Grüner Skrevet 26. april #161 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? Eller er det utenfor det vi tenker på som deres oppgave, eller ekskluderende? Anonymkode: 5b16b...4df ?
AnonymBruker Skrevet 26. april #162 Skrevet 26. april Snok1 skrev (1 minutt siden): Du kan gjøre akkurat som du vil innenfor loven for min del. Jeg forstår mangfold og heier aktivt på hele spekteret i mangfoldet. Også dem jeg er uenige med. Forstår du at det oppfattes ufint hvis du hevder at jeg tilhører en gruppe som jeg ikke selv identifiserer meg med? Hvis jeg hevder at du er kommunist eller nazist, er du enig i at det vil gjøre videre diskusjon vanskeligere (gitt at du selv ikke mener å tilhøre disse, da) Anonymkode: 5b16b...4df 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #163 Skrevet 26. april Grüner skrev (Akkurat nå): ? Kan du kommentere litt mer utfyllende hva ditt bidrag til diskusjonen er? Anonymkode: 5b16b...4df
Pippi Lotta Skrevet 26. april #164 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hjelper det på mangfoldet å henge opp et flagg? Blir man mer verdsatt av å heise et flagg? Har det hjulpet siden det kom? Anonymkode: 505e4...0e8 Ja!
Pippi Lotta Skrevet 26. april #165 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår du at det oppfattes ufint hvis du hevder at jeg tilhører en gruppe som jeg ikke selv identifiserer meg med? Hvis jeg hevder at du er kommunist eller nazist, er du enig i at det vil gjøre videre diskusjon vanskeligere (gitt at du selv ikke mener å tilhøre disse, da) Anonymkode: 5b16b...4df Har du prøvd å slå opp ordet mangfold i ordboka? Vet du hva orde befolkning betyr? Gir det mening om jeg sier det er "ufint" av folk og definere meg som en del av befolkningen i landet jeg bor i? Noen ord som mangfold og befolkning er allerede definert, vi kan ikke endre betydningen bare fordi et meneske misliker den. Da mister språket al mening til slutt. 1
Pippi Lotta Skrevet 26. april #166 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor tar du det fra? Anonymkode: 5b16b...4df At jeg har lov å jobbe for noe, selv om du ikke vil? Jeg vet ikke helt hva du forventer som kilde her, men kansje du kan lese om det i Norske lover eller no?
Snok1 Skrevet 26. april #167 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forstår du at det oppfattes ufint hvis du hevder at jeg tilhører en gruppe som jeg ikke selv identifiserer meg med? Jeg har ikke hevdet noe som helst ut over at jeg er for mangfold og at jeg anser deg for å være en dal av dette mangfoldet. Utledet av dette forholdet er jeg implisitt for deg. 1
Pippi Lotta Skrevet 26. april #168 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er et problem fordi jeg kan føle empati ut over min situasjon her og nå. Totalitære tendenser kommer snikende med små konsesjoner. Anonymkode: 5b16b...4df Så du vil motvirke "totalitære" tendenser, med å forby bedrifter å utryke politiske meninger eller verdier? Det høres ut som et stort steg i totalitær retning for meg! Det er ingen som tvinges til noe i dag, men du synes vi skal tvinge bedrifter og arbeidsgivere til å ikke utryke ting du ikke liker? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #169 Skrevet 26. april Så lenge det er en sunn maskulinitet som promoteres synes jeg det kunne vært flott! At en bra mann både kan være sterk og snakke om ting som er vanskelig. At en bra mann er en som er en god omsorgsperson, en god kamerat og en snill kjæreste. Anonymkode: eb07c...d5e
AnonymBruker Skrevet 26. april #170 Skrevet 26. april Pippi Lotta skrev (6 minutter siden): Nettopp de tvinges ikke! Skal vi ha en diskusjon rundt terminologien for tvang? Hvor alvorlige konsekvenser må noen true med før det utgjør tvang i dine øyne? Sitat Det er ikke tvang å "føle seg presset"! Det er en følelse du har, ikke noe folk nødvendigvis gjør mot deg. Og ALLE føler på dette av og til, vi kan få kolegaer med andre politiske meninger eller ordre på jobb som strider mot vår overbevisning. Det kan være kolegaer som synes det er morsomt å "spøke" med rasisme, mansjovensime, miljø saken eller hundre andre