Gå til innhold

Selger som ikke gidder å svare på Finn 😠

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg tenker at om du leser meldingen, så har man stort sett tid til å besvare den også. Men vi er alle forskjellige, noen ganger har jeg ikke giddet å besvare annonser siden jeg allerede har vært så sen til å besvare. 

Anonymkode: 2db84...d85

Uenig.

Når jeg skriver til mine søsken, kan det stå "lest" i flere timer før de svarer. De har barn og selv om de har tid til å sjekke mobilen i tilfelle det er noe viktig, har de ikke nødvendigvis mental kapasitet til å svare der og da. Jeg synes det er fint at de venter til de faktisk kan svare med 100% fokus istedenfor at de kjapt taster noen ord mens de samtidig forsøker å redde et glass med appelsinjuice fra å velte over sofaen eller står og heier på guttungen som spiller sin første fotballkamp.

Du glemmer også at det ikke er snakk om et kort svar. Om selgeren svarte Ts, så ville Ts ha skrevet noe annet, som da også må besvares, osv osv osv. Og da har man forpliktet seg til en samtale hvor man potensielt også skal avtale tid og sted. Dette kan ta mange minutter. 

At man har et par sekunder til å sjekke et pling fra mobilen, betyr ikke at man har tid eller kapasitet til å gå inn i en samtale. 

Anonymkode: d4222...1a1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (1 time siden):

Man er passe skjør om man ikke tåler et spørsmålstegn, mener jeg. Men så er jeg en som gjør mitt beste for å svare folk så fort som mulig og så godt som mulig. Om det så bare er et "nei" fra min side, så svarer jeg fordi det er uhøflig å la folk vente eller ikke svare i det hele tatt.

Jeg kjøper aldri på Finn, men jeg selger noe nå og da, så jeg har bare erfaring fra den siden av prosessen.

Jeg tror det er hele kombinasjonen som gjør at folk reagerer. TS kaller selger for en idiot fordi det ikke kommer noe svar på ti minutter, og prøver å henge ut vedkommende på et offentlig forum, der hun håper alle skal si seg enig med henne. Usmakelig. 

Anonymkode: 45f04...687

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (5 timer siden):

Man er passe skjør om man ikke tåler et spørsmålstegn, mener jeg. Men så er jeg en som gjør mitt beste for å svare folk så fort som mulig og så godt som mulig. Om det så bare er et "nei" fra min side, så svarer jeg fordi det er uhøflig å la folk vente eller ikke svare i det hele tatt.

Jeg kjøper aldri på Finn, men jeg selger noe nå og da, så jeg har bare erfaring fra den siden av prosessen.

Men "så fort som mulig" er jo ikke synonymt med "umiddelbart". Det er masete og uhøflig å bli sur for at en privatperson ikke står parat til å svare deg på alle dine spørsmål umiddelbart. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger ofte raskt tingene mine, og jeg selger først og fremst til dem som er raskt ute, men også til de som stiller minst mulig spørsmål (av erfaring, pga kranglete kjøpere ønsker jeg ikke selge til). Du spør jo spørsmål i tillegg, så ikke forvent at alle ønsker å prioritere deg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (1 minutt siden):

Jeg selger ofte raskt tingene mine, og jeg selger først og fremst til dem som er raskt ute, men også til de som stiller minst mulig spørsmål (av erfaring, pga kranglete kjøpere ønsker jeg ikke selge til). Du spør jo spørsmål i tillegg, så ikke forvent at alle ønsker å prioritere deg.

Herregud...Er du faktisk seriøs? 😅

Det å spør om varen fortsatt er tilgjengelig, er noe så og alle gjør, og fullstendig normalt.

Deretter stiller jeg ETT enkelt spørmål om alder på varen, som faktisk er ganske viktig å vite om den typen vare det er snakk om her....

Jeg håper for din skyld at du bare prøver å provosere.

TS

Anonymkode: f0e5b...6d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror det er hele kombinasjonen som gjør at folk reagerer. TS kaller selger for en idiot fordi det ikke kommer noe svar på ti minutter, og prøver å henge ut vedkommende på et offentlig forum, der hun håper alle skal si seg enig med henne. Usmakelig. 

Henge ut vedkommende? Herregud nå er det faktisk nok... Jeg har jo ikke delt noe som helst privat om personen, så hvordan i alle dager blir han hengt ut? 

Nå svarer jeg generelt til flere av dere andre her inne, så jeg får sagt det jeg mener og bli ferdig med dette tullet:

Jeg både selger og kjøper mye, på flere plattformer, og har aldri fått annet enn gode vurderinger - så dere som påstår at jeg er "en sånn" som ingen gidder å selge til, har vært altfor kjapp med å dømme meg nord og ned. 

Dere kaller meg masete, ustabil, usmakelig og alt annet negativt dere kan komme på, fordi jeg stilte ett spørsmål til selger, og sendte et lite spørsmåltegn - for å kommunisere at jeg fortsatt var pålogget, og kanskje dermed få svar på om varen er tilgjengelig eller ikke. Ikke at det burde ha noe å si på reaksjonene her inne, men for øvrig satt jeg der med en spent tiåring som var ivrig etter å få vite om jeg fikk kjøpe varen, siden den skal være til henne.

Når jeg delte innlegget, med både emojis og spesialtegn og "høylytt" klaging, var det for å sette ting litt på spissen, med en litt panisk tone som også var ment å være selvironisk. Jeg skrev tross alt også at jeg var sliten etter en lang uke, og stilte selv spørmål til hvorfor jeg ble så trigget - og trodde virkelig ikke dette ville få så mange av dere til å gå i oppløsning 🙈

Om dette er alt som skal til for å vekke så sterke reaksjoner i dere, bør dere kanskje heller vurdere deres egen tålmodighet og emosjonelle stabilitet 🤷‍♀️

Jeg forklarte for øvrig tankegangen min i et annet svar, rundt det å kommunisere på Finn, men gjentar gjerne at når jeg er selger, og åpner melding fra en potensiell kjøper, skriver jeg alltid et svar der og da, om så bare for å si "jeg er litt opptatt nå, men tar kontakt senere". Det tar meg ikke 5 sekunder engang, og kjøper har noe å forholde seg til.

Så...jeg ser virkelig ikke hvordan det var så forferdelig horribelt av meg, å håpe å bli møtt med lignende holdning tilbake når det er jeg som er kjøper... Dette er faktisk første gang jeg har "opplevd" å få null respons fra selger som har åpnet meldingen, som jeg er rimelig sikker på han også leste, for det var bare snakk om to korte setninger... 

Så ja... jeg sendte et lite spørsmålstegn etter 10 minutter, som jeg allerede har forklart tankegangen min rundt... Jeg er alenemor med trang økonomi, og hadde veldig lyst å få kjøpe denne varen til barnet mitt. Jeg har ikke råd til å kjøpe den ny på butikken, som noen her inne sa jeg heller måtte gjøre... 

Størstelen av denne tråden er faktisk helt ute på viddene, og etter å ha lest gjennom alle svarene, er det veldig tydelig at det ikke er jeg som burde blokkeres på Finn.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Henge ut vedkommende? Herregud nå er det faktisk nok... Jeg har jo ikke delt noe som helst privat om personen, så hvordan i alle dager blir han hengt ut? 

Nå svarer jeg generelt til flere av dere andre her inne, så jeg får sagt det jeg mener og bli ferdig med dette tullet:

Jeg både selger og kjøper mye, på flere plattformer, og har aldri fått annet enn gode vurderinger - så dere som påstår at jeg er "en sånn" som ingen gidder å selge til, har vært altfor kjapp med å dømme meg nord og ned. 

Dere kaller meg masete, ustabil, usmakelig og alt annet negativt dere kan komme på, fordi jeg stilte ett spørsmål til selger, og sendte et lite spørsmåltegn - for å kommunisere at jeg fortsatt var pålogget, og kanskje dermed få svar på om varen er tilgjengelig eller ikke. Ikke at det burde ha noe å si på reaksjonene her inne, men for øvrig satt jeg der med en spent tiåring som var ivrig etter å få vite om jeg fikk kjøpe varen, siden den skal være til henne.

Når jeg delte innlegget, med både emojis og spesialtegn og "høylytt" klaging, var det for å sette ting litt på spissen, med en litt panisk tone som også var ment å være selvironisk. Jeg skrev tross alt også at jeg var sliten etter en lang uke, og stilte selv spørmål til hvorfor jeg ble så trigget - og trodde virkelig ikke dette ville få så mange av dere til å gå i oppløsning 🙈

Om dette er alt som skal til for å vekke så sterke reaksjoner i dere, bør dere kanskje heller vurdere deres egen tålmodighet og emosjonelle stabilitet 🤷‍♀️

Jeg forklarte for øvrig tankegangen min i et annet svar, rundt det å kommunisere på Finn, men gjentar gjerne at når jeg er selger, og åpner melding fra en potensiell kjøper, skriver jeg alltid et svar der og da, om så bare for å si "jeg er litt opptatt nå, men tar kontakt senere". Det tar meg ikke 5 sekunder engang, og kjøper har noe å forholde seg til.

Så...jeg ser virkelig ikke hvordan det var så forferdelig horribelt av meg, å håpe å bli møtt med lignende holdning tilbake når det er jeg som er kjøper... Dette er faktisk første gang jeg har "opplevd" å få null respons fra selger som har åpnet meldingen, som jeg er rimelig sikker på han også leste, for det var bare snakk om to korte setninger... 

Så ja... jeg sendte et lite spørsmålstegn etter 10 minutter, som jeg allerede har forklart tankegangen min rundt... Jeg er alenemor med trang økonomi, og hadde veldig lyst å få kjøpe denne varen til barnet mitt. Jeg har ikke råd til å kjøpe den ny på butikken, som noen her inne sa jeg heller måtte gjøre... 

Størstelen av denne tråden er faktisk helt ute på viddene, og etter å ha lest gjennom alle svarene, er det veldig tydelig at det ikke er jeg som burde blokkeres på Finn.

TS

Du om jo vurdere om du vil ta til deg at svært mange opplever spørsmålstegnet som passivt aggressivt. 

ellers kan det godt være du er en hyggelig selger eller kjøper, som verdsetter punktlighet, som gjør det lett å forholde seg til når du har initiativet. Terskelen for at jeg hadde svart deg ville likevel vært høy da du opplevdes som passiv aggressiv og intens. 

Anonymkode: af63e...1d1

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS

Så når bortimot hele tråden er uenig med deg, så er det de som tar feil? Ikke du? Hvorfor opprettet du tråden, da, hvis du ikke er åpen for andre innspill enn den meningen du allerede har?

Anonymkode: 197bb...ad9

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS

Så alle vi andre tar feil og du har fortsatt rett? 
Slik er ikke virkeligheten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger ikke til folk som stiller spørsmål... ja, da tenker jeg man kan gå glipp av noen gode handler hvis det er snakk om spørsmål generelt (skjønner at man ikke svarer på ufine henvendelser, eller spørsmål om noe som kommer tydelig frem i annonsen). 

Men synes også det er veldig raskt å ta kontakt igjen etter ti minutter. Hadde det vært flere dager, og annonsen ikke var endret eller markert som solgt, hadde jeg kanskje forstått det.

Anonymkode: 1a901...2ce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er et problem TS, lurer jeg hvordan du takler det virkelige liv, der vi alle må innfinne oss med forsinkelser og hindringer titt og ofte. 

Anonymkode: b8386...906

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

TS

Hvis du fortsatt ikke har fått svar hadde jeg vurdert å sende ei melding ala "ikke meningen å mase, men barnet mitt har veldig lyst på x, og er veldig spent på om vi får kjøpe den eller ikke". Hvis selger opplevde deg som masete (som mange her), kan det hende du får en ny sjanse (eller hva man skal si) ved å skrive det på en slik måte. Gitt at den fortsatt er ledig såklart. 

Endret av nordlending
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser an hvem jeg vil selge til. Har hatt problemer med visse masete og typer du vet kommer til å skape problemer etterpå. Du høres slik ut.

Anonymkode: e4a48...1da

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (8 timer siden):

Uhøflig? Mobiltelefoner har virkelig fucket opp våre forventninger til hverandre.

I gamle dager hadde man ikke telefon engang, man er ikke frekk bare fordi man ikke er tilgjengelig for kontakt!?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (23 timer siden):

Du trakasserer jo omtrent selgeren.

Man kan av og til få lest meldinger man mottar uten at man har tid til å svare. Og 10 minutter, assa hallo, ro ned egga flere hakk! 

Å sende to meldinger er ikke å trakassere😂

Anonymkode: 9b474...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS

Selvsagt drar du alenemor-kortet, som om dette er fripass for å kalle andre idioter fordi de ikke oppfører seg nøyaktig som du vil.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tror flere misforstår poenget her... 

Det er ingen som har misforstått poenget ditt, svarene du får er bare uenige med deg.

Det spørsmålstegnet hadde fått noen hver til å ignorere deg videre. 

At du blir så provosert av uenigheten her at du skriver et milelangt innlegg til, understreker slitsom-kategoriseringen. 

Anonymkode: d2eeb...9e6

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. 

Til alle dere som har dømt meg nord og ned, for noe så lite: Om dere faktisk hadde vært berettiget i alle beskyldningene dere har slengt ut om meg (og dere har virkelig sagt mye ufint om meg), så hadde nok ikke selger kontaktet meg i dag, beklaget sent svar, og tilbydd meg å kjøpe varen.... 

Veldig sikker på at mange av dere også vil synke så lavt at dere forlanger "bevis" på det jeg sier, så slenger det like godt med nå, så slipper dere å spør, og dermed fremstå som enda mer smålig og urimelig...

Jeg har flere ganger gitt uttrykk for at jeg virkelig ikke skjønner hvor alle disse overdrevne reaksjonene mot meg kommer fra, og hva som har fått dere belærende, påståelige bedrevitere, til å tro at dere er så dyktige menneskekjennere... Når tilfellet tydeligvis er motsatt 🙈

Heldigvis har jeg tykt skall, og er ganske oppegående (i forhold til en rekke andre i denne tråden) - så jeg har ikke begynt å tenke, ikke i ett eneste sekund engang, at noen av de mange, frekke kommentarene fra dere kanskje kunne stemme.

Tenk dere gjerne om et par ganger, neste gang dere er klar til å slenge ut urimelige påstander om en annen person - og ta istedet en grundig kikk på dere selv.

Screenshot_20250426_201640_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her igjen. 

Til alle dere som har dømt meg nord og ned, for noe så lite: Om dere faktisk hadde vært berettiget i alle beskyldningene dere har slengt ut om meg (og dere har virkelig sagt mye ufint om meg), så hadde nok ikke selger kontaktet meg i dag, beklaget sent svar, og tilbydd meg å kjøpe varen.... 

Veldig sikker på at mange av dere også vil synke så lavt at dere forlanger "bevis" på det jeg sier, så slenger det like godt med nå, så slipper dere å spør, og dermed fremstå som enda mer smålig og urimelig...

Jeg har flere ganger gitt uttrykk for at jeg virkelig ikke skjønner hvor alle disse overdrevne reaksjonene mot meg kommer fra, og hva som har fått dere belærende, påståelige bedrevitere, til å tro at dere er så dyktige menneskekjennere... Når tilfellet tydeligvis er motsatt 🙈

Heldigvis har jeg tykt skall, og er ganske oppegående (i forhold til en rekke andre i denne tråden) - så jeg har ikke begynt å tenke, ikke i ett eneste sekund engang, at noen av de mange, frekke kommentarene fra dere kanskje kunne stemme.

Tenk dere gjerne om et par ganger, neste gang dere er klar til å slenge ut urimelige påstander om en annen person - og ta istedet en grundig kikk på dere selv.

Screenshot_20250426_201640_Chrome.jpg

Håper du angrer på at du kalte vedkommende for en idiot da. 

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å sende to meldinger er ikke å trakassere😂

Anonymkode: 9b474...d4f

Jeg sa "omtrent" og det er selvfølgelig en overdrivelse.

Og det var 3 meldinger, ikke 2. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...