Blått Skrevet 26. april #201 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt mer komplisert enn det, siden menn blir dømt strengere for nøyaktig samme lovbrudd, trynefaktor har desverre mye å si Anonymkode: 70463...dea Han sa at det var 10 ganger så mange menn i fengsel enn det var kvinner og grunnen til at det er fordi at det er flere menn som begår kriminelle handlinger
Ekko jenta Skrevet 26. april #202 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? Eller er det utenfor det vi tenker på som deres oppgave, eller ekskluderende? Anonymkode: 5b16b...4df Trodde hele november var mustasj måneden hvor menn promoterer «maskulinitet» sin ved gå med snåle mustasjer 😂 hva er maskulinitet for deg? 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #203 Skrevet 26. april Pippi Lotta skrev (20 minutter siden): Jeg tror uansett forslage dit blir vanskelig å gjenomføre i praksis, da veldig mange folk faktisk jobber med politikk eller nære nok til å falle in under din definisjon i det minste. Alle som jobber i skolen må lære vek pensum som ineholder mye politik, alle som jober i politiske partier er forplikta til å flage partiets politik, alle interese orginasasjoner, alle som jobber i en kommune er ansvarlig for å gjenomføre og forsvare komune politikerne sine politik..... Jeg lover deg det er mange som går på jobb og må "flage" ting de egentlig ikke er enig i, skulle vi forby alle disse jobbene så tror jeg ikke sammfune vårt ville fungert lenger. Lærere er et godt eksempel. Vi kan kreve av dem at de følger læreplanen på jobb, men på fritiden trenger de langt mer ytringsfrihet enn i dag. En lærer er vanligvis offentlig ansatt og jeg og du er med å betale lønna hennes. Det er skammelig at arbeidsgivere og politikere prøver å sette munnkurv på _våre_ ansatte for å kneble den opplyste debatt og/eller se bra ut selv. Eksempel: «Erna Solberg og Thomas Larsen Sola, kommunalsjefen for barnehage og skole i Drammen kommune, legger press på læreres ytringsfrihet gjennom sine uttalelser. Ved å hevde at skoleledelsen skal bestemme om lærere må delta på heising av prideflagg, og at skolen ikke er verdinøytral til flagging, brukes både moralsk press og press fra arbeidsgiver som mulige konsekvenser for lærere som ikke ønsker å delta i pridemarkering. Uttalelsene forstås som at lærere som ikke deltar, bryter med læreplanens verdigrunnlag.» https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/pPAblo/56-ansatte-i-skolen-vi-gir-vaar-fulle-stoette-til-laereren-som-vaager-aa-ytre-sin-mening-om-pride « Det er Venstre-topp i Bjerke bydel, Aleksander Engevik, som reagerer så sterkt på flere av uttalelsene læreren Anders Noreng har kommet med om Osloskolen og Pride-markering, at han nå mener kommunen burde sparke læreren. – Dette handler ikke om politisk uenighet. Flere av tingene Anders Noreng har uttalt, er legitime politiske meninger. Det er måten disse meningene presenteres sammen med fordommer som er problemet, sier Aleksander Engevik til Dagbladet. Han er leder i Bjerke Venstre og sitter i oppvekst- og kulturkomiteen i Oslo-bydelen.» https://politiskukorrekt.org/venstre-topp-vil-at-kommunen-skal-sparke-laerer-etter-negative-pride-uttalelser/ Anonymkode: 5b16b...4df 1
Snok1 Skrevet 26. april #204 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spurte: Hvordan kan du underbygge at Pride-kulturen er mer mangfoldig enn gruppen «Norske menn»? Du svarte: Gruppen norske menn inngår i mangfoldsbegrepet. Jeg forstår ikke spørsmålet. Anonymkode: 5b16b...4df Ja?
AnonymBruker Skrevet 26. april #205 Skrevet 26. april Blått skrev (25 minutter siden): Han sa at det var 10 ganger så mange menn i fengsel enn det var kvinner og grunnen til at det er fordi at det er flere menn som begår kriminelle handlinger Vet du det eller antar du det? Eller kan en komponent være at flere kvinner slipper unna med kriminalitet? Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #206 Skrevet 26. april Snok1 skrev (Akkurat nå): Ja? Mener du at svaret ditt underbygger at Pride-kulturen er mer mangfoldig enn gruppen «Norske menn»? Anonymkode: 5b16b...4df
Snok1 Skrevet 26. april #207 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du at svaret ditt underbygger at Pride-kulturen er mer mangfoldig enn gruppen «Norske menn»? Anonymkode: 5b16b...4df All den tid norske menn inngår i mangfoldet så er svaret nødvendigvis Ja.