ting som det kan føles ubehagelig og motsi. Det betyr ikke at vi tvinges til noe!!! Det betyr at vi er voksne mennesker som har fri vilje til å velge våre kamper. Det er ikke realistisk å gå gjenom livey uten å noen gang være politisk uenig med noen. De ansatte her er voksne mennesker som må få lov til å velge selv hvilke "kamper" de vil ta, akurat som alle andre. Men jeg tviler veldig sterkt på at de hadde mistet jobben om de bestemte seg for på ikke bruke et spesielt nøkelknipe.... Så det høres ikke ut som noe tvang for meg, at voksne folk valgte å ta noe på seg. Uanset hva tenker du er alternativet her? Skal vi forby firmaer å dele ut nøkelkniper? Er det en uting med uniformer også? Skal vi opprete et menisteri for alt arbeidsrelatert som kan få en ansat til å "føle seg preset"? Så kan noen byråkrater gå igjenom alt som skal leveres ut til de ansate, og blokere alt som noen kan være uenige i....? Når du er voksen nok til å være på jobb, bør du være voksen nok til å håntere slike situasjoner selv synes jeg. Vogels var en revisor som fikk sparken fordi hun privat hadde feil meninger om transpersoner. Tror du at det påvirker hvordan andre revisorer deltar i offentlig debatt om transsaken? På samme måte så kan Amerikanske selskaper nå fritt velge om de ønsker å kysse ringen til Trump… eller leve med konsekvensene. Hvis du ønsker et samfunn hvor folk tvinges til å tenke rett, snakke rett og gå i takt så bør du tenke igjennom hvordan ytre høyre vil kopiere dine argumenter. Anonymkode: 5b16b...4df 3
MorTil2 Skrevet 26. april #171 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? Eller er det utenfor det vi tenker på som deres oppgave, eller ekskluderende? Anonymkode: 5b16b...4df Jeg tenker at du har et poeng. Vi feirer en måned med Pride, på kvinnedagens marsjeres det, likeså på arbeidernes dag. Og barnas dag er vel i mange tilfeller 365 dager i året, fordi om noen mener at 17. mai er "barnas dag". Så da er det en gruppe som faller utenfor, og som ingen setter fokus på, hverken med tog eller flagg, nemlig helt ordinære menn. Selv synes jeg det blir litt mye med både Pride, kvinnedagen og arbeidernes dag. Mange av parolene og talene bærer fort preg av det krenkesamfunnet vi lever i nå. Hoveddelen av samfunnet respekterer både ikke-heterofile, kvinner og arbeidstakere. Kom til å tenke på det, hva med en "arbeidsgivernes dag"? Kan ikke være lett å være det alltid, med alle disse skrevne og uskrevne reglene man skal forholde seg til. 1
Pippi Lotta Skrevet 26. april #172 Skrevet 26. april (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bestemmer selv om jeg ønsker å føle meg representert av Pride eller feminisme eller maga. Anonymkode: 5b16b...4df Ja, når jeg skrev ingen prøver å tvangsinleme noen. Så betyde det at ingen prøvde å tvangsinleme deg heller, altså du bestemer helt selv hva du føler og tror på. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det faller vanskelig for de mindre liberale blant oss. Anonymkode: 5b16b...4df Det vet jeg ikke om jeg greier helt å tro på, kan du vise til noen eksempler? Endret 26. april av Pippi Lotta
AnonymBruker Skrevet 26. april #173 Skrevet 26. april Pippi Lotta skrev (13 minutter siden): Gir det mening om jeg sier det er "ufint" av folk og definere meg som en del av befolkningen i landet jeg bor i? Å stemple et menneske som «pride» eller «feminist» mot sin vilje er ufint. Det er fullt lovlig å være homo eller trans og ikke ønske å være assosiert med Pride. Det er mulig å være opptatt av likestilling men ikke ønske å være assosiert med feminisme. Det er mulig å være arbeider men ikke føle seg representert av LO eller SV. Anonymkode: 5b16b...4df 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #174 Skrevet 26. april Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Ja, når jeg skrev ingen prøver å tvangsinleme noen. Så betyde det at ingen prøvde å tvangsinleme deg heller, altså du bestemer helt selv hva du føler og tror på. Dette er starten på posterekken som du svarer på: Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #175 Skrevet 26. april