Gå til innhold

Hund som spiser drit

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har normalt ingen problem å innkalle hunden min, men plutselig i går så reagerte hun ikke på noe som helst. Rikket seg ikke en tomme uansett hva. Hun hadde snuten sin langt ned i noe drit (kjente jeg på lukten når hun endelig kom. I dag løp hun rett bort der igjen og var like umulig å kalle inn. 

Noen som vet hvorfor hun blir så opphengt i denne dritten? Har aldri opplevd det før. Kun at hun har rullet seg i noe ekkelt før, men aldri før spist det. Hun stinket rett og slett avføring når hun var ferdig  🤢 Hun er 2,5 år. 

Anonymkode: 29242...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min var også sånn. mye besj på tur inkl hestedritt. Begynnte å lage en lyd fks BESJ. hver gang vi nærmet oss noe dritt. så nå går hun runder rundt. 

Anonymkode: 8175b...bbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har normalt ingen problem å innkalle hunden min, men plutselig i går så reagerte hun ikke på noe som helst. Rikket seg ikke en tomme uansett hva. Hun hadde snuten sin langt ned i noe drit (kjente jeg på lukten når hun endelig kom. I dag løp hun rett bort der igjen og var like umulig å kalle inn. 

Noen som vet hvorfor hun blir så opphengt i denne dritten? Har aldri opplevd det før. Kun at hun har rullet seg i noe ekkelt før, men aldri før spist det. Hun stinket rett og slett avføring når hun var ferdig  🤢 Hun er 2,5 år. 

Anonymkode: 29242...2ad

De fleste hunder spiser dritt hvis de får mulighet (eller lov). Ekkelt ja! Men ganske normalt🫤 Vi har måtte trene en del på det. 

Anonymkode: 9e4b1...8e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj bæsj sier jeg til min hund 😄 Men han spiser det ikke. Hadde ei tispe som spiste bæsjen sin, leste et sted at det var for å skjule lukt for at ingen skulle finne reiret.

Anonymkode: 207b9...d2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder spiser kattebæsj, som de mener er en fantastisk delikatesse. Frisk hestebæsj er også digg.

Om det var hundebæsj hunden din spiste, Ts, så kan det være fordi den luktet nam, ikke var godt fordøyd og hadde en del næring i seg som kunne gjenbrukes. Om den spiste egen bæsj, kan du blande litt ananas i fôret til hunden (og vurdere om du bør se etter et annet fôr som er lettere å fordøye).

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Æsj bæsj sier jeg til min hund 😄 Men han spiser det ikke. Hadde ei tispe som spiste bæsjen sin, leste et sted at det var for å skjule lukt for at ingen skulle finne reiret.

Anonymkode: 207b9...d2a

Bare tull. Hunder bruker urin og avføring nettopp for å kommunisere med andre om hvem, hvor og hva. 

Hunder som spiser egen bæsj gjør det gjerne fordi avføringen er dårlig fordøyd og fortsatt har en del næring i seg (og da kan det være at hunden mangler noen vitaminer/mineraler).

Anonymkode: 7f9fe...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund gjorde dette da den var valp/unghund. Jeg reagerte med roping og masse styr, og hunden syntes det var moro. Spesielt når den gjerne ville ha oppmeksomhet. Måtte skifte metode. Ga godbit hvis den lot være, og så sluttet den med tullet. Heldigvis! Så mye bæsj som ligger rundt! Hadde aldri sett at det var så mye før jeg fikk en hund som ville spise det 😭

Anonymkode: 43927...665

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er menneskebæsj. Fy faen jeg aner ikke hvorfor akkurat dette er så sykt fristende for bikkja mi, blir kvalm bare jeg tenker på det. Vi har en eller annen i området som gjør fra seg i offentlige parker og lignende, og hun er nedi med hele trynet for jeg vet ordet av det. Og ja, jeg vet det er avføring fra menneske, for det ligger alltid litt dasspapir ved siden av 🤢

Anonymkode: 7d16d...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til en venninne av meg spiste bæsj. Hun fikk tips fra veterinæren å gi hunden fersk ananas, og det ga hun hunden. Etter det slutter hunden med spise bæsj. 

Anonymkode: 1ef32...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åh, hunder er så heslige!🤮

Anonymkode: ad8fa...75e

Det er mennesker som tisser og bæsjer i munnen på hverandre, så mange mennesker er langt mer heslige enn hunder 😅

Anonymkode: 7f9fe...32b

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah.. Som alle andre hunder så luktet kun hunden min på andre hunders efterladenskaper. Leser avisen sies det. 
Helt til noe avføring fra mennesker kom innenfor min hunds rekkevidde. Fullstendig tunnelsyn, som gal løp hun  bort og slafset denne møkkagrauten i seg. Både luktet og så ut som en utedass i trynet.😱😱

Hvorfor? Vet ikke. Hjalp ikke å spørre gitt..

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PITTY skrev (18 timer siden):

Hah.. Som alle andre hunder så luktet kun hunden min på andre hunders efterladenskaper. Leser avisen sies det. 
Helt til noe avføring fra mennesker kom innenfor min hunds rekkevidde. Fullstendig tunnelsyn, som gal løp hun  bort og slafset denne møkkagrauten i seg. Både luktet og så ut som en utedass i trynet.😱😱

Hvorfor? Vet ikke. Hjalp ikke å spørre gitt..

🤣 Samme her, min tispe var en hund etter minstemann sine bleier, hvis de lå tilgjengelige renset hun dem ren for bæsj 🤢🤢

Anonymkode: 9d7ea...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...