Snok1 Skrevet 26. april #121 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Et betydelig antall Norske menn (og kvinner) føler seg ikke representert av Pride. Fram til noen fjerner organisasjonsfrihet her til lands så kan hverken jeg eller du tvangsinnlemme dem i en ideologi. Din påstand. De som ikke føler de ikke kan være en del av et mangfold trenger å google betydningen av mangfold. Det er ingen elementer av tvang i Pride-feiringen. Ingen. 1 1
Bålkaffe Skrevet 26. april #122 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, jeg fester ikke spesielt lit til tipset ditt men takk skal du uansett ha. Har du noen argumenter eller ville du bare fortelle oss at du synes jeg er uærlig? Anonymkode: 5b16b...4df Hvorfor skal jeg møte deg med konstruktive argument når du ikke møter meg med det samme? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #123 Skrevet 26. april selkie skrev (2 minutter siden): Man ufrivillig deltar når alle på jobb får utlevert nøkkelknippesnor med pridemøntser man skal ha rundt halsen 1 måned. Alle tar dette på deg, klart man bare følger strømmen da om man ikke har massive baller. Man logger inn på vipps og får pride i fleisen, man går for å handle og det flagges overalt og på posen er det pride. Man sender barnet på skolen og det kommer hjem med prideflagg på sekken OSV OSV: Håper dette bare er en tragikomisk del av vår historie. Jeg husker saken: »Schibsted-leder kaller ansatte som ikke vil markere pride for «megatapere»» https://subjekt.no/2024/06/25/schibsted-leder-kaller-ansatte-som-ikke-vil-markere-pride-for-megatapere/ Se også denne om journalisters deltagen i Pride: https://www.journalisten.no/aftenposten-kristjan-molstad-presseetikk/sporsmal-om-pride-deltakelse-utloste-interne-diskusjoner-i-aftenposten/525362 Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #124 Skrevet 26. april Bålkaffe skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal jeg møte deg med konstruktive argument når du ikke møter meg med det samme? Jeg har prøvd å møte deg på en konstruktiv måte men jeg synes ikke at det har kommet noe godt ut av det og velger derfor å avslutte akkurat denne underdiskusjonen. Anonymkode: 5b16b...4df 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #125 Skrevet 26. april Snok1 skrev (5 minutter siden): Din påstand. De som ikke føler de ikke kan være en del av et mangfold trenger å google betydningen av mangfold. Tenker du at jeg kan organisere meg som jeg vil eller tenker du at jeg må underkaste meg dine meninger? Sitat Det er ingen elementer av tvang i Pride-feiringen. Ingen. Schibsted-leder kaller ansatte som ikke vil markere pride for «megatapere»» https://subjekt.no/2024/06/25/schibsted-leder-kaller-ansatte-som-ikke-vil-markere-pride-for-megatapere/ Anonymkode: 5b16b...4df 1
Gjest selkie Skrevet 26. april #126 Skrevet 26. april 5 minutter siden, Snok1 said: Din påstand. De som ikke føler de ikke kan være en del av et mangfold trenger å google betydningen av mangfold. Det er ingen elementer av tvang i Pride-feiringen. Ingen. Man er tvunget til å godta at omgivelsene på alle måter blir okkupert av et ideologisk flagg i 1 måned eller mer hvert år. Det gjør noe med folk og det minner litt om Tyskland 1938.
Bålkaffe Skrevet 26. april #127 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har prøvd å møte deg på en konstruktiv måte men jeg synes ikke at det har kommet noe godt ut av det og velger derfor å avslutte akkurat denne underdiskusjonen. Anonymkode: 5b16b...4df Du vil kalle det å omdefinere begrep til å passe ditt narrativ er konstruktivt? Da åpner du for at alle andre kan gjøre det samme og da vil diskusjonen spore helt av. Jeg kan foreksempel omdefinere begrepet "avslutte" til å bety at det betyr at du vil fortsette.
AnonymBruker Skrevet 26. april #128 Skrevet 26. april selkie skrev (4 minutter siden): Man er tvunget til å godta at omgivelsene på alle måter blir okkupert av et ideologisk flagg i 1 måned eller mer hvert år. Det gjør noe med folk og det minner litt om Tyskland 1938. Jeg tror at det er noe som du bare må godta. Jeg bryr meg ikke om fotball, men om alle i gata vil henge opp bannere for fotballaget sitt så må jeg bare leve med det. Hvis noen vil stå framfor Stortinget og rope til fordel for en folkegruppe jeg knapt har hørt om så må jeg bare godta det. Hvis noen vil ha en mnd Pride-parade i sentrum så må de få lov til det. Jeg antar at de, på lik linje med russen må vise hensyn mtp støy og klokkeslett og alminnelig bluferdighet. Men jeg kan ikke kreve å slippe å se 100 homofile gå i tog på en lørdag ettermiddag. Etter London Pub-skytingen så var det på nære nippet at jeg gikk sammen med dem. Anonymkode: 5b16b...4df 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #129 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er leit å høre. Hva tror du Norske menn tenker om Norske kvinner? Anonymkode: 5b16b...4df Det er faktisk ikke så veldig interessant å vite hva menn langt ut på høyresida som er krenka fordi menn ikke får nok oppmerksomhet fordi de er menn tenker om norske kvinner. Anonymkode: 16395...27d 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #130 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er faktisk ikke så veldig interessant å vite hva menn langt ut på høyresida som er krenka fordi menn ikke får nok oppmerksomhet fordi de er menn tenker om norske kvinner. Anonymkode: 16395...27d Ok. Hva tror du Norske menn tenker om kvinner? Hva tror du skjer med kvinnesyn blant menn hvis endel deltakere i denne tråden uimotsagt får si at Norske menn ikke er noe å være stolt av? Anonymkode: 5b16b...4df
Gjest selkie Skrevet 26. april #131 Skrevet 26. april 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tror at det er noe som du bare må godta. Jeg bryr meg ikke om fotball, men om alle i gata vil henge opp bannere for fotballaget sitt så må jeg bare leve med det. Hvis noen vil stå framfor Stortinget og rope til fordel for en folkegruppe jeg knapt har hørt om så må jeg bare godta det. Hvis noen vil ha en mnd Pride-parade i sentrum så må de få lov til det. Jeg antar at de, på lik linje med russen må vise hensyn mtp støy og klokkeslett og alminnelig bluferdighet. Men jeg kan ikke kreve å slippe å se 100 homofile gå i tog på en lørdag ettermiddag. Etter London Pub-skytingen så var det på nære nippet at jeg gikk sammen med dem. Anonymkode: 5b16b...4df Det en kraftig forskjell på et ideologisk flagg og et fotball-flagg. Tog og full feiring 1 dag i året støtter jeg fullt ut. Men ikke 1 måned ++ hvor alle skal bedrifter flagge og støtte, om ikke blir de uthengt.
AnonymBruker Skrevet 26. april #132 Skrevet 26. april Vi har 1 flagg som alle i Norge kan gå under, og det er det norske flagget. Pride flagget handler ikke om kjærlighet etc lengre. Nå har det mye mørkere og svært negative ting koblet til seg, desverre. Så nei, vi burde verken trenge ett maskulint flagg eller noe annet. Trenger du noe annet så flytt ett sted og lag ditt eget land. La oss andre være i fred. Anonymkode: bd3f5...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #133 Skrevet 26. april selkie skrev (Akkurat nå): Det en kraftig forskjell på et ideologisk flagg og et fotball-flagg. Tog og full feiring 1 dag i året støtter jeg fullt ut. Men ikke 1 måned ++ hvor alle skal bedrifter flagge og støtte, om ikke blir de uthengt. Etter Norsk lov så er det visst lovlig med nazi-flagg: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/BRoPov/agder-lagmannsrett-viser-en-historieloes-holdning-til-nazisymboler-bangstad-hamidi-kohn-al-obaide-og-steen Jeg må innrømme at det hadde vært fryktelig ubehagelig og kleint om naboen heiste en swastika (eller, i litt mindre grad, et MAGA-banner). Poenget er at vi juridisk sett må godta slike ubehagelige ytringer. Da synes jeg også man kan godta homofile som går i tog så lenge de oppfører seg pent. Jeg synes ikke at politifolk skal gå i Pride annet enn for sikkerhet. Anonymkode: 5b16b...4df
Gjest selkie Skrevet 26. april #134 Skrevet 26. april Just now, AnonymBruker said: Etter Norsk lov så er det visst lovlig med nazi-flagg: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/BRoPov/agder-lagmannsrett-viser-en-historieloes-holdning-til-nazisymboler-bangstad-hamidi-kohn-al-obaide-og-steen Jeg må innrømme at det hadde vært fryktelig ubehagelig og kleint om naboen heiste en swastika (eller, i litt mindre grad, et MAGA-banner). Poenget er at vi juridisk sett må godta slike ubehagelige ytringer. Da synes jeg også man kan godta homofile som går i tog så lenge de oppfører seg pent. Jeg synes ikke at politifolk skal gå i Pride annet enn for sikkerhet. Anonymkode: 5b16b...4df Det er ikke selve toget som er problemet, det er helheten. Det er alt for overdrevent og blitt til sosialt press og propaganda.
AnonymBruker Skrevet 26. april #135 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. Hva tror du Norske menn tenker om kvinner? Hva tror du skjer med kvinnesyn blant menn hvis endel deltakere i denne tråden uimotsagt får si at Norske menn ikke er noe å være stolt av? Anonymkode: 5b16b...4df Men...ingen har krav på en spesiell oppmerksomhet for å tilhøre en relativt stor og privilegert gruppe mennesker. Jeg er et menneske, du er et menneske, og vi skal være greie mot alle mennesker fordi de har et menneskeverd, men noen grupper trenger å bli løfta opp fordi de er utsatte. Som homofile/lesbiske, eller f.eks folk med funksjonsnedsettelser. Anonymkode: 16395...27d
AnonymBruker Skrevet 26. april #136 Skrevet 26. april Synes i det minste at vi også skal flagge 1 måned mot rasisme, 1 måned mot mobbing, 1 måned mot vold i nære relasjoner, 1 måned mot pedofili, og 1 måned mot krig/FOR fred. Anonymkode: 22b7d...b1c
AnonymBruker Skrevet 26. april #137 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men...ingen har krav på en spesiell oppmerksomhet for å tilhøre en relativt stor og privilegert gruppe mennesker. Jeg er et menneske, du er et menneske, og vi skal være greie mot alle mennesker fordi de har et menneskeverd, men noen grupper trenger å bli løfta opp fordi de er utsatte. Som homofile/lesbiske, eller f.eks folk med funksjonsnedsettelser. Anonymkode: 16395...27d Hvem bestemmer hvem som er utsatt? Når slutter man å være utsatt? Er en av indikasjonene på at LGBTQ++ er utsatt, at de har mer selvmord enn gjennomsnittet, og hva betyr det i så fall at også menn som gruppe har mer selvmord enn snittet? Anonymkode: 5b16b...4df 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #138 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes i det minste at vi også skal flagge 1 måned mot rasisme, 1 måned mot mobbing, 1 måned mot vold i nære relasjoner, 1 måned mot pedofili, og 1 måned mot krig/FOR fred. Anonymkode: 22b7d...b1c Jeg er forsåvidt ikke imot det, men det er kanskje en tid og et sted for alt. Å lage et monument i sentrum til forsvar for humanitære verdier er f.eks kurant, og så kan de som synes at mobbing er kult heller gå en gate lengre bort. Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #139 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi har 1 flagg som alle i Norge kan gå under, og det er det norske flagget. Pride flagget handler ikke om kjærlighet etc lengre. Nå har det mye mørkere og svært negative ting koblet til seg, desverre. Så nei, vi burde verken trenge ett maskulint flagg eller noe annet. Trenger du noe annet så flytt ett sted og lag ditt eget land. La oss andre være i fred. Anonymkode: bd3f5...9c7 Som så mange kulturkrig-fenomener så handler Pride om flere ting. Og forskjellige personer vektlegger de forskjellige aspektene litt forskjellig, og det kan synes som om noen aktører ser seg tjent med å vektlegge noen aspekter for å få gehør, men prøve å «smugle med seg» andre aspekter litt under radaren. Jeg er f.eks helt enig med Fri i at sexkjøp burde legaliseres. Jeg ser for meg at mange feminister går i Pride-tog og har et helt annet syn. Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #140 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er en av indikasjonene på at LGBTQ++ er utsatt, at de har mer selvmord enn gjennomsnittet, og hva betyr det i så fall at også menn som gruppe har mer selvmord enn snittet? Og hvis selvmordsraten gikk ned til under menns gjennomsnitt, ville de sluttet å flagge for Pride. Selvfølgelig ikke. LGBTQ er som 1 mai, det handler om at folk vil promotere sine verdier. Anonymkode: 645e4...99b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå