Gå til innhold

Hvorfor oppgir folk om de er vaksinert eller ikke på Tinder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med det? Og vaksinert, mot hva? Er det Coronavaksinen det gjelder? Det er jo ikke spesifisert, så kan jo oppgi vaksinert og ha en stivkrampesprøyte. Og hvorfor er vaksinestatus relevant? Skjønner ikke..

Anonymkode: 7bbce...0a3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jo være noe som henger igjen etter koronatiden? Det er vel den eneste tiden jeg kan tenke meg der enkelte har brydd seg veldig om hvorvidt andre var vaksinert. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt dust opplegg, men det er jo Tinder som spør. Det er det samme med stjernetegn. Men hvor folk bor, er visst ikke så viktig. 

Anonymkode: a61db...3ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg fikk mange rare spørsmål fra tinder da jeg hadde profil der for noen år siden, og vaksinasjon er vel ett av dem. For mange er vaksinasjoner viktig, særlig om man ser for seg en fremtid sammen. Om de selv ikke har tatt noen vaksiner, kan det jo tenkes at de er vaksinemotstander, og da kan det fort bli konflikter om man ender opp med å ha felles barn og en ønsker at barnet skal følge vaksineprogrammet mens den andre nekter. Det kan også bli vanskelig å reise mange plasser, om man er reiseglad. 

Anonymkode: d0473...432

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder har spurt om det i lengre perioder, da pga. covid. De som gjør et større poeng av det nå er selvfølgelig bare konspirasjonsteoretikere som mener de «ikke kjøpte løgnen», og de er det greit at vi andre kan unngå. Men at det kan stå på enkelte andre profiler også skyldes nok at Tinder begynte å spørre om det under covid. 

Anonymkode: 1ecc8...c20

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger igjen fra pandemien. I dag kan det brukes til å luke ut de fanatiske vaksinemotstanderne – det sier jo litt om hva slags mennesketyper de er. (Eller de som er sånn kan finne likesinnede)

Anonymkode: 9e792...7a2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det henger igjen fra pandemien. I dag kan det brukes til å luke ut de fanatiske vaksinemotstanderne – det sier jo litt om hva slags mennesketyper de er. (Eller de som er sånn kan finne likesinnede)

Anonymkode: 9e792...7a2

Akkurat.

Står det at man ikke er vaksinert (uansett hva det gjelder) er det en umiddelbar dealbreaker. 

Anonymkode: c17e6...082

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt dust opplegg, men det er jo Tinder som spør. Det er det samme med stjernetegn. Men hvor folk bor, er visst ikke så viktig. 

Anonymkode: a61db...3ff

Nåh, så det er Tinder som spør. Lurer på om de har kommet på det selv, eller om det er noen "retningslinjer" de følger. Jeg ser jo at "covid 19-vaksinasjon"-skiltet står fortsatt her jeg bor, det jeg også i 2021 tenkte ville være et permanent skilt pga kvaliteten på det. Det står en ny plandemi på vent også - fugleinfluensaen. Så velkommen til fremtiden og vaksinediktaturet.

Anonymkode: 5d98c...07e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de gjør det så er det jo en super måte å unngå weirdos på. Ingen normale legger vell ut på datingsider at de er vaksinert?

Anonymkode: b9227...637

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Akkurat.

Står det at man ikke er vaksinert (uansett hva det gjelder) er det en umiddelbar dealbreaker. 

Omvendt mener du? 

Ingen er vaksinert lenger. Med mindre man har tatt de hver 3. mnd siden 2020 da.

Anonymkode: fbc55...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en periode at folk ikke ville date de med motsatt status innen covidvaksine. Altså vaksinerte som ikke ville mingle med uvaksinerte, og uvaksinerte som nærmest mente vaksinerte var giftige.

Tror dette har roet seg veldig ned i dag. For min del funker det som avskrekkingsmoment hvis noen anser vaksinestatus som viktig. Og hvis man er voldsomt angi-vaksine er man ikke en person jeg ønsker å omgås, så er et greit filter.

Anonymkode: 4d5b0...e5e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi da finner de uvaksinerte sine likesinnede livets harde skole, konspiratoriske gi pokker i dine medmennesker personer. (Litt som her på kg) 

Anonymkode: 4acd2...044

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Omvendt mener du? 

Ingen er vaksinert lenger. Med mindre man har tatt de hver 3. mnd siden 2020 da.

Anonymkode: fbc55...308

Men da svarer vel alle "nei" på tinder ;)

Du forstår hva som menes. Spørsmålet handler om verdier, ikke effekt her i dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg styrer unna de uvaksinerte. Av prinsipp, litt som noen nevner over her med livets harde skole, konspirasjonsteorier og alt det andre som ofte følger med.

Anonymkode: 60a75...37e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ting jeg bare hører om på KG merker jeg. Hvorvidt man tar årets influensavaksine eller ikke er da helt ukontroversielt i virkeligheten.

Anonymkode: 49a6d...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man silt ut de som er pøkk i huet.

For min del er booster fra mmr vaksinen vi fikk som barn viktig. Skal tas hvert tiende år. Difteri, polio, stivkrampe og en til jeg ikke husker i farta. Hadde holdt meg langt unna en antivaccer, enten det gjelder koronavaksine eller mmr. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er ting jeg bare hører om på KG merker jeg. Hvorvidt man tar årets influensavaksine eller ikke er da helt ukontroversielt i virkeligheten.

Anonymkode: 49a6d...3f5

Du misforstår spørsmålet;

Det handler om å følge det anbefalte vaksinasjonsprogrammet.

Influensavaksinen er kun anbefalt for gitte grupper. Har han diabetes, og ikke har tatt den, er han ganske blåst. Er han en frisk mann i 30-årene så har det ingenting å si til eller fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi da finner de uvaksinerte sine likesinnede livets harde skole, konspiratoriske gi pokker i dine medmennesker personer. (Litt som her på kg) 

Anonymkode: 4acd2...044

Jeg og mine barn har tatt alle vaksiner i vaksinasjonsprogrammet. Har ikke tatt Covid vaksinen, fordi jeg var og fortsatt er skeptisk til den. Jeg er ikke automatisk vaksinemotstander eller konspirasjonsteoretiker fordi om. Og heller ikke egoist. Det ble jo ganske klart etterhvert at vaksinen ikke beskyttet mot smitte. Har hatt Covid to ganger, med bare  vondt i halsen, thats’ it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg og mine barn har tatt alle vaksiner i vaksinasjonsprogrammet. Har ikke tatt Covid vaksinen, fordi jeg var og fortsatt er skeptisk til den. Jeg er ikke automatisk vaksinemotstander eller konspirasjonsteoretiker fordi om. Og heller ikke egoist. Det ble jo ganske klart etterhvert at vaksinen ikke beskyttet mot smitte. Har hatt Covid to ganger, med bare  vondt i halsen, thats’ it.

Det handlet aldri om å beskytte dere.

Det handlet om å redusere smitte videre, sikre masseimmunitet over tid, og beskytte de svake og isolerte i samfunnet. 

For en egoisme. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det handlet aldri om å beskytte dere.

Det handlet om å redusere smitte videre, sikre masseimmunitet over tid, og beskytte de svake og isolerte i samfunnet. 

For en egoisme. 

Hvordan beskytte de svake i samfunnet? Det ble jo sagt ganske tidlig at ikke vaksinen beskyttet mot smitte? En får ikke immunitet av å ta covid vaksinen, ikke influensvaksinen heller. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...