AnonymBruker Skrevet 26. april #208 Skrevet 26. april Blått skrev (41 minutter siden): Jeg syns du fremstår som ekstremt giftig og fiendtlig, bare den aggressive tonen din hadde fått meg til å gå min vei om jeg hadde truffet deg ute. Du er ikke en sånn type person som jeg hadde ønsket å omgås. Når man starter en samtale med å omtale en person som «Amerikansk toxic masculinity» som leser i de mørkeste krokene på nettet og så utbroderer med «snowflake» så er det utenfor rammene for hvordan jeg ønsker å omgås folk, så det er helt i orden om sånne som denne brukeren ikke vil bli venner. Anonymkode: 5b16b...4df 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #209 Skrevet 26. april Snok1 skrev (5 minutter siden): All den tid norske menn inngår i mangfoldet så er svaret nødvendigvis Ja. Det fremstår som om du insisterer på å endre premissene for spørsmålet før du så besvarer bekreftende eller nektende. Hva med bare å svare Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #210 Skrevet 26. april Ekko jenta skrev (30 minutter siden): Trodde hele november var mustasj måneden hvor menn promoterer «maskulinitet» sin ved gå med snåle mustasjer 😂 hva er maskulinitet for deg? Maskulinitet kan sikkert være så mangt. Poenget mitt er dog at jeg ikke ønsker at offentlige institusjoner skal bli ideologiske bastioner. For å se hvor galt det kan gå kan man bare ta en titt på USA i 2025. Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #211 Skrevet 26. april Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Angående hvorfor Pride er viktig, så kan du lese mer her: https://amnesty.no/5-grunner-til-vi-trenger-pride Angående Afrika og utviklingshemede, så gjelder jo det samme som med menn og Pride. Finnes det en grun til å flage for de "sakene"? Altså løser vi noen utfordringer med å flage? Blir barna i Afrika mindre sultne om vi flager tror du? Vi skal ikke flagge i en måned for barn i Afrika og utviklingshemmete fordi det løser ingen utfordringer, men vi skal flagge for Pride fordi det løser utfordringer. Er det argumentet ditt? Anonymkode: 645e4...99b 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #212 Skrevet 26. april Jeg forstår ikke alt styret med flagging, parader og annet spetakkel i en hel måned. Aksept er nettopp å anse noe som vanlig, lite oppsiktsvekkende. Så hvorfor parade med BDSM-innslag, dragqueens som leser for barn, flagg osv? Er ikke det bedre å bare anse disse menneskene som alle andre, uten alt oppstyr? I 2025 i Norge kan homofile gifte seg og adoptere barn. Man kan skifte juridisk kjønn, og man får dekket kirurgi for å fjerne delene av kroppen man ikke vil ha. Det foregår ingen systematisk diskriminering av transpersoner og homofile ved ansettelser osv. Så hva er poenget med dette oppstyret og gneldringa om "cis", "terfs" og annet piss? Anonymkode: b9c9e...f85 5
AnonymBruker Skrevet 26. april #213 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vet du det eller antar du det? Eller kan en komponent være at flere kvinner slipper unna med kriminalitet? Anonymkode: 5b16b...4df Hvis vi ser på for eksempel drap, så er oppklaringsprosenten på over 90 prosent. Altså, blir de aller fleste drapspersoner tatt, siktet og dømt. Slik er det i resten av Europa også. De aller, aller fleste drapspersoner er menn. Når det gjelder annen kriminalitet med alvorlig vold, seksualforbrytelser osv, er menn også svært overrepresentert. De fleste som tar livet av folk i trafikken, er menn. Dette er kalde fakta og ikke noe "man tror". Biologisk er statistikken underbygget med mengden testosteron og andre faktorer. Anonymkode: b9c9e...f85 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #214 Skrevet 26. april Lillemy8 skrev (9 timer siden): Det er vel akkurat det vi gjør. Symbolikken om mangfold, fellesskap og rettigheter for alle uansett kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og seksuell orientering, regnbueflagget er for ALLE også heterofile maskuline menn slik jeg tolker det🏳️🌈 🤣 det er bare å gi opp hvis du er en mann som leser denne tråden 😆 Anonymkode: a4f1f...9b1
Blått Skrevet 26. april #215 Skrevet 26. april (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis vi ser på for eksempel drap, så er oppklaringsprosenten på over 90 prosent. Altså, blir de aller fleste drapspersoner tatt, siktet og dømt. Slik er det i resten av Europa også. De aller, aller fleste drapspersoner er menn. Når det gjelder annen kriminalitet med alvorlig vold, seksualforbrytelser osv, er menn også svært overrepresentert. De fleste som tar livet av folk i trafikken, er menn. Dette er kalde fakta og ikke noe "man tror". Biologisk er statistikken underbygget med mengden testosteron og andre faktorer. Anonymkode: b9c9e...f85 Nettopp 🤗 Endret 26. april av Blått
AnonymBruker Skrevet 26. april #216 Skrevet 26. april Grønnastar skrev (8 timer siden): Skal vi feire at menn sitter i fengsel, og at de tar selvmord…? herregud, og mods kommer ikke til å banne deg, fordi det er teller ikke som trolling når du opprinnelig er tilbakestående. Anonymkode: a4f1f...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #217 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis vi ser på for eksempel drap, så er oppklaringsprosenten på over 90 prosent. Altså, blir de aller fleste drapspersoner tatt, siktet og dømt. Slik er det i resten av Europa også. De aller, aller fleste drapspersoner er menn. Når det gjelder annen kriminalitet med alvorlig vold, seksualforbrytelser osv, er menn også svært overrepresentert. De fleste som tar livet av folk i trafikken, er menn. Dette er kalde fakta og ikke noe "man tror". Biologisk er statistikken underbygget med mengden testosteron og andre faktorer. Anonymkode: b9c9e...f85 De aller fleste som sitter i fengsel er ikke dømt for drap. Hvordan vet du at ikke mødre driver mer med incest enn fedre? Hvordan vite at når et par begår kriminalitet så er det mannen som lurer henne til å bli med? Anonymkode: 5b16b...4df
herzeleid Skrevet 26. april #218 Skrevet 26. april Grønnastar skrev (4 timer siden): Dette har da ingenting med undertrykkelse å gjøre. Det har med biologi og taktikk å gjøre. Ærlig talt. Det er jo også menn som starter disse krigene… Det høres litt rart ut å argumentere for at gruppen som ble tvunget til å ofre livet var den eneste som ikke var undertrykket. At den gruppen var mest egnet biologisk er irrelevant. 2
Gregarious Skrevet 26. april #219 Skrevet 26. april Grønnastar skrev (8 timer siden): Fordi menn har aldri vært og er ikke undertrykt i kraft av sitt kjønn. Dersom du er mann og føler deg undertrykt, har det ingenting med kjønnet ditt å gjøre. Da er det andre faktorer som spiller inn. Vi lever fortsatt i en manns verden. Dette er påstander en ser fra personer som har slukt ideologisk søppel, der en systematisk " cherry-picks" fra historien for å rettferdiggjøre sine egne forutinntatte holdninger. Menn har blitt undertrykket utallige ganger i historien med påfølgende enorme lidelser. Hundrevis av millioner av menn har mistet livet etter å blitt tvunget i krig ene og alene pga deres kjønn Utallige likvidasjoner og tortur har systematisk blitt utført mot spesifikt menn Soningsforhold til menn er flere steder grusomme siden de er menn. Under hele den industrielle revolusjonen var den gjennomsnittlige mann tvunget til ekstremt harde og farlige jobber, gjerne opp mot 16-timers arbeidsdager i gruver, tungindustri eller lignende. Dette er bare noe eksempler, historien har vert grusom mot begge kjønn, selv om enkelt åpenbart liker å lage en sin egen versjon. 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #220 Skrevet 26. april herzeleid skrev (4 minutter siden): Det høres litt rart ut å argumentere for at gruppen som ble tvunget til å ofre livet var den eneste som ikke var undertrykket. At den gruppen var mest egnet biologisk er irrelevant. Opp igjennom historien så har vel de fleste blitt undertrykket. Mann, kvinne, lys, mørk, gammel og ung. Hvorfor dette er så viktig for å forstå dagens samfunn er litt vanskelig å forstå. Hvis identiteten som du tilhører ble undertrykket for 100 år siden så betyr vel ikke det noe fra eller til for hvor mange offer-poeng du skal ha i dag? Anonymkode: 5b16b...4df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå