Gå til innhold

Selger som ikke gidder å svare på Finn 😠

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror flere misforstår poenget her... 

Hvorfor gå inn på Finn og åpne meldinger, om du har det for travelt til å svare? Ser ikke problemet med å sende f.eks. et enkelt ja eller nei på om varen er ledig da, når han allerede har åpnet meldingene. Det tar noen få sekunder...

Mulig jeg blir trigget av dette fordi jeg selger svært mye på Finn, og har såpass respekt for folk, at når de setter av sin tid og sender meg en melding, og dermed viser interesse for å kjøpe én av mine varer, så sender jeg selvfølgelig et svar til personen, når jeg likevel har åpnet meldingen. Det tar meg så og null tid! 

Ærlig talt...hva feiler det folk her inne? Kanskje jeg også hadde det travelt og hadde satt pris på et kjapt svar fra selger, når jeg kan se han har sett meldingen? Så slipper jeg å stadig gå inn og sjekke om han har svart. 

Jeg satt med meldingen åpen og ventet i 10 minutter, for jeg tenkte kanskje han kommuniserte med en annen mulig kjøper samtidig.  Om jeg da sender et spørsmålstegn, hvordan er dette aggressivt? Jeg hadde jo ikke sendt det hvis han faktisk ikke hadde sett meldingen enda...

Så det å sende en mld og spør om en vare fortsat er ledig, pluss be om én ganske vesentlig detalj om varen, det er masete??

Og her satt jeg og lurte på om JEG blir for lett trigget av noe.... 

TS

Anonymkode: f0e5b...6d1

Som du ser er samtlige her inne enig i at du er maste og helt på viddene i hva du forventer. Jeg selger MYE på finn, og da står gjerne sidene oppe, men det kan være jeg er i et møte så jeg ikke får svart på meldinger med en gang, men meldingen vises som lest fordi nettet er aktivt. Eller jeg sitter i bilen og ser hvorfor det plinger mens jeg venter på grønt lys, men ikke kan svare før jeg parkerer. Og mange lignende grunner. Ja det er aggressivt å sende spm.tegn etter ti minutter. Det jeg har lært etter mange salg er å være selektiv i hvem jeg selger til, det er faktisk ikke en rettighet å få kjøpe. En med din oppførsel hadde jeg ikke solgt til, oppførselen din predikerer at det blir trøbbel med deg. Kverulering om pris, om henting, om ting du mener er feil med varen, krangling i etterkant ect, nei det styrere jeg unna, og dermed styer jeg unna folk som ha en oppførsel som viser at sånn er de. «?» etter ti min = slitsom og trøbbel. Tviler på det blir kjøpt på deg.

Anonymkode: b0577...664

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk som TS gjør Finn, og forsåvidt verden forøvrig, til et betydelig mindre trivelig sted enn det trenger å være. 

Anonymkode: e55e3...926

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (13 timer siden):

Jeg bruker å ignorere masete folk på Finn.no, det er en refleksjon av hvordan handelen vil foregå.

Hvordan er det "masete" å stille ett spørsmål eller to i EN melding? Dette får meg seriøst til å lure på hvilken sabla gjeng med skjøre persilleblad den norske befolkningen er blitt, som ikke tåler at folk stiller et spørsmål om noe de skal selge før det blir ansett for å være så overveldende "mas" at de bare "orker ikke svare, for mye mas".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker ikke meldinger fra Finn hvert 10. minutt, Det bør man skjønne, og derfor ville jeg absolutt ignorert folk som var så intense som det der. Jeg ville tenkt at det var en slitsom kunde og at det kan gå alle veier.

Det er ts som har feil her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kun innlogget på Finn på pc men får mail på mobil når noen sender forespørsel. Da må jeg ut med pc osv som ikke er lett når jeg kommer hjem.

I tillegg blir jeg så skeptisk på hvem som sender melding pga dårlig opplevelser. (Mannen pleier åcirdne ned oppmøter, jeg bare svarer og avtaler). 

Synes her ts er creepy 

Anonymkode: 79c48...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor gå inn på Finn og åpne meldinger, om du har det for travelt til å svare? Ser ikke problemet med å sende f.eks. et enkelt ja eller nei på om varen er ledig da, når han allerede har åpnet meldingene. Det tar noen få sekunder...

Mulig jeg blir trigget av dette fordi jeg selger svært mye på Finn, og har såpass respekt for folk, at når de setter av sin tid og sender meg en melding, og dermed viser interesse for å kjøpe én av mine varer, så sender jeg selvfølgelig et svar til personen, når jeg likevel har åpnet meldingen. Det tar meg så og null tid! 

Ærlig talt...hva feiler det folk her inne? Kanskje jeg også hadde det travelt og hadde satt pris på et kjapt svar fra selger, når jeg kan se han har sett meldingen? Så slipper jeg å stadig gå inn og sjekke om han har svart. 

Jeg satt med meldingen åpen og ventet i 10 minutter, for jeg tenkte kanskje han kommuniserte med en annen mulig kjøper samtidig.  Om jeg da sender et spørsmålstegn, hvordan er dette aggressivt? Jeg hadde jo ikke sendt det hvis han faktisk ikke hadde sett meldingen enda...

Så det å sende en mld og spør om en vare fortsat er ledig, pluss be om én ganske vesentlig detalj om varen, det er masete??

TS

Hvis du har det så travelt med å få tak i varer så kan jeg anbefale deg å gå i butikken heretter.

Jeg åpner meldinger og svarer når jeg kan. At noen overvåker og analyser det står for deres regning. Det er jo helt absurd.🙄

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg forsvarer ikke TS på noen som helst måte, for hun skrev spørsmålstegn ganske fort. 

MEN likevel forstår jeg ikke hvorfor folk åpner en melding, hvis de vet at det kan dukke opp noe. Har du ikke har tid til å svare, så trykker du ikke på meldingen i det hele tatt. Da leseren du den i varslingssenteret. Å glemme og svare er respektløst. Altså hvis man er så glemsk, så tenker jeg at man bør ta seg en tur til legen. For det er ikke normalt å glemme en melding man fikk for 10 min, 2 timer eller 12 timer siden.

Anonymkode: d0f86...634

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mulig jeg er urimelig utålmodig fordi jeg er sliten av uka, men har ganske høyt blodtrykk nå pga en idiot på Finn som ikke gidder å svare på meldingen min 🤯

Legger ved skjermbilde.

Han så meldingen nesten med én gang jeg hadde sendt den, men etter 10 min hadde han fortsatt ikke svart. Lettere irritert sendte jeg et "?", som han også så med én gang- men ikke da heller svarte han... Da ble jeg for alvor irritert...

Hva skjer liksom?! Jeg stilte to veldig enkle spørsmål, så hvorfor kan han ikke bare svare meg, for satan? 😫

Og hvorfor blir jeg så trigget av dette....? 🙈  Han har fortsatt ikke giddet å svare... 

Screenshot_20250425_195254_Chrome.thumb.jpg.d2d9e2b13e054bfbcd65c8280a221c88.jpg

Du flagger, i første henvendelse, at du er emosjonelt dysregulert, ts. Med viten og vilje.

Man selger ikke til slike. Fordi de er noe enormt til bry. Vedkommende kommer aldri til å svare deg, fordi finn er åpent for alle mennesker. En god del av dem er påregnelig farlige - du akkurat har fortalt selger at risikoen for at akkurat du er en av gærningene man søker unngå er uakseptabel stor.

Anonymkode: 78ab6...ad7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (17 minutter siden):

Hvordan er det "masete" å stille ett spørsmål eller to i EN melding? Dette får meg seriøst til å lure på hvilken sabla gjeng med skjøre persilleblad den norske befolkningen er blitt, som ikke tåler at folk stiller et spørsmål om noe de skal selge før det blir ansett for å være så overveldende "mas" at de bare "orker ikke svare, for mye mas".

TS var masete som bare det, og med påfølgende tråd passer TS i trådene "hvem selger du ikke til på FINN.no" som akkurat nå også er på KG.

AB var kanskje noen vi kjenner?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (23 minutter siden):

Det er ikke masete å stille to spm i en melding, det er masete i sende spørsmålstegn etter ti min.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke masete å stille to spm i en melding, det er masete i sende spørsmålstegn etter ti min.

Man er passe skjør om man ikke tåler et spørsmålstegn, mener jeg. Men så er jeg en som gjør mitt beste for å svare folk så fort som mulig og så godt som mulig. Om det så bare er et "nei" fra min side, så svarer jeg fordi det er uhøflig å la folk vente eller ikke svare i det hele tatt.

Jeg kjøper aldri på Finn, men jeg selger noe nå og da, så jeg har bare erfaring fra den siden av prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er urimelig utålmodig fordi jeg er sliten av uka, men har ganske høyt blodtrykk nå pga en idiot på Finn som ikke gidder å svare på meldingen min 🤯

Legger ved skjermbilde.

Han så meldingen nesten med én gang jeg hadde sendt den, men etter 10 min hadde han fortsatt ikke svart. Lettere irritert sendte jeg et "?", som han også så med én gang- men ikke da heller svarte han... Da ble jeg for alvor irritert...

Hva skjer liksom?! Jeg stilte to veldig enkle spørsmål, så hvorfor kan han ikke bare svare meg, for satan? 😫

Og hvorfor blir jeg så trigget av dette....? 🙈  Han har fortsatt ikke giddet å svare... 

Screenshot_20250425_195254_Chrome.thumb.jpg.d2d9e2b13e054bfbcd65c8280a221c88.jpg

10 minutter??? 

Mulig han jobber og ser meldingen din, men tenker han skal svare senere. 

Mulig det faktisk skjer noe veldig viktig i livet hans akkurat NÅ, og tenker at han svarer deg litt senere..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (42 minutter siden):

Jeg sjekker ikke meldinger fra Finn hvert 10. minutt, Det bør man skjønne, og derfor ville jeg absolutt ignorert folk som var så intense som det der. Jeg ville tenkt at det var en slitsom kunde og at det kan gå alle veier.

Det er ts som har feil her.

Jeg tenker at om du leser meldingen, så har man stort sett tid til å besvare den også. Men vi er alle forskjellige, noen ganger har jeg ikke giddet å besvare annonser siden jeg allerede har vært så sen til å besvare. 

Anonymkode: 2db84...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du blir irritert og masete etter ti minutter, og sender et passivt aggressivt spørsmålstegn. Kanskje vedkommende står midt oppi noe annet akkurat at nå. 

Anonymkode: 45f04...687

Tenker ts er mentalpasient når hun ikke klarer å regulere følelsene sine for noe så ubetydelig som en finn annonse 

Anonymkode: 8fb7c...69b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sendte et spørsmål til en selger, fikk ikke svar. Tenkte «neivel» og gikk videre med dagen min. Så også at det sto «sett».
Dagen etter har jeg fått 4 meldinger med 2 bilder med flere ting jeg spurte etter. Så da ble det et ekstra godt salg for han og et godt kjøp for meg :) 

Anonymkode: 6e9a2...c36

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke svare deg på hvorfor du blir trigger ts. Men jeg kan svare på hvorfor jeg ble trigget. 

Det er ingenting som er så travelt eller viktig å få solgt at jeg ikke hadde latt deg stå på lest for all fremtid. Når du maser etter 10 min, og sender passivt aggressive spørsmålstegn, er ikke det noe jeg ønsker å involvere meg i. På finn må man skille mellom hyggelige selgere og kjøpere og underlige selgere og kjøpere. 

Anonymkode: af63e...1d1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Million skrev (1 time siden):

Det hele handler ikke om spørsmål men det at det kom "?" bare minutter etter spørsmål ble stilt + at ts skrev om det her inne og til og med tok en screenshot. Det er hele komboen folk reagerer på.

Jeg har også solgt på finn og som regel (ingen regel uten unntak) kommer det forespørsel om å gå ned i pris eller melding type "byr 50" så da unngår jeg heller å fortsette dialog med vedkommende og spare både min og kjøpers tid. Kvele i fødselen :)

de som vil kjøpe varen og ikke kaste bort både sin og andres tid starter gjerne samtale med "hei! Kjøper gjerne denne, når kan jeg hente?" Lurer man på mer kan man legge det til i samme meldinga og ikke gå rundt grøten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ser kun et klokkeslett over meldingen. Ingenting under meldingen. Bruker bare PC, så kanskje annerledes på mobil.

Anonymkode: 08de7...7f9

Neivel, men du ser jo på bilde i HI at det står "sett" under meldingen. 

Anonymkode: 04fa0...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sist jeg la ut noe med en litt god pris så gikk innboksen min på finn helt totalt varm. Fikk typ 50 meldinger på under 1 time og skjønte raskt at her må jeg sortere. Avventet en liten stund også begynte flere å by mere uten at jeg oppfordret det. Da ble det disse jeg forholdt meg til og alle andre fikk svar når varen var solgt. Hadde ikke orket å svare noen som maste med masse spørsmålstegn.. det ble til slutt et godt salg for meg og jeg var kjempefornøyd. Noe plikt utover det anser jeg ikke at jeg har. 

Anonymkode: e9fb9...add

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

Jeg får meldinger fra Finn opp på mobilen som man gjør med SMSer. Så det er ikke som om personen nødvendigvis har satt seg ned ved PCen og logget inn på Finn og gått inn i meldinger. Personen kan være opptatt med alt mellom himmel og jord, og så har det plinget på mobilen og hen har tatt en rask titt og tenktat det svarer jeg på senere når jeg har tid. Selv leser jeg bare varslingen, men noen åpner vel meldinger, det er bare et tommeltrykk på meldingen det, så er du inne i innboksen på Finn. Om selger har fått flere spørsmål så gjør man vel gjerne det.

Noen ganger får man også veldig mange meldinger, så du kan inngå i en litt overveldende strøm av spørsmål og henvendelser, hvor det da tar mer enn to sekunder å svare på alt. Det  jeg gjør da, er gjerne å bare velge en kjøper som sier enkelt og greit "jeg tar den" og selger til denne, og så tar jeg en runde etter den er solgt og skriver til de andre noe a la takk for interessen, gjenstanden er solgt/gitt bort. Da har de ventet vesentlig lengre enn ti minutter på svar.

Og.. selv om det er greit å stille spørsmål, så kan man fort tenke at det blir en mer smertefri handel med "jeg tar den, når kan jeg hente"-typen enn "kan du ta nærbilde av alle riper"-typen. Livet er bare for kort.

Anonymkode: ab47b...8ed

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...