AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Jeg har lyst på en fysisk aktiv jobb, men ikke ute i vær og vind. Jeg er kvinne og ganske høytfungerende, selv om jeg er delvis ufør. Så jeg blir nok ikke å jobbe en fulltidsjobb. Jeg må også ta yrkesfagene i helse og omsorg, jeg har studiekompetanse så trenger ikke ta de fagene på nytt. Så tenker selve utdanningen bør være overkommelig. Men ser de som har mye pasientkontakt må være gode på kommunikasjon med andre. Men at man også kan jobbe som portør på andre områder som ikke krever så mye pasientkontakt. Så er det noen som jobber/har jobbet som portør som kan si noe om hvordan det er, og om det kan være forenlig med autisme? Takk for svar 🙏☺️ Anonymkode: 64a53...495
AnonymBruker Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april Jeg har vært sykepleier på sykehus før, jobber nå i kommunen. Jeg mener du absolutt burde søke og prøve deg som portør. Du kommer til å få mer erfaring med å kommunisere med pasienter og det er uansett ikke lange samtaler eller vanskelig kommunikasjon. Ville kaster meg ut i det hvis jeg var deg. Lykke til og håper du vil trives! Anonymkode: 24a24...b58 5
AnonymBruker Skrevet 26. april #3 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har vært sykepleier på sykehus før, jobber nå i kommunen. Jeg mener du absolutt burde søke og prøve deg som portør. Du kommer til å få mer erfaring med å kommunisere med pasienter og det er uansett ikke lange samtaler eller vanskelig kommunikasjon. Ville kaster meg ut i det hvis jeg var deg. Lykke til og håper du vil trives! Anonymkode: 24a24...b58 Takk og takk for svar ☺️ ts Anonymkode: 64a53...495 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Jeg vet ikke hvordan portør-yrket er så kan ikke svare på det. Men autisme-spekteret er svært vidt. Så om du ønsker at noen skal si om du passer i et yrke så bør du forklare mer hva du sliter med. Anonymkode: be172...61e 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april Jeg er ikke på spekteret, så kan ikke svare på akkurat det. Men har jobbet som (ufaglært) portør på et stort sykehus i mange år og vil si at det er en trivelig jobb. Mye pasientkontakt er det, særlig nå på de største og mest moderne sykehusene da mye annen transport tas av roboter. Men stort sett så kreves det jo ikke mer av den sosiale kontakten enn at man er normalt høflig. Er ikke som om portør skal behandle eller pleie, så jeg vil si at kravene for hva som er innafor på kommunikasjonsfronten er langt lavere. Men en ting man må være bevisst på er at man kan bli satt på pasienter som er omtåket/forvirret og kanskje redde/lei seg eller opprørt. Så man må kanskje tåle og stå i det og møte det på en ok måte uten å bli for opprørt selv. Er pasienten veldig opprørt så blir de nok antageligvis fulgt av noen fra sengepost i tillegg, men det hender jo at det er for travelt til at det går, så greit å være obs på det. Anonymkode: b8391...941 3
AnonymBruker Skrevet 28. april #6 Skrevet 28. april Autismespekteret er vidt, og autister kan slite med vidt forskjellige ting. Det er meningsløst å si om et yrke passer for autister eller ei, all den tid en autist kan slite med noe helt annet enn en annen autist. Jeg er autist, og jeg har helt andre utfordringer enn nevøen min, som også er autist. Du må ikke se på diagnosen din, du må se på DEG! Hva er DU flink til, og hva sliter DU med? Du må se på dine spesifikke kvaliteter, og sette dem opp mot hva som kreves i en portørjobb. Jeg vet at jeg, personlig, synes det er kjempestressende med mennesker som er omtåket, sinte, redde, har sterke følelser, osv, og at det å jobbe i helsevesenet overhodet ikke er noe for meg. Det betyr ikke at DU kommer til å føle det på samme måte. Anonymkode: fd282...53d 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #7 Skrevet 28. april Kan du prøve deg som assistent? Anonymkode: e2fc2...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå