AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:14 #1 Del Skrevet fredag kl 21:14 Kan man bli god til dette på egenhånd eller må man gå på sykurs? Anonymkode: bfbc0...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:21 #2 Del Skrevet fredag kl 21:21 Jeg har lært mye av youtube, facebook-gruppene «vi sygale» og «sygale nybegynnere», samt sy-snappen til «vi sygale» Aldri gått på kurs men klarer nå å sy enkle klær til barna. Anonymkode: 62da7...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet fredag kl 21:27 #3 Del Skrevet fredag kl 21:27 Dette er noe man lett kan bli god på uten å måtte gå på sykurs. Jeg har plukka opp masse fra youtube, diverse nettsider og facebook. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:09 #4 Del Skrevet fredag kl 22:09 Så flott, kanskje det er håp også for meg😄 ts Anonymkode: bfbc0...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet søndag kl 17:27 #5 Del Skrevet søndag kl 17:27 (endret) Om du bor i Oslo, så har Deichman gratis sykurs med påmelding, 3. og 4 mai + 7. og 8. juni: https://deichman.no/hva-skjer?query=Sykurs Ellers lærer du mye av å låne bøker, blader og mønster på biblioteket. YouTube har flere videoer osv. Endret søndag kl 17:27 av Hanne67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:31 #6 Del Skrevet søndag kl 17:31 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 23.14): Kan man bli god til dette på egenhånd eller må man gå på sykurs? Anonymkode: bfbc0...c69 Det viktigste du gjør er forarbeidet. Selve sømmen handler om å være nøyaktig og å sy rette sømmer. De fleste kan lære ved å øve, prøve og feile, før de lykkes. Anonymkode: a9893...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:36 #7 Del Skrevet søndag kl 17:36 Som det står over, det er arbeidet som ikke er selve sømmene som er mest krevende. Du lærer det selv hvis du gjør alt nøye fra start, er supernøye med å klippe riktige sømmonner, øver på å sy rette sømmer og kurver, presser riktig med strykejern, osv osv. Lykke til! Anonymkode: d787a...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:54 #8 Del Skrevet søndag kl 17:54 Bruksanvisningen til maskinen er gull. Jeg bruker den mye enten det er min 15 år gamle maskin eller min nye som jeg har hatt ett års tid. Ellers lærer man mye på YouTube, diverse snapper, tiktoker og grupper på Facebook og ta en ting av gangen. Vet ikke hva du vil sy, men skal du sy f.eks kjoler så er idavictoria.no sine enkle og godt forklart. Anonymkode: 1d0c0...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden Jeg kjøpte symaskin for to år siden, og nå syr jeg alle klærene til hele familien. Helt uten å ha gått på kurs. Det er lett å lære seg selv. Det er ekstremt mange gode gratis ressurser på nett. Det er også mange bøker på de fleste bibliotek. Anonymkode: 010e9...928 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg kjøpte symaskin for to år siden, og nå syr jeg alle klærene til hele familien. Helt uten å ha gått på kurs. Det er lett å lære seg selv. Det er ekstremt mange gode gratis ressurser på nett. Det er også mange bøker på de fleste bibliotek. Anonymkode: 010e9...928 Det er utrolig imponerende! Anonymkode: eeeee...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg kjøpte symaskin for to år siden, og nå syr jeg alle klærene til hele familien. Helt uten å ha gått på kurs. Det er lett å lære seg selv. Det er ekstremt mange gode gratis ressurser på nett. Det er også mange bøker på de fleste bibliotek. Anonymkode: 010e9...928 Det er veldig imponerende, så kult!😄 Anonymkode: bfbc0...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristineS Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Jeg kjøpte selv symaskin for et par uker siden og er i prosessen med å lære på egen hånd. Noen ting jeg har hatt godt utbytte av så langt; - Se på klær jeg har/liker og hvordan sømmer ++ ser ut/hvilke deler de er satt sammen av - Småsnutter på sosiale medier som viser enkeltteknikker - Bli kjent med maskina! Finn deg en bit stoff og bare sett deg ned og sy. Om så bare for å teste alle sømmulighetene du har. Dette gjør underverker for feelingen - Denne nettsida: https://www.sewing.org/html/guidelines.html Her finner du masse god informasjon og fremgangsmåter for de fleste teknikker du skulle ha behov for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har lært mye av Fæbrik! Har kjøpt maskinen deres og det finnes videoer som forklarer hvordan den brukes på YouTube. Alle mønsterne deres er veldig godt forklart i en egen app og i bøkene 👍🏻 Jeg var helt nybegynner da jeg begynte. Anonymkode: 0a14b...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå