Gå til innhold

Greit om skoler flagger en mnd for å promotere maskulinitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? Eller er det utenfor det vi tenker på som deres oppgave, eller ekskluderende?

Anonymkode: 5b16b...4df

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at det er dette vi gjør for Pride så burde det være innenfor. 
Men med tanke på at Pride måned er et helt latterlig initiativ så vil også manne måned være like dumt. 
NEI til pride måned og nei til alle andre måneder. 
En enkelt dag hadde vært helt ok, men det har rett og slett gått for langt!! 

Anonymkode: 1416f...9bc

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men med tanke på at Pride måned er et helt latterlig initiativ så vil også manne måned være like dumt. 

Inspirasjonen min er Pride-flagging. Jeg har to poenger som jeg håper å få fram med analogien min:

1. Ønsker vi at skolen skal gå langt i å promotere ideologier som kan virke ekskluderende?

2. Hva skjer hvis vi får en Trump-politiker som responderer på Pride-flagging med å gjenbruke noen av de samme argumentene til å kreve at skoler flagger for noe helt annet?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med tanke på at prid handler om minioriteter, og menn og kvinner ikke er minioriteter så synes jeg det er en ganske søkt samenligning.

TS hvorfor trenger 50% av befolkningen en hel flagmåne mener du? Hvilke utfordringer har menn som du vill løse med å flage? 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 24
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt enig ang Pride, det har blitt latterlig og virker mot sin hensikt, en mnd feiring er bare noe rart som har blitt tvunget på oss. Jeg har absolutt ingenting imot homofile, har flere gode venner som er "skeive", bare så det er sagt.

Feiring av mannen, derimot, er nå på sin plass, mange av oss damer har lett for å klage og syte over menn, kanskje på tide å begynne å se på oss selv?

Anonymkode: 505e4...0e8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

1. Ønsker vi at skolen skal gå langt i å promotere ideologier som kan virke ekskluderende?

Pride er kun ekskluderende om du aktivt går inn for å mislike/ta avstand fra inkludering og frihet.

Og da er det helt greit at du blir ekskludert.

• Liker 33
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Pride er reklame for den utagerende sexorganisasjonen Fri, og må selvfølgelig holdes borte fra skolen. 

Anonymkode: 32b6f...1ec

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? Eller er det utenfor det vi tenker på som deres oppgave, eller ekskluderende?

I hvilken tidsperiode har menn vært undertrykt?

• Liker 9
  • Nyttig 23
AnonymBruker
Skrevet

På skolen til mine barn, så feirer med å flagge pride flagget. Men de har fokus på mangfold, at vi alle er forskjellige, og skal aksepteres, da religion, etnisitet, handikap og legning. Men de har jo virkelig ikke noe fokus på homofili og trans.

Og det er jo det jeg hører om fra andre skoler. Og hvem ønsker ikke at alle skal bli akseptert for den de er? Som mor til en med autisme, så er jeg ekstra glad for den måneden.

Anonymkode: 77b32...e0d

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det én ting jeg sliter med å forstå så er det motstanden mot pride. Jeg er hetero, og selv om jeg et par ganger har vært med på å gå i tog så er ikke pride noe jeg personlig markerer. Pride-måneden er for meg en helt vanlig måned, bortsett fra at omgivelsene gjerne blir litt mer fargerike med prideflagg. Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så plaget av det. Det må da være noen større bekymringer i livet enn dette?

Anonymkode: 640c8...fe7

• Liker 23
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (36 minutter siden):

Pride er kun ekskluderende om du aktivt går inn for å mislike/ta avstand fra inkludering og frihet.

Og da er det helt greit at du blir ekskludert.

Dette blir en litt søk påstand. «Ideologien min er god. Hvis du ikke støtter ideologien min så er du ikke god. Vi trenger ikke å ta hensyn til dem som ikke er god».

Hva tenker du om den illiberale politikken som Trump og maga driver med nå? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Grønnastar skrev (35 minutter siden):

I hvilken tidsperiode har menn vært undertrykt?

10x så mange menn sitter i fengsel som kvinner. Hvorfor har du noe imot at offentlige myndigheter skal feire menn og maskulinitet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og så en måned for å markere kvinnelighet, en måned for barnslighet osv osv… hahaha 🤣🤣

Anonymkode: bc69d...2d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Feiring av mannen, derimot, er nå på sin plass, mange av oss damer har lett for å klage og syte over menn, kanskje på tide å begynne å se på oss selv?

Anonymkode: 505e4...0e8

Hvis du klager og syter over menn, og ikke er det minste kritisk til deg selv, er jeg helt enig i at du bør gjøre dette.

Anonymkode: 6ead1...ba1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det én ting jeg sliter med å forstå så er det motstanden mot pride. 

Anonymkode: 640c8...fe7

TS er ikke en kritikk av pride. Det er en kritikk av det at offentlig virksomhet skal flagge for pride.

Jeg hater ikke kristendom. Men jeg synes at det var fundamentalt galt av samfunnet å bruke skolen og lærere til å gjøre meg kristen på 80-tallet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som er skeive. De liker ikke dette styre med flagget. De mener det blir verre styr for de.

Anonymkode: 706ee...e09

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (58 minutter siden):

Med tanke på at prid handler om minioriteter, og menn og kvinner ikke er .inioriteter så synes jeg det er en ganske søkt samenligning.

TS hvorfor trenger 50% av befolkningen en hel flagmåne mener du? Hvilke utfordringer har menn som du vill løse med å flage? 

Posten under deg hevder at Pride er for alle.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette blir en litt søk påstand. «Ideologien min er god. Hvis du ikke støtter ideologien min så er du ikke god. Vi trenger ikke å ta hensyn til dem som ikke er god».

Hva tenker du om den illiberale politikken som Trump og maga driver med nå? 

Du skaper påstander og stråmenn, og blir krenket av de.

Jeg sa ingenting om at du ikke var god om du ikke støttet min ideologi.

Jeg var veldig tydelig på at dersom du følte deg eksludert for du misliker inkludering og mangfold, så er det helt greit at du føler deg ekskludert.

Og dersom du har behov for å vri på det jeg sier for å føle deg bedre, så kjør på. Men jeg kjøper den ikke.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

10x så mange menn sitter i fengsel som kvinner. Hvorfor har du noe imot at offentlige myndigheter skal feire menn og maskulinitet?

Fordi menn har aldri vært og er ikke undertrykt i kraft av sitt kjønn.

Dersom du er mann og føler deg undertrykt, har det ingenting med kjønnet ditt å gjøre. Da er det andre faktorer som spiller inn. Vi lever fortsatt i en manns verden.

• Liker 16
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...