AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Da jeg var ung og gikk på ungdomsskolen opplevde jeg mye hets fra guttene og det ble satt ut falske rykter som gikk på slutshaming. Da jeg ble eldre opplevde jeg at menn tok meg på kroppen på uteplasser uten lov og selv om jeg ikke var utfordrende kledd og viste hud. Har opplevd mye opp gjennom årene utsagn om at «kvinnfolk er sånn og sånn». Jeg opplevde også at menn fulgte etter meg fra byen. Litt eldre så opplevde jeg voldtekt. Samboeren overlot alt husarbeid til meg. På arbeidsplassen har jeg opplevd å bli trakkasert og tvunget ned på fanget to ganger av mannlige ansatte. Dette er gjennom 80, 90 og 2000-tallet. Please si at det har blitt litt bedre for kvinner nå i dag? Anonymkode: 313e3...63b
Gjest Cartman Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april Antisosial atferd har ingenting med kjønn og kjønnroller å gjøre. Ærekrenkelser, antasting og voldtekt er ulovlig og straffbart. Samboeren din var et rasshøl. Problemet er ikke norske menn som helhet. Problemet er mennene du har omgitt deg med. Er du omgitt av tullinger blir du en tulling. Er du omgitt av kriminelle blir du utsatt for kriminelle handlinger.
AnonymBruker Skrevet 26. april #3 Skrevet 26. april Ja, kvinner har det bedre enn menn nå. Men de fleste menn kan ikke si dette høyt, for menn vi ha kvinner, og menn som "sutrer" blir hatet av kvinner. Du kan sikkert kjenne den følslen når du leser dette. Anonymkode: cd7c3...977
AnonymBruker Skrevet 26. april #4 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Please si at det har blitt litt bedre for kvinner nå i dag? Anonymkode: 313e3...63b Snakker om å lage / konstruere / finne på problemer.. Hvis du ønsker å høre om diskriminering så kan du jo svare på hvorfor det er slik, * Jenter på barne- ungdom- og videregående får bedre karakterer signerer med sitt jentenavn. Først når prøver besvares anonymt så viser det seg at jenter og gutter får tilnærmet lik karakter. * 126 studier gir kvinner ekstrapoeng for å være kvinne * 13 studier gir menn ekstrapoeng for å være mann * Kvinner blir gjennomgående straffet mindre enn menn for samme forbrytelser. * Menn blir utsatt for vold av kvinner, men ingen bryr seg - det til tross for at alle studier viser at menn blir utsatt for like mye vold. * lista er enormt lang hvordan likestillingen fungerer i norge i dag. Anonymkode: 8326f...381 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #5 Skrevet 26. april Cartman skrev (1 time siden): Antisosial atferd har ingenting med kjønn og kjønnroller å gjøre. Ærekrenkelser, antasting og voldtekt er ulovlig og straffbart. Samboeren din var et rasshøl. Problemet er ikke norske menn som helhet. Problemet er mennene du har omgitt deg med. Er du omgitt av tullinger blir du en tulling. Er du omgitt av kriminelle blir du utsatt for kriminelle handlinger. Tullingene som tok på meg uten lov var vanlige folk på en vanlig uteplass. 22% av alle norske kvinner har vært utsatt for voldekt og alle disse kvinnene omgir seg ikke av kriminelle. Det er vanlige folk. Jeg har aldri sagt at problemet er norske menn som helhet. Jeg kjenner mange snille norske menn. Det nytter lite å skylde på kvinnen når hun blir utsatt for sånt. Ikke var jeg promiskuøs og og ikke viste jeg hud i bekledningen. Normalt sminket og så helt vanlig ut. Det er vist vanlig nå i dag at gutter roper hore etter jenter i skolegården. Anonymkode: 313e3...63b
AnonymBruker Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Snakker om å lage / konstruere / finne på problemer.. Hvis du ønsker å høre om diskriminering så kan du jo svare på hvorfor det er slik, * Jenter på barne- ungdom- og videregående får bedre karakterer signerer med sitt jentenavn. Først når prøver besvares anonymt så viser det seg at jenter og gutter får tilnærmet lik karakter. * 126 studier gir kvinner ekstrapoeng for å være kvinne * 13 studier gir menn ekstrapoeng for å være mann * Kvinner blir gjennomgående straffet mindre enn menn for samme forbrytelser. * Menn blir utsatt for vold av kvinner, men ingen bryr seg - det til tross for at alle studier viser at menn blir utsatt for like mye vold. * lista er enormt lang hvordan likestillingen fungerer i norge i dag. Anonymkode: 8326f...381 Jeg er enig i at vi ikke lenger trenger å kvotere jenter inn på studier. Når det gjelder menn som blir utsatt for vold av kvinner er dette en kamp menn må ta. Dere m begynne å synliggjøre problemet, ta kontakt med politiet og jobbe med å få bort skammen dere føler. Den er helt unødvendig. Ingen skal føle skam for å bli utsatt for vold. Anonymkode: 313e3...63b 1 1
Gjest Cartman Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tullingene som tok på meg uten lov var vanlige folk på en vanlig uteplass. 22% av alle norske kvinner har vært utsatt for voldekt og alle disse kvinnene omgir seg ikke av kriminelle. Det er vanlige folk. Jeg har aldri sagt at problemet er norske menn som helhet. Jeg kjenner mange snille norske menn. Det nytter lite å skylde på kvinnen når hun blir utsatt for sånt. Ikke var jeg promiskuøs og og ikke viste jeg hud i bekledningen. Normalt sminket og så helt vanlig ut. Det er vist vanlig nå i dag at gutter roper hore etter jenter i skolegården. Anonymkode: 313e3...63b Vanlige folk klår ikke på andre mennesker. Vanlige folk har hemninger. Mange kvinner blir utsatt for kriminelle handlinger i forbindelse med rus. Alkohol er også et rusmiddel. Omgås du rusa mennesker så er du mer utsatt for grenseoverskridende/kriminelle handlinger, da rus hemmer empati og skamfølelse. Husk at rundt 2% av befolkningen er psykopater, så dette er ikke en liten gruppe. Personlig holder jeg meg unna rusmidler, rusa mennesker, tullinger og uempatiske/psykopatiske mennesker. Mitt råd til deg er å gjøre det samme. Ditt liv blir et resultat av din omgangskrets. Barn i dag har ingen oppdragelse, så at de oppfører seg rævva i skolegården er ingen nyhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå