Gå til innhold

Greit om skoler flagger en mnd for å promotere maskulinitet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Du skaper påstander og stråmenn,

Nei, dette er ikke korrekt.

Sitat

og blir krenket av de.

Nei, dette er ikke korrekt.

Sitat

Jeg sa ingenting om at du ikke var god om du ikke støttet min ideologi.

Det du sa var:

»Pride er kun ekskluderende om du aktivt går inn for å mislike/ta avstand fra inkludering og frihet.»

Det er et illiberalt ståsted. Litt som feminister som sier at alle som ikke et feminister hater kvinner og likestilling. Eller kommunister som sier at alle som ikke er kommunister hater arbeidere. Eller Trumpister som hevder at alle som ikke er maga hater Amerikanere.

Hvis man kommer seg litt ut av egen navlelo så innser man at ingen ideologier har enerett på en gruppe eller et ståsted. Selv ideologier som prøver å gjøre noe «godt» kan være til skade.

Sitat

Jeg var veldig tydelig på at dersom du følte deg eksludert for du misliker inkludering og mangfold, så er det helt greit at du føler deg ekskludert.

Hva du synes et greit er ikke så viktig for meg akkurat her.

Sitat

Og dersom du har behov for å vri på det jeg sier for å føle deg bedre, så kjør på. Men jeg kjøper den ikke.

Jeg bruker ord for å legge fram mitt syn og for å kritisere syn jeg er uenig i. Det er en aktivitet du enten kan delta i eller avstå fra.

Anonymkode: 5b16b...4df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De aller fleste skjønner jo at pride ikke er for å feire mangfold, eller minoriteter, det er en politisk markering for å stenge ute folk som ikke deler samme syn på en del saker som organisasjonen FRI. Ref hvor stort press det har vært på enkeltpolitikere for å gå i toget (f.eks. fra KRF). Det handler jo selvsagt om å trøkke ned og henge ut de som ikke har samme syn. At man finner opp slike "grunner" for å feire er jo nettopp en del av kampanjen. Hvis alle hadde vært enig hadde det jo ikke vært noe å "feire". Rart at enkelte ikke skjønner dette.

Anonymkode: accaf...26e

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (2 minutter siden):

Fordi menn har aldri vært og er ikke undertrykt i kraft av sitt kjønn.

Dersom du er mann og føler deg undertrykt, har det ingenting med kjønnet ditt å gjøre. Da er det andre faktorer som spiller inn. Vi lever fortsatt i en manns verden.

Er du enig i at 10x flere menn sitter i fengsel enn kvinner? At langt flere menn tar selvmord enn kvinner? At flere gutter sliter med skolen enn jenter?

Og likevel er du ikke raus nok til å la Norske skoler få flagge for å feire Norsk maskulinitet?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du enig i at 10x flere menn sitter i fengsel enn kvinner? At langt flere menn tar selvmord enn kvinner? At flere gutter sliter med skolen enn jenter?

Og likevel er du ikke raus nok til å la Norske skoler få flagge for å feire Norsk maskulinitet?

Skal vi feire at menn sitter i fengsel, og at de tar selvmord…?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? 

Føler du deg som en minoritet og utsatt for hets og det som verre er?

Anonymkode: 2a7c6...b24

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De aller fleste skjønner jo at pride ikke er for å feire mangfold, eller minoriteter, det er en politisk markering for å stenge ute folk som ikke deler samme syn på en del saker som organisasjonen FRI. Ref hvor stort press det har vært på enkeltpolitikere for å gå i toget (f.eks. fra KRF). Det handler jo selvsagt om å trøkke ned og henge ut de som ikke har samme syn. At man finner opp slike "grunner" for å feire er jo nettopp en del av kampanjen. Hvis alle hadde vært enig hadde det jo ikke vært noe å "feire". Rart at enkelte ikke skjønner dette.

For ordens skyld så er jeg en sterk tilhenger av ytringsfrihet. De som ønsker å gå i Pride tog skal selvsagt få det. Hver dag om de vil. Akkurat som alle andre ståsteder bør få.

Det jeg kritiserer er det at offentlige bygg skal markere ståsted, og som du sier presset for å være med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du enig i at 10x flere menn sitter i fengsel enn kvinner? At langt flere menn tar selvmord enn kvinner? At flere gutter sliter med skolen enn jenter? Kanskje de bør bli mer feminine da?

Prøver du å si at det er maskulinitet som gjør at flere menn sitter i fengsel og er flinkere til å ta livet sitt?

Menn har allerede en egen dag. Hva gjør du denne dagen?

Endret av Meowmere
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (1 minutt siden):

Skal vi feire at menn sitter i fengsel, og at de tar selvmord…?

Spørsmålet var vel om menn som gruppe blir undertrykt i kraft av sitt kjønn. Jeg har besvart det på ærlig vis.

Nå opplever jeg at du vrir om på premisset. Har du anerkjent at det finnes grunner til å snakke opp og feire menn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kritiserer er det at offentlige bygg skal markere ståsted, og som du sier presset for å være med.

Offentlige myndigheter har undertrykt homofile i kraft av sin LEGNING i lang tid. Menn har ikke blitt undertrykt i kraft av sitt KJØNN.

Legning og kjønn er også to helt forskjellige ting.

Det er ikke noe «press» om å være med i noe Pride-relatert.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meowmere skrev (Akkurat nå):

Prøver du å si at det er maskulinitet som gjør at flere menn sitter i fengsel og er flinkere til å ta livet sitt?

Transmennensker tar i større grad eget liv enn heterofile. Hva tenker du at Pride prøver å oppnå for disse?

Sitat

Menn har allerede en egen dag. Hva gjør du denne dagen?

Jeg har gratulert mine med-menn. Spørsmålet er hvorfor ikke alle offentlige bygg rundt meg har en måned med symbolet for menn til topps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (1 minutt siden):

Ærlighet er ikke noe du har bedrevet i denne tråden, så det premisset kan du bare forlate.

Rapportert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs hva som menes med maskulinitet. Hvis det handler om å slå seg på brystet som en ape og å drite i kone og eget avkom fordi man ikke gidder i bidra med sin halvdel i sitt eget hjem, så nei. 

Anonymkode: f600a...a0d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Prideflagget ødelegges av Fri. Hadde det bare handlet om rett til å være den man er og å elske den man vil hadde det vært topp. Men alt det syke Fri står for er jeg imot. 

Anonymkode: 5ab53...615

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemy8 skrev (1 time siden):

Det er vel akkurat det vi gjør. Symbolikken om mangfold, fellesskap og rettigheter for alle uansett kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og seksuell orientering, regnbueflagget er for ALLE også heterofile maskuline menn slik jeg tolker det🏳️‍🌈 

Nettopp! Det finnes ulike flagg for ulike seksuelle orienteringer, men selve regnbueflagget symboliserer mangfold, likeverd og fellesskap. Men det virker som at symbolikken til regnbueflagget går motstanderne til flagget hus forbi, det har de faktisk ikke skjønt eller satt seg inn i. De skal bare være motstander fordi homofile bruker flagget.  

Anonymkode: 0dd82...977

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

«KrFs ministere og stortingsgruppe bør gå i pride-paraden»

https://www.dagbladet.no/kultur/krfs-ministere-og-stortingsgruppe-bor-ga-i-pride-paraden/71172699

Det du fant var en personlig mening fra 2019?

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rapportert

Ytringsfriheten var visst ikke så viktig når du ikke likte ytringen. Sjarmerende trekk for en som vil ha feiring av de som trenger det minst.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skriver du norsk med stor n? 

Ingen tvil om at menn sliter massivt med å tilpasse seg de siste tiårenes samfunnsutvikling, men det løses ikke med et flagg. Det løses heller ikke med å gjøre norske kvinner økonomisk hjelpeløse igjen, slik at menn kan få fortsette med å drite i alle andre enn seg selv.

Den eneste måten å løse dette på, er å dra ned ekstremmaterialismen i samfunnet, slik at det igjen blir godt nok å ha et klassisk manneyrke som håndverker. Menn generelt er ikke skrudd sammen for universitetsgrader slik mange av kvinnene er, menn passer best som rørleggere, snekkere og murere. Håndverkeryrkene må løftes opp og frem, og ekstremmateralismen som fører til at kvinner kun søker menn med høystatusyrker, må bort.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (Akkurat nå):

Det du fant var en personlig mening fra 2019?

Når du hevder at press ikke finnes så er det tilstrekkelig med et bevis på det motsatte for å bevise deg feil. Er påstanden din nå at slikt press har opphørt etter 2019?

Sitat

Ytringsfriheten var visst ikke så viktig når du ikke likte ytringen.

Forumet opererer med et sett regler. Jeg anbefaler å sette seg inn i dem.

Sitat

Sjarmerende trekk for en som vil ha feiring av de som trenger det minst.

Jeg deltar ikke primært for å sjarmere deg, men takk for info.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (14 minutter siden):

Offentlige myndigheter har undertrykt homofile i kraft av sin LEGNING i lang tid. Menn har ikke blitt undertrykt i kraft av sitt KJØNN.

Legning og kjønn er også to helt forskjellige ting.

Det er ikke noe «press» om å være med i noe Pride-relatert.

Det siste der viser at du er heeeeelt på jordet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

det løses ikke med et flagg.

Poenget mitt var altså en kritikk av det at skoler skal flagge tilhørighet til en ideologi, noe jeg prøvde å fremme ved å benytte en analogi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...