Gå til innhold

Greit om skoler flagger en mnd for å promotere maskulinitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (46 minutter siden):

Du vil forby noe som ikke har vært aktuekt siden andre verdenskrig, og noe som ikke fines. Er det virkelig nødvendig å finne på ting som kansje skjer bare for å forby dem?

Om vi ser vek i fra det faktum at det du liksom vil forby ikke eksisterer i Norge, tror du virkelig en lov som forbyr flag vill hjulpet om situasjonen du dikter opp eksisterte? En ny Hitler invaderer Norge men oppdager at det finnes en lov som forbyr flag så da blir det heldigvis ingen nazi flag på skoler tror du? Om du tror lover blir resoektert i slike situasjoner, hvorfor ikke bare lage en lov som forbyr å invadere Norge? 

Eller det dukker opp en lignende MAGA bevegelse i Norge. Da vil de vel oppføre seg lingnende MAGA i USA, arestere uskyldige, forsøke seg på statskup, gå til angrep på advokater og domstolene. Tror du virkelig at en Norsk Trump ville prøve seg på statskup men respektere en lov om flag? 

Og la oss si at denne nye Hitler/MAGA bevegelsen har tatt over Norge. Da er det vel elevenes tekstbøker og ikke flag som blir det viktigste? MAGA har gått agresivt etter barne bøker, ikke flag....

Oki, du ønsker å forby pride flag på ofentlige byg med andre ord.... Var det mer forståelig? Poemget mitt er at det bare er et flag av de som brukes på skoler og ofentlige bygninger i dag, du egentlig ønsker å forby.

Når loven ble vedtatt i 1933 så var hensikten:

»Flagging på eller fra kommunens offentlige bygninger, eiendommer og kommunale institusjoner er regulert i lov 29. juni 1933 nr. 2 om flagging på kommunenes offentlige bygninger. Loven trådte i kraft i 1933. Formålet var å forhindre at kommunale bygninger ble brukt til politiske markeringer, og at offentlig flagging i større grad skulle være samlende for kommunens innbyggere.»

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-105-l-20202021/id2838013/?ch=4

Dette synes å ha vært gjeldende fram til 2021 (for 4 år siden) når loven ble endret. Alle disse årene har man altså tatt feil, og ødelagt lærerenes mulighet til å undervise elevene før man i 2021 endelig tok til vettet?

Anonymkode: 5b16b...4df

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (53 minutter siden):

I det enne inleget ønsker du ikke at lærere skal måte "knele for pride flaget", nå ønsker du ikke at vi skal få ha "individuel ytringsfrihet".....

Det finnes et pensum eller mål over hva som skal gjenomgås med elevene. Både ferdigheter de skal lærr og verdier de skal bli kjent med. Lærere har individuel frihet til å undervise dette slik de selv ønsker og tror vil være best for elevene. Det betyr ikke tottal ytringsfrihet, for det må steme overens med pensum. 

En lærer må gjerne mene at Pride er en "ideologi" som læreren ikke nødvendigvis liker. På sin egen fritid. Når han eller hun er på jobb og representerer fellelskapet så har de en annen rolle! 

Jeg forstår at du er tilhenger av Pride, ikke ser noen ulemper med Pride og mener at det er greit at lærere og elever skal vise at de er lojale til Pride.

Jeg skulle ønske at du viste mer vilje til å utforske egne tanker rundt det at skolen hadde krav til lojalitet til en ideologi som du overhodet ikke liker. Hva du ikke liker vet ikke jeg, men jeg kan spekulere i at en slags «jugend-kultur» neppe ville være noe du verdsatte for evt egne barn. 

Hvordan ville du oppleve det hvis staten krevde at du sendte barna dine på skolen, og skolen viste lojalitet til symboler langt, langt ut på høyresiden? Helt greit eller ville du oppfatte det som et overtramp?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (9 timer siden):

Tina Bru gjorde en beundringsverdig god jobb i politisk kvarter idag mot KrF-lederen.

https://radio.nrk.no/serie/politisk-kvarter/NREP01008325?utm_source=nrkradio&utm_medium=delelenke-ios&utm_content=prf:NREP01008325

Om det er beundringsverdig handler vel bare om hvilke briller man ser dette med? De som hyler mest om "mangfold" har vel gjerne lagt både KrF og FrP for hat.

Det er vel gjerne den ironien mange påpeker, og som mangfoldsentusiastene ikke skjønner.

(Jada, jeg hørte gjennom innslaget, syns det var litt ufint å avbryte han KrFern så mye).

Anonymkode: accaf...26e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du har fremdeles ikke forstått det spøtt.

Retten til å elske den man vil (Pride) er menneskerettigheter, ikke ideologi.

Skolen SKAL fremme menneskerettigheter og mangfold (som seksuelle minoriteter). For hundrede gang: Det står i opplæringsloven, og skolene er forpliktet til å følge den. Skolen er ikke og skal ikke være "nøytral". 

At du gjentatte ganger sprer usannheter gjør det ikke mer sant. 

Anonymkode: f93a0...274

Og DER tapte vel du debatten...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De som hyler mest om "mangfold" har vel gjerne lagt både KrF og FrP for hat.

Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du gjør den samme feilen som Krf-politikere gjør nå: du tillegger Pride-flagget en haug av innhold det ikke har.

Pride er ikke ideologi. Pride-flagget symboliserer EN ting: alle mennesker har rett til å elske den de vil. Det er ikke ideolog, men grunnleggende menneskerettigheter.

Alt annet er bare fantasifulle tolkninger. 

Skolen skal representere verdigrunnlaget i skolen. Skolens verdigrunnlag er at alle har rett til å elske den de vil, uten å bli diskriminert. Det gjør det selvsagt at Pride-flagget skal heises på skolene. 

Pride er en bevegelse, og det er en ideologi. Det burde de fleste vite nå.

At du bombastisk avfeier ALLE andre meninger fordi du mener du har rett viser bare hvor ensporet du er.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De som hyler mest om "mangfold" har vel gjerne lagt både KrF og FrP for hat.

Hvorfor det?

Det vet jeg ikke, men det er åpenbart slik.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vet jeg ikke, men det er åpenbart slik.

Det er ikke åpenbart hvis du bare antar uten å vite hvorfor. 🙄

AnonymBruker
Skrevet
mannor skrev (3 timer siden):

1. at du og andre intolerante synes Pride er ekskluderende, gjør det ikke ekskluderende 

Pride er en politisk ideologi, og bruker sin posisjon til å ekskludere og kansellere.

"

Canadas ambassade avlyser pride-hagefest etter protester

Den årlige ambassadefesten til Canadas ambassade er avlyst etter press fra de skeive organisasjonene. Organisasjonene protesterte på Israels deltagelse. – Det er på grunn av Israel at hagefesten nå er avlyst, sier Salam til Blikk.

"

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Han rapporterer om en observasjon. Når du spør om «hvorfor» så tenker jeg at han oppfatter det som et spørsmål om folks beveggrunner.

Vi vet generelt lite om hvorfor folk gjør det de gjør. De hindrer ikke at det kan være mulig å observere _hva_ de gjør?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og DER tapte vel du debatten...

Jeg registrerer at du ignorerer alt det andre jeg skrev, men kun lot deg krenke av en litt krass formulering. 

Det eneste skeive ønsker seg er å bli akseptert av samfunnet. Å heise et regnbueflagg på en skole signaliserer til alle de redde og usikre skeive barna at: "Her er du trygg." Det er så enkelt, koster ingenting, krever nada, null og niks. Likevel blir haugevis av voksne år etter år krenka og livredde av å se dette flagget. 

Jeg får vondt av alle skeive barn i norsk skole som hvert år blir usikre på hvorfor så mange voksne ikke vil være med å markere retten deres til å elske den man vil, uansett kjønn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får vondt av alle skeive barn i norsk skole som hvert år blir usikre på hvorfor så mange voksne ikke vil være med å markere retten deres til å elske den man vil, uansett kjønn. 

Kanskje noen får vondt av skeive barn og voksne som blir dyttet foran en politisk bevegelse som ser dem som et middel til å få gjennomført radikalt tankegods?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke noe jeg antar, det er jo slik. Hvorfor i alle dager er de så opptatt av et mikroparti har tatt standpunkt til diverse saker? De går jo av skaftet rundt noe som ikke har noen praktisk betydning.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen får vondt av skeive barn og voksne som blir dyttet foran en politisk bevegelse som ser dem som et middel til å få gjennomført radikalt tankegods?

Pride er ikke en politisk bevegelse.

Radikalt tankegods: grunnleggende menneskerettigheter og retten til å elske den man vil, uansett kjønn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg registrerer at du ignorerer alt det andre jeg skrev, men kun lot deg krenke av en litt krass formulering. 

Det eneste skeive ønsker seg er å bli akseptert av samfunnet. Å heise et regnbueflagg på en skole signaliserer til alle de redde og usikre skeive barna at: "Her er du trygg." Det er så enkelt, koster ingenting, krever nada, null og niks. Likevel blir haugevis av voksne år etter år krenka og livredde av å se dette flagget. 

Hvorfor skriver du slike ting? Har jeg blitt "krenket"? Du kan jo ikke debattere, du bare går etter person og bruker banale hersketeknikker, og da er det liten vits i å lese resten av innlegget, da jeg antar det går i samme barnslige tralten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Om det er beundringsverdig handler vel bare om hvilke briller man ser dette med? De som hyler mest om "mangfold" har vel gjerne lagt både KrF og FrP for hat.

Det er vel gjerne den ironien mange påpeker, og som mangfoldsentusiastene ikke skjønner.

(Jada, jeg hørte gjennom innslaget, syns det var litt ufint å avbryte han KrFern så mye).

Du vil at dere intolerante skal bli tolerert? Absurd. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mannor skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er dere tolerante så opptatt av å dele verden inn i "vi" og "dere"?

Oh, the irony again...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg forstår at du er tilhenger av Pride, ikke ser noen ulemper med Pride og mener at det er greit at lærere og elever skal vise at de er lojale til Pride.

Jeg skulle ønske at du viste mer vilje til å utforske egne tanker rundt det at skolen hadde krav til lojalitet til en ideologi som du overhodet ikke liker. Hva du ikke liker vet ikke jeg, men jeg kan spekulere i at en slags «jugend-kultur» neppe ville være noe du verdsatte for evt egne barn. 

Hvordan ville du oppleve det hvis staten krevde at du sendte barna dine på skolen, og skolen viste lojalitet til symboler langt, langt ut på høyresiden? Helt greit eller ville du oppfatte det som et overtramp?

Hva slags sammenligning er dette? Pride handler om at alle mennesker er like mye verdt. Høyreekstreme ideologier setter enkelte grupper foran andre, og har av den grunn selvsagt ingen plass i samfunnet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er dere tolerante så opptatt av å dele verden inn i "vi" og "dere"?

Oh, the irony again...

Det er fordi vi ser absurditeten i folk som ber om toleranse for intolerante synspunkter. Hadde du inkludert de skeive i «vi-et» hadde vi sluppet å markere Pride 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mannor skrev (29 minutter siden):

Dere illiberale vil tvinge de liberale til lydighet? Absurd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...