Gå til innhold

Spørsmål til dere som bor i blokk og vil flagge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville det ha blitt trøbbel om regnbueflagget hang og vaiet stolt i vinden på balkongen? Jeg har tenkt tanken hos meg, men vet at det blir rabalder hos de eldre fruerne, så hvordan er det andre steder av dette fnysende, lettkrenkede landet? 🏳️‍🌈

Anonymkode: ca474...a38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke i blokk da, men har ingen problem med å se pride flagg noen steder. 

Anonymkode: 81966...17a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke blitt trøbbel med noen, og vi bor på beste vestkant (i bygård, ikke blokk) med mange eldre fruer rundt oss. Det er da virkelig ikke ikke de eldre fruene som bråker, verken over regnbue-, Vålerenga-, Palestinsk-eller manglende norsk flagg. Hva er det du er redd de skal gjøre mot deg?  
Eldre fruer er for Pride, de. 

Anonymkode: b289d...b97

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke kjøpe stort pride-flagg.

Så jeg setter opp noen små flagg til pride.

Anonymkode: 37173...31a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ville det ha blitt trøbbel om regnbueflagget hang og vaiet stolt i vinden på balkongen? Jeg har tenkt tanken hos meg, men vet at det blir rabalder hos de eldre fruerne, så hvordan er det andre steder av dette fnysende, lettkrenkede landet? 🏳️‍🌈

Flagg uansett type, skal henge inne på altaner fordi flaggstengene kan knekke i vinden eller løsne i festet og ramle ned. De skal henge slik at de i tilfellet ramler ned inne på egen anltan, og ikke ramler fra 13. etasje og ned på Olga som sitter og leser avisen på plenen utenfor blokka. Eller unger som løper rundt ute. 
Hva du flagger med og størrelsen på flagget er vel av mindre betydning? 

Anonymkode: 2390e...2ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Flagg uansett type, skal henge inne på altaner fordi flaggstengene kan knekke i vinden eller løsne i festet og ramle ned. De skal henge slik at de i tilfellet ramler ned inne på egen anltan, og ikke ramler fra 13. etasje og ned på Olga som sitter og leser avisen på plenen utenfor blokka. Eller unger som løper rundt ute. 

Det er faktisk noe som kan skje. Vårt balkongflagg gikk med vinden i fjor, hele veggfestet røyk med. Utover det så tenker jeg det er fint å flagge til anledninger, flagg som henger ute i ukesvis er ikke like stas. Det blir som å ha juletre fra oktober til påske.

Anonymkode: b8062...349

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er det du er redd de skal gjøre mot deg?  
Eldre fruer er for Pride, de. 

Anonymkode: b289d...b97

På mindre steder blir det bråk. Det blir klaget over, blir tatt opp i styret evt. og så må en kanskje ta flagget ned fordi det skal være pent hos oss. En vil jo helst bidra til fred og ro der en bor når en bor tett. Personlig vil jeg ikke ha folk for tett innpå meg i privatlivet, men trenden her er at vi skal kjenne hverandre godt og nesten bli som en storfamilie og fortelle hverandre alt og være enige. Det går bare ikke når enkelte (som er gode til å få folk med seg) ikke godtar andres måter å leve på. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen av våre fester for flagg vender inn mot altanen. De er montert ut og flaggene er av en ganske søt liten størrelse. Dette ble gjort da blokka var ny. Regnbueflagg eller eget privatlaget kunstnerisk variant blir ikke godt tatt i mot. De gamle baksnakkerdamene fra meningheten m.m. er kjapt ute med vemmelse i blikket om en gjør noe annet enn de liker, så et så fryktelig flagg som nesten oppfordrer til forferdeligheter vil de ikke ha i sine omgivelser. Det er slik på mange små steder, i alle fall her hos meg, hvor de rettroende er i flertall. Skulle ønske at jeg bodde i storby med mange variasjoner av folk og aksepten for forskjeller var større. Det er slitsomt å ikke kunne få være seg selv. 

Gjest jegerrinne
Skrevet

Vet enkelte boretslag har regler på at er kun lov å flagge med norsk, samisk og kvensk flagg.

Ikke pride, fotbalflagg osv

Skrevet
jegerrinne skrev (2 minutter siden):

Vet enkelte boretslag har regler på at er kun lov å flagge med norsk, samisk og kvensk flagg.

De har selvsagt ingen myndighet til det. 
Hvis det kunne irritert noen, hadde jeg definitivt hengt ut et prideflagg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hør med styret, til syvende og sist er det dem som bestemmer. Er det noen som klager, har du gjort jobben og fått klarsignal fra styret. Så, problem løst

Anonymkode: 9650e...508

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

På mindre steder blir det bråk. Det blir klaget over, blir tatt opp i styret evt. og så må en kanskje ta flagget ned fordi det skal være pent hos oss. En vil jo helst bidra til fred og ro der en bor når en bor tett. Personlig vil jeg ikke ha folk for tett innpå meg i privatlivet, men trenden her er at vi skal kjenne hverandre godt og nesten bli som en storfamilie og fortelle hverandre alt og være enige. Det går bare ikke når enkelte (som er gode til å få folk med seg) ikke godtar andres måter å leve på. 

Ingen av våre fester for flagg vender inn mot altanen. De er montert ut og flaggene er av en ganske søt liten størrelse. Dette ble gjort da blokka var ny. Regnbueflagg eller eget privatlaget kunstnerisk variant blir ikke godt tatt i mot. De gamle baksnakkerdamene fra meningheten m.m. er kjapt ute med vemmelse i blikket om en gjør noe annet enn de liker, så et så fryktelig flagg som nesten oppfordrer til forferdeligheter vil de ikke ha i sine omgivelser. Det er slik på mange små steder, i alle fall her hos meg, hvor de rettroende er i flertall. Skulle ønske at jeg bodde i storby med mange variasjoner av folk og aksepten for forskjeller var større. Det er slitsomt å ikke kunne få være seg selv. 

Er det så slitsomt er det bare å flytte, skjønner, du har ikke råd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hør med styret, til syvende og sist er det dem som bestemmer. Er det noen som klager, har du gjort jobben og fått klarsignal fra styret. Så, problem løst

Styret kan strengt tatt ikke nekte noen å flagge så lenge ikke flagget rammes av straffeloven (eks hatkriminalitet aka nazi-flagg). Man kan ha regler for å feste ting i fasaden (inkl til balkongflagg), men ikke hva slags flagg, eller om folk detter hånd flagg i blomsterpotter osv. Dette går innenfor ytringsfriheten og i tillegg er balkongene del av den andelen man disponerer privat.

Anonymkode: 0ed64...f08

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen her bryr seg, folk har Ukrainske flagg og regnbue flagg om hverandre

Anonymkode: 908b2...713

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg gidder ikke kjøpe stort pride-flagg.

Så jeg setter opp noen små flagg til pride.

Anonymkode: 37173...31a

Jeg flagger aldri med et regnbueflagg,men er likevel for like rettigheter for skeive.

Anonymkode: 18f15...42a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en eldre frue, ikke med i noen menighet, og ikke imot pride, men jeg synes det ikke bør være lov til å flagge ofte med andre flagg enn norske (eventuelt samiske) på flaggdager/ved spesielle anledninger. Pride-flagget kan få henge ute den dagen det er pride-parade, men ikke i en hel måned eller hele tiden! I leilighetsbygget hvor mine foreldre bor er det noen som til stadighet flagger med et Liverpool-flagg, og jeg gremmes hver gang jeg ser det 😂 Kan vi ikke begrense det til de dagene hvor laget vinner cup eller serie eller rykker opp eller ned? Altså veldig sjelden... Synes flagg med politisk mening/betydning og flagg som kan støte andre eller som fronter noe man må/kan velge om man er for eller imot er jalla å henge opp og forsøpler det visuelle inntrykket av en boligblokk. Det burde ikke være fritt frem å konstant flagge med FRP-, Ap-, Rødt- eller KrF-flagg (eller hvilket som helst politisk parti) heller... 

Anonymkode: 3dd65...061

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange i blokkene her som har ute Pride-flagg i juni,  en med fotballflagg året rundt. Ikke hørt noen klage på noen av delene. 

Anonymkode: d9bf5...3ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det så slitsomt er det bare å flytte, skjønner, du har ikke råd

Det stemmer. Jeg har ikke råd. Blir boende her ut resten av mitt liv og det er litt trist å måtte kues, heller enn å få dyrke friheten til å være hele meg, slik jeg vil. :sukk: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, da kan både du og den enkelte med flagg eller styret få et kjempe erstatningskrav om noe ramler ned, og skader eller dreper et menneske eller flere. Noe styret hos deg tydeligvis ikke har tenkt over. 

Skrevet
jegerrinne skrev (2 timer siden):

Det er jo en fest i seg selv i drite i slike dusteforordninger. Jeg lurer på hva sanksjonene mot flagginger er?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker bare å påpeke at pride ikke er et regnbueflagg. Det er bare seks farger i prideflagget

Anonymkode: 67d4f...26e

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...