AnonymBruker Skrevet 26. april #101 Skrevet 26. april Grønnastar skrev (Akkurat nå): Du tenker det er helt tilfeldig at alle argumentene dine og retorikken din stemmer overens med ytre høyre sin? At det er så synd på mannen, så han må hedres og feires? Og at alle andres «nye» rettigheter går på bekostningen av rettighetene og posisjonen til mannen i samfunnet, så de må bort igjen? Vi ser rett gjennom deg, selv om du som alle på ytre høyre tror du er et retorikkens geni. Hitler var veldig opptatt av miljøvern og å bevare natur. MDG er veldig opptatt av miljøvern og å bevare natur. Altså kan vi på Holbergsk måte slutte at MDG er nazister? Eller er det svakheter ved hersketeknikken din? Anonymkode: 5b16b...4df 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #102 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja, helt ærlig synes jeg menn generelt er roten til fryktelig mye ondskap i verden. Men jeg kjenner mange utrolig flotte menn også. Men å være stolt av "Norske menn", det er jeg ikke. Anonymkode: d4d6b...f8e Det er leit å høre. Hva tror du Norske menn tenker om Norske kvinner? Anonymkode: 5b16b...4df
Bålkaffe Skrevet 26. april #103 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis menn får dårligere utfall enn kvinner så er forklaringen «dårlige menn». Hvis kvinner får dårligere utfall enn menn så er forklaringen «patriarki». Hvis menn skal ta samme offerrolle som mange feminister så er jeg sikker på at vi kan komme på noen velklingende forklaringsmodeller? Anonymkode: 5b16b...4df Du veit vel hvorfor det er en forskjell der, sant?
AnonymBruker Skrevet 26. april #104 Skrevet 26. april Bålkaffe skrev (Akkurat nå): Du veit vel hvorfor det er en forskjell der, sant? Jeg tror at grunnen er at kvinner lettere inntar en offer-rolle, mens menn (enten det nå er biologisk eller kulturelt) forventes å «eie eget utfall» i langt større grad. Anonymkode: 5b16b...4df
Grønnastar Skrevet 26. april #105 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hitler var veldig opptatt av miljøvern og å bevare natur. MDG er veldig opptatt av miljøvern og å bevare natur. Altså kan vi på Holbergsk måte slutte at MDG er nazister? Eller er det svakheter ved hersketeknikken din? Anonymkode: 5b16b...4df Jeg tror ikke du skal snakke så høyt om hersketeknikker, når hele premisset for denne tråden er nettopp en hersketeknikk. Det er forresten veldig lite «maskulint» å være en tastaturkriger. Gå og hogg noe ved eller fiks en bil, du. 3
Bålkaffe Skrevet 26. april #106 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror at grunnen er at kvinner lettere inntar en offer-rolle, mens menn (enten det nå er biologisk eller kulturelt) forventes å «eie eget utfall» i langt større grad. Anonymkode: 5b16b...4df Kan du ta en titt tilbake på historien om kvinners rettigheter og fortelle meg hvem som holdt kvinnene nede? 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #107 Skrevet 26. april Bålkaffe skrev (1 minutt siden): Kan du ta en titt tilbake på historien om kvinners rettigheter og fortelle meg hvem som holdt kvinnene nede? Jeg ser ingen relevans. Nordmenn plyndret og voldtok Engelskmenn for 1000 år siden. Tyskere hærtok Norge for 85 år siden. Nå er de våre nære allierte. Å tenke at en Tysker skulle holdes nede i dag for noe bestefaren gjorde under krigen hørest søkt ut. Anonymkode: 5b16b...4df 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #108 Skrevet 26. april Grønnastar skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke du skal snakke så høyt om hersketeknikker, når hele premisset for denne tråden er nettopp en hersketeknikk. Det er feil. Denne tråden handler om det prinsippielle ved at offentlige organisasjoner promoterer kontroversielle ideologier. Hvis du ikke ser forskjell på det og hersketeknikk så blir det veldig vanskelig å diskutere. Sitat Det er forresten veldig lite «maskulint» å være en tastaturkriger. Gå og hogg noe ved eller fiks en bil, du. Så du tenker at kvinner skal kommunisere og diskutere mens menn skal være steder hvor ingen kan høre dem? Og hvis vi ikke tilfredsstiller dine krav så er vi lite maskulin? Dette høres mer ut som en konservativ ideologi enn Pride for meg. Anonymkode: 5b16b...4df
Bålkaffe Skrevet 26. april #109 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser ingen relevans. Nordmenn plyndret og voldtok Engelskmenn for 1000 år siden. Tyskere hærtok Norge for 85 år siden. Nå er de våre nære allierte. Å tenke at en Tysker skulle holdes nede i dag for noe bestefaren gjorde under krigen hørest søkt ut. Anonymkode: 5b16b...4df Du ser ingen relevanse for hvorfor det er en forskjell på hvorfor det kalles et patriarki når kvinner møter på problemer i samfunnet og hvordan menn møtes når de møter på problemer i samfunnet? Da virker du ikke så ekstremt bekymra for samfunnsstrukturer som du gir uttrykk for.
AnonymBruker Skrevet 26. april #110 Skrevet 26. april Bålkaffe skrev (Akkurat nå): Du ser ingen relevanse for hvorfor det er en forskjell på hvorfor det kalles et patriarki når kvinner møter på problemer i samfunnet og hvordan menn møtes når de møter på problemer i samfunnet? Da virker du ikke så ekstremt bekymra for samfunnsstrukturer som du gir uttrykk for. Jeg ser ikke hvorfor kvinner skal få særbehandling over menn for noe som skjedde i historien nei. Hvis en arbeidsgiver nekter å ansette deg fordi du er en kvinne i dag så er det et problem som påvirker deg. Hvis bestemoren din fikk sparken når hun ble gravid i 1950 så er det et problem som ikke påvirker deg. Hvis menn i dag blir satt i fengsel 10x oftere enn kvinner så er det en problemstilling som påvirker dagens mennesker. Kanskje er svaret «fordi noen menn er idioter». Men det er en slående lite nysgjerrig innstilling til det problemet. Og det ligner litt på holdningen til fattige om at de «bare må jobbe hardere». Jeg hører veldig få interessere seg for andre grunner til denne skeivfordelingen. Anonymkode: 5b16b...4df
Bålkaffe Skrevet 26. april #111 Skrevet 26. april (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser ikke hvorfor kvinner skal få særbehandling over menn for noe som skjedde i historien nei. Hvis en arbeidsgiver nekter å ansette deg fordi du er en kvinne i dag så er det et problem som påvirker deg. Hvis bestemoren din fikk sparken når hun ble gravid i 1950 så er det et problem som ikke påvirker deg. Hvis menn i dag blir satt i fengsel 10x oftere enn kvinner så er det en problemstilling som påvirker dagens mennesker. Kanskje er svaret «fordi noen menn er idioter». Men det er en slående lite nysgjerrig innstilling til det problemet. Og det ligner litt på holdningen til fattige om at de «bare må jobbe hardere». Jeg hører veldig få interessere seg for andre grunner til denne skeivfordelingen. Anonymkode: 5b16b...4df Aha, så du har misforstått totalt, altså. Du tror at henvisninga til et patriarkat er snakk om særbehandling for kvinner over menn? Endret 26. april av Bålkaffe 3
Gjest selkie Skrevet 26. april #112 Skrevet 26. april 52 minutter siden, Snok1 said: For å gjenta meg selv: Hva består tvangen av? Du får lese det jeg skrev en gang til om du ikke skjønte det. Vi tvinges til å ta del i det, ung som gammel, ingen slipper unna å delta på en eller annen form. Jeg mener 1 måned er en stor overdrivelse, og jeg håper folk snart tør å stå i mot presset. Hele sommeren okkuperes av flagg, det er propaganda og tvang uansett hvilken sak det flagges for. Jeg har aldri vært i mot homofili, bryr meg virkelig ikke. Kjærlighet er kjærlighet. Men blir mer og mer lei av pride for hvert år som går og jeg vet at jeg ikke er alene om det. Men folk tørr jo ikke stå i mot for da følger man ikke de sosiale reglene som står veldig sterkt i Norge.
Grønnastar Skrevet 26. april #113 Skrevet 26. april (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er feil. Denne tråden handler om det prinsippielle ved at offentlige organisasjoner promoterer kontroversielle ideologier. Hvis du ikke ser forskjell på det og hersketeknikk så blir det veldig vanskelig å diskutere. Så du tenker at kvinner skal kommunisere og diskutere mens menn skal være steder hvor ingen kan høre dem? Og hvis vi ikke tilfredsstiller dine krav så er vi lite maskulin? Dette høres mer ut som en konservativ ideologi enn Pride for meg. Anonymkode: 5b16b...4df Kom tilbake når du har noen ekte argumenter og en ekte ideologi. Denne blandingen av «JAQing off» og «whataboutism» er bare tåpelig. Endret 26. april av Grønnastar
AnonymBruker Skrevet 26. april #114 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? Eller er det utenfor det vi tenker på som deres oppgave, eller ekskluderende? Anonymkode: 5b16b...4df Dere er blitt mer damer enn menn. Er ikke noe å flagge for Anonymkode: 921e3...a8c
AnonymBruker Skrevet 26. april #115 Skrevet 26. april selkie skrev (Akkurat nå): Du får lese det jeg skrev en gang til om du ikke skjønte det. Vi tvinges til å ta del i det, ung som gammel, ingen slipper unna å delta på en eller annen form. Jeg mener 1 måned er en stor overdrivelse, og jeg håper folk snart tør å stå i mot presset. Hele sommeren okkuperes av flagg, det er propaganda og tvang uansett hvilken sak det flagges for. Jeg har aldri vært i mot homofili, bryr meg virkelig ikke. Kjærlighet er kjærlighet. Men blir mer og mer lei av pride for hvert år som går og jeg vet at jeg ikke er alene om det. Men folk tørr jo ikke stå i mot for da følger man ikke de sosiale reglene som står veldig sterkt i Norge. I mine øyne er det en vesentlig forskjell mellom hva du velger å delta på selv, og hva offentlige kontorer viser støtte til. Jeg er tilhenger av religionsfrihet. Tro på den guden du vil. Men det er en grunn til at politifolk ikke skal gå med religiøse symboler: de skal være representanter for staten og fellesskapet på en måte som gjelder alle - også oss som ikke har en religion. Derfor er jeg så glad for at vi er kvitt den Kristne formålsparagrafen i skolen, og jeg frykter at vi er på vei inn i en Pride-paragraf. Anonymkode: 5b16b...4df 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #116 Skrevet 26. april Grønnastar skrev (3 minutter siden): Kom tilbake når du har noen ekte argumenter og en ekte ideologi. Denne blandingen av «JAQing off» og «whataboutism» er bare tåpelig. Jeg vet ikke hva JAQing off betyr, og har ikke noen interesse av å lære det. Takk for bidraget ditt. Anonymkode: 5b16b...4df
AnonymBruker Skrevet 26. april #117 Skrevet 26. april Bålkaffe skrev (9 minutter siden): Aha, så du har misforstått totalt, altså. Du tror at henvisninga til et patriarkat er snakk om særbehandling for kvinner over menn? «Patriarkat» brukes i praksis av kvinner/feminister for å si «det er ikke mitt ansvar at utfallet mitt ble som det ble». Altså offer-rolle/ansvarsfraskrivelse. Hvis menn skulle anvende samme, dårlige logikk så måtte vi lete etter eksterne grunner til at menn i langt større grad enn kvinner havner i fengsel. Jeg håper at du har forstått det nå? Anonymkode: 5b16b...4df
Bålkaffe Skrevet 26. april #118 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): «Patriarkat» brukes i praksis av kvinner/feminister for å si «det er ikke mitt ansvar at utfallet mitt ble som det ble». Altså offer-rolle/ansvarsfraskrivelse. Hvis menn skulle anvende samme, dårlige logikk så måtte vi lete etter eksterne grunner til at menn i langt større grad enn kvinner havner i fengsel. Jeg håper at du har forstått det nå? Anonymkode: 5b16b...4df Jeg har forstått at du er veldig god på å skulle gi begreper som har ett godt feste og en stor historisk betydning helt nye definisjoner for å få det til å passe det narrativet du vil fremme her i denne tråden. Og så lenge du vil drive på med sånne uærlige diskusjonsteknikker, så vil ikke folk ta deg seriøst. Bare ett tips. 3
Gjest selkie Skrevet 26. april #119 Skrevet 26. april 5 minutter siden, AnonymBruker said: I mine øyne er det en vesentlig forskjell mellom hva du velger å delta på selv, og hva offentlige kontorer viser støtte til. Jeg er tilhenger av religionsfrihet. Tro på den guden du vil. Men det er en grunn til at politifolk ikke skal gå med religiøse symboler: de skal være representanter for staten og fellesskapet på en måte som gjelder alle - også oss som ikke har en religion. Derfor er jeg så glad for at vi er kvitt den Kristne formålsparagrafen i skolen, og jeg frykter at vi er på vei inn i en Pride-paragraf. Anonymkode: 5b16b...4df Man ufrivillig deltar når alle på jobb får utlevert nøkkelknippesnor med pridemøntser man skal ha rundt halsen 1 måned. Alle tar dette på deg, klart man bare følger strømmen da om man ikke har massive baller. Man logger inn på vipps og får pride i fleisen, man går for å handle og det flagges overalt og på posen er det pride. Man sender barnet på skolen og det kommer hjem med prideflagg på sekken OSV OSV: Håper dette bare er en tragikomisk del av vår historie.
AnonymBruker Skrevet 26. april #120 Skrevet 26. april Bålkaffe skrev (1 minutt siden): Jeg har forstått at du er veldig god på å skulle gi begreper som har ett godt feste og en stor historisk betydning helt nye definisjoner for å få det til å passe det narrativet du vil fremme her i denne tråden. Og så lenge du vil drive på med sånne uærlige diskusjonsteknikker, så vil ikke folk ta deg seriøst. Bare ett tips. Ok, jeg fester ikke spesielt lit til tipset ditt men takk skal du uansett ha. Har du noen argumenter eller ville du bare fortelle oss at du synes jeg er uærlig? Anonymkode: 5b16b...4df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå