Gå til innhold

Selger som ikke gidder å svare på Finn 😠

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
pinktulip skrev (9 minutter siden):

Det gikk 12 minutter fra du sendte meldingen til du sendte spørsmåltegnet. Tror du må innse at de fleste ikke svarer innen 24 timer i tillegg til at det er fredag i dag.. Ingen har plikt til å svare deg det samme minuttet du sender første melding?

Tror flere misforstår poenget her... 

Hvorfor gå inn på Finn og åpne meldinger, om du har det for travelt til å svare? Ser ikke problemet med å sende f.eks. et enkelt ja eller nei på om varen er ledig da, når han allerede har åpnet meldingene. Det tar noen få sekunder...

Mulig jeg blir trigget av dette fordi jeg selger svært mye på Finn, og har såpass respekt for folk, at når de setter av sin tid og sender meg en melding, og dermed viser interesse for å kjøpe én av mine varer, så sender jeg selvfølgelig et svar til personen, når jeg likevel har åpnet meldingen. Det tar meg så og null tid! 

Ærlig talt...hva feiler det folk her inne? Kanskje jeg også hadde det travelt og hadde satt pris på et kjapt svar fra selger, når jeg kan se han har sett meldingen? Så slipper jeg å stadig gå inn og sjekke om han har svart. 

Jeg satt med meldingen åpen og ventet i 10 minutter, for jeg tenkte kanskje han kommuniserte med en annen mulig kjøper samtidig.  Om jeg da sender et spørsmålstegn, hvordan er dette aggressivt? Jeg hadde jo ikke sendt det hvis han faktisk ikke hadde sett meldingen enda...

Så det å sende en mld og spør om en vare fortsat er ledig, pluss be om én ganske vesentlig detalj om varen, det er masete??

Og her satt jeg og lurte på om JEG blir for lett trigget av noe.... 

TS

Anonymkode: f0e5b...6d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stor sjanse for at du aldri får svar fra vedkommende. Spesielt hvis han/hun er også på KG🥲

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei og nei! 

Her kjem du og skal kjøpe noko, og så får du ikkje respons innafor minneleg tid, som er 20 sekunder etter sendt melding.

Du må huske att du er det viktigste som er i verda for selger no, og absolutt alt anna bør kastes til side no når du har meldt din ankomst i selgers ubetydelige lille verden. 

Om selger står i konsertkø, legger unger, er i møte, sitt på do med storarbeid eller er i begravelse er totalt ubetydelig og uviktig, her skal det svares!! 

Når du no slengte med eit lite spørsmålstegn i ein eller anna passiv aggressiv villfarelse om att alt no, NO løyser seg for din del og han sender varen, helst i går, så kan det vere att du lurer deg sjølv, og att du derimot er blitt stempla som rablende gal, og att selger no gøymer seg under senga i håp om att du aldri Finn han igjen. 

Livet er for kort 

Anonymkode: 4bbdf...79e

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde droppet og selge til noen som maste så fælt. 

Anonymkode: 2dc26...552

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man har noe til salgs på finn eller andre steder er en ikke pliktig til å selge produktet til hvem som helst.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor gå inn på Finn og åpne meldinger, om du har det for travelt til å svare? Ser ikke problemet med å sende f.eks. et enkelt ja eller nei på om varen er ledig da, når han allerede har åpnet meldingene. Det tar noen få sekunder...

Mulig jeg blir trigget av dette fordi jeg selger svært mye på Finn, og har såpass respekt for folk, at når de setter av sin tid og sender meg en melding, og dermed viser interesse for å kjøpe én av mine varer, så sender jeg selvfølgelig et svar til personen, når jeg likevel har åpnet meldingen. Det tar meg så og null tid! 

Ærlig talt...hva feiler det folk her inne? Kanskje jeg også hadde det travelt og hadde satt pris på et kjapt svar fra selger, når jeg kan se han har sett meldingen? Så slipper jeg å stadig gå inn og sjekke om han har svart. 

Jeg satt med meldingen åpen og ventet i 10 minutter, for jeg tenkte kanskje han kommuniserte med en annen mulig kjøper samtidig.  Om jeg da sender et spørsmålstegn, hvordan er dette aggressivt? Jeg hadde jo ikke sendt det hvis han faktisk ikke hadde sett meldingen enda...

Så det å sende en mld og spør om en vare fortsat er ledig, pluss be om én ganske vesentlig detalj om varen, det er masete??

TS

Barnet mitt hadde mer tålmodighet som femåring enn du later til å ha. Hva er det som haster sånn?

Mangler du seng og må få kjøpt en sånn at du kan få hentet den og lagt deg innen kl. 22:30?

Anonymkode: 9b8ee...c49

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

TS

Poenget er at selv om meldingen står som åpnet, er det ikke sikkert selger faktisk har lest det som står. Se for deg at du trykker for å åpne meldingen, og før du får lest hva som står så begynner babyen din å hylskrike. Da tar du det ikke tid til å lese og svare på en Finn-melding før du går for å roe babyen. Eller du åpner meldingen og telefonen ringer samtidig. Da tar du selvfølgelig telefonen før du leser og svarer meldingen. Er det helt utenkelig for deg at man faktisk kan bli forhindret fra å svare, selv om svaret kan være kort?!

Og hvis det er såpass viktig for deg å få med deg når du får svar i det sekundet du får det, bør du heller sette på varsling på finn enn å sitte å stirre på meldingene helt til du får svar. 

Det er nokså vanvittig at du fortsatt ikke skjønner at det spørsmålstegnet sitt var aggressivt og masete, etter at såpass mange har fortalt at det var det. For å presisere: Det var ikke de første meldingene som var masete, det er helt innafor å spør om en vare er ledig og hvor gammel den er. Spørsmålstegnet etter ti minutter var aggressivt og masete, og ville skremt mange vekk fra å selge til deg.  

Anonymkode: 20212...8f5

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

TS

Ingen her er «trigget», de responderer på det du selv la ut. Og du trenger ikke å logge inn for å sjekke meldinger, du kan sette på e-postvarsel. Spørsmålstegnet ditt er uhøflig. Du kan være enig eller uenig i det, det får være din greie, men det er altså slik det blir oppfattet av flertallet. 

Anonymkode: 45f04...687

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje selger måtte sjekke noe for å finne svaret på det du lurte på? F.eks. lete opp kvittering? 

Dersom dette trigger deg så mye, synes jeg at du bør vurdere å prate med noen om dette. Det kan hende at helsa di ikke er helt slik den bør, akkurat nå :)

Anonymkode: 3698d...efe

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en million grunner til at selger ikke svarte deg på 12 minutter. Hadde du sendt meg et spørsmålstegn etter så kort tid så hadde jeg ikke solgt til deg i det hele tatt. Sånne kjøpere som maser på denne måten unngår jeg.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, deg hadde jeg aldri solgt noe til, TS 😆

Du hadde allerede vært blokkert på Finn, så muligheten for at du aldri får svar er absolutt til stede.

Anonymkode: f0b23...502

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får selv dårlige vibber av mas og unngår å selge til slike.

Hvordan ser man på Finn at motparten har lest meldingen?

Anonymkode: 08de7...7f9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler de er så frekke, tar de 2 sek å svare en melding, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er mange som kjøper varer uten å stille masse spørsmål og så har du de som skal stille 100 urelevante spørsmål. Jeg selger til de som vet verdien på det jeg legger ut og at de vil gjøre et godt kjøp. Hadde ikke svart deg jeg heller. 

Anonymkode: 04fa0...66b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Får selv dårlige vibber av mas og unngår å selge til slike.

Hvordan ser man på Finn at motparten har lest meldingen?

Står jo under meldingen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du viser jo at du er masete når du sitter og følger med på minuttene for å se når han ser meldingen, og sender oppfølgingsspørsmål 10 min etterpå. Det kan jo tenkes at han leste meldingen fordi det plinget, men ikke hadde mulighet til å svare. Alle vet ikke at du sitter og tripper og forlanger svar med en gang…. Helt seriøst - dette er en jævla ikke-sak! 
Jeg hadde en annonse ute for en stund siden, og satt på jobb for å se, men fikk ikke svart på meldinger fordi jeg ble avbrutt hele tiden og måtte legge telefonen fra meg. Jeg kan ikke ha telefonen fremme så kunder ser det. Det kan være så enkelt som det. Tenk at det sitter psyko folk og teller minutter fra de ser at folk leser meldinger, og hvis de ikke svarer med en gang så er de drittsekker og gud vet hva…. 

Anonymkode: a8da3...86d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Står jo under meldingen

Jeg ser kun et klokkeslett over meldingen. Ingenting under meldingen. Bruker bare PC, så kanskje annerledes på mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ro deg ned. 

Jeg leder ofte meldingene "umiddelbart" hvis nettleseren står åpen, men så får jeg kanskje en unge i fanget eller er på fest eller gudene vet hva og det passer ikke å svare akkurat NÅ. Eller kanskje jeg er i en lengre dialog med noen andre og ønsker å avklare den før jeg svarer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei og nei! 

Her kjem du og skal kjøpe noko, og så får du ikkje respons innafor minneleg tid, som er 20 sekunder etter sendt melding.

Du må huske att du er det viktigste som er i verda for selger no, og absolutt alt anna bør kastes til side no når du har meldt din ankomst i selgers ubetydelige lille verden. 

Om selger står i konsertkø, legger unger, er i møte, sitt på do med storarbeid eller er i begravelse er totalt ubetydelig og uviktig, her skal det svares!! 

Når du no slengte med eit lite spørsmålstegn i ein eller anna passiv aggressiv villfarelse om att alt no, NO løyser seg for din del og han sender varen, helst i går, så kan det vere att du lurer deg sjølv, og att du derimot er blitt stempla som rablende gal, og att selger no gøymer seg under senga i håp om att du aldri Finn han igjen. 

Livet er for kort 

Anonymkode: 4bbdf...79e

Att att att att att

Det er At ikke Att

Anonymkode: 0429f...28b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den største idioten her var vel ikke selger….

Anonymkode: 13839...d55

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...