Pippi Lotta skrev (10 minutter siden): Så du vil motvirke "totalitære" tendenser, med å forby bedrifter å utryke politiske meninger eller verdier? Det høres ut som et stort steg i totalitær retning for meg! Det er ingen som tvinges til noe i dag, men du synes vi skal tvinge bedrifter og arbeidsgivere til å ikke utryke ting du ikke liker? Jeg synes at det er uklokt av bedriftseiere å flagge en politisk-ideologisk mening som skal gjelde hele bedriften. Jeg ønsker at det skal være ulovlig for en bedrift å pålegge de ansatte å flagge en politisk ideologisk mening. Jeg ønsker at det skal være ulovlig for en bedrift å sparke en ansatt eller komme med andre sanksjoner for å ha et politisk-ideologisk ståsted. Anonymkode: 5b16b...4df 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #176 Skrevet 26. april Snok1 skrev (17 minutter siden): Jeg har ikke hevdet noe som helst ut over at jeg er for mangfold og at jeg anser deg for å være en dal av dette mangfoldet. Utledet av dette forholdet er jeg implisitt for deg. Jeg spurte: Hvordan kan du underbygge at Pride-kulturen er mer mangfoldig enn gruppen «Norske menn»? Du svarte: Gruppen norske menn inngår i mangfoldsbegrepet. Jeg forstår ikke spørsmålet. Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #177 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hjelper det på mangfoldet å henge opp et flagg? Blir man mer verdsatt av å heise et flagg? Har det hjulpet siden det kom? Anonymkode: 505e4...0e8 Ja, det har det faktisk. Da jeg var barn på 70-tallet ble homofile og lesbiske ledd av og baksnakka, nå er det ingen big deal i de fleste oppegående miljøer i vesten om folk er sammen med en likekjønnet eller ulikekjønnet person. Det er et stort framskritt. Anonymkode: 16395...27d
K.B. Skrevet 26. april #178 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? Eller er det utenfor det vi tenker på som deres oppgave, eller ekskluderende? Anonymkode: 5b16b...4df Jeg ser mye av disse absurde påstandene på diverse sosiale medier nå. det er åpenbart at Amerikansk toxic masculinity har fått fotfeste her i Norge også. Grunnen til at vi flagger med pride flagget, Samenes flagg, Kvenene osv. er at dette er marginaliserte grupper som har blitt behandlet råttent av samfunnet. Husk at det var forbudt å være homofil i Norge, så sent som i 1972 (§213) så å skape bevissthet om små grupper er ikke det samme som at menn, du vet de som har styrt samfunnet så langt tilbake vi har historiske tekster.. Er ikke en god sammenligning. Menn utgjør 50% av befolkningen og nyter den dag i dag goder som ikke kvinner gjør. Se på statistikk om lønn, lederstillinger osv. så vil du se at menn fortsatt har det som plommen i egget. At kvinner de siste årtiene har sagt at dette ønsker de til livs og parolen "lik lønn for likt arbeid" er helt forståelig. Du må slutte å lese i de mørkeste krokene på nettet og forstå at du som mann ikke er en marginalisert gruppe... 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #179 Skrevet 26. april 20 minutter siden, Pippi Lotta said: Så du vil motvirke "totalitære" tendenser, med å forby bedrifter å utryke politiske meninger eller verdier? Det høres ut som et stort steg i totalitær retning for meg! Det er ingen som tvinges til noe i dag, men du synes vi skal tvinge bedrifter og arbeidsgivere til å ikke utryke ting du ikke liker? Tror heller at de aller fleste bedrifter hadde følt en lettelse om at denne tullete trenden ga seg. Er ikke snakk om å forby noe som helst, men at man slutter å promotere kommersielt Anonymkode: 58d9a...675 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #180 Skrevet 26. april K.B. skrev (3 minutter siden): Jeg ser mye av disse absurde påstandene på diverse sosiale medier nå. det er åpenbart at Amerikansk toxic masculinity har fått fotfeste her i Norge også. Du må slutte å lese i de mørkeste krokene på nettet og forstå at du som mann ikke er en marginalisert gruppe... Jeg leser ikke giftig retorikk som det over. Prøv på nytt med en annen tone så får vi se. Anonymkode: 5b16b...4df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå