AnonymBruker Skrevet 26. april #61 Skrevet 26. april Pippi Lotta skrev (19 minutter siden): Uanset om du mener Prid er for alle gir det jo enda mindre mening å ville flage for bare menn! Så hvis Pride er for en minoritet så burde vi flagge for Pride, og ikke menn som utgjør 50%? Mens hvis Pride er for alle så burde vi flagge for Pride og ikke menn som utgjør 50%? Da kan det synes som om det bakenforliggende her er at vi burde flagge for Pride og ikke menn, uansett? Anonymkode: 5b16b...4df 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #62 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg kommer aldri til å forstå de som er heterofile og deres redsel for pride og ett flagg. Er mangfold og inkludering så grusomt? De som er hvite og heterofile har ingen anelse om hvordan det er å være en minoritet. Har det noen som helst innvirkning på DITT liv at noen mennesker feirer pride og setter opp ett fargerikt flagg? Jeg synes oppriktig synd på de skeive barna som vokser opp i hatefulle hjem, hvor beskjeden er at : Vi kommer ikke til å elske deg for den du er. Anonymkode: bd58f...9de Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå, men prøver igjen. Altså, vet ikke om noen som er imot Pride og Prideflagget, det mange er i mot er at det skal feires i en hel mnd, hvorfor det? Hvorfor skal da det norske flagget på 17 mai da bare være oppe mellom kl 8 og 21? Er det flagget mindre viktig? Det inkluderer da alle mennesker? Anonymkode: 505e4...0e8 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #63 Skrevet 26. april katties skrev (29 minutter siden): Der flagges ikke for femininitet, det flagges for minoritetsgruppe og for mangfold. Kanskje er det bl.a for å uttrykke at man i Norge støtter dette, slik at det er godt synlig for innvandrere fra land der slike personer fengsles eller drepes? FRI hevder å være en feministisk organisasjon. Trump har også gjort noe bra, han har (så langt) startet få kriger. Ville du være komfortabel med at Norske skoler av den grunn flagget med et MAGA-flagg? Eller ville det gi deg (som meg) en ekkel smak i munnen? Anonymkode: 5b16b...4df 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #64 Skrevet 26. april For meg føles Pride egentlig som flagging for venstresiden og ikke LGBTQ rettigheter. Det blir litt som å heise et flagg for politiet på skolen og så la det handle om alt høyresiden vil ha som strengere straffer og individuell frihet. Meningsmålinger viser at selv i Norge så er det mye skepsis blant unge, så jeg tror flagging for Pride på skoler er kontraproduktivt og skaper mer hat mot LGBTQ. Anonymkode: 645e4...99b 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #65 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Simen Bondevik er en profilert politiker. Jeg er det ikke. Som jeg har forklart flere ganger i denne tråden så bruker jeg feiringen av maskulinitet som en analogi for å oppfordre leseren til å tenke igjennom holdningene til flagging til fordel for ideologier på offentlige bygg. Dette er feil. Det er fullt mulig å jobbe for at lover og regler skal anvendes (likt for alle) uavhengig av om man er uenig i reglens intensjon. Hva søker du å oppnå ved å sammenligne din feilaktige analyse av min taktikk med ytre høyre? Anonymkode: 5b16b...4df Den analysen av ytre høyre er ikke feilaktig, mange kommentatorer og journalister har påpekt dette. Ytre høyres angivelige interesse for ytringsfrihet et bare et påskudd for at akkurat hvite menn med makt skal kunne fortsette å grafse/trakassere/diskriminere som før, mens de selv blir ytterst hårsåre og krenka hvis noen tuller med dem. Har du f.eks sett Trump ha noe som ligner på selvironi? Anonymkode: 16395...27d 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #66 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå, men prøver igjen. Altså, vet ikke om noen som er imot Pride og Prideflagget, det mange er i mot er at det skal feires i en hel mnd, hvorfor det? Hvorfor skal da det norske flagget på 17 mai da bare være oppe mellom kl 8 og 21? Er det flagget mindre viktig? Det inkluderer da alle mennesker? Anonymkode: 505e4...0e8 Jeg vet om mange som er imot pride og pride-flagget. Hvert eneste år blir pride-flagg revet ned og brent, skeive blir hetset og utsatt for vold, og for kun få år siden var det et målrettet terrorangret på skeive, i Norge! Men det er lengden på flaggingen som plager deg? Det fremstår som privilegieblindt og smålig. Anonymkode: f93a0...274 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #67 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? Eller er det utenfor det vi tenker på som deres oppgave, eller ekskluderende? Anonymkode: 5b16b...4df Er vi stolte over norske menn da? Anonymkode: d4d6b...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #68 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den analysen av ytre høyre er ikke feilaktig, mange kommentatorer og journalister har påpekt dette. Ytre høyres angivelige interesse for ytringsfrihet et bare et påskudd for at akkurat hvite menn med makt skal kunne fortsette å grafse/trakassere/diskriminere som før, mens de selv blir ytterst hårsåre og krenka hvis noen tuller med dem. Har du f.eks sett Trump ha noe som ligner på selvironi? Anonymkode: 16395...27d Hva søker posteren å oppnå ved å sammenligne sin feilaktige analyse av min deltakelse med ytre høyre? Og hva tenker du at du svarer på over? Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #69 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vi stolte over norske menn da? Anonymkode: d4d6b...f8e Er dere? Anonymkode: 5b16b...4df
Grønnastar Skrevet 26. april #70 Skrevet 26. april Tenk så patetisk det er når man søker å feire «maskulinitet», som blant annet kjennetegnes av motstandsdyktighet og hardførhet, så er man likevel så veik at man er redd for et flagg med regnbuefargene😂😂😂😂 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 4 3
Snok1 Skrevet 26. april #71 Skrevet 26. april selkie skrev (25 minutter siden): Av å delta, barn i barnehagen og skole, lærere som må være med på dette, hoteller som blir presset til å flagge. Arbeidsplasser der de MÅ bruke pride effekter på seg på jobb. Bruker man VIPPS i juni slipper man heller ikke unna. Det er rett og slett overalt, og det er for mye. Alt som det blir for mye av og som blir presset på er ikke greit, uansett om det er pakket inn i glanspapir om gode ønsker, bak det er det noe mørkt. For å gjenta meg selv: Hva består tvangen av? 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #72 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For meg føles Pride egentlig som flagging for venstresiden og ikke LGBTQ rettigheter. Det blir litt som å heise et flagg for politiet på skolen og så la det handle om alt høyresiden vil ha som strengere straffer og individuell frihet. Meningsmålinger viser at selv i Norge så er det mye skepsis blant unge, så jeg tror flagging for Pride på skoler er kontraproduktivt og skaper mer hat mot LGBTQ. Anonymkode: 645e4...99b Det er mye bra med Kristendom. Men det er en religion. At barn som meg på 80-tallet skulle bli indoktrinert i Kristendom var feil av samfunnet og jeg er glad for at vi har korrigert det nå. Lærere er ikke lengre tvunget til å oppdra barn til Kristen tro. Den enkelte må få lov til å tro så mye de bare vil på Gud, Jesus og den hellige ånd. Jeg skal gjøre mitt beste for å beskytte deres rett til det, selv om jeg ikke deler deres tro. Jeg ser på Pride litt på samme måte. Skoler, politi, militær, etc er til for _alle_ borgere. Derfor skal statlige institusjoner være tilbakeholdne med å vise tilhørighet til ideologi. Anonymkode: 5b16b...4df 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #73 Skrevet 26. april Grønnastar skrev (3 minutter siden): Tenk så patetisk det er når man søker å feire «maskulinitet», som blant annet kjennetegnes av motstandsdyktighet og hardførhet, så er man likevel så veik at man er redd for et flagg med regnbuefargene😂😂😂😂 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Jeg spurte om forumet var villige til å feire maskulinitet på samme måte som Pride. Minst to svar har lagt til grunn at det ikke finnes noe å feire med Norske menn. Anonymkode: 5b16b...4df
Grønnastar Skrevet 26. april #74 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Derfor skal statlige institusjoner være tilbakeholdne med å vise tilhørighet til ideologi. Anonymkode: 5b16b...4df Den norske stat er da tuftet på en viss ideologi den også. Den er jo ikke fullstendig nøytral til alt i verden. Og tenk at ideologien du har problemer med, er den som ønsker at alle mennesker skal få kunne være det kjønnet og den legningen de selv ønsker å være. Sorry ass «bro», men da ligger problemet utelukkende hos deg. Du får prøve å bli litt mer «maskulin», så kanskje du takler dette regnbueflagget litt bedre😉 2 1
Grønnastar Skrevet 26. april #75 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spurte om forumet var villige til å feire maskulinitet på samme måte som Pride. Minst to svar har lagt til grunn at det ikke finnes noe å feire med Norske menn. Anonymkode: 5b16b...4df Det er helt åpenbart hva agendaen din er, selv om du later som du ikke har noen. Det er en grunn til at jeg påpeker at retorikken din er lik den som brukes av ytre høyre. Du er nemlig ikke det retoriske unikumet du tror du er… 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. april #76 Skrevet 26. april Snok1 skrev (4 minutter siden): For å gjenta meg selv: Hva består tvangen av? «Grunnskoleopplæringen i Norge er obligatorisk.» https://www.norden.org/no/info-norden/grunnskolen-i-norge Jeg er usikker på hvilke sanksjonsmuligheter det offentlige har hvis man nekter å sende barn på skolen? Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #77 Skrevet 26. april Grønnastar skrev (1 minutt siden): Den norske stat er da tuftet på en viss ideologi den også. Den er jo ikke fullstendig nøytral til alt i verden. Derfor skrev jeg også «tilbakeholden». Å oppfordre til å ikke slå klassekamerater kan sies å være en ideologi, men den er ikke spesielt kontroversiell. Den gjør det også enklere å oppnå målene med skolegangen. Å skrike «USA, USA…» mens man vaiet med maga-caps ville også være en ideologi, men totalt usmakelig. Ser du forskjellen? Sitat Og tenk at ideologien du har problemer med, er den som ønsker at alle mennesker skal få kunne være det kjønnet og den legningen de selv ønsker å være. FRI som jobber for å fjerne sexkjøpsloven? Eller som har opphav i en organisasjon hvis ledelse promoterte pedofili for noen tiår siden? Sitat Sorry ass «bro», men da ligger problemet utelukkende hos deg. Du får prøve å bli litt mer «maskulin», så kanskje du takler dette regnbueflagget litt bedre😉 Aha, så hvis jeg ikke deler ideologien din med deg så angriper du kjønnsuttrykket mitt? Kanskje du ikke er så inkluderende da? Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #78 Skrevet 26. april Grønnastar skrev (4 minutter siden): Det er helt åpenbart hva agendaen din er, selv om du later som du ikke har noen. Jeg foretrekker at du forholder deg til hva jeg faktisk skriver, og spør hvis det er noe du lurer på. Sitat Det er en grunn til at jeg påpeker at retorikken din er lik den som brukes av ytre høyre. Du er nemlig ikke det retoriske unikumet du tror du er… Hvis du mener at det å være uenig med deg gjør meg til ytre høyre så hadde det vært bedre om du kunne bruke klar tale. Anonymkode: 5b16b...4df 1
Snok1 Skrevet 26. april #79 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): «Grunnskoleopplæringen i Norge er obligatorisk.» https://www.norden.org/no/info-norden/grunnskolen-i-norge Jeg er usikker på hvilke sanksjonsmuligheter det offentlige har hvis man nekter å sende barn på skolen? Anonymkode: 5b16b...4df Skolebarn får unntak fra å gå i kirken, og får helt sikkert unntak fra mangfoldsmarkeringer også. Paradokset er at da blir barnet ditt ytterpunktet i mangfoldsmarkeringen. Kontemplér det! Jeg vet fremdeles ikke hvor elementet av tvang ligger.
Grønnastar Skrevet 26. april #80 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Derfor skrev jeg også «tilbakeholden». Å oppfordre til å ikke slå klassekamerater kan sies å være en ideologi, men den er ikke spesielt kontroversiell. Den gjør det også enklere å oppnå målene med skolegangen. Å skrike «USA, USA…» mens man vaiet med maga-caps ville også være en ideologi, men totalt usmakelig. Ser du forskjellen? FRI som jobber for å fjerne sexkjøpsloven? Eller som har opphav i en organisasjon hvis ledelse promoterte pedofili for noen tiår siden? Aha, så hvis jeg ikke deler ideologien din med deg så angriper du kjønnsuttrykket mitt? Kanskje du ikke er så inkluderende da? Anonymkode: 5b16b...4df Nei, jeg har aldri påstått å være inkluderende mot fascister som vil tie andre ihjel 😉 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå