AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april I dag tenkte jeg nok en gang «i dag er bare en vanlig dag. Den gode fredags middagen er godt nok. Jeg skal ikke spise noe etterpå.» Så setter mannen frem en skål smågodt og sjokolade og da er det som om jeg ikke tenker lenger. Og spiser på ren vane eller noe, går på auto. Og etterpå får jeg dårlig samvittighet og har bare lyst å gå å trene. Men klokken var plutselig 22:00. Bedre lykke i morgen og neste helg. Har dere tips? Klarer meg jo helt fint søndag-fredag, går 0,5 til 0,8 ned i vekt i uken. Bmi under 26. Anonymkode: a87d4...515
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Blir veldig vanskelig for deg hvis ikke mannen vil være med på laget, ja. Kan dere bli enige om at dere ikke setter frem sjokolade og smågodt siden du synes det blir så vanskelig å la være å spise det? Anonymkode: b75d8...2a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april For oss funker det å ha mørk Premium-sjokolade i skuffen og ta to ruter hver på lørdag. Lys sjokolade, og enda verre: smågodt, er livsfarlig. Det er umulig å stoppe. Anonymkode: 81d25...d39 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Tenk på hvor ekkelt og grådig det er med denne konstante trangen for å dytte i seg noe hele tiden. Anonymkode: 15214...108 2
mommyaka Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Jeg går ned i vekt og spiser sjokolade og godteri fredag og lørdag. Alt i mengder og ikke gå laaaang over min daglige kaloriinntaket 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april Jeg går også ned i vekt, men kan fint spise litt sjokolade og drikke et glass brus eller to i helgene. Nytter ikke å bli hysterisk, da ryker jeg bare på en kjempesmell. Selv om smågodtet står der så betyr jo ikke det at man må tømme skålen? Vi har smågodt stående fremme stort sett hele tiden og jeg spiser et par biter for å dempe det værste søtsuget og så er jeg ferdig med det. Anonymkode: 429e0...b43 4
AnonymBruker Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): For oss funker det å ha mørk Premium-sjokolade i skuffen og ta to ruter hver på lørdag. Lys sjokolade, og enda verre: smågodt, er livsfarlig. Det er umulig å stoppe. Anonymkode: 81d25...d39 Dette med smågodt må jeg skrive under på. Spiste 600 gram på 1 dag i påsken og kunne spist mer hvis jeg hadde hatt mer. Det er som et rusmiddel. Anonymkode: 6804a...3ad 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #8 Skrevet 26. april Takker for tips. Bedre lykke i kveld. Da skal jeg bort til venner. Ts Anonymkode: a87d4...515
AnonymBruker Skrevet 26. april #9 Skrevet 26. april Er det så ille med litt godteri fredagskvelden, du går jo fremdeles ned i vekt? Balanse tenker jeg. Hvis jeg kutter ut alt av snacks varer det i typ 14 dager og så tar jeg igjen det tapte på en gang omtrent. Det som ser ut til å virke er å spise chips/sjokolade enten fredagen eller lørdagen. Viktig å ha så lite at du ikke har igjen i dagevis. Feks i dag hadde jeg en kvikklunsj og 30 gram chips. Jeg teller ikke kalorier, men akkurat chipsen tenkte jeg at jeg skulle veie siden de regner 30 gram som 1 porsjon. Stopper på dette, føler meg fornøyd nå. Har ikke spist snop tidligere i uka, men hadde noe dessert 2 dager på rad (inviterte på middagsbesøk). Prøv å ha et avslappet forhold til det, det er ikke alt eller ingenting, men en mellomting. I ukedagene kan jeg kose meg med yoghurt, frukt, ei gulrot etc.. men du bør ta det opp med mannen om det er vanskelig for deg, så får han heller spise i smug når han er fysen. Og ikke handle inn når du er i butikken, kommer det i hus er det vanskelig. Anonymkode: 38b98...ae8 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #10 Skrevet 26. april Jeg har faktisk byttet det ut med grapefrukt med litt sukker på. En liten ts sukker på hver halvdel av en grapefrukt og spis med skje. Den er bitter og det blir såpass mye smak ellers er druer ganske godt også. Mye færre kalorier og mye sunnere. Og jeg er sånn som ikke klarer å stoppe om jeg får i meg èn rute sjokolade. Da går det kjapt ned i ormehullet igjen for min del. Men jeg gleder meg veldig til den grapefrukten!😍 Anonymkode: 44552...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #11 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har faktisk byttet det ut med grapefrukt med litt sukker på. En liten ts sukker på hver halvdel av en grapefrukt og spis med skje. Den er bitter og det blir såpass mye smak ellers er druer ganske godt også. Mye færre kalorier og mye sunnere. Og jeg er sånn som ikke klarer å stoppe om jeg får i meg èn rute sjokolade. Da går det kjapt ned i ormehullet igjen for min del. Men jeg gleder meg veldig til den grapefrukten!😍 Anonymkode: 44552...ae3 Ja så tar det tid å spise også, noe som er en vesentlig del her. Anonymkode: 44552...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #12 Skrevet 26. april For oss var det naturlig at begge skulle gjøre en kostholdsendring da jeg skulle ned i vekt. Jeg kuttet snop, han kuttet snop. Man trenger selvsagt ikke kutte fullstendig, det er jo svært individuelt hva som er oppnåelig for akkurat deg. Det er mye enklere når en står sammen om det. F.eks kan dere kjøpe mindre mengde godteri på deling, at du bevisst går inn for å spise godteri - og dermed ikke "mister kontroll" og går over sans og samling fordi du ser ei godteskål. Kan han være villig til å endre vaner selv, for å hjelpe deg? Anonymkode: 1390d...02b 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april Jeg kan spise godteri i helga, men er fremdeles der at jeg må begrense hvor mye jeg har tilgang til, ellers overspiser jeg og får dårlig samvittighet. Jeg har gjort dette siden jeg startet livsstilsendringen og merker at kroppen har lært mer hva som er normal mengde så jeg klarer å begrense meg på besøk. Når det bare er meg og mannen så setter vi ikke fram felles skåler lenger. Mannen kan fint gå og finne seg en skål med potetgull eller godteri som er hans. Hvis jeg skal ha noe må jeg gå og finne selv. Dette har vi blitt enige om slik at det å spise godteri skal være en bevisst handling for meg, ikke gammel vane fordi det står der.. Anonymkode: 8b771...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå