ikke lengre iviterer på middag (nå har de også flyttet et godt stykke avgårde). Hun er så sær i matveien at over halve tallerkenen står igjen. Da inviterer vi heller andre. Gidder ikke å servere pizza med kjøttdeig, ost og tomatsaus. Men må jo ha på noe mer. Nei jeg prøver det meste. Noe er ikke like godt som annet (bla. blekksprut.) men jeg prøver det likevel nå og da. Det kan jo hende at denne kokken tilbereder maten bedre. Tartar er kjempegodt (både kjøttet, løken og egget). :D
Dance Skrevet 7. desember 2002 #45 Skrevet 7. desember 2002 Jeg spiser nesten alt jeg! Viste ikke at folk var så kresne . Men; *innmat/voller *torsk/lutefisk *"sau hjerne" er det jeg ikke spiser så ofte for å si det sånn. Men jeg trener hver dag og liker å holde formene, så jeg unngår for mye av: Majonseser/dressing/saus Metta fett / dyre fett Sukker Men det finst jo unntak. Som for eks: JULA
RoadQueen Skrevet 7. desember 2002 #46 Skrevet 7. desember 2002 Jeg lurer på hva dere spiser og lever av - når listen ekskluderer så mye mat... Jeg prøver stadig maten jeg liker minst - bare for å ha gjort det, kanskje en gang så er det godt. Likte ikke kaffe første gangen, og oppdaget heromdagen at jeg fikk en porsjon med pinnekjøtt som smakt godt - det har tidligere smakt fjøs for meg. Så kjedelig å være så begrenset og bombastisk i matveien - og for et oppstyr det blir når man er på besøk - med mindre man er oppmerksomhetssyk da.
Anie Skrevet 7. desember 2002 #47 Skrevet 7. desember 2002 Man skal vel kanskje ikke si ÆSJ til mat, men blir jeg bedt om å smake på lutefisk eller erter/ertesuppe - da sier jeg æsj, nei takk....... Ellers kom søstra mi med følgende utsagn her om dagen; "når du liker det du ikke likte før når du var mindre, er tegn på at du begynner å bli eldre" ... Hm... :evil: Likte ikke helt det utsagnet der for om jeg tenker etter, så er det veldig mye jeg liker nå som jeg ikke likte før..... Hm.. er det et tegn på at jeg begynner å bli gammel.. :evil:
Gjest Duchess Skrevet 8. desember 2002 #48 Skrevet 8. desember 2002 oliven honning riskrem Grøt sylteagurk kaviar makrell i tomat asparges klubb gammelost sild blodpudding snegler rakfisk lungemos paprika tomat
Mrs. B Skrevet 8. desember 2002 #49 Skrevet 8. desember 2002 Jeg spiser absolutt det meste, men noe jeg ALDRI kjøper inn selv er brød med solsikkefrø og/eller linfrø. Det klarer jeg bare ikke å spise. Jeg klarer det til nød hvis jeg får det servert, men det er bare såvidt. Vet ikke hvorfor jeg synes det er så ekkelt, men får skikkelig breknings fornemmelser. Noen flere som ikke liker det?!
Gjest Tristessa Skrevet 8. desember 2002 #50 Skrevet 8. desember 2002 Oh, ja. Det kan være litt guffent det. Men det blir bedre av en omgang i brødristeren!
Ruby Skrevet 9. desember 2002 #51 Skrevet 9. desember 2002 Jeg er ikke noe særlig begeistret for sild. Heller ikke pateer av fisk eller kjøtt, er liksom alt for oppmalt.... Jeg liker heller ikke blåskjell eller lutefisk, og oliven og sennep. Sikkert mere også, men det er det jeg kommer på pr. nå. Kaller ikke meg selv kresen akkurat, har blitt mye flinkere etter jeg ble litt eldre. Før ville jeg ikke smake engang, det pleier jeg å gjøre nå......
The Kitten Skrevet 29. desember 2007 #52 Skrevet 29. desember 2007 (endret) Iblant føler jeg meg ganske kresen i matveien, ettersom det er endel ting jeg ikke orker å spise. Blant annet liker jeg ikke skjell (blåskjell o.l.), reker, mange fiskesorter (unntatt hvit fisk), kraftige oster, melk og mye annet. I tillegg har jeg problemer med å få i meg vin. Dette kan være et problem når jeg får servert mat ute på jobbtilstelninger o.l. Hvordan er det med dere? Min liste er kjempelang, sikkert sen lengste, men den er som følger: Kokte grønnsaker (med unntak av brokkoli og poteter, derimot er jeg veldig glad i rå grønnsaker og kan gjerne spise de stekt) Pølser (med unntak av grillpølser) Sylteagurk Appelsinjuice med fruktkjøtt i. (Vil jeg ha juice så kjøper jeg juice, vil jeg ha fruktkjøtt så kjøper jeg en frukt). Appelsinsjokolade, mintsjokolade og andre sjokolader som ikke smaker sjoklade. (Vil jeg ha sjokolade, så vil jeg ha sjokolade, ikke mint eller appelsin) Kaker (med noen få unntak) Reker (samme konsistens som om jeg skulle tygget på en finger. Den brune tråden er jo i tillegg bæsj. Man spiser da ikke fingre og bæsj!) Blåskjell Krabber Salat med dressing på (salaten blir vassen) Kinamat (spiser ris da, men kan ikke bestille bare det på en kinarestaurant) Egg Melk (husker med gru at vi ble tvunget til å drikke melk på barneskolen). Kornblanding med melk (både fordi jeg ikke liker melk, og fordi jeg syns kornblandingen blir for bløt) Smeltet ost (det tar smaken vekk fra den opprinnelige retten) Skinke (det er slimete, seigt og ekkelt, skjønner godt at jøder og muslimer ikke spiser det. Veldig fornuftig av de.) Svinekjøtt generelt. Er sikkert mer, men kommer ikke på det i farten. Retter som blodpuddig o.l. har jeg aldri smakt, men tviler på om jeg ville likt det. Hmm begynner å lure på om det er noe jeg liker i det hele tatt Endret 7. august 2008 av The Kitten
The Kitten Skrevet 29. desember 2007 #53 Skrevet 29. desember 2007 Kjære vene Hva spiser dere egentlig???? Dere lister jo opp jeg-liker-ikke-lister som er lange som et vondt år!!!!! Er litt enig med Snuppa, jeg. Voksne folk bør lære seg å spise det meste (unntatt for allergikere selvsagt). I det minste bør de smake på alt, og ikke pille vekk ting fra tallerkenen når de er på middagsbesøk. Det er jo direkte uhøflig (i min verden ihvertfall :-)) Nei, ALL mat er god, så lenge den er godt tilberedt!!!!! Hvorfor i alle dager skal jeg spise noe jeg ikke liker. Jeg gjør det ikke engang for å være høflig, takker heller pent nei hvis jeg blir tilbudt noe jeg ikke liker. Voksne folk har rett til å spise hva de vil. Hvis jeg ikke liker det, så spiser jeg det ikke. Sånn er det bare.
Gjest rikkerikke Skrevet 29. desember 2007 #54 Skrevet 29. desember 2007 Blir i grunnen litt overrasket jeg også over alt mange lister opp at de ikke spiser. Jeg har en sterk oppfatning av at man ikke skal si æsj til mat da jeg mener det er uhøflig overfor de som faktisk liker maten. Da er det bedre å si at jeg er ikke så glad i dette, så jeg vil heller ta mer av noe annet (i et selskap for eksempel). Det er i grunnen lite mat jeg ikke spiser, men innmat og sild må jeg vel si at jeg ikke liker.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #55 Skrevet 29. desember 2007 Jeg er altetende, men var superkresen da jeg var yngre. Likte nesten ingenting, og det ble et problem for meg, rent sosialt. Syns det var flaut. I voksen alder spiser jeg det jeg får servert, men det er ikke dermed sagt at jeg syns det er godt. Men jeg nekter å sitte som en liten unge og pirke i maten og grine på nesa......Det er en fornærmelse mot kokken. Her jeg bor har vi forresten et morsomt ord for mennesker som har mye de ikke liker; vi sier de er "vænne".......hihi.
Gjest Helen Parr Skrevet 29. desember 2007 #56 Skrevet 29. desember 2007 Jeg liker ikke å si "jeg liker ikke" til mat. Hvis jeg likevel skal komme på noe, må det være ketchup på alt annet enn pølser med lompe. Men selv da foretrekker jeg bare sennep. Så det må nesten bli ketchup.
cilipili Skrevet 29. desember 2007 #57 Skrevet 29. desember 2007 Mye jeg ikke liker - paprika - kålrot - brokkoli - agurk - sennep - sylteagurk - kjøtt - fisk - skalldyr
Gjest nimbus Skrevet 29. desember 2007 #58 Skrevet 29. desember 2007 (endret) liker ikke: ketchup, sennep, dressing, alt med eddik, sjokolade, lakris, karamell, peanøttsmør, kneipbrød (egentlig ikke noe brød som ikke inneholder masse frø), boller, ananas, pølser, laks (men røykelaks er godt), rakfisk, kake, svart kaffe, te eller kaffe med sukker, saft, brus, H-melk, hamburger, svinesteik, koteletter, fiskepinner, fiskegrateng, kokte poteter til noe annet enn kjøttkake eller pinnekjøtt (det er omtrent eneste norske mat jeg liker), fiskeboller, "våt" eggerøre, syltetøy, sirup, sild, svineribbe, bløtkokte egg, speilegg som ikke er gjennomstekt, søt vin, sprit, moden frukt (for søtt), kokt skinke, suppe, pateer, bernaise saus, posemat, hermetikk, kokt fisk, lapskaus, det meste av tradisjonell norsk mat (smaker ingenting), norvegia (men kan spise det hos andre), vegemite, makrell i tomat, kaviar, majones, leverpostei, all annen postei, smør på brød/knekkebrød, geitost, kokos, kokosmelk, surmelk, potetsalat, kyllinglår, lompe, rømme (ok i saus og sånn, men ikke alene), overkokte grønnsaker kommer aldri til å smake: lutafisk, lever, involler, blodpudding, akevitt, tequila, tofu, snegler, ål ...og tenk, det er masse jeg spiser også. JEG synes folk som ikke vil spise f.eks. chili, tartar eller sushi er kresne, det kommer jo an på hva man anser som normalt. Jeg spiser jo masse mat som enkelte som kaller meg kresen ikke vil spise! Endret 29. desember 2007 av nimbus
Gjest StoreSky Skrevet 29. desember 2007 #59 Skrevet 29. desember 2007 * smalahove (ikke prøvd, men absolutt IKKE planer om å forsøke heller!) *sild og poteter, alt for mye bein og lite fisk. * sukat * lever og rogn * muggost på brød/kjeks -som stekt på pizza da går det an * blåskjell, likte det før men ikke nå lengere
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2007 #60 Skrevet 29. desember 2007 Noen veldig stramme oster (det er vel en tilvenningssak, jeg liker f eks Roquefort, men jeg har nok ikke kommet til expert level i ost. Smaker, men porsjonene blir små...) Akevitt og mange likører. Og gin. Bløtkokte grønnsaker (når blomkålen har manetkonsistens forsyner jeg meg ikke akkurat grådig) Er også veldig skeptisk til endel innvoller (nyrer, lever, blodmat), men hadde nok smakt om jeg ble servert det. I tillegg er det endel mat jeg ikke lager fordi jeg ikke er glad i det, f eks kjøttpudding... Men har ikke noe problem med å spise det om jeg får det servert. Er egentlig ganske altetende heldigvis, selv om jeg ikke alltid er helt enig med kokken i tilberedingen (problemet er ofte overkokte grønnsaker, i hjelkokt/stekt kjøtt, kjip krydring etc., ikke råvaren eller retten i seg selv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå